Dat plekje is gewoon een natuurlijke aftekening - ben even de naam kwijt. Then again... ik ben vandaag schijnbaar mijn hersens ook kwijt, dus...
Carolinef
Geplaatst: 01-04-10 12:41
nee ik laat rasta vlechtjes invlechten in mijn eigen haar, laaste keer heeft t zetten 12 uur geduurd haha en had ik een houten r**t, maar in de zomer vind ik het ideaal, geen gezeur met hoe mijn haar zit, gooi t in een staart en voila, zit altijd netjes
Aha! Ziet er goed uit, die vlechtjes. Ik heb er vaak over gedacht dat te doen, maar ik hoor dat het erg slecht is voor je haar, dat je eigen haar vaak heel broos erdoor wordt. Klopt dat, of is dat maar een mythe?
Pareltje2
Geplaatst: 01-04-10 15:50
Zo, net terug van een heerlijk buitenritje, Lianne was erg wakker met al die wind. Heerlijk!
Maar Caroline, hoe moet je het dan wassen met die vlechtjes?
nee hoor is zeker niet schadelijk voor je eiegn haar, dat verhaal komt omdat als je de vlechtjes uithaalt na zeg maar 3 maanden, je heel veel losse haren hebt, de meesten denken dan dat hun eigen haar uit is gevallen door de vlechtjes, echter verliezen we dagelijk normale haren en valt dat niet op omdat ze gewoon omlaag dwarrelen, maar als ze natuurlijk ingevlochten zitten, valt r niks naar beneden te dwarrelen, pas als alles los is gevlochten kunenn ze omlaag dwarrelen, en tsja dat zijn r ineens veel, maar niet meer of minder dan hoeveel je r anders in 3 maandne verliest.
wassen doe je met speciale shampo, soort spray die je gewoon op je aanzet op je hoofd insprayt, even in laten trekken, douchekop erop en klaar, je moet natuurlijk niet ruw met je handen door je vlechten heen woelen
ik doe het nu al ruim 7 jaar iedere zomer, muv afgelopen jaar, maar mijn haar is r zeker niet slechter op geworden
aaah een Govert, haha en dat op 1 april (geloof het pas als ik foto's zie )
Ons veulentje laat nog even op zich wachten, haha, Wachtend op het mooie weer denk ik.
Wat leuk die vlechtje! Ik moet ook echt naar kapper, wil eens een heel rigoreus ander kapsel, maar kan nooit iets vinden. Heb namelijk heel dik krullend donkerbruin haar, Is bijna voor elk kort kapsel te dik, en het wilt niet veel langer groeien dan net over mijn schouder..
Wij hebben keer paard gekocht, dachten ook dat ze koliek had.. DA erbij die zegt ze is hoogdrachtig! haha was grappig want die fokker had haar verkocht omdat ze niet drachtig werd.. Veulen heeft toendertijd de toepasselijke naam SURPRISE gekregen.
Ik ga vanavond uit pure wanhoop maar in de manege rijden.. Ben in Australie beetje verwend geworden door de mooie weer En zie het ffies niet zitten om in de regen te rijden.. Moet alleen wachten tot half 9, dan is de les voorbij. Ondertussen vermaakt mijn paard zich prima, is al de gehele dag on af gebroken met 3 jarige haflinger aan het stoeien.. zoals elke dag, waar ze de energie vandaan halen mag joost weten.
shanna, Ai verrekte ekelbanden! Pijnlijk! Kan je er nog wel wat mee dan? Of is het absolute rust?
shannaaaa
Geplaatst: 01-04-10 18:57
Citaat:
shanna, Ai verrekte ekelbanden! Pijnlijk! Kan je er nog wel wat mee dan? Of is het absolute rust?
