[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:23

Kunnen we mooi naast elkaar rijden in juni, Viv! Op gelijke hoogte op onze gele bollen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:51

Pareltje2 schreef:
tjonge Nies, van 1 rondje galloperen naar 20 minuten, wat zal je fjord spierpijn hebben!

Ja, arm meiske, zal vandaag maar rustig aan doen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:07

kristelhans schreef:
Kunnen we mooi naast elkaar rijden in juni, Viv! Op gelijke hoogte op onze gele bollen!

Jaaaaahhhh *-:) plies :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:27

ik neem mijn camera wel mee..onderweg plaatjes! ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:55

Andy wil anders vast ook wel meefietsen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:57

Lekker door het mulle zand ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:04

kristelhans schreef:
Lekker door het mulle zand ;)

Denk meer fietspad langs ruiterpad hihihi of mee op paard van helga ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:11

gaan jullie samen een ritje maken Kristel?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:18

Viv, leuk, Andy op peerd! (Fiets is ook wel fijn, in geval van nood)

Pareltje: ja Viv gaat altijd hier op vakantie in de buurt en dan komt ze mij en Beer ophalen voor een logeer-ponykamp-feest! Gaan we een dagje zwerven door de bossen..goede ervaring voor onze puppies en superleuk voor ons!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:37

kristelhans schreef:
Viv, leuk, Andy op peerd! (Fiets is ook wel fijn, in geval van nood)

Pareltje: ja Viv gaat altijd hier op vakantie in de buurt en dan komt ze mij en Beer ophalen voor een logeer-ponykamp-feest! Gaan we een dagje zwerven door de bossen..goede ervaring voor onze puppies en superleuk voor ons!

Denk dat het wel meer dagjes worden die weken :D Andy vond het geen probleem om Beremans even op te halen :D Of mij te droppen in het pitoreske Hoooonhorst met Diesje :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:38

Oooeehhhh, hihi das nog eens gezellig info op de woensdagmiddag! Ik neem een tandenborstel en een pyjama mee ;).

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:55

gezellig zeg!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:42

wat leuk dat jullie pony-sleep-over-pyjama-feestjes gaan houden Viv en Kristel. Nog op gelijk 'niveau' ook, misschien moet ik ook op zoek naar een kruimeltje om mee op gelijke hoogte te rijden, al lijkt het Cos z'n ego absoluut niet te schaden als we naast Casper (ruim 1m50) rijden :P

Kristel had jij Beer niet ook zelf ingereden? Dus je bent gewoon ook snel alleen naar buiten gegaan? Misschien moet ik vanavond maar eens een klein rondje doen, voor de wagen is het immers ook geen probleem voor hem...

Marcella wat knap dat je zulke overgangen kunt rijden helemaal "kaal"...wauw!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:20

Ja ik heb Beer zelf ingereden en ben ook zelf met hem, vrij snel, naar buiten gegaan..ook nog bitloos en dit was geen enkel probleem..wel een vriendin die er naast liep, de allereerste keer..zonder touw hoor..gewoon voor morele steun! ;)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:40

Ik heb ygor gister voor het eerst zonder hoofdstel of halster etc, gereden, alleen een touw om een zijn nek :D wow, wat wat hij braaf :o en hij reageerde echt goed :o (niet om op de scheppen hoor, maar was echt heel erg trots op hem :)) Denk dat ik het maar eens vaker doet, zelf vond hij het ook wel leuk, liep lekker met zn neusje naar beneden :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:10

oooh..er staat een fjordenmerrie te koop op MP met zulke prachtige manen...die wil ik ook op Cos...maar dan wel vanaf vandaag laten groeien en dan moet het er volgende week aanhangen...*zwijmel*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:35

Haha, en maar kammen met je roze kam die gratis bij de Penny zat! ;)

Ik heb net de kliniek gemaild met een update over Beer en gevraagd wat nu handig is..wel fijn dat ik ze kan mailen en dat ik ook nog mail terugkrijg! Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:16

kristel, wat voor bitloos hoofdstel gebruik je dan?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:30

