[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:39

ooh, vergat het filmpje van Binky, heb echt aan de laptop gekluisterde gezeten en ja, hinnik hinnik! Lief!! En wat jong is ie nog! Staat hij ergens in de opfok of iets?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:49

Pareltje2 schreef:
Nathalie, geweldig om te lezen, dat je lekker op buitenrit bent geweest met je eigen paard! Heb je echt al die jaren niet alleen kunnen buiten rijden?

Jawel...heb wel voldoende alleen buiten gereden maar nooit op een eigen paard! ;)...droom al vanaf de tijd dat ik door de navelstreng gevoed werd van een eigen paard (en ik ben dus nu 37), maar heb altijd die van anderen gereden (door studie, carriere, gezin e.d.)...toen er eigenlijk een eigen paard kwam..waren er natuurlijk de shetten (en daarop rijden ging me toch ECHT te ver :P) en daar reed ik wel aangespannen alleen mee door het bos...maar ohz was dit dus mijn allereerste rit..helemaal alleen..met eigen paard :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:51

Nathalie, heerlijk voor je!!

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:57

hahaha...ja het was een gedenkwaardig moment...zat ook de hele tijd tegen hem te babbelen..."nou daar rijden we dan kerel, voor het eerst met z'n tweetjes" :')

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:12

Pareltje2 schreef:
ooh, vergat het filmpje van Binky, heb echt aan de laptop gekluisterde gezeten en ja, hinnik hinnik! Lief!! En wat jong is ie nog! Staat hij ergens in de opfok of iets?

hihi ja echt heel schattig :D

hij gaat 1 mei naar opfok de burd in friesland :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:45

Zo, da's dan een eindje rijden om Binky soms even te gaan zien?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:06

Pareltje2 schreef:
Kristel, ik heb idd gehoord dat een bloem wel netjes op zijn plaats blijft. Ga je 'em testen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik rijd op dit moment zowel met als zonder bit (kingekruist).

Ik ga 'm denk ik gewoon kopen..maar nu nog niet haha..ik moet even sparen want heb net de DA rekening gehad van Beer en ik wil mijn E ook nog halen dit voorjaar..en we zijn aan het kijken voor een andere auto hihi..en ik wil dan natuurlijk wel een heel hoofdstel, niet alleen de neusriem. ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:19

laat je het weten als je er eentje gaat kopen? Ben ook nieuwsgierig hoe je ervaringen zullen zijn. Ik denk er ook weleens over om een ander hoofdstel te kopen, maar heb deze nog niet zo lang. En dan denk ik dat ik misschien een aantal ga testen, gewoon om eens te kijken naar de verschillen. Maar heb nu ook sinds kort een touwhalster voor de grondwerkoefeningen, ik zou daar ook eens een keertje mee kunnen gaan rijden, kijken hoe ze daarop reageert! Heb je daar weleens mee gereden?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:53

Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen met de bloem "straks" kristel....

Een touwhalster heb ik eens geprobeerd bij mijn bijrijdtinker met een hele gevoelige mond...die raakte daar volkomen door van de kook (lees: rodeo ;))...geloof zelf ook dat die best scherp inwerken door het dun(nere) touw e.d.??? dus dat was voor ons een eenmalige ervaring destijds...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:35

kristelhans schreef:
[Ik ga 'm denk ik gewoon kopen..maar nu nog niet haha..ik moet even sparen want heb net de DA rekening gehad van Beer en ik wil mijn E ook nog halen dit voorjaar..en we zijn aan het kijken voor een andere auto hihi..en ik wil dan natuurlijk wel een heel hoofdstel, niet alleen de neusriem. ;)

Ik hoor het al dat wordt sjoppen bij Goedhard in juni, we krijgen het druk hahaha.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:18

Haha ja Viv,

Ik heb ook wel eens met mijn Voest halster gereden maar dat kwartje is nog niet gevallen bij Beer... Beetje stuurloos..is al wel een tijd geleden dus misschien nu wel beter..balans is al wel verbeterd maar nog steeds niet je van het.. haha

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:19

Ik twijfel over een Nurtural hoofdstel en heb die eens aangevraagd om te testen...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:32

Pareltje2 schreef:
Zo, da's dan een eindje rijden om Binky soms even te gaan zien?

ja klopt .. maar ik verhuis misschien naar friesland dus dan is het probleem opgelost :)

nu ik nog in den helder woon gaan we 1 keer per maand naar de veulens toe :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:42

Hallo allemaal...

tja, uhm... ik heb een klein ongelukje gehad, 11 dagen ziekenhuis en een rugoperatie verder, ben ik net thuis gekomen. 3 maanden revalidatie, pas dan kan ik weer op bolletje kruipen :(
Ben er kapot van, maar ja, is niet anders.

Als ik wat meer energie heb, plaats ik het legendarische medische missers verhaal... Zal ook proberen bij te lezen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:15

jeeeetje ... sterkte de komende 3 maanden !!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:25

Oh jemig! Beterschap en ik ben benieuwd naar je verhaal!

