[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:12

Thanks Do..fijn om te horen..stalbaas zei dat ook..dat ie dan gevoelig is nu..hoeft verder niks te zijn maar gewoon wat rasperig in zijn keel.. Zat op de paardendrogist website te kijken en ga denk ik Kof Eze bestellen..lijkt me wel handig om te hebben..ga morgen fenegriek met appelmoes proberen..

Ohja, heb Beer ook gepest vandaag! Geoefend met benen afspuiten..hahaa vorige week was dat een spektakel! Slaan en meppen naar achteren, draaien en panisch doen..had m nog niet eerder zo gezien. Vandaag gewapend met 2 touwen naar de wasplek, vastgeknoopt aan Beer en stalgenoot voor support mee.. Spuiten maar! Nou, nou, nou was blij dat er iemand bij was want wat kan dat paard zich aanstellen zeg! Heb hem een paar keer hardhandig terug moeten zetten en dat kwartje viel gelukkig snel..achterbenen waren nog wel een show-moment maar na een paar keer ferm toespreken was dat ook klaar en bleef het bij optillen en lafjes naar de straal 'slaan'. Maar niet meer hysterisch rondspringen en keihard slaan..later deze week nog een keer..tis maar water op zijn benen maar Beer doet alsof hij dood gaat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:16

Ja, maar niet elk paard is in de sloot geboern zoals Sjolvir.
Dus je kan het hem niet kwalijk nemen.
En hij is overduidelijk meer een koala beer, dan bruine beer die zalm vangt of, ijsbeer, die met gemak halve zeeen overzwemt.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:23

Heej ben er weer!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:45

Haha, koalabeer inderdaad..maar vooral een zeurbeer! Toen ik hem streng toesprak was het ook zo klaar hoor..hij verliest zijn wintervacht nu echt hard dus misschien kost dat hem ook veel energie en duurt het daarom langer voor hem om te herstellen..of is dat een hele kromme redenatie? Je zag zijn litteken ook echt goed nu met korter zomerhaar op zijn natte benen! Wat een jaap was dat toch ook, zeg en hopelijk wordt dat plekje nog mooier..zit klein bobbeltje op (geen bot maar ook niet echt wild vlees geloof ik).

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:55

mooie foto van galloperende C&C!

Femmelke, dus eigenlijk gefeliciteerd dat je een ander paard hebt gekocht?

Balen Kristel, dat Beer een beetje blijft kuchen af en toe. Maar gelukkig geen snot meer erbij, da's misschien dan nog een klein positief puntje. Tjonge, wat heftig reageert Beer op water zeg. Maar is ie ooit een keer flink geschrokken ofzo van de waterslang?

En ja, die haren.....

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:02

Neu bij mij is hij niet geschrokken van water..hij heeft een giga beenwond gehad in oktober en moest toen 3 x per dag afgespoten worden en dat was 2 keer eng en daarna viel het ook te doen.. Bij de fokker is ie denk ik nooit gewassen/afgespoten of veel in handen geweest..bij de mensen van wie ik hem heb wel maar niet met water in aanraking geweest. Heb hem vrijdag in het bos wel in een mega plas geparkeerd haha..eerst wilde hij echt niet maar toen hij even goed gesnurkt had tegen het stoute water bleef ie wel staan..hij kent het gewoon niet dus. Heb hem heeelemaal de hemel in geprezen na het afspuiten hoor, brokje erbij.. volgende keer weer..begin gewoon met de benen en tegen de tijd dat het lekker weer is dan spuit ik hem helemaal een keer af..oefenen voor wassen haha..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:21

Sjolvir als ik iets moet doen dan moet je het maar zeggen hoor. ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:44

Nathalie: Wat een droppie, dat wolkje van jou kan niet meer stuk, geloof ik!

Kristel: We hebben een paardje op stal die dezelfde symptomen had als Beer. Ook zij is al weer eventjes van de medicatie af, en ook zei hoest heel af en toe nog een beetje. Droog. De DA had gezegd tegen de eigenaren dat het geen reden tot zorgen was, zolang de andere symptomen uitbleven. Zoals hier al is aangegeven, t'was een irritatie van de keel door het hoesten.