Ik kan nog lopen, met pijn.. De rusttijd valt nog wel mee, een week niet rijden maar daarna dan ook wel weer rustig opbouwen. Het kwam echt uit het niks, ik was gewoon aan het uitstappen! Raar beest
Zooo even bijgelezen! Leuk die vlechten! Lijkt me wel jeeeuuuken!
Ik heb nieuw haar dus..ehmm mijn grijs/asblonde uitgroei weer weggewerkt en een rechte pony haha..t is lekker blond en wild..zal van t weekend even wat plaatjes maken (mama wil een leuke nieuwe foto) dus wie weet spam ik er hier ook wel een..
Beer was vandaag een echte grapjas..hij waande zich namelijk een heus rodeo-paard!!
Ik dacht, lekker op tijd naar de Beer om te poetsen en te rijden..zo gezegd, zo gedaan.. Beer uit stal geplukt, deken af, lekker poetsen en daarna opzadelen... so far so good! Beer mee naar de binnenbak, niks aan de hand..behalve wat argwanende blikken richting de afspuitplek maar dat komt door ons water avontuur eerder deze week.. Hups, Beer in de bak, deur dicht, Beer parkeren, baasje krukje pakken om op te stijgen, nog steeds so far so good..
Baasje wil op krukje staan, neemt de teugels aan en Beer trekt helemaal krom op dat moment..dol hoofd en een bolle rug..hmm, even corrigeren en poging 2. Weer dom doet maar nu stapjes achteruit en wild met zijn kop schudden met de oren zover naar voren dat ze er bijna afvielen (gek). Poging 3, weer gedoe dus meneer een tikje met de zweep op zijn buik gegeven (echt heel zacht maar als ik dat doe dan weet hij dat het menens is en doet ie altijd meteen weer normaal) en paar vermanende woorden.
NOOUUUU, toen brak het circus los! Beer hupste als een kangoeroe van me weg en ik had op een of andere manier de buitenteugel wat strakker dus hij draaide van me af..lees: Ik kreeg een dikke gele reet in mijn gezicht.. ik viel half van het krukje af en kon Beer niet meer houden dus liet hem maar los.. Hij heeft 2 rondjes door de bak gestuiterd!! Ik heb me rot gelachen! De teugels zaten achter de pommel van mijn zadel dus daar kon ie niet instappen (thankgod) en ik was zoooooo met stomheid geslagen dat ik echt krom van het lachen lag! Beer heeft nog NOOIT zoiets achterlijks gedaan...
Na 2 rondjes galop, bok, kangoeroe hups, galop, bok, kangoeroe hups kwam hij naar me toe met een hoofd van; zoooo dat moest er even uit... Hij kuchte een keer, brieste toen harder dan ooit en ik nam hem weer mee naar de opstijgplek.. Opgestegen, niks aan de hand! Nog 4 rondjes lopen briesen als een idioot maar toen was hij heerlijk los in zijn lijf en ontspannen! Lekker gymnastiek gedaan en ook nog gedraafd en geen kuchje gehoord (op die ene na de rodeo na).
Na het rijden ben ik nog 4 keer opgestapt met krukje en heb geen beweging getolereerd want ik eis volledige stilstand met opstijgen..dat kwartje viel gelukkig weer snel.. Man, wat heb ik gelachen om Beer!
nou die had dus duidelijk last van lentekriebels, wat n giller
nee jeuken doen de vlechten niet echt, ik heb r wel speciale spray bij die dat teegn gaat en je hoofdhuid goed voedt, dat ligt natuurlijk vrij bloot met al die vlechtjes, dus sprayen/smeren is een must, anders wordt je denk ik gek van kriebel ja
Pareltje2
Geplaatst: 02-04-10 10:49
Zo, gisteren weer menles gehad, zo ingewikkeld die handposities! Ik ga het thuis eens oefenen, voor het gevoel, dat het een beetje een automatisme wordt. We hebben dus weer op de mentoestellen geoefend en verder kwam de dierenarts een en ander vertellen voor de theorie, was erg leuk en erg interessant!