Ik gebruikte altijd een Sidepull..maar dan zonder release systeem..dus een soort stalhalster met ringen aan de zijkant die ietsje druk op de neus en bakstukken..dit is de vriendelijkste optoming maar met het wat 'serieuzere' werk gaf het wat communicatie stoornissen doordat het schoof... Nu rijden we met bit en ik wil van 't zomer de bloem/glucksrad proberen!
Afbeelding
Afbeelding

En die wil ik: http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html

en zo rijden we nu:
Afbeelding

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:05

wat een tof zadel ..
ik heb bink zn manen geknipt ..
hij is echt enorm gegroeid .. hij is nu 11 maanden & hij is nu rond de 1,38 :D

Afbeelding

Afbeelding

Als je goed luisterd ( & niet naar mijn stem :P ) dan hoor je bink steeds een hinnik geven als hij bokt :P

View My Video[/

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:53

zo'n zadel vind ik ook zo mooi Kristel, maar daar zijn zowel Cos als ik nog niet aan toe...Het is voor mij ook al zo'n poos geleden dat ik 'serieus' gereden heb...haal echt voordeel uit m'n diepe zit en anatomische wrongen ;)

Ben gisteravond dus idd alleen met Cos op pad geweest....hij liep ontzettend snel (zowel in stap als draf) maar verder heel braaf...hij schrok 1 keer van een tak waar mijn been achter bleef steken en die vervolgens (natuurlijk) op zijn bil petste..maar 2 sprongetjes naar voren en het was voorbij...

Oh en nog helemaal vergeten, maar had nog willen melden dat ik de cross-foto's op de vorige pagina wel helemaal geweldig vind...dat wil ik ooit ook eens doen met Cos..

top dus...kon nu eindelijk, na 37 jaar, voor het eerst zeggen..."ik ben op buitenrit geweest met mijn EIGEN paard" :D :D
Vanmorgen nog een heerlijke lange buitenrit met Wendy en Casper...mijn dag kan niet meer stuk! :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:34

joehoe mensen, de super gave paardenkarnt die helemaal in t teken van de fjord staat al gehad/gezien????

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:35

Hee wat goed van jou en Cos, Nathalie! De kop is er af! 't Is ook echt een vertrouwensding dat buiten rijden..Beer is vorig jaar met me aan de (blije) kletter gegaan maar buiten galopperen vind ik nog steeds een beetje spannend..

Bink had vast hangende manen, gok ik zo? Nog een paar keer goed kort knippen en dan staan ze echt mooi overeind..

Ik heb op Beer in de bak gereden en geen kuchje te bekennen..gisteren in het bos wel..maar krijg het idee dat als meneer dol wordt (hard wil) dat hij dan kucht..nouja, geen hoest is geen hoest dus ik ben allang blij! Ook nog even zijn manen geknipt..lekker strak boogje nu en het hoogste punt zit eeeiindelijk op de goede plek!

Zadel is een Barefoot Cheyenne en Beer loopt er heerlijk mee! Hij groeit nog steeds zo hard want na het rijden had ik hem even op stal gezet met een zweetdeken en die past opeens van voren niet meer dicht! (had m al een tijd niet dicht gedaan, altijd losjes over hem heen terwijl ik spullen opruimden enzo)

Zaterdag les, eeeeiiindelijk weer! Zin in!

edit: loop naar de brievenbus en daar ligt Paard & Spul en er staat een fjord voor op! (is dat die jij bedoelde) Geen idee hoe ik aan dat krantje kom..heb ik me vast ooit voor ingeschreven? haha blond!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:39

ja klopt .. ik heb het eigelijk alleen kort geknipt omdat we dachten dat hij exceem had .. maar dat bleek luis te zijn :o nouja heeft hij een lekker kort koppie in de opfok dalijk :D

jaaa ik heb het krantje ook gelezen :D papa van bink had de hoogste score op de keuring :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:38

Kristel, ik heb idd gehoord dat een bloem wel netjes op zijn plaats blijft. Ga je 'em testen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik rijd op dit moment zowel met als zonder bit (kingekruist).

Nathalie, geweldig om te lezen, dat je lekker op buitenrit bent geweest met je eigen paard! Heb je echt al die jaren niet alleen kunnen buiten rijden?