Ik zou ook niet verbaasd zijn als inderdaad het verharen er nog iets mee te maken zou hebben - maar weet dat natuurlijk niet zeker.

Sjol: Getver wat naar, Pfeiffer, dan heb ik toch mazzel, bij mij is het echt maar een griepje. Heel veel beterschap.
Wat kan jij overigens geweldig mooi tekenen!

On with Ynia!
Goed, dus, de smid kwam gister, en inderdaad, stipt om 19.30 was hij er, met vrouw en kind op sleeptouw. Een ontzettend aardige, rustige man.
We hebben Ynia lekker bij stal gelaten, en wat denk je? Juist... 15 minuutjes en hij had haar rondom bekapt, zonder zucht of stoot. *Nou ja, behalve de zucht van mij. Moedeloos wordt ik nog eens van die merrie!*

Ze stond met haar koppie de hele tijd tegen me aan, bescherming zoekend, leek het wel, terwijl ze braaf voetje voor voetje aan de smid gaf. Wel zo af en toe eens kijken wat die rare man allemaal met haar voetjes deed, maar dan weer terug bij mij schuilen.

Maf beest. Iedereen die het weet op stal staat zo'n beetje te gniffelen. M'n paard is niet eenkennig, maar voelt zich alleen bij mij veilig. Heel vleiend, maar ook toch stiekum wel een beetje lastig...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:34

Fijn Stefanie, dat het goed ging met de smid. Tja, wie weet krijgt ze wel meer vertrouwen in andere mensen, over een tijd, ooit?

Fijne dag allemaal!

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:12

Ik ben er altijd een beetje op de achtergrond, maar ik lees wel alles mee :D

Verieka staat sinds gisteren weer op ijzers. Ik wou het eigenlijk proberen om haar alleen te laten bekappen, maar helaas waren haar hoeven daar toch niet goed genoeg voor. Nu heeft ze dus weer schoentjes aan :+

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:16

Bij ons in Zwijndrecht op rsv De Hoge Devel is ingebroken, ze hebben ongeveer 25 zadels van prive eigenaren gestolen. Dus ze zijn weer bezig. Dus hou je spullen goed in gaten, vooral in deze omgeving!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:53

Beer even rondgeslingerd aan de longe..braaaaf! Pre-longeer hoestje maar wel echt droog..ga donderdag even hoestmix voor keelverzachting kopen..tips? Zag op paardendrogist.nl wat..Kof-Eze..ervaring mee? Of iets wat je in de winkel kan kopen? En recepten voor slobber zijn ook welkom want brok met lauw water of zemelen moet de Beer niet! Fenegriek ben ik klaar mee want krijg het er echt niet in! Dus tijd voor plan B! (hoop ik hier tips voor te krijgen haha)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:48

cynthiar schreef:
Bij ons in Zwijndrecht op rsv De Hoge Devel is ingebroken, ze hebben ongeveer 25 zadels van prive eigenaren gestolen. Dus ze zijn weer bezig. Dus hou je spullen goed in gaten, vooral in deze omgeving!

Balen geen zadel van jou hopelijk?

Hier de omgeving..
Weet weer waarom in altijd heel belachelijk misschien mijn zadel mee naar huis neem...
(voordeel van auto rijden, alleen balen dat ik op een flat woon, je sleept je suf aan dat ding
en als je hem vergeet kun je niet rijden. (nou ja, kan je wel rijden, maar is minder handig))

Beer is paard met smaak en zijn smaak is bijzonder..
Ben niet zo van de hoestmixen. Geloof er niet zo hard in, sorry...
Sjol lust overigens alles, dus dat is niet zo'n probleem pony.
Anders zakje reform muesli met granen van hippostar (wel echt de reform variant)? Schijnen ook hoest kruiden in te zitten.
Sjol vind die zakken heerlijk, maar ze verkopen ze hier niet meer. (die kreeg het gewoon als muesli)

Gaat hier prima, Doornroosje is er niets bij, zoek nog wel matchende prins... Al dan niet met wat voor kleur paard dan ook.
(als je dan toch Pfeiffer zou moeten hebben (is nog niet zeker) dan graag met de leuke bijkomstigheid)
Ondertussen ploppen er steeds meer lymfknopen op.
Wist dat een mens er veel had, maar dat het er zoveel waren en op zoveel plaatsen, zelfs achter op je nek onder je
paardestaart, had ik eigenlijk nog nooit bedacht.
Zakt er nu 1 af, groeit er ergens anders weer 1, maf eigenlijk.

