[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:00

Oeps, het zwarte schaap is gevonden in ons topic..
Excuse me.. zwarte baby schapen...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 01:21

hahah do met de zwarte schapen humor pffttt .

hoe is het met je andere vlam ???

nathalie ook al actief hier zie ik ?
ik iets minder laatste tijd mja

summer enz welkom terug .

Beer ondeugend ?? maar nie meer hoestende hulde :D

hier ook alles ok , vandaag maar weer eens serieus in de buitenbak gereden binnen was les en had geen zin ertussen in te kachelen dus ach buiten lekker windje erbij , andre die de bak aan het harken was en het plastic van de droogmolen wat klapperde pff , ach ja moest wel weer ff serieus want al dat boscrossen tegenwoordig schandalig !

sparkje blijft coup kort houden niks niet lang
Dit was iets TE kort
Afbeelding
hier was ik stukje bovenaan vergeten hahah
Afbeelding
hier alweer te lang *zucht*
Afbeelding
en dit vind zijn maatje ervan
Afbeelding

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:53

Ohh als we weer foto's gaan spammen doe ik weer mee :D

Hij is groot en ikke is klein...
Afbeelding

Dikke kontenparade _O-
Afbeelding

Hij is tegenwoordig oppasopa van een lammetje :D Ligt altijd onder zn raam te slapen en hij vindt het zoooooo interessant.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:59

foto's spammen is toch altijd leuk?

*zwaait naar Joyce* :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:59

Fijn dat Beer niet meer hoest!

lijkt me moeilijk zo'n manenkam knippen Sparky. Boscrossen is wel leuk! Maar nu gaan jullie weer serieus aan de slag, zit er een wedstrijd aan te komen?

Hihi, Sjolvir, toen ik die lammetjes aan het fotograferen was, viel me niet eens op dat het zwarte schaapjes zijn! Alle mamma's zijn wit trouwens. Maar het is zo'n grappig ras, maf al die krulletjes op die koppen (bij mama schaap kan je het goed zien).

Vippie, wat zijn jullie precies aan het oefenen op de foto's? Vind grondwerken leuk, dus ben nieuwsgierig.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:21

joehoe mensen, wat n weer he, zaalig.

zit met moeite te typen achter pc, hebben gisteravond onze eerste groepsles gehad, haakon helemaal gek man, groot maken, hinniken, bokken en al, als je niet beter had geweten had je vast gedacht dat ik op n hengst zat, oen!!! maar al met al goed door gereden, we moeten beiden leren om de ontspanning erin te houden, ik met handen en hij met zijn lijf, maar het wordt ons nu goed uitegelegd en merk ook gelijk reslutaat, op dit moment is de hoefsmid met m bezig, zie ie r straks weer strak bekapt uit

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:08

Pareltje2 schreef:
Vippie, wat zijn jullie precies aan het oefenen op de foto's? Vind grondwerken leuk, dus ben nieuwsgierig.

rechtrichten vanaf de grond volgens methode van Bent Branderup. Moeilijk hoor viel me vies tegen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:25

Carolinef schreef:
joehoe mensen, wat n weer he, zaalig.

zit met moeite te typen achter pc, hebben gisteravond onze eerste groepsles gehad, haakon helemaal gek man, groot maken, hinniken, bokken en al, als je niet beter had geweten had je vast gedacht dat ik op n hengst zat, oen!!! maar al met al goed door gereden, we moeten beiden leren om de ontspanning erin te houden, ik met handen en hij met zijn lijf, maar het wordt ons nu goed uitegelegd en merk ook gelijk reslutaat, op dit moment is de hoefsmid met m bezig, zie ie r straks weer strak bekapt uit

O, o, ik heb vanavond 1e groepsles en dat is nog de 1e keer op vreemd terrein ook :')
En geen van die knollen heeft ze ooit gezien :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:42

nou spannende actie dus in de groepsles! :)

Ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst alleen met je fjord op pad zijn gegaan (buitenritje dus)...Ik ben nu 4 keer samen met Wendy en Casper gaan rijden en eens zal het er toch van moeten komen dat we zelf op pad gaan....wanneer hebben jullie die stap genomen? We rijden met Cos dus ook 2 keer in de week voor de wagen en dan gaat hij ook solo (dus zonder andere aanspanningen of paarden mee)....

