[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:33

haha dat is handig, normaal moet je bij kids maar bij blijven kopen :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:01

Zo ik ben weer bijgelezen, wat een leuke foto's allemaal! Ik ga van de week ook maar weer eens wat kiekjes van Beer maken!

Geloof dat zijn hoest helemaal weg is nu! Hij heeft weer een aantal dagen rust gehad..morgenavond maar weer eens even in de bak aan de slag...VETzin in!

Zijn jullie de Pasen allemaal een beetje leuk doorgekomen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:17

nathalie2302 schreef:
Nies ik ben nu stiekem wel heel nieuwsgierig wat je gedaan hebt...ik weet, het is heel erg "rampentoeristerig" van me, maar kan het niet helpen....

Tja, iemand deed zich voor als gigantische penny en daar reageerden wij dan weer overdreven op :')

Leuke foto's :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:55

kristel; ik kan geen ei meer zien, zowel de gewone als de chocolade dus ja pasen was goed, weer vandaag is super en onze eerste les van vanochtend was geweldig, zijn kapot maar zaaaalig gevoel

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:40

Leuk dat je les zo goed ging! Ik zit met baldadige leerlingen in een hok..ze hebben 'straf' en zijn nu heel braaf aan de gang..doodstil, lekker rustig!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:47

mensen mensen mensen...kijk eens naar buiten...de zon schijnt!!! :D :D :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:02

Ja heerlijk hea! Even broodje eten en dan snel weer naar buiten! Net terug van les geven, morgen weer..
Ik hoef vandaag geen krantjes te bezorgen, ivm pasen komen de folders een dagje later!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:05

Hoi, I'm back..
Gisteren heb ik het wat overdreven... Maar ohhhhh, wat was het zalig!!!
Wat is Tobago toch een <3

Even voor het amusement, Tobago heeft dus maand stil gestaan.
Hij is vorige week zaterdag avond 1 x gereden door mijn instructeur..
En in de week die ik poogde te werken 1 x een stapritje.. (werd drama, aangezien de brave haflinger
een helup ik vind alles eng dag had en we waren dus snel terug.
Verder dus maand niets gedaan. De super brave braverd!!!!

Kortom qua paard was het zeer verstandig! Hij deed het super!!!!
(rustende jager, als start, was wel spannend, was er stervensdruk 's middags en met standje met parasol,
kinderwagens, fiesters, honden etc.)

Qua gezondheid iets minder.. grinnik.. heb nu weer 38.5, maar who cares!!! Onze eerste bosrit is binnen!!! (uurtje!).
By the way, kreeg vandaag de uitslag.. Heb pfeiffer..

Hebben maar 7.5 km gereden, gem. snelheid 7.1 km/u (slak) en topsnelheid (zand was mooi hard op het zand) 39.5 km/u.

Toen jongste dochter van vriendin nog op hun paard (de vos) bos in (ik was met oudste dochter mee die
altijd op de vos rijdt) en de vriendin op Tobago gezet.
Dappere Tobago mocht af en toe voorop, die was zo braaf!, maar ja, Tobago heeft ook nog geen conditie,
dus had om die reden ook niet veel babbels meer.

Afbeelding Afbeelding
Vriendin op mijn Tobago, en haar jongste dochter op vesq. Tobago is echt nog een baby, naast de al volwassen Vesq.

Zoals te verwachten, waren ze verdwaald... Wij erachter aan, niet gevonden. Gelukkig hun de auto terug gevonden,
wij zaten toen op de uitkijk, midden op een heuvel. Ze belden dat ze bij de Rustende jager waren.
Gelukkig wist ik hemelsbreed waar we waren dus bij Den Brand, bos uitgelopen, richting de trailer, over het asfalt.
En daar stonden onze dappere dodo's!

Tobago vind trailer in oke, maar eruit is drama, durft geen voetje op klep te zetten...
Kunt hem aan de trailer binden, zonder problemen (wel opletten hij kan knoop losmaken en er bij blijven)
zolang je erbij blijft en er eten voor hebt staan.

