[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:43

StefenYnia schreef:
Sjol, schrijf eens naar de Efteling, als je het kan overnemen van doornroosje daar, heb je:
A) Verhoogde kans die prins te ontmoeten
B) Een droombaan, slapend je geld verdienen.
;)
_O-
Tjonge, Ynia denkt been, who cares?! Maar het lijkt me vriendelijker om 1 keer zacht je been aan te leggen, 2e keer duidelijker en 3e keer zweepje achter been aanleggen, dan dat je 6 keer hard je benen in zij duwt, toch? Lastige afweging altijd. Lianne kan ook zo zijn, terwijl ik weet dat ze heel goed begrijpt wat ik bedoel. Als we dan weer even afgestemd hebben, dan hoef ik maar te denken "draf" en ze gaat al hoor ;-)

Welkom Elpatcho! Spannend dat er een veulen op komst is zeg! Hoop dat het gauw geboren wordt!

ELpatcho

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:05

@Kristel, nee sorry voer hier nooit slobber. Wat voor drugs is het? Poeder, druppels of pillen?

Ik hoop inderdaad ook dat het veulen snel komt, Mijn moeder en ik gaan er allebei nu elke nacht een keer eruit. (We hebben geen camera o.i.d.) En dat begin ik wel te merken haha komt nog bij dat ik vrijdag avond een date heb haha op voorwaarde dat het veulen er dan moet zijn :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:54

Pareltje2 schreef:
StefenYnia schreef:
Sjol, schrijf eens naar de Efteling, als je het kan overnemen van doornroosje daar, heb je:
A) Verhoogde kans die prins te ontmoeten
B) Een droombaan, slapend je geld verdienen.
;)
_O-
Tjonge, Ynia denkt been, who cares?! Maar het lijkt me vriendelijker om 1 keer zacht je been aan te leggen, 2e keer duidelijker en 3e keer zweepje achter been aanleggen, dan dat je 6 keer hard je benen in zij duwt, toch? Lastige afweging altijd. Lianne kan ook zo zijn, terwijl ik weet dat ze heel goed begrijpt wat ik bedoel. Als we dan weer even afgestemd hebben, dan hoef ik maar te denken "draf" en ze gaat al hoor ;-)

Welkom Elpatcho! Spannend dat er een veulen op komst is zeg! Hoop dat het gauw geboren wordt!

Afgekeurd, niet knap genoeg en te lang, paste niet in het rozen bedje...

Als het kwartje valt reageert ze gewoon weer op je been ipv je zweep, heeft gewoon even aanmoediging nodig.

veulen leuk!

Ze zijn gek bij de huisarts, belde net (mocht vandaag bellen, met mazzel zou de uitslag er zijn, anders donderdag) nee,
die was er nog niet, morgen? Nou ze dacht van niet hoor, vermoedelijk op zijn vroegst dinsdag..
Ja hallo!!!!! Kan ik tot dinsdag gaan zitten wachten of ik wel of niet op de antibiotica mag, ook bedankt!
Net of ik niets beters te doen heb dan paracetamol verbruiken en slapen.
Wat een service!!! :(

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:11

Sjolvir schreef:
Ze zijn gek bij de huisarts, belde net (mocht vandaag bellen, met mazzel zou de uitslag er zijn, anders donderdag) nee, die was er nog niet, morgen? Nou ze dacht van niet hoor, vermoedelijk op zijn vroegst dinsdag..
Ja hallo!!!!! Kan ik tot dinsdag gaan zitten wachten of ik wel of niet op de antibiotica mag, ook bedankt!
Net of ik niets beters te doen heb dan paracetamol verbruiken en slapen.
Wat een service!!! :(
>;) nee zeg, kan dat niet sneller dan? Anders hadden ze toch niet beloofd voor morgen al de uitslag te kunnen zeggen??!!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:19

@Kristel: Ja, da's wel weer waar. Jammer dat je best ver weg woont, anders had je natuurlijk van mijn 'stock' een emmertje mogen hebben... ik kan wel eens kijken wat de ingredienten zijn en een gokje naar de hoeveelheden maken - daar ben ik redelijk goed in met koken, dus hoe moeilijk kan het zijn! ... Ahum. :o

