[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:57

Carolinef

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:06

ik heb r idd heel zomer geen omkijken naar, ik laat ze zetten bij vrouwtje in Dongen, hardstikke gezellie en mooi doet ze t, voor 150 euri, als je ook wilt............geef ik wel naam etc door

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:02

Pareltje2 schreef:
Marcella, heb je al foto's gemaakt dan?

Welke foto's. :o?

Hoefschoen:
Afbeelding
Dit zijn de epics (augustus 2008) en heb nu de gloves in gebruik sinds begin van het jaar.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:03

dank je Kristel, ga eens een kijkje nemen op die site.

Zo, net terug van een heerlijk ritje, ruim 2 uur onder weg geweest en heerlijke galpostukken gedaan, de beide fjorden waren enthousiast vandaag :j veel draven en een paar stukken even leker racen.
Laatst bijgewerkt door Pareltje2 op 02-04-10 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:05

oeps Marcella, ik bedoelde Sjolvir, hihi, beetje abuis! Hoe bevallen die hoefschoenen jullie? ben erg benieuwd. en zit er per merk veel verschil tussen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:08

Sjol d'r hoefschoenen..

ook epics met gaithers (die neopreen dingensen)
Afbeelding

Voor op ijzers.. toen die winter, achter niet, ze woont op van die beton stelcom platen,
dat werd bambi op het ijs..
Vandaar de hoefschoenen achter.
Bij ons overal asfalt en ik trainde veel voor endurance op asfalt.
Afbeelding

Heb haar met hoefschoenen wel goed in de beschermers zitten.

Toen winter over was, gewoon weer op 4 ijzers gezet, ivm trainen.
Deze winter weer ijzerloos vanaf sept, omdat ze toch geblesseerd was.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 02-04-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:09

Heb alleen van de easyboots geprobeerd die schoenen passen het beste bij het model hoeveh dat die van mij heeft. Vind het ideaal hoefschoenen zeker omdat ik veel op het asfalt rij, maar geen ijzers wil.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:11

De haflinger van Sjol (oke, haar vriendje) heeft van die aangemeten hoefschoenen, die met gips worden gemeten en dan gemaakt in ex-Oostblokland (weinigen maken ze echt in NL, meestal gaan de mallen naar Oostblok)

Echter daar heeft haar paard echt aan moeten wennen anders kreeg hij last van zijn hoefballen.
Die epics kon ik zo bij Sjol aandoen, nooit problemen mee gehad.

Sjol mee op endurance training met Donna.
26 km of zo was dat, met hoefschoenen, was 1e x dat ik zo ver reed en dan ook nog met schoenen, ging super.
Afbeelding
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SaV-x ... NDHAJI.jpg

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:15

Je moet ook kijken dat als je hoefschoenen neem wat is je gebruiks doel. En zo heb je nog een paar merken schoenen die eerst ingelopen moeten worden.

Stalgenoot van mij heeft voor de voorhoeven Smitjes (atrose) en achter Renegades. Dankzij de Smitjes loop het dier weer helemaal goed.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:18

voor mij zouden de hoefschoenen tot doel hebben, dat we met Lianne kunnen gaan mennen. Haar hoeven zijn prima in orde, ze staat al jaren op blote voeten. Maar mennen hebben we hier niet veel paden voor, dus wordt het vnl op asfalt en vandaar dat ik dus graag wilde weten, wat jullie ervaringen waren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:21

Ik mende dus ook met die hoefschoenen, heb ik geen foto van, maar dat geloof je zo ook wel.

Ben ze slechts 1 x verloren (1 van de 2) dat was met het ongeluk met gekantelde wagen.
Lagen er wat schroeven uit en neopreen was afgscheurd, was te repareren. Denk dat Sjol op haar eigen voeten is gaan staan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:22

En dan moet je weten of je paard ronde of ovale hoeven heeft. De easyboots (epics en gloves) passen het beste bij ovale hoeven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:24

Bij ronde ook...