Paarden genieten blijkbaar van vakantie, grrrrrr.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:59

Zat gelukkig geen zadel van mij bij

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:15

pfffft, jij mazzel, wel balen hoor als je zadel foetsie is.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:14

Oh lijkt me zo verrot als er bij je ingebroken wordt..naast alles dat weg is lijkt me het gevoel van inbreuk op je privacy zo erg!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:20

zo ben even een tijdje niet actief geweest op bokt :P
maar ik ben dr weer :D

Mark gaat volgende week de wei pas op !
is hij minder druk met rijden :P

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:37

jemig Cynthia, wat erg! Maar zoveelk zadels, dan moeten ze wel even bezig zijn geweest om dat allemaal in te laden ofzo. Van jou ook wat gestolen?

ben benieuwd wat de uitslag is morgen Sjolvir.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:38

oeps, lees net dat jouw zadel niet is gestolen, gelukkig. Maar natuurlijk rot voor de anderen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:48

Do stuk, trailer stuk... dus kan je niet verleiden tot een beetje boswandelen met het gele stel?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:25

Noop, sorry, ik ga even nergens heen, ben nog bezig met mijn imitatie van Doornroosje, lukt tot op heden prima :z :Z .
Prins nog gezocht...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:53

Achossie mn arme poowniekind staat in zn blote billen in de hoosbui die nu gaande is.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:57

:wave:

Hallo! Ik wil ook graag mee komen kletsen!
Zal me even voor stellen, ik ben Lola en ben 20 jaar.
We hebben thuis 6 paardjes, waarvan 2 fjordjes;
Tessa, M1 dress, B springen (10 jaar geloof ik)
Banouscha, 5 jaar recreatief bereden en hoog drachtig

Er staat een fjordenveulentje aan te komen dus van de hengst Timor. Vandaag
de dag is ze precies 1 week overtijd.

Ik rij nu geen wedstrijden meer met Tessa, ik ben ondertussen overgestapt op
KWPN paarden, en rij dus met de fjordjes alleen recreatief, en er rijden ook kindjes op die ik les geef.

Nou euh.. weet eigenlijk ffies niks te vertellen! Vragen mag altijd! Of ik antwoord geef.. :P

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:14

Sjol, schrijf eens naar de Efteling, als je het kan overnemen van doornroosje daar, heb je:
A) Verhoogde kans die prins te ontmoeten
B) Een droombaan, slapend je geld verdienen.
;)

Cynthia: Balen zeg, ze zijn echt weer flink actief, laatst ook al in het oosten des lands. Hebben ze bij jou op stal ook kruiwagens gebruikt?

Kristel, en niet echt goed in kokkerellen voor paarden, helaas, dus recepten heb ik niet, maar misschien dat je er iets aan hebt: Voor Ynia heb ik kant en klare slobber bij de boerenbond, tientje voor een 12 kilo zak, of iets dergelijks.

Bolletje Ynia is een beetje 'rebellious' geworden. Mevrouw heeft de achteruit ontdekt. Bij het minste geringste contact met de teugels, gaat ze in de achteruit. Tevens zijn benen niet eng meer als ze druk geven, dus draf?! Ja, vergeet het maar!
Ben nooit fan geweest van het rijden met zweep, maar het lijkt erop dat ik niet anders kan dan eens met een kwastje te kriebelen, af en toe. (Ze reageert gelukkig al heel snel van alleen het kwastje, dus dat scheelt, hoef ik me geen dierenbeul te voelen!)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:27

Hee Lola, leuk dat je ook mee kletst. Ik ben Kristel (achternaam is Hans, vandaar) en ik heb een fjord Beer die nu een beetje kwakkelt met z'n gezondheid. Dus als je nog een lekker recept voor slobber weet waar ik drugs door kan doen? ;)

Stephanie, ja heel leuk 12 kilo maar met die kieskauwer van mij hahah..beetje jammer als ik er na het eerste emmertje er achter kom dat hij dat ook niet lust!