storing fjorden wereld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:31

@ Reinou: Als ik je ergens mee kan helpen zeg je het maar! Zit helaas hele dagen thuis, WW.

Vippie

Re: storing fjorden wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:36

Misschien idee om sponsers te zoeken (Hypodrama, kelly??) voor bijdrage in de kosten te dekken?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:36

kristelhans schreef:
nathalie2302 schreef:
Ik vind het zo gaaf...ik wil het ook allemaal met Cos....misschien moet ik mezelf maar gewoon eens heel brutaal uitnodigen om bij jou en Beer te komen kijken :P

Jaaa leuk! Wanneer kom je? Mag je d'r ook OP!

jeetje..ik ga zo eens bijlezen met een kopje thee..wat hebben jullie geklept hier zeg! Wilde alleen dit alvast even groot herhalen, dan kan Kristel niet meer terug.:P

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:40

Anous_Bjorn schreef:
@ Reinou: Als ik je ergens mee kan helpen zeg je het maar! Zit helaas hele dagen thuis, WW.

Hier idem, dus als ik wat kan doen, geef maar een gil.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:40

Hahaa nou prik een datum! Ik ben op donderdag altijd vrij.. ;) Wel een eindje rijden voor jou denk ik he..

Ik lig op de bank met een knorrende dikke rode kat en thee en laptop met leuke serie: Legend of the Seeker (fantasy)...zaaaalig!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:43

dat weet ik nooit...ik kan mijn huis vinden en verder heb ik geografisch gezien een negatief IQ.....dacht dat jij in de buurt van Zwolle woonde maar dat heb ik dus fout?
Offfffffff als je eens heeeeeeeeeeeeel mooi wilt komen rijden, Roggebot-bos hier in de buurt is fantastisch....dan Wendy met Casper ook mee en voor je het weet ziet het eruit alsof ik heel zielig op het kleine veulentje mee rijdt :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:45

Haa klopt hoor, ik woon vlakbij Zwolle..richting Dalfsen. Misschien volgend jaar met Beerke die kant maar eens op. Hier staat de deur iig open hoor!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:45

kristelhans schreef:
Hahaa nou prik een datum! Ik ben op donderdag altijd vrij.. ;) Wel een eindje rijden voor jou denk ik he..

Ik lig op de bank met een knorrende dikke rode kat en thee en laptop met leuke serie: Legend of the Seeker (fantasy)...zaaaalig!

Ahhhhhh en hij is zo lief <3

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:46

Nu zie, dat is niet zo ver....waar rijd jij eigenlijk altijd buiten?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:52

Ik rij op het Rechterense Veld en in het Sterrenbos (Starnbosch) Daar zijn veel openbare zandpaden waar je mag rijden en minder openbare paden waar het gedoogd wordt en ook paden waar je niet mag rijden en wat ik dan toch doe maar nu maar even niet meer vanwege een waarschuwing haha!

Amber..heeel lief..vooral met voeren he..heb je gezien.. (bok, trap, bijt..etter)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:59

Wendy: Die fjordenmerrie waar je het over hebt sprak mij ook gelijk aan vanaf het verhaaltje en de fotos! Wie weet is het wat!!! Ik ben benieuwd!

ik zag gisteren allemaal mooie fotos van alinde. En wat baal ik dan zo vreselijk ontzettend erg van die stomme plekken op dr rug.. dit zal ze altijd houden......

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:59

Hahahaha evol Beer ! Maar hij is voor de rest een schatje,

Maar ik had het ook over je Garfield :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:04

fjorden zijn gevaarlijke dieren met eten in de buurt. Als ik een wortel heb en wil gaan VDen gaat Hildar me op zij duwen, oren in de nek en dan maar duidelijk maken dat het ZIJN wortel is :+ maar ik laat me niet doen hoor, even boos hem opzij duwen en hij is weer zo mak als een lammetje <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:08

Amber..jaaa Ollie! <3 Hij hing net aan de tussendeur (van keuken en kamer) want daar zitten raampjes in..had hij zijn dikke lijf omhoog gehesen terwijl hij met zijn voorpoten/nagels aan het richeltje van het onderste raampje hing..zie ik opeens een (van inspanning trillend) hoofd boven het raampje uit gluren..HAHA! Lag zo in een deuk..

Aria (weet je naam niet, sorry), zooo herkenbaar..daarom ben ik met VD gestopt. Beer heeft het echt extreem..stal is helemaal aangepast op zijn hooligan gedrag..pfff, vermoeiend soms hoor!

Tasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:15

Fijn dat FW weer snel online is, en ervoor betalen wil ik zeker wel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:20

kristelhans schreef:
Aria (weet je naam niet, sorry), zooo herkenbaar..daarom ben ik met VD gestopt. Beer heeft het echt extreem..stal is helemaal aangepast op zijn hooligan gedrag..pfff, vermoeiend soms hoor!

mijn naam heb ik nog niet genoemt hoor, zit (nog) niet op FW, heb het pas ondekt maar het was toen al offline dusje. Mijn naam is Aaricia, niet dat een mens dat onthoud hoor, dus hou het maar op Aria ;)
Hildar brak ook de stal af (letterlijk) maar hebben hem dat afgeleerd, net als met VD, heb een aantal keren met mijn vinger tussen zijn tanden gezeten en ik kreeg ze bijna niet meer terug. Maar het is mijn eten,dat van mij en hij moet er af blijven, zo simpel is het. Als hij het lief vraagt en doet wat ik zeg dan krijgt hij het.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:22

Ja als ik VD heel leuk zou vinden zou ik dat ook wel hebben geprobeerd maar ik zit liever OP Beer haha! Hoe heb je dat afbreken in de stal afgeleerd? Handboek aub! ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:24

Whahaha zie het al voor me Kristel :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:27

wel, wij moeten altijd naar een voer kotje lopen en dan terug naar stal, hij kan ons dan goed zien lopen en vanaf dat we terug komen met pot eten in de hand begint hij te stampen tegen de stal. Als hij dat doet stop ik direct, ik zeg neen. Vanaf dat hij nog maar een seconde stilstaat ga ik weer vooruit, begint hij weer stop ik weer. Enz, dit duurt lang maar heeft het beste resultaat. Vooral als je vlak voor de box of wei staat, dan worden ze gek en willen ze het zo graag maar moet hij eerst stil zijn voor hij mag. Dat hebben ze sneller door dan je denkt hoor, het zijn net kleine kinderen die zagen aan hun moeder om een snoepje, die kunnen ook op de grond liggen huilen en schreeuwen maar als de moeder ze iets geeft als ze flink en braaf zijn, zullen die kinderen snel snappen dat het verspilde energie is.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:40

Hmm, ik voer Beer niet zelf en hij krijgt als eerste voer..het is vooral wanneer hij denkt dat iemand zijn voer wil afpakken (stalgenoot die 40 meter verderop loopt of buurpaard dat snuift).. Ik mag wel gewoon bij hem komen en kan ook alles en overal aanraken..ik hoor wel eens verhalen van stalgenoten..noouuu, dan denk ik ook..die Beer..wat een L*L!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:45

ja oke dat je hem niet zelf voert dat versta ik maar dan zou je het een aantal keer wel zelf moeten doen of vragen om het op deze manier (of een andere) te doen voor een aantal keer. Als je er echt iets wil aan doen dan verschuil je je niet achter ik voer hem niet zelf.
niet grof bedoeld of zo hoor, het is gewoon dat zo iets echt consequent moet gedaan worden en als je zelf niet in actie schiet niemand dat doet ws.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:50

Je hebt gelijk hoor! Zal eens zien of het wat ik kan doen..misschien in de vakantie, nu lukt het niet met werktijden (en dat is geen smoesje haha, sta niet voor niks op volpension). Bedankt voor de tip!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:53

geen probleem hoor, fjorden mensen hebben dezelfde fjorden problemen he :P
dat je wacht tot de vakantie versta ik maar al te goed, kun je lekker op je gemak alle tijd er in steken. Heb ook zo een hele week elke dag bezig geweest omdat hildar tijdens het longeren naar me bokte, daarna was het gelukkig voorbij, maar was best intensief

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:59

Ik begin gewoon al meteen morgen..na het rijden krijgt hij vaak een pluk kuil in de paddock en dan begint hij soms al hysterisch te doen..zal eens zien of ik het kan volhouden om net zo lang te wachten tot hij rustig en normaal doet.

Naar jou bokken is ook niet aardig zeg! ;) Gelukkig dat hij nu wel normaal doet. Beer is verder ook poeslief, alleen dat voeren..geen idee waar dat vandaan komt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:14

ja juist daarom de training, ik vond het ook niet erg netjes. Heb ondertussen wel al een stamp gehad, maar dat is weer een heel verhaal.
Maar dat eten, tja ik denk dat ze daar gewoon erg gevoelig op zijn, ook wel een beetje normaal gezien hun bouw en waar ze normaal op moeten overleven. Vandaar dat ze er zo gouw vervelend op worden, maar met wat geduld, nadenken en doen gaat dat wel over hoor, maak je maar niet ongerust. Je moet maar denken dat het een kindje is die zijn zin niet krijgt of een persoon die perse je eten wil afpakken, en je dan dominant en niet bang gedragen ;)
veel succes! :D