Gisteren kregen wij meer actie van de honden dan van de Fjorden...de laatsten waren namelijk druk met andere dingen :')
[BB-ITP] Als paarden je in de steek laten, vertrouw dan op honden

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:18

Ik wilde dat met Angs al na 1-2weken doen, maar toen begon ze met rijden af en toe heul wild te doen, dus toen heb ik dat maar even laten wachten. :o

Ik heb haar nu iets meer dan een maand en ik ga vanavond alleen naar les, ong. half uurtje stappen, mn moeder gaat mee (op de fiets) als het goed gaat ga ik binnenkort eens een buitenritje wagen denk ik.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:34

Ik ben met Beer eigenlijk meteen alleen naar het bos gegaan..eerste keer met stalbaas ervoor en later met nog een stalgenoot maar daarna wilde niemand meer mee haha..dus maar alleen gegaan..eerst klein rondje en dat ging prima..later had hij wel schrikfases (traag van begrip hiha) maar nu ga ik ook regelmatig alleen..Gewoon een keer doen dus..desnoods eerst met iemand te voet een rondje mee..of met de fiets..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:44

Ik twijfel dus of ik morgenochtend vroeg met Cos mee zal gaan als mijn moeder gaat hardlopen.

Mijn moeder komt vanavond een nachtje logeren (vinden de kinderen altijd fantastisch) en morgenochtend loopt ze dan 10km hard (doet ze een uur over) omdat ze 4-5 keer in de week jogt....ik vraag me alleen af of dat teveel gevraagd zou zijn?

Aan de ene kant denk ik, mijn moeder van 62 doet het ook, dus Cos moet het ook kunnen (en voor de wagen of los zou het natuurlijk geen probleem zijn) maar ohz vraag ik me af of het teveel is :o Ik heb dus nu een keer of 4 met hem ohz gereden. De eerste keer was 20 minuutjes en de laatste keer was 45 minuutjes met al heel wat draf erbij en dat leek hem qua conditie niets te deren...hij deed het 'fluitend' zeg maar...

wat vinden jullie?

Ponyfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:57

ik rij op een manege met een heleboel fjorden!
lieve beesten!

je kan er ook behoorlijke blunders mee uit halen.......heb ik ontdekt :P
vriendin hing aan de andere kant van de pony
zag er apart uit!

en nathalie misschien moet je het gewoon proberen?
als hij het "gewoon" deed kan hij het vast wel aan!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:21

interessant Vippie, is dat altijd aan een lijn of soms ook 2? Heb je elke week les? Ben erg nieuwsgierig, hihi, wat een vragen he :o

Caroline heeft een rodeo groepsles achter de rug zo te lezen...

Veel plezier met je les Nies.

Nathalie, ik denk dat het erg per paard kan verschillen, wanneer de 1 eraan toe is en wanneer de ander. En het is voor een deel ook waar jij je comfortabel bij voelt denk ik, want als jij niet echt ontspannen bent, voelt Cos dit natuurlijk ook.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:35

oehoeee haak heeft nieuwe ijzers en ik heb een weitje kunnen regelen in Hoenderloo voor het jubileum, dus wij komen met 4 paarden jaaaaaahhh.

ik ben eigenlijk alleen gaan buitenrijden zodra IK er vertrouwen in had om hem er zelf doorheen te drijven(je weet wel al die kabouters overal) nu voel ik me behoorlijk dapper en maak daar gebruik van en ga over 2 wkn dus naar t strand, als je t niet probeert.................

