[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:38

zo, net terug van een buitenritje, Lianne had geen puf, te warm met haar bontjas nog aan ;) .Daarna nog even wat grondwerk met Ara en Lianne gedaan. Tjonge, Ara pikt het supersnel op zeg! En tot slot lekker bij ze buiten blijven staat in het zonnetje, voetjes in de relax stand en oogjes half dicht, af en toe een hoofd dat half tegen je aan leunt, heerlijk genieten is dat 8-) En naast de paarden zijn er alweer lammetjes geboren!
Afbeelding
En nog een kiekje uit de voortuin, yes lente!
Afbeelding :(:)

En wat is het geworden Kristel? Wat hebben jij en beer gedaan samen?

Femmelke, wat ellendig voor je. Heel veel sterkte :(:) . Natuurlijk kan je blijven op het topic!

femmelke2

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:42

Dank je allemaal het doet me echt goed al die postitieve reacties trouwens Pareltje2 wat een mooie foto's en jeeeeej lente dat maakt m'n dag toch nog een beetje goed :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:46

Oei, helemaal overheen gelezen (Komt ervan als je snel tussendoor op het werk Bokt af en toe probeert te volgen...)

Heel veel sterkte femmelke2, het is altijd naar als dat gebeurd, en natuurlijk, zoals al is aangegeven, mag je hier blijven meekletsen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:56

stef ik moet eerst datum hebben voordat ik echt iets concreets kan zeggen over de rit he, voordat je gaat boeken............

amber, alles klopt aan de foto.

zo ik kom net terug van de kaakchirurg, dam viel dat tegen en voel im me effe zwaar k.t!
morgen weer n dag

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:05

Caroline, ik bespreek nog niets definitiefs, maar wilde wel de info gaan aanvragen, en eventueel het aantal ruiters aangeven, ik zal een topic starten in overleg met de mods waar we kunnen debateren over de datum. :)

Jeetje, meid, vervelend! Lekker op de bank, ik zou zeggen met een goed glas wijn ofzo, maar als je verdovingen hebt gehad, heeft dat misschien geen zin, loopt het er net zo makkelijk weer uit... ;(
In ieder geval beterschap, hoop dat je snel hersteld!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:16

ik lust geen wijn, ga zo meteen aan de thee met sop koekjes

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:19

Sterkte Femmelke...echt naar..was het ouderdom? Als je het niet wil toelichten snap ik dat hoor..

Wat een fijne foto's Pareltje! Leuk lammetje! Hier in de buurt ook al weer volop beebieschaapjes!

Leuk dat jullie zo'n rit gaan doen! Ik heb al zooooveel dingen staan in de zomer..misschien wil ik volgend jaar wel mee..klink wel leuk!

Ik ben lekker op de fiets naar Beerke gegaan...heen met een fleecevest en bodywarmer erover maar ik ging dood van de hitte (en dat is zeer zeldzaam bij mij! Heb het altijd koud). In t-shirt met bodywarmer gereden en terug op de fiets met t-shirt en bodywarmer en muziek..lekker!

Dit hebben Beer en ik gedaan:
Vandaag voor het eerst weer wat licht bakwerk met Beer gedaan..buigen, gymnastiek en dat soort dingen, voornamelijk in stap. Ook nog even een paar rondjes gedraafd om te kijken of de rochels echt weg zijn.. Meneer was zo stijf als 10 harken en hij was ook echt kapot na 20 minuten maar geen hoestje of snotje of wat dan ook gehoord! *o/*

Lekker uitgestapt en daarna beentjes afgespoten. Ik zette meteen de spuit erop onder het mom van 'ik overdonder hem wel even, dan hebben we dat ook weer gehad. Dat was echt een spektakel..hij sloeg meerdere malen achteruit en wist niet hoe idioot hij moest doen! :o Hij vindt water zoooo eng! Gaan we komende weken dus ook aan werken, veel oefenen!

