Was zeker een jaar geleden dat hij bos gezien had dus hij had erg veel zin in en heb dan 2 handen nodig (1 hand voor de teugels en andere voor de knop van mijn zadel). Hij heeft in ieder geval flink stoom af kunnen blazen.
Ja kan dan wel wat houvast gebruiken. Draftempo was nu ook in het bos ongeveer 13/14 km/u en standaard in de polder is dit 11 km/u.
StefenYnia
Geplaatst: 27-03-10 23:24
Ik heb de plaaaaaag! Sjol, je hebt toch niet stiekum dat virus mijn kant op gestuurd, he...?
Nou ja, dus niet naar de HK geweest - en ik wilde nog zo graag een manneke voor Ynia uitzoeken. *Zucht*
Toch nog wel even op stal geweest. Mevrouw Dondersteen is dus -niet- gewillig naar de smid geweest. Steigeren, bokken, liggen... alleen al om de poestplaats op te gaan. Dus nu komt hij maandag avond terug, zodat ik erbij kan zijn, want driemaal raden? Juistem, bij mij is ze dus mak als een lammetje en laat alles toe. Leuk hoor, zo'n ex-wild paard!
Nog wel VD gedaan gister. Ze leert nogsteeds heel snel. 'Mooi' (nageven) en de eerste stappen van een buiging zitten erin. De jambette nog even geconfirmeerd, check, kan ze. Aanbod gekregen van een super amazone op stal, met ontzettend betrouwbaar, bomproof paard, om over een maandje of wat voor het eerst naar het bos te gaan met Ynia. Dus al met al, geen slechte dag, al had ik liever naar de HK zijn geweest.
En Ynia is weer ondeugend, hihi! Wel vervelend voor je, dat de hoefsmid nu voor niks moest voor rijden.
Pareltje2
Geplaatst: 28-03-10 15:11
Zo, net terug van de paarden. Heb weer heerlijk liggen slapen samen met Lianne. Beetje koud windje, maar samen liggen vind ik zo zalig. Eerst lag ze met voetjes onder haar buik, na een tijdje ging ze 2 keer helemaal gestrekt en haar hoofd op mijn arm, helemaal out of it. Wat een cadeautje weer vandaag ! Daarna nog paar grondwerk oefeningetjes gedaan.
Ik ben vandaag terug gegaan ( de eerste keer sinds Torca dood is :'( ) Er is al een nieuwe pony...Het is denk ik een kruising FjordXHaflinger Maar ze is nog jong... En ja oké ik moet toegeven dat ze er best leuk en schattig uitzag en ik weet dat ik haar ook een kans moet geven maar dat is nu nog te vroeg denk ik ...
Zo ben ik ook weer even! Ik was ook op de HK en vond het een hele leuke dag..wel jammer van Toot..
Vanmiddag maar weer eens even bij Beer koekeloeren..gisteren niet geweest en nu nog op 't werk.. Ga denk ik even gymnastieken in de bak..beetje stappen en klein beetje draven.
ja ik ga zo maar s lezen bij FW over de keuring, heb mijn spook vandaag gelongeerd, ind e miezer reegn, nu staat ei als enige ind e wei, al zijn stalgenootjes staan binnen, t kan dan wel miezeren maar koud is t niet
Ben weer ietjes onder de mensen, maar niet van harte. Koude rillingen, verhoging en lusteloosheid. Blegh. Ik las ook m'n berichtje terug... sjonge, ik kan beter niet meer typen als ik koorts heb, wat een warverhaal.
Vanavond toch naar bolletje, hopelijk met mij erbij gedraagt ze zich bij de smid, want haar hoefjes moeten nu echt wel gedaan worden...
Pareltje2
Geplaatst: 29-03-10 14:34
Vanochtend weer eens wat anders gegaan, even een uurtje aan het halster gewandeld met Ara. Zo anders is ze dan Lianne, maar da's het verschil in ras natuurlijk. En weer wat grondwerk met Lianne en Ara. Ara pikt het zo razendsnel op. En Lianne deed erg netjes de buiging vandaag voor het eerst, ze gaf al 2 hele nette passen .
Hoe was het gisteren met de smid Stefanie? Hopelijk ben je gauw weer helemaal beter.
Kristel lekker gereden gisteren?
En Femmelke, hoe bedoel je precies dat er een nieuw paard staat? Zat je te denken om het paard te kopen, omdat je zegt hem een kans te willen geven?
Sjolvir
Geplaatst: 29-03-10 14:59
Ohh, heerlijk door de plomp stampende pony!
Hoe zat het met het hoefscheurtje?
Beer al weer helemaal back?
