Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kuur afgelopen, snotjes en rochels weg, geen verhoging meer maar af en toe toch nog een kuchje dus baasje niet blij.. Homeospul gehaald en lekker voer (muesli voor schorre paarden haha) en dat leek het laatste zetje want Beer heeft ook Paasvakantie gehad en vandaag dus voor het eerst weer aan het werk in de bak en zowaaaaar kuchvrij! Lekker briesen en ook een beetje gek doen dus ik was helemaal in mijn nopjes!
wat een geweldige benaming...
...Cos schrok van 2 aanstormende, blaffende honden achter zich (die hij natuurlijk niet kon zien door de oogkleppen) en zoef zoef...we hebben galop dus tegen wil en dank ook uitgeprobeerd....na een 200m hadden we hem al terug, mijn vader had niet eens hoeven ingrijpen (we hebben er nog een longeerlijn aan als extra vangnet want dit was toch nog maar de 4e keer voor de wagen hier)...had hem op een halve volte gezet op het pad en toen hij daardoor achter zich kon kijken was hij ook meteen gekalmeerd en hebben we daarna nog heerlijk een half uurtje doorgereden alsof er niets gebeurd was....prachtig paardje is het toch! 

Sjolvir schreef:Wat braaf, dat hij zo snel weer terug was!
En schrikken van een blaffende hond die je niet ziet is niet zo vreemd.
En heerlijk dat hij dan snel weer de cool heeft om gewoon door te lopen.
....Cos trok er natuurlijk wel doorheen, maar het bleef zo qua tempo wel controleerbaar waardoor ik hem om kon sturen...
kristelhans schreef:Poeh ja dat zelf koel blijven ben ik nu ook aan het leren..vroeger was ik dat altijd maar vorig jaar is Beer een keer aan de kletter gegaan en dat ging HARD! Toen was het wel een blije kletter en geen paniek dus dat scheelt maar toch...vandaag ging ik aandraven op datzelfde pad en ik moest er even aan terug denken haha..Beer wilde ook steeds harder draven dus weer stopgezet (ook vanwege een kuch niet doorgedraafd) en hij heeft gelukkig meer rem dan vorig jaar (bitloos en balansloos) maar toch, blijf het soms dan toch een beetje spannend vinden. Hard galopperen vind ik leuk maar ben zo bang dat ie de bossen inschiet (is wel eens gebeurd) of dat ie struikelt..is me 2 jaar geleden met een ander paard in galop overkomen..eng man! Over de kop! Ik wil zo graag een keer met hem naar het strand en dan wil ik hem laten gaan..daar is dat toch makkelijker lijkt me..
Veulen is er NOG niet