Afgezadeld en zonder dekentje even bloot in de paddock (zijn strafhoekje haha) Hij heeft nu een 0 grams regendeken op maar wil hem wel helemaal bloot binnenkort maar durf het nu nog niet aan ivm weerstand. Ik was in de stal zijn keutels aan het scheppen en hoorde een gekreun, gesteun en gebries... even om het hoekje spieken, heeeeerlijk 3 keer gerold!

Morgen stappen in het bos met stalgenootje en dan het weekend heeft Beer vrij (want ja, baasje is naar de HK) en dan volgende week maar weer eens rustig aan wat oppakken..hopelijk over een week of 2 weer een half uurtje les. Ik doe het rustig aan maar het ziet er GOED uit! Ik ben zo blij, ik ben zo blij! Nou allemaal duimen dat het voor altijd weg blijft! :roll:

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:25

Klinkt goed, Kristel, ik ben blij dat het weer helemaal goed lijkt te gaan met Beer! (Nou ja, op het stijve na, natuurlijk, maar dat komt vanzelf weer goed!)

Oh ja, de HK! Wie gaan er allemaal en komt er een 'meet' van? Weet niet hoe dat soort zaakjes gaan daar het voor mij de eerste keer is. Het is dan ook voor het eerst dat ik een merrie heb... ;)

Caroline, geniet van je thee en sopkoekjes, voor zover mogelijk!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:29

Er gaan wel 40 mensen van FW..we gaan met zijn allen pannenkoeken eten na de tijd! Ik denk dat het super gezellig gaat worden! Ik ben ook nog nooit eerder bij de HK geweest..wel bij de CK vorig jaar en toen ook pannenkoeken gegeten en dat was ook al zo gezellig!

Beer was idd zoooo stijf! Net als toen hij net onder het zadel was.. had niet gedacht dat dat zo snel zou gaan..nou ja..liever stijf dan hoestend denk ik dan maar...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:38

40 man?! Jeetje! Is er nog plaats voor 1tje, met aanhang...? En zo ja, is er dan nog een afspreekpunt? :o

En gelijk heb je! Stijfheid kan je nog redelijk makkelijk verhelpen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:52

Moet je even bij FW kijken..daar is een topic over de HK en er is al gereserveerd.. Viv heeft dat geregeld dus je zou haar ook een PB-tje kunnen sturen..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:03

Fijn Kritels, dat klinkt supergoed allemaal. Lekker opbouwen weer dus! En tjonge, is hij altijd al bang van water geweest?

Beterschap Caroline :(:)

Gezellig, vanuit FW wordt er een uitje georganiseerd begrijp ik?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:04

Dank je Kristel! Ik ben de laatste tijd niet veel meer op FW geweest wegens drukte thuis/werk. *Schaamt zich diep*

Heb Viv een berichtje gestuurd! :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:07

Ha nee niet een uitje..gewoon een topic over wie er naar de HK gingen en daarna gaan we pannenkoeken eten.. gezellie.. Om 15.00 is er gereserveerd geloof ik..moet je even op FW spieken.

En ja, Beer was vanaf dat ik hem heb al bang voor water..plassen durft ie nu wel doorheen maar liever ook niet haha.. en toen hij een beenwond had vorig jaar moest ik 2 x per dag zijn been afspuiten en toen was ie redelijk gewend..maar ik begin nu al maar met de cursus watergewenning want anders krijg ik hem nooooit schoon voor de keuring in augustus! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:15

Sterkte Femmelke...
Maar hier blijf je welkom hoor.

Carolinef, au, beterschap met je slobber....

StefanYnia, je mag mijn plekje bij de pannekoeken hebben, ga niet naar de HK.....
Gisteren en vandaag nog steeds / weer 38.5, ga dat niet trekken dit weekeind.

Zojuist Puttertje voor me neergevladdert, lijkt me niet oke.
(en ik kom niet verder dan mus, eend, uil, zwaluw zeg maar, dus deze kennis even gehaald bij iemand anders. )
Moest Dibbes halen op de manege oppas was daar haar paard aan het doen.
Zoef, daar kwam ie aanwaaien zo aan mijn voeten.
En was zo te pakken, da's niet oke.
Was iemand die wist dat het een puttertje was.
Die heeft voliere met meer van dat soort grut, dus hij mag daar herstellen of doodgaan.
Uiteraard hopen we op het eerste.
Prachtig diertje.