Ik heb zaterdag (ja, luxe) Tobago laten rijden, ik nog ziek. Tegen mijn principes, maar vond het zo doodzonde dat ik hem nu 6 wkn heb, 3 wkn aan het werk had en dat ie al weer 3 wkn stil stond. Dat ik heel vals mijn instructeur had gesms't met. Kan je dit weekeind lesgeven? (en op volgende regel) wat ik bedoel is kan je Tobago rijden? ben ziek. Hij wou wel, dus geregeld. Wel zaterdag ochtend zelf Sjollie half uurtje gement (in stap, heel spectaculair ) heerlijk!!! Eindelijk mijn vorig jaar gekochte tuig ook echt gebruikt, is te zien ook. Miljoenen wit/beige haren zitten eraan! (daarna weer in coma gevallen)
Kreeg nog lollige opmerking van iemand met over gecultiveerde paarden. Goh! Sjol is ook afgevallen sinds 1 maand geleden!? Ja, 3 cm links, 3 rechts, 3 boven en 3 onder.. Kortom 3 cm fluf rondom is er al uitgehaard, zomerjas wordt aangemeten! Da's dus optisch 6 cm pony minder.....
Ondertussen dus nog ziek (grrrrr, Tobago schiet wortel!) vorige week gewerkt met 38.5 stampende koppijn en steeds maller dikker wordend lymfklieren. Vanochtend huisarts, mocht bij gratie nog komen ook !!!! (mocht laatst niet) Vermoedelijk Pfeiffer, zo niet vreemde bacteriele infectie, maar mag nog geen antibiotica, aangezien als het wel Pfeiffer is je dan door die antibiotica onder de jeukende rode bulten komt te zitten Vond ik ook slecht idee, dus wacht op uitslag. (donderdag) Had wel volgens haar gigantische lymfklieren, vond ze heel leuk, ja dank u, ik iets minder...
Immiteer dus wederom doornroosje. Net tot 14.00 uur geslapen, ik dacht dat het nog maar 12.00 uur was of zo, oeps.
Gaat mijn buitenritje woensdag in het bos weer niet door.. Tevens sneeuw voorspeld dus toch al slecht plan.. En Tobago is zaterdag van de klep van de trailer gegleden. Sjol kwam thuis en hij moet oefenen, dus even erop, braaf! Eraf vind ie eng, dus doet ie als houten klaas. Zette net voet achter bovenste lat, schoot door, die lat knapte, klapte op zijn voorknie! paar cm naast de schroef waarmee lat vast had gezeten. pfffftttt, anders had ik hem meteen weg kunnen brengen. Dus trailer ook stuk, moet eerst nieuwe lat op geklust, nou dat gaat hem even niet worden. Tevens nog een kapotte driehoek, die eraf moet en dan moet er een nieuwe gekocht worden in Dordrecht. Verrekte ding zit vast met klinknagels, dus die moeten doorgeslepen met slijptol. Berg werk om klere ding. Zit ik ook echt op te wachten. Waarom die niet gewoon met boutje en moertje zit?
Nou ja, sneeuw!!! nou vraag ik je.. Aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed, tja.. Maar ik vond dat we sneeuw genoeg gehad hadden.
Pareltje2
Geplaatst: 29-03-10 15:18
ik moest af en toe lachen als ik je epistel zo lees Sjolvir! Je kan erg grappig schrijven! Maar fijn dat je naar de huisarts mocht, balen dat ze niet zeker weten wat het is. Ben benieuwd, maar wachten tot donderdag dus. Hebben ze dan een soort pfeifer test gedaan ofzo? En wel fijn dat je instructeur Tobago wilde rijden. Van de week weer ?
Sjolvir
Geplaatst: 29-03-10 15:22
Pasen komend weekeind.. Dus instructeur kan niet, jammer.. Nou ja, Tobago niet horen klagen hoor, maar ik baal. Ben je hem net lekker aan het werk aan het zetten, staat ie uit zijn neus te peuteren.
Hoewel hij natuurlijk actief vos vriendje heeft, met wie hij achterhand training doet in de vorm van steigeren. Gisteren heeft Tobago nog gereden, op Sjolvir.... Die was zo hengstig als een deur. Weer stuk staart minder.. grrrr. Had ik al tijdje moeten knippen, maar de energie ontbrak. Uiteindelijk vond Tobago Sjol irritant en wou de paddock uit! (wat een vent ) Mevrouw bleef zich maar opdringen
Sneeuw... zei er iemand sneeuw...?! *Maakt gelijk een redbull-induced gezicht met wijde ogen* Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...!! <In de klassieke drama-einde-film manier, inclusief het vallen op de knieen en de armen naar boven uitstrekken.> *Grom*
Hoefjes gaan we vanavond om 19.30 doen, de scheur valt gelukkig mee, en ze heeft er geen last van, in ieder geval, de smid heeft er voor het weekend dus wel naar gekeken. Voetje geven ging wel, maar na een halve minuut vond ze het te griezelig worden - queue bokken etc.