Mijn paardendrogist pakketje is er maar ligt al sinds gisteren bij de buren maar die zijn steeds niet thuis! Irritant! Ik wil het NU hebben!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:51

kijk s bij je buren onder de mat of dat een opvallende bloempotje, misschien ligt daar n huis sleutel onder ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:11

Hihi helaas..net Beer even afgerost met een paar flinke borstels..er komt nu al weken een kilo haar per keer af man..heb wel een paar leuke foto's gemaakt, zal ze even bij dat foto topicje hiernaast zetten! ;)

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:48

Hé hé Femke komt ook weer eens boven water :')

En hoe was jullie dag ? <3

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:57

Zo, net terug van een heerlijke rit 8-) . Lianne was superenthousiast, nam alle boomstammetjes, ook de hoger neergelegde. Ze ging al spontaan galloperen om netjes bij de hindernis aan te komen uit zichzelf, kanppe Lianne, zo leer ik ook springen, hihi! En nog een paar stukjes even lekker keihard racen en ook nog een rustig galopje gedaan.

Hm, ja, dat touwhalster, met de CR les leren we wel om meer met de zit (zeg maar het centrum) te rijden. Dus mocht ik het touwhalster van Voest eens proberen, zou het in principe moeten kunnen. Komt nog wel een keertje.

Nathalie, ik ben ook wel nieuwsgierig naar die Nurtural, heb er een hoop fijne verhalen over gelezen.

Wauw, Binky, da's opeens een heel ander plekje van NL waar je dan naartoe verhuist zeg! Wanneer zou je misschien gaan verhuizen dan?

Oh nee Stefanie, wat is er gebeurd?! Mocht je geen behoefte hebben om het op het topic te zetten, je kan me altijd pb-en. Veel sterkte en beterschap :(:)

kristelhans schreef:
Mijn paardendrogist pakketje is er maar ligt al sinds gisteren bij de buren maar die zijn steeds niet thuis! Irritant! Ik wil het NU hebben!
Hm, frusti zeg, dat wordt dus vanavond "op de loer liggen" en wanneer ze thuis komen meteen erop af!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:13

Ik heb vandaag voor het eerste priveles gehad met mijn fjordje :D
was wel erg moeilijk, maar erg leuk :D merkte erg veel verschil :D nu deze week weer hard oefenen en dan op naar de volgende les :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:15

hmm dat bitloos word het voor sparky niet, pff met enkel gebroken bit hangt die al enorm enschiet weg , bos en les rij ik altijd met zijn pessoa en dat lijkt hij ook wel ok te vinden

Nathalie goed zo lekker alleen buiten met Cos !
genieten he en ja dat kletsen uhm ik zing altijd hele liedjes onderweg en als je wandelaars van achter tegemoet komen kijken ze me altijd best raar aan haha ach het zal wel niet klinken gheghe

Oee een ongeluk jakkes nou lekker bijkomen en we horen je verhaal wel

Fenke welkom terug !

Viv hmm nee hier denk ik geen jubileum ... alhoewel de 2e zaterdag toch wel leuke dingen aantrekt ...mja ik wil meer ohz dan en dat vind ik er maar weinig elegance doe ik absoluut niet mee hier thuis met de kur had iemand een trouwjurk aan en we reden samen in nou echt niet dat ik langs ruiter paard en trouwjurk kwam hea pff

Mensjes die met enkel een touw om de halsjes rijden gewaagd ! maar wel leuk :D

eergister en gister crosritten gemaakt een lang pad van dronten naar lelystad maakt dat mogelijk , alleen vandaag wou ik nog f serieus de bak in buitenbak binnen vond ik zonde van de zon haha , waren ze met tractrot naast bezig aardappels poten en voor me de paddocks slepen , nja geen probleem ....maar bij f zag spark iets heel engs wat geen idee ik zag het iig niet , en het enge bleef natuurlijk bij f later ook bij b en e *zucht* gevolg lekker racen en crossen door de bak stum peerd , dacht dat die eronderuit kwam ...nou niet dus .
nog ff netjes gereden in draf en toen naar binnen en spark wou al naar de poetsplaats mja zo makkelijk kwam die niet van me af hoewel ik haast had want we moesten met 1 van onze russells naar de dierenarts maar toch ff in de binnenbak een normale galop geprobeerd rechtsom dacht die bekijk het die zag nog steeds het pad dronten lelystad voor zich toen ff flink pissig geworden en zowaar meneer kon normaal galloperen nja normaal voor de sparky normen laat ik het zo maar even noemen ....

Toen snel afgezadeld deken opleg iemand geregeld want het zweette nog dus dan doe ik zijn deken nog ff nie om .
morgen rustdag voor meneer want ik help weer opde veiling van de rijpaarden in dronten ....

nah lang geluld maar zijn jullie wel weer opde hoogte

ooow viv hoe hoog is cdiez nu ?? en wanneer komen jij en andy naar dronten ? heel mooi pad dus ennuh ligt een fietspad naast (voor andy) :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:48

Hier ook heerlijk buitengereden en in totaal 24,6 km gereden met een gemiddelde snelheid van 7,8 k/u. En dus gewoon genoten van het heerlijke weer. <3

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:18

dan ben je qua afstand bijna bij mijn voordeur langsgeweest

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:43

Hmm het is dat ik dan zo wie zo een grote brug over moet met zwaar verkeer, maar anders zou ik nog doen ook. ~~}> Bolletje (die echt niet meer bol is) is weer aan het stressen met tegemoet komende busjes en vrachtwagens. Tegemoet komende auto's gaan nu wel goed, maar wel wantrouwig. Maar ze rijden je nog de berm uit als je niet uitkijk. :n