Duurde even voor we doosje hadden..
In doos merci chocolaatjes paste hij niet, in doosje van de betadine zalf ook niet, in doosje ibu's ook niet, in kaugom doosje ook niet..
Dus uiteindelijk in de EHBO bak op een kiertje gestopt.
(Je bent EHBO bak of niet... De inhoud tijdelijk in een zakje gedeponeert)
Tweety wordt vervolgd.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:47

* ziet vogel in een kauwgum doosje gepropt* HAhahaah!

Jammer dat je niet komt dit weekend, Do maar je moet inderdaad even goed uitzieken! Beterschap..ik heb nog wel wat Ventipulmin over ;).

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:13

ja haha baasje aan de slobber

kristel je moet met beer gewoon s als vuurdoop naar t strand, water zat dan kan ie r echt niet omheen, ik kom trouwens niet naar de HK , manlief gaat vissen en kids naar scouting, kan niet alleen maar kijken naar mijn eigen hobby he.

duik nu mijn mandje in, morgen nieuwe dag, truste

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:40

Caro wasdatnou.... kom op gewoon komen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:38

Carolien, ik zou zoooo graag eens naar het strand willen..nog nooooit met een paard geweest..lijkt me echt fantastisch! Als ik mijn E heb en een trailertje dan ga ik dat doen..hopelijk in het najaar dan..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:43

Sjolvir, vervelend dat je met die koorts zit nog steeds. En een puttertje gered, nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn :o en er zitten hier behoorlijk wat soorten vogels in de tuin. Weer wat geleerd.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:05

Nou daar moet je je toch iets beter door voelen Sjolvir, dat je temidden van je ellende nog een Puttertje gered hebt (tenminste we gaan er gewoon heel positief vanuit dat hij het gaat redden!)...

Naar het strand lijkt me ook een keer heerlijk, heb die foto's eens op FW gezien van een strandrit met bijna alleen fjorden..fantastisch!!!! :) :)

Pareltje hoe was je mencursus of heb ik daar nu helemaal overheen gelezen?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:12

oh ja, helemaal vergeten Nathalie! Superleuke les. We hebben eerst 5 theorielessen en bespreken dan van alles, en ook aan het eind van elke les gaan we op de mentoestellen oefenen. Tjonge, we hebben nu de uitgangspositie, de ???positie en de dressuurhouding gehad. Moeilijk zeg! Ik ga eens een stel teugels meenemen van stal, kunnen we thuis even oefenen, lijkt me wel fijn om er even vertrouwd mee te raken. Maar heb er wel zin in, ben blij dat we in de lente zijn gestart met de cursus en niet afgelopen winter trouwens.... Ben wel benieuwd of jullie met het Achenbachsysteem mennen?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:44

nou ik ga 25 april dus naar oostvoorne met mijn spook, ik woonde voor ik hierheen kwam in delft en paard stond in monster(bij kijkduijn) ik zat elke dag op strand/duinen/bossen, weer of geen weer, zaaaalig, denk dat haakon het best leuk gaat vinden, wil nu zijn rengalopje wel s meemaken, die toonde hij met de duinrit vorg jaar ook niet, heb nu zoiets van ;rennen jongen, vrijheid.

Viv, ik wil wel maar kind 1 moet om half 10 naar scouting, die moet ik om 12 uur weer oppikken, kind 2 moet er om 2 uur zijn en dan om 4 uur weer oppikken, manlief is hele dag weg dus die kan t niet van me overnemen en tsja dan komt toch echt op mijn aan.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:54

@ kristel => lees op m'n profiel

En ik Ga in De Paasvakantie ( over een week dus ) een lekkere strandrit maken , dat zal m'n zinnen wat verzetten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:21

Weer geen fjord..

Kladstudie, hoofd moet dikker (of korter in verhouding). Met gewoon HB potloodje.
Als ik dit weekeind keer uurtje wakker ben poging wagen. In plaats van naar de HK :( .
Nou ja, heb ik straks misschien wat leuks voor aan de muur..
Afbeelding