storing fjorden wereld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anita45

Re: storing fjorden wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:05

Ik ben hier ook zo uitgekeken, ik kijk er echt naar uit als FW weer in de lucht is.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:08

Mensen....

Ik heb weer internet, jeej!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:13

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:16

Mooie hengsten hor!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:22

Het loopt allemaal een beetje anders dan gedacht. Onze dierenarts (één van de 4) die onze Koos van haver tot gort kent had vandaag geen dienst. Morgen na 18.30 uur kunnen we een afspraak maken, dan is hij er pas. Dan zullen we met hem overleggen (hoewel we al weten wat zijn antwoord is) en dan de beslissing nemen. Het is zo enorm moeilijk. Als we ons gevoel volgen dan blijft ze, maar dan kiezen we voor ons zelf. Maar ons verstand zegt dat ze weinig kwaliteit van leven meer heeft en dat we voor haar moeten kiezen. Viel ze maar gewoon om.......

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:48

Jankeke schreef:
Het loopt allemaal een beetje anders dan gedacht. Onze dierenarts (één van de 4) die onze Koos van haver tot gort kent had vandaag geen dienst. Morgen na 18.30 uur kunnen we een afspraak maken, dan is hij er pas. Dan zullen we met hem overleggen (hoewel we al weten wat zijn antwoord is) en dan de beslissing nemen. Het is zo enorm moeilijk. Als we ons gevoel volgen dan blijft ze, maar dan kiezen we voor ons zelf. Maar ons verstand zegt dat ze weinig kwaliteit van leven meer heeft en dat we voor haar moeten kiezen. Viel ze maar gewoon om.......

Oh Janneke, hoe herkenbaar!!! Dat hebben wij met Barno ook gehad. Ook ik had de hoop, dat hij gewoon niet meer wakker zou worden... heel veel sterkte!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:59

Da geweest, injectie gehad voor mijt en jeuk, afwachten of adat wat doet. ZE vond ze raar, dat dat nú aanwakkerde, dus daar gaan we eerst niet van uit, maar de kans is er wel dat dat het is.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:52

Hier staan ook nog 2 met een ridderpak aan ivm vliegjes.. denk dat dat na volgende week wel over is..

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:11

Met het uitblijven van Fjordenwereld hier alvast de vraag...

Is er voor volgend jaar interesse in een of meerdere FjordenWedstrijd in Woubrugge?
(nabij Alphen aan den Rijn, zeer goed bereikbaar vanuit Rotterdam, Den Haag, Leiden, Utrecht en Amsterdam)
Luxe en rustige startlocatie met twee binnenbakken, dus 's winters en bij slecht weer binnen inrijden en starten, starten op gras mogelijk in het outdoorseizoen.
Accomodatie is aangesloten bij de KNHS en het VVCO en beschikt uiteraard over een veiligheidscertificaat.

Officieel KNHS en onderling starten
is sowieso mogelijk.
Fjordsport en keuringen heb ik geen idee van hoe het werkt qua organisatie, maar kan in overleg ook.
Paarden moeten (in geval van wedstrijden) uiteraard wel in het bezit van paspoort en chip zijn en de vaccinaties op orde!

Ik heb sinds kort namelijk als secretaris een dijk van een accomodatie 'tot mijn beschikking' en wie weet kan ik zo nog wat voor onze fjordjes doen! :D

Ben benieuwd!

PS. Ik zal wanneer FjordenWereld weer in de lucht is ook daar dit bericht nog even posten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:55

Eindelijk weer bijgelezen.

Janneke, vervelend van Koosje,zijn toch lastige dingen om te beslissen.
Ik denk dat ik deze week onze oude poes in moet laten slapen,ze is zooooo mager,en wil nu ook niet zo veel meer eten.
Ik heb haar een half jaar geleden helemaal na laten kijken(bloed, urine tanden hart longen enz) maar de dierenarts heeft niks kunnen vinden wat aan wees waarom ze zo mager was.
Volgens de dierenarts gewoon ouderdom.
Eigenlijk hop ik bij haar ook dat ze vandaag of morgen gewoon ingeslepen is, maar ik vrees dat het toch een ritje naar de dierenarts wordt(ik vind het zo sneu om zo'n poes de stress van de dierenarts nog aan te doen.