En nee, Dibbes en Pukkie zijn niets te kort gekomen!!!
Afbeelding Afbeelding
Als het gat te diep wordt, kun je niet meer zo makkelijk met je voorpoten bij de grond....

Afbeelding Afbeelding
Samen graven er is niets mooiers!.....................................Mits je niet op de verkeerde plek staat...

Dibbes vandaag nog helemaal stuk... Is ook al bijna 10...

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:09

Ziet er leuk uit, mooie omgeving om lekker een dagje op pad te gaan!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:39

Ik had de foto's al gezien op FW..ziet er echt zalig uit!! Ik wil ook!

JA, ik ben weer blij! Ik heb net Beer in de bak gereden en we zijn lekker aan het werk geweest en daarbij HEEFT BEER NIET GEHOEST! Nu zullen jullie denken; das toch niks bijzonders? Nou, sommigen van jullie weten wel dat Beer een tijdje terug ziek was, bronchitis..na een Ventipulmin kuur, vlas, andere stal en veeeeeel rust leek het beter te gaan maar hij raakte het laatste kuchje maar niet echt kwijt.. DA gebeld en die zei dat het soms wat hardnekkig kon zijn, helemaal met dat natte weer en dat als hij geen verhoging en snot had, wat dus idd het geval was, ik het nog wel even kon aankijken.

Fenegriek met dwangvoedig proberen te geven maar neeee hoor! Beer draait pertinent die dikke kop van hem weg als hij dat spul in een straal van een meter in zijn buurt krijgt! Laatste paar dagen van de Ventipulmin was al net zo, vrat gewoon om zijn brokjes heen dus laatste paar dosissen met een spuit in de mond gegeven..dat vindt ie dan wel weer okee.. }:0 Kuur afgelopen, snotjes en rochels weg, geen verhoging meer maar af en toe toch nog een kuchje dus baasje niet blij.. Homeospul gehaald en lekker voer (muesli voor schorre paarden haha) en dat leek het laatste zetje want Beer heeft ook Paasvakantie gehad en vandaag dus voor het eerst weer aan het werk in de bak en zowaaaaar kuchvrij! Lekker briesen en ook een beetje gek doen dus ik was helemaal in mijn nopjes!

We hebben lekker veel gymnastiek gedaan en ook nog aardig wat gedraafd! Stelling op de lange zijde in draf naar binnen ging super, voltes openen en sluiten gedaan (hebben we nog nooit echt gedaan maar ging best goed) en alhoewel hij rechtsom echt superstijf was (wegracen zodra ik een volte in wilde) viel het me helemaaaaal niet tegen! Hij deed zijn stinkende best! Ik HOOP dat hij lekker zo doorgaat..het weer zit wel mee en ik blijf hem nog lekker verwennen met 'keel muesli'. Morgen gaan we een stapritje in het bos doen en donderdag mag ie weer eventjes leuk doen in de bak..daarna weer wat vrij. Ik hoop maar dat ik nu niet te vroeg juich, zoals een paar weken geleden en dat het nu echt over is!

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:32

Verieka heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met eenden..

Dat eindigde in rengalop...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:31

Lady_Kelly schreef:
Verieka heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met eenden..

Dat eindigde in rengalop...

Nou ja, weet je meteen dat Verieka hard kan..
Dat wat Sjol heeft met hydrokippen heeft Verieka dus met drijfpantoffels.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:17

wat een heerlijke foto's sjolvir! Die graaf-foto's zijn helemaal fantastisch...

drijfpantoffels??? :') :') wat een geweldige benaming...

Wij hebben vandaag ook zo'n ongewenst galopje gedaan :D

wij hebben vandaag namelijk weer een heerlijk rondje met Cos gereden (voor de wagen)...super weer, super bos..niks meer te wensen...Bij Cos loopt de tank niet snel leeg hebben we al gemerkt...