Weertje ziet er goed uit, buienradar zegt hier pas vanaf 19 uur regen! Denk erover om weer lekker een buitenritje te maken vanmiddag.
Handig dan Caroline, zo te horen heb je dan geen omkijken meer naar je haar de hele zomer!
Oh balen Shana. Hopelijk kan je gauw weer wat doen en heb je minder pijn.
Hm, Beer ook al rodeo? Leest verhaal verder...en barst in lachen uit Waar kwam dat nou ineens vandaan zeg! Misschien die achterlijk harde wind ofzo. Goed dat je 'em daarna even hebt laten weten, dat opstijgen moet gebeuren zoals jij dat wil.
Allemaal stoute lentekriebels pony's!!! lees ik hier.
Zojuist emmer met chloor en later emmer water tegen mijn voordeur aangekwakt, woon je 3 hoog. Piessen nog allerlei wildvreemde rotkatten je deur onder, bah...
Nu dus weer ploffend hoofd, moet gewoon blijven zitten of liggen slapen, dan gaat het best.
Gisteren heel intiligent, ging hond uit laten. Mik deur dicht.. Snert!!! sleutels!!! en die deur gaat nooit in 1 x dicht klemt altijd, behalve... als ie moet klemmen.
Nou ja, smsje met, NEE, geen 1 april gestuurd naar de sleutel bewaarder en sleutels afgehaald. Gelukkig altijd auto sleutels in mijn zak. (nou ja, bijna altijd)
Buiten heerlijk weer, net even hondje uitgelaten. Straks nog een keer en dan heerlijk in het park op een bankje hangen in het zonnetje.
Pareltje2
Geplaatst: 02-04-10 11:43
even nadenken. Ik dacht 5 theorielessen en 6 keer mentoestel. En dan 1 in en uitspanles en 6 praktijklessen. Echt basis dus. Je kan altijd meer lessen erbij kopen, als je het gevoel hebt dat het niet gaat. En na je examen kan je ook verder met dubbelspan bijvoorbeeld, of een 10rittenkaart kopen en dan kan je koets met paard meenemen met een instructeur erbij die je helpt nog wat meer ervaring op te doen.
Sjolvir
Geplaatst: 02-04-10 11:53
Ik vond de cursus koetsiersbewijs erg leuk, maar we hadden ook toffe instr. en hele leuke groep.
Met koek en zopie op de kar bijvoorbeeld. (midden in de winter gelest, dus hadden altijd hondeweer)
Logt weer uit en gaat in het zonnetje voor het raam liggen Doornroosje imiteren.
Pareltje2
Geplaatst: 02-04-10 11:59
Sjolvir, geniet van Doornroosje imitatie, hopelijk lekker voor het raam in het zonnetje, lekker warm!
Hmmm, dank je wel, Caroline, da's een stuk duidelijker - en een stuk positiever - dan ik tot nu toe had gehoord. Ben het toch weer aan het overwegen.
Stuiterpaardjes, is de lente na een vervelende opstart nu dan toch -eindelijk- in het vooruitzicht? Maar toch vervelend, Shanna, beterschap! Met betrekking tot Beer... ik zag het helemaal voor me. *Gniffel*
Nathalie, wat leuk dat je schildert! Laat je ons het resultaat nog eens zien?
Pareltje, interessant, die menlessen. Ik zou het best met Ynia willen, maar ik denk dat ze daar voorlopig nog lang niet klaar voor is. Heeft Lianne al ervaring voor de kar?
En Sjol nogsteeds in de lappenmand. Nogsteeds geen uitslag, neem ik aan?
Pareltje2
Geplaatst: 02-04-10 12:27
Nee Lianne heeft geen ervaring. En ze staat ook op blote voeten, dus kan met haar helaas niet gaan mennen. Of bestaat er zoiets als dat je schoentjes ofzo om de hoeven kan doen? Weet iemand dat??