@Pareltje en Sjol (Re zweep): Jep, da's het idee; Stappenplan. Eerst het een, dan het ander, tot we uiteindelijk bij de laatste stap zijn, even een kriebeltje met de zweep - meer is echt niet nodig bij d'r, anders staat ze binnen 2 seconden aan de andere kant van de bak, terwijl ik tevergeefs uit de lampen, 5 meter boven de grond, probeer te kruipen! ;)

@Sjol re Efteling: Heb je ooit wel eens goed naar die pop gekeken die daar ligt? Als er een bordje 'De Heks' bij had gestaan, had ik het geloofd, hoor (Sterker nog, toen mijn peetdochter nog een 4-jarig ukkie was, zei ze terstond bij het langslopen bij het kasteel van Doornroosje: Tante Steef, weet je zeker dat de prins haar wel wil kussen, ze lijkt niet eens op een prinses!), dus erger kan het -echt- niet zijn. Plus, je bent realistisch! :P

@Elpatcho: Welkom, en gefeliciteerd met de aankomende komst van het veulentje!
Ik ben Stefanie, doldwaas, prettig gestoorde 30-er met een nog prettiger gestoorde Fjord genaamt Ynia - oh ja, en momenteel extra melig omdat ik met een aantal pijnstillers mijn ophopende griep tracht te onderdrukken. ;)
Hou je ons op de hoogte van de geboorte van jullie G-tje? Altijd leuk om ook fotos van zo'n dartelend geel pluisbolletje te zien. *Insert subtiele hint.*

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:21

Oh ja, P.S.-je aan Sjol, re dokter, het moet niet zotter worden... Ik neem aan dat je baas hier niet happy mee zal zijn, kan hij/zij niet iets voor je betekenen hierin?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:22

Ik hoor het al, ga voor de pasen solliciteren bij de efteling.
Beetje rode lipstick, blij jurkje en slapen maar.

Bordje ernaast timmeren, gezocht prins, met willekeurige kleur paard gezocht.

En de boel af zetten met rood wit lint met "besmettelijk" :D
Dan kunnen mannen in witte pakken het mysterie van Doornroosje op komen lossen.

Overigens wat die muts van een fjord van mij nou weer gedaan heeft..
(gaat effe copy pasten van elders..)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:25

Even vlug op je rug...en dan kun je niet meer terug..

Mijn mens is al paar weken soort van brak, nou ja, kan gebeuren.
Mens wacht op bloeduitslagen en ondertussen hebben Tobago en ik een luizen leven!
We hoeven niets!!!

En allerlei vreemde mensen geven ons lekkers, wandelen met ons en zetten ons in wisselende combinaties in de paddock.

Scheen dat mens boodschappen te moeten doen, aangezien er blijkbaar geen bakkabouters bestaan,
die dat voor je gaan doen. (zouden ze dan toch niet bestaan?)
Ondertussen had het mens van Rikkie haar gesms't, dat ze ons buiten ging zetten.
En op de terug weg van de supermarkt, kwam mijn mens even langs gewaaid.

Wat een duf konijn, niet in voor een lolletje }-) .
Nou die heb ik toch te pakken genomen, dag te vroeg, het is nog geen 1 april, O:) maar ja, nu was ze er.
Morgen misschien niet.

Dus nadat mens van Rikkie Tobago en mij in de paddock had geparkt, begon mijn drama stuk :D .
Mijn mens en Rikkie's mens hingen op een tuinstoel.
Ik moest snel iets mals verzinnen en ineens idee!!!! ~~}> :)) :)*

Dus zoals altijd strote ik ter aarde om eens lekker te rollen.
Echter normaliter rol ik mijn lenige lijf in 1 x om. En dan nog eens en nog eens en nog eens...
Nu bleef ik halverwege liggen, in een schitterende imitatie van Doornroosje.
Deed nog 1 vage poging tot overeind komen, oef, nee, ging echt niet... Dus bleef liggen.

Mijn mens en Rikkie's mens zaten te grinniken wat een aansteller! Nou ik krijg ze nog wel.
Ondertussen ging die lomperd van een Tobago precies naast me rollen, maar ja, ik kon natuurlijk niet uit mijn rol vallen.
Dus bleef liggen, half op mijn rug, beentjes in de lucht, hoofd op de grond, met een mega zielig, help me!, gezicht :roll:

Ondertussen oppert mijn mens: "hmmmm, volgens mij ligt ze vast... "
Waarop Rikkie's mens zegt: "midden in de paddock????"
Mijn mens: "Ze ligt wel in een kuiltje."
Toen ging Tobago net even iets te ver, door aan mijn petouche te snuffellen, terwijl ik weerloos op mijn rug op de grond lag.
Dat leverde toch nog een piep en een spartel op, := zoiets doe je niet bij een dame, ook al is ze hengstig.
Daarop besloten de mensen, dat ik blijkbaar echt klem lag.
Dus werd er aan mijn rug geduwd, lekker geen cm meegegeven en vooral ook niet meegewerkt.

