[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:09

Afbeelding
Check die tong :P

Afbeelding

Afbeelding

Hihi foto's :)
Slechte kwaliteit (gsm)
Maar het geeft een beeld :)
Het hoofdstel is van de manege, vandaar het labeltje :')

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:35

Welkom Balou en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Caroline, nogmaals..dat van de fjorden was maar een grapje, juist omdat iedereen hier een Fjord heeft...
Ik zou zelf liever voor de Shires gaan dan voor de ijsco's...ook de laatsten lijken me leuk om eens te proberen...maar de Shires lijken me echt fantastisch!

Wij hebben vandaag Cos dus voor de wagen gespannen, had mijn vader bereid gevonden om te groomen en bij terugkomst heb ik hem even laten poseren met Cos om trots mijn combinatie te tonen! :) Braaf paard!!! (hij is hier uiteraard wat naar achteren gestapt)

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:37

Welkom Balou_K!! Leuk dat je ook een fjord hebt!

En Nathalie, die paps van jou gaat er straks gewoon een keer met Cos vandoor, niets groom, hij menner!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:38

oh ik vind alles best hoor, ik hobbel wel mee, zolang ik niet op zo'n op ontploffend staand arabiertje moet kruipen, vind ik alles best, lachen die foto's hierboven, de eerste is echt zo'n coupe pleeborstel haha, maar erg leuk!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:40

Pareltje2 schreef:
allemaal leuke uitjes dus Caroline. En wat ga je precies voor het stamboek doen dan?

Ben benieuwd naar je verhalen van vanmiddag Stefanie.

is jubileum waar je jezelf met paard voor van alles kan opgeven, ik doe mee aan de lange afstands rit door de veluwe (15km dus valt wel mee) de apk lijkt me wel wat en de concour délegance al weten we nog niet hoe we verkleed gaan.

nathalie2302

Het tuig zit nog niet helemaal goed...lichtogen moeten nog iets naar beneden en de broek zit nog helemaal niet goed (ook door hoe het door het lamoen gehaald is) maar het tuig is hem ook aan de grote kant..het is maat 'cob', maar volgens mij kan hij een ruime 'pony' hebben :')

nathalie2302

Jij hebt inderdaad wel allemaal leuke uitjes gepland staan Caroline...top!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:41

oh joh meid als hij wat meer bespiering krijgt zit t tuig vast als gegoten, hij laat t iig braaf toe, never mind het tuig dan!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:48

Hij was echt super braaf...wilde wat te fanatiek draven maar hij was makkelijk bij je te houden...super peerdje! :)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:21

Marcella dat ziet er super relaxt uit zo :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:23

Oeh wat ziet Cos er goed uit voor de wagen joh :))
Wil ik met Toot ook ooit nog..

Moet hem toch even laten zien hoor, Hoe blij *D
Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:58

Welkom Balou, gezellig meekletsen! Hangt het bit bij dat hoofdstel niet te laag trouwens?

Nathalie, wat een leuke foto! En je vader zit erbij alsof hij er zo mee weg gaat rijden! Ik heb nog geen verstand van wat je allemaal zegt over linkerogen en lamoen etc, maar dat komt binnenkort wel, want we gaan morgen aan onze mencursus beginnen.

Carolinef schreef:
oh ik vind alles best hoor, ik hobbel wel mee, zolang ik niet op zo'n op ontploffend staand arabiertje moet kruipen, vind ik alles best
maar net alle Arabieren zijn ontploffers hoor! Ara hier is hartstikke lief, maar nou ja, wel gevoelig op een andere manier dan de fjorden idd :j .

Amber, wat een geweldig gave foto zeg! En je staat er echt helemaal happy op!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:13

Ben hier een tijdje nie tmeer geweest :o

Leuke foto's hierboven :D

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:15

:o ik ben een beetje druk geweest de laatste tijd sorry...heb wel af en toe beetje meegelezen...

Nou mijn fjordje is wel genezen verklaard van zijn peesblessure.. maar rijden.....

Dus nu heb ik besloten om het door iemand anders te laten doen...zaterdag gaat hij naar een trainingsstal.... :o ik denk dat dat beter is voor hem en voor mij.....

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:14

Ynia heeft een scheurtje in haar hoef, rechts voor. Maar heel klein, maar ik schrok me toch een hoedje... Morgen meteen bellen om de smit te laten komen! (Paniek! Peeuw! - ok, niet ZO erg, maar toch...)

Aan de positieve zijde, ze kan de jambette. In 10 minuten had ze het helemaal door - zo ben ik overigens ook achter het scheurtje gekomen, en ben meteen gestopt, ook al stonden we op zachte grond. Beentjes (hoefjes) goed afgespoeld, beetje vet erop om het vocht binnen te houden, en hopen dat de smit morgen meteen kan komen!
Ze moest al naar de smit, en die komt als het goed is vrijdag, maar daar wil ik niet op wachten. :s

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:58

nathalie2302 schreef:
Het tuig zit nog niet helemaal goed...lichtogen moeten nog iets naar beneden en de broek zit nog helemaal niet goed (ook door hoe het door het lamoen gehaald is) maar het tuig is hem ook aan de grote kant..het is maat 'cob', maar volgens mij kan hij een ruime 'pony' hebben :')

Tuig is prima van maat hoor, borststuk nog 1 gatje omhoog, lichtogen 2 naar beneej en broek verder naar voor vastmaken.
Zou zeker geen kleinere maat nemen want dan wordt het bij zn boeg te krap. Hij groeit nog en dit past prima (Tjo had ook maatje cob, Kdiesje Full).