Ivonne, sterkte met Poes.
Hopelijk blijft het goed gaan met Fatoush zonder medicijnen.

Ik heb Ché vandaag weer bij de andere gezet,hij werd wat onrustig in zijn eentje en de bak is niet nat meer dus kon hij wel weer terug.
Ik heb hem even zien draven, en hij leek wel minder kreupel dan vorige week.
Dat geeft de burger weer moed!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:08

jullie zijn al 10pg verder :oo
maar ik zie dat FW er binnenkort terug is, eindelijk een kijkje nemen dan.
Jankeke: sterkte van mij ook!
Nexus: het is te ver voor mij, anders had ik wel intresse.
Wolkj, jammer dat ze binnen moeten, maar wordt toch leuk zo'n nieuwe bak, en de blubber is verschrikkelijk, die van ons staan de meeste tijd lekker op de droge beton in het zonnetje als die er is.
colunder: leuk dat het wat beter gaat met ché, kreupele beestjes is toch maar niets

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:23

Nexus schreef:

Is er voor volgend jaar interesse in een of meerdere FjordenWedstrijd in Woubrugge?
(nabij Alphen aan den Rijn, zeer goed bereikbaar vanuit Rotterdam, Den Haag, Leiden, Utrecht en Amsterdam)
Luxe en rustige startlocatie met twee binnenbakken, dus 's winters en bij slecht weer binnen inrijden en starten, starten op gras mogelijk in het outdoorseizoen.
Accomodatie is aangesloten bij de KNHS en het VVCO en beschikt uiteraard over een veiligheidscertificaat.

is sowieso mogelijk.
Fjordsport en keuringen heb ik geen idee van hoe het werkt qua organisatie, maar kan in overleg ook.
Paarden moeten (in geval van wedstrijden) uiteraard wel in het bezit van paspoort en chip zijn en de vaccinaties op orde!

Ik heb sinds kort namelijk als secretaris een dijk van een accomodatie 'tot mijn beschikking' en wie weet kan ik zo nog wat voor onze fjordjes doen! :D

Ben benieuwd!

PS. Ik zal wanneer FjordenWereld weer in de lucht is ook daar dit bericht nog even posten.

YAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Fjordcup the revival!!!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:25

jeetje ik lees nu ineens dat Daisy er niet meer is, wat vreselijk voor je Wendy :(:)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:29

Hopelijk is FW morgen weer online, nu iig nog niet. Snel geregeld reinou!

Vanmiddag telefoontje dat Andy zn opa een sterretje is geworden, zat er al aan te komen. Dus ws vrijdag een begrafenis/crematie. Blij dat we vorige week nog halsoverkop die kant op zijn gereden en afscheid hebben kunnen nemen toen hij nog beetje aanspreekbaar was.
Nog geen 5 minuten erna een telefoontje waar je dan weer erg blij van wordt en hopelijk een frisse blik geeft op de toekomst. Allemaal even hard duimen :D

Daarna lekker naar t ventje gereden en ohz gestapt en klein beetje gedraafd, zadel bleef keurig liggen en mijnheertje liep er ook super onder. Dus we gaan weer heel rustig opbouwen.
Echt raar gevoel om je paard ineens recht te voelen lopen, daar wordt je gewoon blij van zeg.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:39

Sterkte Janneke :(:)

Gecondoleerd Viv!

Nieuws over FW: de eigen server is in aanvraag, ik verwacht dat de boel morgen weer bereikbaar is :j
Ik heb helaas de gegevens van de kosten over afgelopen jaar niet meer bij de hand, maar ik meende dat het dit jaar ong. 190 euro was. De mini-server loopt via automatische incasso per 3 maanden à 68 euro. Dus jaarlijks 272 euro :=

Iedereen een vast bedrag laten betalen en dat allemaal bijhouden, zie ik qua administratie niet zitten, maar dat er van jullie kant een bijdrage nodig is om het rendabel te houden, dat lijkt me duidelijk als je over dit soort bedragen praat :D Ik ben even aan het kijken of het mogelijk is om een iDeal betaalaccount aan FW te koppelen. Dit is voor jullie en voor mij makkelijker. En op kleine schaal qua kosten ook heel goed te doen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:44

Wauw het wordt nu wel heel profi Reinou, super!!