Ondertussen mijn mens haar hoofd vasthoudend, en mompelend dat dit belachelijk was en niet goed voor d'r stomme hoofd.
Die kwam terug met een schep.
Hebben ze het zand aan de kant waar mijn beentjes het meest heen staken weggeschept.
Nog een keer geduwd aan me, weer geen steek meegegeven, zal ze krijgen, die mensen.
Dus zijn ze verder gaan scheppen.
Ik kan heel zielig stil liggen in nood en dan heel zielig kijken :)) .
Nou ja uiteindelijk hadden ze me soort van uitgegraven en kon ik opstaan.
Had ik ze toch lekker tuk! :Y).

Vond mijn mens achteraf wel zielig, die liep rond als soort spook, fjord uitgraven schijnt niet goed te zijn,
maar volgens mij vonden ze het wel grappig.
Hoorde iets zeggen van: "Dit gelooft nooit iemand, fjord ligt vast op bolle rug midden in paddock en kan niet meer overeind."
"Spartelt niet, blijft gewoon dom liggen, grrrrrr, ik heb rare paarden."

Vervolgens was mijn mens weer foetsie en heeft Rikkie's mens me weer gevangen en uit de paddock gevist.

Bij deze wil Sjolvir haar mens, haar enstig bedanken, voor deze amusante belachelijke actie.
Die als ik het niet zelf gezien had, ik nooit geloofd zou hebben.
Echter ga niet je fjord uitgraven met de slappe lach als je hoofd toch al ontploft, dat is contra productief.
Ik wou daar gewoon even op een stoeltje zitten....
Maar jullie snappen, dat toen we door hadden dat ze niet overeind kon, wij echt zo ongeveer met de slappe lach
een reddingsactie op touw hebben gezet. Wat een ui, die fjord van mij...
Overigens ga geen boodschappen doen met duf hoofd, ben de helft vergeten, maar voor vandaag heb ik eten.

kipfilet in pepersaus met aardappeltjes in de schil met brocolli en worteltjes. (jullie raden het al, magnetron!!)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:33

@Stefanie, hint begrepen ;) Zal zeker foto's plaatsen van die pluizen bol, als die ooit besluit eruit te komen!

Haha Sjolvir, geniaal

Maar ik wist niet dat op dit topic een virus heerste :P haha is het besmettelijk via het beeldscherm?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:41

Ja, geniaal.. zo'n voor dood liggende fjord midden in de paddock, die niet meer op kan staan.

Wij hadden eerst zo iets van die is gek..
Totdat Tobago zo ongeveer boven op Sjol rolde en ze ook nog bleef liggen terwijl hij heel brutaal deed.
Conclusie.. muts ligt echt soort van vast midden in paddock.
Al zijn wij nog steeds overtuigd dat als madam wat harder had gepoogd om om te rollen dit wel gelukt was.
Druif..

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:48

@Elpatcho - Neuh, ik heb gelukkig geen Pfeiffer (nog niet...), maar ben wel 'bnip en bnip' verkouden. Ik voel me een beetje zielig, maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken vergeleken bij Sjol!

@Sjol: Dat Doornroosje idee leent zich voor een heel nieuw verhaal met een twist! Voeg daar nog een Sjolvir en een Tobago aan toe en je hebt ongetwijfeld een bestseller! ;)

Wat een figuur is die Fjord van jou toch ook, moest me echt inhouden niet te gaan lachen, zou nogal vreemd gestaan hebben, ben de hele dag al voor zombie aan het spelen, en dan ineens een schaterbui? Denk dat dat toch wat verdacht is...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:49

Haha tja heb al eerder gezien dat paarden het dan heel snel opgeven. Paard van ons laag keer klem in de stal, was ook echt 2 pogingen en toen maar domweg blijven liggen, zo van zal zo wel iemand langs komen die mij kan helpen..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:53

die Sjolvir, moest echt lachen van dat verhaal! Maar lachen doet zeer dus liever even geen grappige verhalen ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:57

Neee! Begint hier opeens hard te regenen! Snel drachtige dame ff binnen zetten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:01

Hier giet het ook bij tijd en wijle, nu schijnt het zonnetje.