(mijne ronde voetjes... )

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:27

ik zal dr voetjes eens gaan bestuderen! En natuurlijk eerst lekker verder met de cursus!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:32

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:36

dank je voor het plaatje Marcella. En voor de link, ga zo eens rustig een kijkje nemen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:39

zo...eindelijk weer tijd gehad om een beetje bij te lezen...had dus helemaal de leuke vlechtfoto's van Ynia gemist..wat een lange maaaaaaaaaaanen! prachtig! Ik zit daar ook steeds over te twijfelen, zal ik wel of niet laten groeien bij Cos...maar voorlopig toch maar niet..

Welkom Elpatcho (hoop dat ik de naam goed onthouden had) en spannend...veulen op komst!

Sjol nog steeds geen prins gevonden de haar komt kussen en je moet toch geen genoegen nemen met eender welk kleur paard hoor...knappe prinsen horen op witte paarden..basta!

Beer had er zin in in de bak :D

En dan hoefschoenen, daar heb ik geen verstand van...wij reden met de shetlanders altijd blootsvoets (maar eerlijk is eerlijk..weinig asfalt)

Ik heb mijzelf vandaag beloond met een stapritje omdat ik *tromgeroffel* 78 kilo weeg...ok ok ik geef toe, het is dus nog geen 75 maar het was ook maar 25 minuutjes stappen door het bos met een heel klein drafje...en Cos leek het erg leuk te vinden, lekker relaxed aan een lang teugeltje..

zo gingen we dus op pad..Wendy op Casper, haar dochter op haar bijrijdpony, ik met Cos en de honden...

Afbeelding

Afbeelding

zo blij met onze poown...
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:41

Kijk dat is nou genieten van je pown!!

En als je je winterjas uit hebt op mooie dag als deze scheelt ook 3 kilo.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:54

nou het was toch echt heerlijk weer vandaag....het zou vanavond weer gaan regenen, maar dit hebben we toch maar mooi meegepakt :)

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:55

ELpatcho schreef:
:
Tessa, M1 dress, B springen (10 jaar geloof ik)
Banouscha, 5 jaar recreatief bereden en hoog drachtig

Er staat een fjordenveulentje aan te komen dus van de hengst Timor. Vandaag
de dag is ze precies 1 week overtijd.

Tessa wordt 12 jaar dit jaar Lola, ze is van 1998. Banoeska klopt, zij wordt 5 dit jaar, is van 2005. Is het veulentje er al?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:15

stiekem nog 1 omdat ik dat kleine pony'tje waarop charlotte reed ook zo leuk vind...lekker voorwaarts was die ook...echt een vlijtige pony want ze moest het toch maar bijhouden naast Casper...
Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:20

Jullie zijn heerlijk aan het genieten zeg, Nathalie! Zonder jas was bij ons iets teveel van het goeie, we hebben dik vest en winterjas wel aan moeten houden met die flinke wind hier. Maar blijft genieten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:20

Kunt wel zien dat de C-tjes nog jong zijn, moeten nog wat breder worden.
En dat worden ze ook! Echt!!!!

En inderdaad wat een leuke pony die met jullie fjordjes meeloopt.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:25

buiten het bos waaide het hier ook wel hoor...maar midden in het bos was het heerlijk en ook de stallen staan op een centraal punt tussen de "2" bossen (wij noemen het dan altijd het voor- en het achterbos)

oh pareltje..wat fijn trouwens dat je zo enthousiast wordt van de mencursus!...leuk he!!!??!!! Wij zetten zondag Cos weer voor de wagen...

Sjol..ja erg is dat he...we hadden Edgar (mijn wederhelft) in het bos ontmoet en die had een paar foto's gemaakt...veel dus van voren en dan is die arme Cos echt helemaal niks...smal dinkie...dan zie je dat Casper al veel meer gedaan heeft (ook voor de wagen)...buiten het feit dat hij natuurlijk ruim 10cm groter is, is hij ook al een stukje breder in z'n front maar denk dat hij toch ook nog breder zal worden als hij volwassener wordt...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:28

ja, de menscursus vinden we erg leuk. Maar die posities van je handen wel erg ingewikkeld, dus goed oefenen moeten we!