Toch nog een stukje harder gegaan dan gepland :P...Cos schrok van 2 aanstormende, blaffende honden achter zich (die hij natuurlijk niet kon zien door de oogkleppen) en zoef zoef...we hebben galop dus tegen wil en dank ook uitgeprobeerd....na een 200m hadden we hem al terug, mijn vader had niet eens hoeven ingrijpen (we hebben er nog een longeerlijn aan als extra vangnet want dit was toch nog maar de 4e keer voor de wagen hier)...had hem op een halve volte gezet op het pad en toen hij daardoor achter zich kon kijken was hij ook meteen gekalmeerd en hebben we daarna nog heerlijk een half uurtje doorgereden alsof er niets gebeurd was....prachtig paardje is het toch! :)

Om deze reden, nemen we trouwens Hummer ook niet mee als we met de wagen gaan...Hummer wordt heel nerveus als ik op de wagen zit..hij vindt het allemaal te 'engig' met dat grote paard, die grote kar etc....en gaat dan ook lopen dribbelen en janken en Cos reageert daar toch nog te sterk op...maar nu dus met andermans hond weer even "uitgeprobeerd" :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:22

Wat braaf, dat hij zo snel weer terug was!

En schrikken van een blaffende hond die je niet ziet is niet zo vreemd.

En heerlijk dat hij dan snel weer de cool heeft om gewoon door te lopen.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:22

Ben er weer! net terug van een lang weekendje Disneyland Paris! :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:40

Ik heb zoooo lekker met Beer in het bos gereden! Wel een klein kuchje met aandraven maar verder zooooo braaf..was echt een kuch in de strot..absoluut niet uit de longen en het was ook zo weer over..toch maar gaan stappen want ik wil niet teveel doen.. geloof dat hij wel over zijn schrikfase heen is! Braaf gymnastiek doen, losse teugel, door plassen en blubber heen gebanjerd en netjes halt houden wanneer ik het vroeg..das ook wel eens anders! Stalgenoot was mee en het was superleuk! Wel best veel vliegen enzo al man!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:58

Sjolvir schreef:
Wat braaf, dat hij zo snel weer terug was!

En schrikken van een blaffende hond die je niet ziet is niet zo vreemd.

En heerlijk dat hij dan snel weer de cool heeft om gewoon door te lopen.

nou, moet wel eerlijk bekennen dat ik vandaag weer extra, super, hyper blij ben met het hebben van een oerdegelijke, stevige en stabiele wagen met goede rem ;)....Cos trok er natuurlijk wel doorheen, maar het bleef zo qua tempo wel controleerbaar waardoor ik hem om kon sturen...

Dat vond ik idd ook het belangrijkste...schrikken is niet erg..het is een jong paardje, weinig ervaring, allemaal nieuwe dingen en indrukken dus dat er wel eens "geschrokken" gaat worden..daar staan we niet van te kijken..het belangrijkste is voor mij..wat gebeurt er daarna....rustig, relaxed doorrijden of met ingetrokken kruis en strakke hals...gelukkig was het dat eerste...lekker relaxed, kwamen bijna meteen weer een 'in de riem hangende, hijgende' hond tegen (nu van voren dus recht in zicht) en dat was geen probleem...lekker briesend en in een vlot drafje doorgereden in het zonnetje dus....heerlijk Genieten! :)

Lekker ritje zo Kristel...fijn is dat he?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:21

Ja heerlijk!

Ook fijn dat Cos zo'n koele kikker is joh! Hij doet het echt superbraaf allemaal he! Lijkt mij zooo eng om op een kar te zitten als een paard aan de kletter gaat..brrr..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:28

De ellende is, je hebt het gevoel dat je zo weinig nog te vertellen hebt als ze echt gaan voor de wagen...ohz heb ik dan toch altijd meer het gevoel dat je het nog 'onder controle' hebt...