Redt je drachtige dame!

Sjol is er ook zo een, zit die ergens klem of vast, gaat ze droog staan kijken naar je..
Zo van redt mij..
Nu ook, lag daar dom in de paddock met oogje richting ons, zo van joehoe!!!! Komen jullie me nog redden, ben in nood, zie je dat niet?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:06

Hier was het de hele dag prachtig weer, heb heerlijk buitengereden. Maar nu .. Storm! haha Maar ze staat lekker in dr droge stalletje, samen met nog 2, heb ze dan allemaal maar gedaan, hoef ik niet zometeen weer de regen in.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:19

hier is het de hele dag al regen, zon, regen, droog, regen. Raar weertje. Morgen vast beter ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:09

hier heeft t vanmiddag gehoosd, vanochtend geregend en had stuiterende fjord aan n touwtje, daarna toch zaaaaalig met m gereden, voel me weer op en top

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:56

Kristel met een Beer die aan de beterende hand (hoef?) lijkt te zijn, maar nog recepten voor slobber zoekt.

Elpatcho die de drachtige Fjorden dame van de regendood (lees: verkoudheid) heeft gered.

Pareltje die wisselweer heeft gehad.

Sjol die nogsteeds in de lappenmand zit, met twee lichtelijk maar prettig gestoorde paarden.

Caroline die na een stuiterfjord aan een touwtje toch lekker heeft gereden.

Van Nathalie hebben we alweer een tijdje niets gehoord, ik neem aan dat ze nog op haar roze wolkje zit?
Ook rond Marcella is het momenteel stil.

Ik heb vandaag lekker getut met Ynia, even geen oefeningen, ze is veel onder het zadel geweest de afgelopen dagen,
dus een dagje rustig aan kan geen kwaad. Haar manen uitgebreid gedaan, en natuurlijk het resultaat op de gevoelige
digitale plaat vastgelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:08

WIlde hengstenvlecht! (ik zie die groen geblokte deken en die is moooooi!)

Ik heb 'nieuw' haar..ben zo blij! Morgen om half 10 een date met de buurvrouw..we gaan samen naar Beer en ik klim er even op..beetje stappen om te kijken of meneer zich al weer wat beter voelt. STOM WEER! Het moet lente worden! Klaaaaaar met dit gore weer!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:16

kristel, wat hebbie dan gedaan met je haar?

ik laat het eind mei weer vlechten, zaaaalig, 3 maanden geen omkijken naar

vlecht hierboven is erg mooi!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:45

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:51

Namens Ynia: Bedankt! (En namens haar mens die best tevreden was met het resultaat, zeker als je bedenkt dat ze meer dan 10 jaar geen hengstenvlecht heeft gemaakt! ;))

Dames die meewillen op Shires, welke zondag in mei komt jullie het beste uit, en willen jullie even doorgeven wat jullie in jullie paardjes in spe zoeken per PB aan mij.

Tevens is dit nog een oproep aan allen die eventueel toch mee willen op onze rit - Het idee is onze bolletjes een dagje vrij geven, wij gaan op Shires de bossen en velden in, in het Brabandse land!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:54

Sjol, waarom heb ik het vermoeden dat dit een 1-aprils grap is? Je hebt zo veel verstand van paarden, ik kan niet geloven dat -jij- de signalen zou missen. :P

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:08

32 maart..... _O-

wauw Stefanie, mooie manen en voorpluk. Ik mag ook wel weer eens een kam door Lianne haar staart gaan halen bedenk ik me nu! Wat is dat voor plekje op Ynia haar nek, op de laatste foto?

Kristel, nieuw haar?? Nieuw kapsel? Wat heb je laten doen? En lekker geweest bij Beer vanochtend? Ik zie op de buienradar dat het over een uurtje droog wordt hier *\o/*

Caroline, laat je een vlecht 3 maanden zitten zonder er iets aan te doen? Hoe werkt dat dan?

Sjolvir, kan me haast niet voorstellen dat je niet merkt dat ze drachtig was...??