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:50

Sterkte Janneke.

Gecondoleerd Viv!

Fijn dat Ché wat beter gaat Annette.

Ik ben benieuwd of die iDeal gaat lukken Reinou!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:51

Aria_zz schreef:
SecretLIN schreef:
mijn dame is 19 :D

al wordt ze echt elke keer heel jong geschat.

Vandaag nieuwe stagaire ( zij rijd op een handelstal) ze ziet lindia en zegt ohhh die is zeker nog heel jong :P

ik zo hoe oud denk je dat ze is? 6 zegt ze?

hahaha, gebeurt zovaak he :P
Daarom gedraagt lindia zich ook al een prinsesje :D

ben benieuwd of ze het nog kent voor de kar :D

o op die manier, dat is ook alleen maar leuk! En nu mag prinses dus lekker voor de koets, is ook wel handig voor in de oudere dagen van het fjorden leven (al zal ze dat zelf ws nog niet vinden :P )

Euhh ik (de nieuwe stagaire)? :P haha maar btw ik rij niet op een handelstal,. (veeboerderij :+ )'en heb m'n vorige stage op een pensionstal gereden. ;)

MyQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:53

@ Reinou:
Misschien dat je toch richting verplichte bijdrage zal moeten. Op het haflingerforum bleek dit ook niet meer anders te kunnen. Zij doen de leden/betalings admi met zijn 2en en gaat best aardig.
Met name omdat het grootste deel van de leden elk jaar in november moet betalen. In het betalingskenmerk kom je dan op : maand - forumnaam.
Het lijkt best mee te vallen qua admi.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:54

Over de fjordcup; ik heb bij mijn club (midden nl) gevraagd of het daar kon. Dat kon en dat heb ik ook aangegeven bij de organisatie van de fjordcup. Heb er verder nooit meer iets over gehoord.

Gecondoleerd Viv

Reinou on the road. Het wordt bijna een bijbaan ;)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:56

Nexus schreef:

is sowieso mogelijk.

Ben benieuwd!

Dit vind ik wel heel ver voor mij. Ik ben wel voor fjordenwedstrijden maar dan graag een beetje midden in het land.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:58

Soeskia schreef:
Over de fjordcup; ik heb bij mijn club (midden nl) gevraagd of het daar kon. Dat kon en dat heb ik ook aangegeven bij de organisatie van de fjordcup. Heb er verder nooit meer iets over gehoord.

Gecondoleerd Viv

Reinou on the road. Het wordt bijna een bijbaan ;)

sas, ik zal diana wel eens bellen ;)
Zou zo zonde zijn als het zou stoppen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:07

Ohh Claudia, die armbandjes kunnen doorgaan ;) helemaal vergeten oeps!

Ja ik vind de fjordcup zo'n leuke traditie! Al heb ik in geen jaren meer meegedaan, gaat t mij dan toch aan mijn hart he ;)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:25

MyQuincy schreef:
@ Reinou:
Misschien dat je toch richting verplichte bijdrage zal moeten. Op het haflingerforum bleek dit ook niet meer anders te kunnen. Zij doen de leden/betalings admi met zijn 2en en gaat best aardig.
Met name omdat het grootste deel van de leden elk jaar in november moet betalen. In het betalingskenmerk kom je dan op : maand - forumnaam.
Het lijkt best mee te vallen qua admi.

Ik weet niet precies hoe groot/druk bezocht het haflingerforum is, maar volgens mij is FW wel iets groter/drukker... De huidige gebruikers kunnen dan wel in één maand betalen en dat is idd. te overzien, maar het hele jaar door trekt FW toch vrij veel nieuwe gebruikers. Daarvan moet je dan per maand bij gaan houden wie er moet betalen. Valt nog best tegen dan ;)
Bovendien moet je alles dan weer echt af gaan sluiten, terwijl het openbare en toegankelijke van FW zoals het nu is, juist leuk is, vind ik althans.

Ik zal me er de komende tijd wel in gaan verdiepen, we kunnen zo hopelijk eerst weer 3 maanden vooruit :D

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:27

@viv: gecondoleerd met opa. Wens Andy ook sterkte van mij.

@ Janneke: wat naar dat je nu nog een dag moet wachten, heb je je er helemaal op ingesteld, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
nogmaals veel sterkte.