Heb het met het tweespan ook eens gehad en eigenlijk blijf ik er redelijk kalm onder..ga gewoon rustig de opties af (mits de ruimte en de tijd er daarvoor is natuurlijk maar ik rijd over het algemeen in het bos)...met de pony's kon ik ze uiteindelijk alleen maar het kreupelhout insturen tot ze bleven staan, die bleven elkaar maar steeds opfokken als er eentje wat kalmeerde...en zo moesten ze uiteindelijk wel op de rem...Toen was ik trouwens alleen op pad...DOM!...was ik een beetje nonchalant, onderuitgezakt aan het mennen met weinig contact...DOM!...maar goed...van je fouten leer je, zullen we maar zeggen ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:14

Poeh ja dat zelf koel blijven ben ik nu ook aan het leren..vroeger was ik dat altijd maar vorig jaar is Beer een keer aan de kletter gegaan en dat ging HARD! Toen was het wel een blije kletter en geen paniek dus dat scheelt maar toch...vandaag ging ik aandraven op datzelfde pad en ik moest er even aan terug denken haha..Beer wilde ook steeds harder draven dus weer stopgezet (ook vanwege een kuch niet doorgedraafd) en hij heeft gelukkig meer rem dan vorig jaar (bitloos en balansloos) maar toch, blijf het soms dan toch een beetje spannend vinden. Hard galopperen vind ik leuk maar ben zo bang dat ie de bossen inschiet (is wel eens gebeurd) of dat ie struikelt..is me 2 jaar geleden met een ander paard in galop overkomen..eng man! Over de kop! Ik wil zo graag een keer met hem naar het strand en dan wil ik hem laten gaan..daar is dat toch makkelijker lijkt me..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:19

kristelhans schreef:
Poeh ja dat zelf koel blijven ben ik nu ook aan het leren..vroeger was ik dat altijd maar vorig jaar is Beer een keer aan de kletter gegaan en dat ging HARD! Toen was het wel een blije kletter en geen paniek dus dat scheelt maar toch...vandaag ging ik aandraven op datzelfde pad en ik moest er even aan terug denken haha..Beer wilde ook steeds harder draven dus weer stopgezet (ook vanwege een kuch niet doorgedraafd) en hij heeft gelukkig meer rem dan vorig jaar (bitloos en balansloos) maar toch, blijf het soms dan toch een beetje spannend vinden. Hard galopperen vind ik leuk maar ben zo bang dat ie de bossen inschiet (is wel eens gebeurd) of dat ie struikelt..is me 2 jaar geleden met een ander paard in galop overkomen..eng man! Over de kop! Ik wil zo graag een keer met hem naar het strand en dan wil ik hem laten gaan..daar is dat toch makkelijker lijkt me..

Dat is dus ook zo lekker aan de Loonse en Drunense duinen, heel heel heel groot stuk met alleen maar zand...
Overzichtelijk etc. als daar iets hard gaat, ach...

Wil iemand overigens die polka dansende olifanten uit mijn hoofd wegjagen?
Terug naar het circus, de dierentuin of weet ik veel waar.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:21

Dan moet ik daar ook maar een keer heen..haha ooh ik WIL NU een grote auto, een trailer en en E rijbewijs! Waarom is alles nou zo duur?

Do, ben je nou nog niet opgeknapt? Wat een ellende man! Is het nu zeker weten Pfeiffer?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:38

Yep pfeiffer..
heb gisteren gewerkt, ogen vielen dicht om 1 uur en knallende koppijn..
Vandaag niets gedaan. (ik vrij op woensdag)
Dat heet Sjol en Tobago in paddock gezet.
En geborsteld.
Boodschappen en omgevallen..

bah..... wil paardje rijden, waarom heb ik anders een nieuwe!!?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:12

Bah pfeiffer, wat vervelend! Kan zo ontzettend lang duren! Hoop dat je beetje geluk hebt, en dat je snel weer de oude wordt!

Vandaag weer les gegeven, en krantjes bezorgd. Heb ook nog ffies gesprongen met mijn paardje..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:04

aaargh word beetje gek :P Veulen is er NOG niet :P