Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pareltje2 schreef:Nathalie, geweldig om te lezen, dat je lekker op buitenrit bent geweest met je eigen paard! Heb je echt al die jaren niet alleen kunnen buiten rijden?
...droom al vanaf de tijd dat ik door de navelstreng gevoed werd van een eigen paard (en ik ben dus nu 37), maar heb altijd die van anderen gereden (door studie, carriere, gezin e.d.)...toen er eigenlijk een eigen paard kwam..waren er natuurlijk de shetten (en daarop rijden ging me toch ECHT te ver
) en daar reed ik wel aangespannen alleen mee door het bos...maar ohz was dit dus mijn allereerste rit..helemaal alleen..met eigen paard
Pareltje2 schreef:Kristel, ik heb idd gehoord dat een bloem wel netjes op zijn plaats blijft. Ga je 'em testen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik rijd op dit moment zowel met als zonder bit (kingekruist).
)...geloof zelf ook dat die best scherp inwerken door het dun(nere) touw e.d.??? dus dat was voor ons een eenmalige ervaring destijds... kristelhans schreef:[Ik ga 'm denk ik gewoon kopen..maar nu nog niet haha..ik moet even sparen want heb net de DA rekening gehad van Beer en ik wil mijn E ook nog halen dit voorjaar..en we zijn aan het kijken voor een andere auto hihi..en ik wil dan natuurlijk wel een heel hoofdstel, niet alleen de neusriem.

. Lianne was superenthousiast, nam alle boomstammetjes, ook de hoger neergelegde. Ze ging al spontaan galloperen om netjes bij de hindernis aan te komen uit zichzelf, kanppe Lianne, zo leer ik ook springen, hihi! En nog een paar stukjes even lekker keihard racen en ook nog een rustig galopje gedaan.
kristelhans schreef:Hm, frusti zeg, dat wordt dus vanavond "op de loer liggen" en wanneer ze thuis komen meteen erop af!Mijn paardendrogist pakketje is er maar ligt al sinds gisteren bij de buren maar die zijn steeds niet thuis! Irritant! Ik wil het NU hebben!

merkte erg veel verschil
nu deze week weer hard oefenen en dan op naar de volgende les

Bolletje (die echt niet meer bol is) is weer aan het stressen met tegemoet komende busjes en vrachtwagens. Tegemoet komende auto's gaan nu wel goed, maar wel wantrouwig. Maar ze rijden je nog de berm uit als je niet uitkijk.