Pareltje lekker op buitenrit met vuurwerk? Ga me nou niet vertellen dat het alweer oud en nieuw is..de tijd gaat al snel genoeg en voor je het weet zijn de paaseitjes in de winkel alweer vervangen door pepernoten...
Heerlijke foto's Marcella en die van Viv is natuurlijk ook top (maar dat had ik op FW al gemeld )
Jeetje...Sjol heeft nu Stef ook nog aangestoken? Het is hier niet veilig posten dus...yikes!
Geen knappe prins op een wit peerd dus om je wakker te kussen Sjol? wel leuke combi dan..jij op zwartje, hij op witje...gezellig heur!
En sneeuw? hier is het heerlijk zonnetje zonder koude dwarrels uit de lucht hoor...wij genieten met volle teugen. Gisteren lekker paar rondjes bos met de wagen en het ging geweldig! Braaf peerd! Andere paarden die we tegenkwamen waren ook no problemo.
Nu staan de heren (Cos en Casper) lekker op de wei...daar kun je namelijk rennen
maar dat moet je vooral niet teveel doen want dan mis je weer graas-tijd..
Beterschap Do..pfeifer lijkt me niet leuk! (schrijf je dat zo?) Kun je wel lang uit de running zijn!
Leuke foto's Nathalie!
Stephany: JAAAA ik hoorde ook iets over natte sneeuw..getverdegetver!!
Pareltje, wandelen is leuk!
Nou Beer heeft vandaag 2 keer gekucht!! BAH! Ik zit weer in zak en as... Leek echt te zijn opgeknapt en was ook zo geloof ik..vrijdag bosritje (stappen, half uurtje) gedaan en toen was hij zo druk dat ie ook een keer proestte.. Vandaag op stal (Beer inde paddock, niks aan de hand) uitvoerig beknepen (begint echt routine te worden) en getemperatuurd..netjes 37,1.
Hij was lekker ontspannen en ik dacht, ik ga even bakhobbelen..kwartier buig oefeningen gedaan en toen een rondje draven...nog geen rondje gedaan of hij liet zijn hoofd zakken en proestte weer zo! Bries/kuch..en daarna veeeeel briesen maar geen snot..terug naar stap en even wat ontspannen rondjes gedaan..andere hand, niks aan de hand..maar na 2 rondjes (wilde er 3 of 4 doen) weer zo'n proest...gek.. weer stap en relax en daarna nog eens aandraven en toen niks..paar rondjes gedraafd en toen uitgestapt erop en daarna nog een rondje aan de hand gestapt om hem goed te observeren..weer niks aan het hoefje.. ik kijk het nog even aan want het kan ook 'roestigheid' zijn omdat ie zolang niks heeft gedaan misschien?
Hij heeft nul snot, staat hele dagen buiten, krijgt kuil, heeft een luchtige stal, staat op vlas (ik haat het nog steeds) en heeft veel rust..meer kan ik toch ook niet doen nu? Stalbaas zegt dat ik het nog wel even kan aankijken omdat hij overdag in de paddock echt niet meer hoest en 's nachts op stal (hij checkt 3 keer per nacht ivm drachtige dozen) ook niets meer..
Ik word er zooooo moe van! Als ik een broncho laat doen komt er vast uit dat het een allergie is..of niet..en ik heb al bijna alles gedaan wat ik kan om hem zo stofvrij mogelijk te houden.. 24/7 buiten lijkt me ook niet lekker nu..wel als ik er in de zomer naar toe kan werken misschien maar niet nu, zo uit het niks toch? Of ben ik gek? 24.7 buiten is bij ons op stal niet echt een optie dus ja..wat moet ik dan? Wat anders zoeken zit ik ook niet echt om te springen..zo'n stalbaas vind je nooit meer! Hij heeft ook wel eens een paard gehad dat een paar maanden een kriebelhoest heeft gehad maar wat uiteindelijk ook verdween dus dat kan ook..Misschien is het morgen wel weer weg...ik ga morgen wat grondwerk doen en woensdag is Beer weer vrij en dan klim ik er donderdag nog eens op om te kijken hoe dat gaat..ZUCHT!
Sjolvir
Geplaatst: 29-03-10 19:37
Echt balen van Beetje... (laat dat tje overigens maar). Lichtpuntje, als paars geirrieterde lucthwegen heeft, duurt het tijdje voordat dat weg is, ook al heb je hem uit de stof gehaald.
Vind Cosje een echt dropie, hij heeft zo'n leuk hoofdje.