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:59

Na mijn topic van het springen op de pc, ben ik zondag naar het crossterrein geweest.
Wat heb ik daar een geweldig uurtje gehad. Ze heeft een paar keer geweigerd omdat
ze het wat vreemd vond, maar verder is het super gegaan! <3

boomstammetje.
Afbeelding

waterbak.
Afbeelding

uitsprongetje.
Afbeelding

Meer foto's staan in mijn profiel. :Y)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:44

Wat leuk zeg Shanaa, die laatste hindernis ziet eruit als zo'n hindernis die ze ook in deTREC hebben toch?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:32

wanneer voor het eerst buiten uhm haha 1e keer met inrijden maar had toen ook geen andere mogelijkheid , denk waneer jullie het samen aankunnen baat jij moet je er ook goed bij voelen

viv rechtrichten ok had ik er niet uitgehaaald zeg maar mja haha hij is wel megaaa die cdiez geworden zeg pff

zag leuke cross foto's

iemand heeft weitje en gaat met 4 naar hoenderloo ik sla dit jaar over jubileum in de regen staat me nog te goed bij haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:42

Moe een druk dagje gehad. Werken tussendoor nog naar het ziekenhuis geweest en daarna bolletje. Ben trouwens super trots op bolletje heb vandaag met halsring gereden en ineens bedacht ik van laat ik eens helemaal zonder doen. Okee sturen was even niet zo heel handig, want meneer had ineens zijn eigen ideëen. :+ Maar overgangen stap/draf, draf/galop, stap/galop, draf/halthouden en galop/stap zatten er wel super op. <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:22

Zoo, Ang heeft lekker gezweet, beest was drijfnat :+
Ik galopeer altijd beide kanten 1 rondje, nu hebben we meer dan 20min moet galoperen denk ik :') toch maar even op oefenen, hahah :')

Leuke foto's hierboven :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:28

Wat een leuke crossfoto's!

Marcella wat gaaf..lekker kaal op je peerd!

Ik heb gisteren voor het eerst met een dubbele longe gewerkt..Beer was best braaf..alleen we gingen in een paddock longeren dat had ie nog nooit gedaan en hij was ook superjolig (bok, galop, bok)..ik kon hem super sturen met 2 lijnen..stond er ook nog een keer achter en ik dacht, hmmm mennen lijkt me ook wel gaaf! Heb de lijn over zijn rug gedaan omdat het de eerste keer was maar ook heeeeeel even achter zijn kont langs..hij ging hard! ;) Hij heeft van zichzelf al super ruime gangen maar nu zette hij zijn achterbeen zowat voor zijn oor neer hahaha.. Helaas wel weer wat kuchjes dus daarna gestopt.. te druk gemaakt denk ik..

Vanmiddag gaan we stappen in het bos aan een lang teugeltje..hopen dat ie dan niet hoest..ben er zooo klaar mee! Als ie wel hoest de DA maar weeeeer bellen..heb gisteren de rekening gehad..AUW!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:56

tjonge Nies, van 1 rondje galloperen naar 20 minuten, wat zal je fjord spierpijn hebben!

Beer is aan het wennen met de dubbele lange lijnen en in de paddock tegelijkertijd, knappen Beer! Hihi, straks slaat het men virus bij iedereen toe hier!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:58

oh Marcella, las er even overheen. Wat heerlijk zeg dat je zo hebt kunnen rijden. Haha, je Lianne begrijpt ook prima als ik kleine wending maak vanuit de navel wat ik van haar wil, maar soms opeens heeft ze die begrijp-knop uitstaan ;) Wel super dat je overgangen heel erg leker gingen! Laat je een keertje foto's maken ervan? Lijkt me erg leuk om te zien!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:08

Pareltje2 schreef:
interessant Vippie, is dat altijd aan een lijn of soms ook 2? Heb je elke week les? Ben erg nieuwsgierig, hihi, wat een vragen he :o

Gewoon een teugel die aan de kaptoom zit :D nee heb zeker geen elke week les (dan loop ik leeg naast mn rijles).
Heb als het uitkomt over een week weer les maar dat hangt even van de startlijst en tijden af van waar ik moet jureren die dag.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:12

Sparky10 schreef:
haha hij is wel megaaa die cdiez geworden zeg pff

Kuch ja hijs best aan de maat he? <3

Ga de Vr maar ff bellen of mn reservering goed gegaan is, heb na een maand nog steeds geen bevestiging gehad. Zonder kamer/stal geen jubileum voor ons helaas.