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:10

Amber wat een super gave foto...je kijkt ook recht lachend de camera in :D

Stef! Meneer Cactus zegt dat je zeker NIET moet gaan peeeeeuwen.....!!!!

Pareltje gaat vandaag mennen, ben echt benieuwd wat je ervan vindt.

Viv- alles zit nu ook al op bijgeprikte gaatjes :') Kan de broek ook beter verder naar achteren op de rug leggen, denk dat het dan ook al anders zit...Natuurlijk gaat hij er ook nog ingroeien :)
Vind jij dat het eerste riempje van de borst ook nog 1 omhoog zou moeten? Ik dacht alleen de 2e nog 1 gaatje bij te prikken.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:31

Ok, het 'paniek/peeuw' gehalte is wat bedaart, de smid is gebeld, alleen had ik voicemail, dus ik probeer het straks nog even.

Wat een leuke fotos, Balou, Amber en Nathalie! Moet zeggen, hoe meer ik fotos zie, hoe meer ik fan van Toot aan het worden ben. Ik zal hem dan ook aankomende zaterdag eens goed bestuderen. En wie weet! Misschien is hij wel de geschikte kandidaat voor Ynia. (Ja, ik wil graag volgend jaar een eigen fok bolletje erbij. Ynia -is- uiteindelijk wel stermerrie!)

Pareltje, succes met mennen vandaag, we willen wel een verslag, he!

Mileintje, welkom terug, en succes met het beleren van je Fjord!

Ben nog wel aan het glimmen van trots, ondanks de hoef, dat Ynia zo snel de jambette doorhad. Wat een slim dier is het toch (Als ik zo vrij mag zijn! :o ). Als ze bekapt is gaan we verder. Ze heeft er ook echt schik in, en doet het alleen op commando! Pas op, Sjol, Ynia komt je achterna!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:03

Goeiemorgen, Wat een zonnetje weer!

Mileintje, ben even kwijt waarom rijden niet ging? En heb je een trainingstal gevonden die je prettig vindt?

STefanie, ben benieuwd wat de smid zegt. En jullie zijn aamn het vrijheids-dressuren geslagen, leuk. Ja, idd, wel belangrijk dat je alleen beloont als ze het doet als jij het wil, anders krijg je zo'n paard wat het steeds doet terwijl je niets vraagt...niet fijn als je hoeven staat uit te krabben ofzo ;)

Nou, vandaag is de eerste les, maar dat is theorie natuurlijk, eerst 5 theorielessen en droog mennen zeg maar. Maar vorig jaar hebben we wel even gemend in de Achterhoek en dat vonden we superleuk. Vandaar dus ook de cursus!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:39

Nou, de smid is gebeld, die komt morgen ochtend langs. Heb het verhaaltje uitgelegd en hoe groot het scheurtje is (nog geen centimeter). Zoweizo mag er een behoorlijk stukkie van de hoef af, dus hij zei al, het kan geen kwaad om een dagje te moeten wachten, als ik maar geen zware dingen met haar doe vandaag.

Ze gaat vandaag lekker de paddock in, met zacht zand, dus geen harde bodem. Vanavond gewoon lekker knuffelen en een paar lichte strek oefeningen, en voetjes weer lekker afspoelen, that's it. Ben er dan ook al weer een stuk geruster op.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:14

Leuke foto's allemaal! Amber, wat ik al eerder zei..als Beer een meisjespaard was geweest mocht Tootje wel een feestje komen bouwen! ;)

Ik ga zo naar Beer..ben er nog niet uit of ik ga boshobbelen, grondwerken of bakhobbelen (lang leve onze nieuwe bodem). Beer was wel erg stijf van de week dus eigenlijk wil ik hem wat gymnastiseren en buiten gaat dat niet echt want hij is alleen maar aan het rondkoekeloeren en schrikken. DUS..ik zie het wel als ik zo op stal ben. Ga lekker op de fiets door het bos..zalig! Muziekje aan en fietsen maar!

Vanmiddag even kijken of ik al ergens een softijsje kan scoren!

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:48

Ik vind het heel spijtig maar.. Ik vrees dat ik me moet uitschrijven ... Torcatje is maandag overleden :'( tenzij ik nog mag blijven natuurlijK? ik heb een tijdje niet geantwoord om een paar redenen maar ik lees even bij

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:50

femmelke2 schreef:
Ik vind het heel spijtig maar.. Ik vrees dat ik me moet uitschrijven ... Torcatje is maandag overleden :'( tenzij ik nog mag blijven natuurlijK? ik heb een tijdje niet geantwoord om een paar redenen maar ik lees even bij

Wat verschrikkelijk ! Veel sterkte,
En natuurlijk blijf je welkom

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:53

Fjordenfans blijven altijd welkom hoor. Sterkte.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:25

Ik geef de allerlaatste call:

Wie wil er nog mee met ons, Shires rijden in een mooi natuurgebied in Mei/Juni? Bolletjes een dagje vrij en even lekker 2 uur de bossen en velden in met een Grote Vriendelijke Reus (Stal van 'Dapper' hier op Bokt)?

Ik wil het graag voor het weekend weten om af te gaan spreken. :)

Bedankt!