[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pumbaa12

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:58

Wat een gedoe hier zeg!

Wel goed dat de lente weer komt, hier is het nog aan het sneeuwen net ging alles zijn goede kant op en vandaag is er doodleuk 10 cm sneeuw der bij gekomen, schijnt de rest van de week ook weer te sneeuwen hier.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:41

Oei, nee, gelukkig is de sneeuw in Nederland eindelijk weg. Ik hoorde van een vriend in Kopenhagen dat het daar nu ook eindelijk aan het smelten was, dus nog eventjes, dan trekt de dooi ook naar Noorwegen!
Kan me goed voorstellen dat je het daar ook ermee gehad hebt - hoe veel vaker het daar ook sneeuwt!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:09

Zo, wat een zalig weertje! Straks weer CR les en heb er wel zin in met die lente weer!

Haha, Tobago vind roze emmertjes maar verdacht!

Fijn dat Beer niet meer hoest. En dat de staleigenaar zo meedenkt. Hopelijk klikt het tussen hem en de nieuwe ruin, ben benieuwd.

Tjonge Stefanie, Ynia moest weer even testen hoe de verhoudingen lagen begrijp ik. Gelukkig had je het meteen door!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:20

Ergens is het wel begrijpelijk. Ze kan nu over een ander paard de baas spelen, dus dan ook maar even kijken of het bij haar mens lukt. Ik straf haar ook niet als ze tegen de drachtige merrie wat gemeen doet, uiteindelijk moeten zij dat onderling maar bepalen, en er zit tralies tussen, dus ze kan geen schade aanrichten. Maar tegen mij hoeft ze dat dus niet te proberen.

Hetgeen me toch wel deed lachen, was het feit dat ik het gewoon voelde. Kan het niet uitleggen, maar die uitdrukking van 'ogen in je achterhoofd' hebben, snap ik nu een stuk beter! ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:46

wat een vreselijk sympathieke stalbaas heb jij Kristel..daar mag je ook maar erg blij mee zijn! Fijn dat het hoesten (nagenoeg) over is.

Tobago wil zandkasteeltjes bouwen en waarom ook niet, het is heerlijk weer!
Morgen zou het 20 graden worden, heb ik me laten vertellen dus we gaan Cos weer inspannen (2e keer thuis)

Ynia zond waarschijnlijk zulke vibrerende "ik ga je pakken" signalen uit dat je nekharen overeind gingen staan Stef :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:58

zooo ik heb de smaak helemaal te pakken lessen staan va april vast, en ik ga dus meedoen met jubileum, LA rit, APK lijkt me wel wat en concour délegance

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:02

Haha, ja, Nathalie, zo leek het wel te gaan. Schijnbaar was het vanaf de kantine ook een grappig gezicht, loop je daar door de bak te slenteren, en zij zagen natuurlijk het hele verloop gebeuren, en de timing was klaarblijkelijk perfect. Zij de oren plat, ik meteen om, Grrrrrr - naar pony, met een opgezette rug/schouders gelijk een kat, en pony die maar even heel snel eieren voor haar geld koos. Ach, als ik nog eens een grijns of lach kan brengen, is m'n dag toch weer gemaakt. :+

20 graden zeg je?! Ik wou dat ik niet in kwartaal einde op het werk zat, dan had ik morgen vrij genomen om eens een flinke boswandeling te maken!! Nou ja, dan maar na het werk...

Hou je ons op de hoogte van Cos z'n tweede ritje voor de kar? Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:04

Zo, Caroline, jij hebt inderdaad de smaak goed te pakken! En voor ons veel leesplezier, toch? :)

Ik zal trouwens ook binnenkort eens informeren over die Shire ritten, we zijn nu met z'n 5-en, geloof ik.
Verder nog gegadigden?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:41

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:50

Maar we hebben al bolletjes! :p

En laten we eerlijk zijn... onze bolletjes, daar kan geen enkel ander bolletje tegenop. Als we vreemdgaan, moeten we ook -echt- vreemdgaan. ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:17

kijk mijn smileys...het was slechts een poging tot humor.... ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:44

Zo, vanmiddag heerlijke CR les achter de rug. Lianne had het wel een beetje warm!

Carolinef schreef:
zooo ik heb de smaak helemaal te pakken lessen staan va april vast, en ik ga dus meedoen met jubileum, LA rit, APK lijkt me wel wat en concour délegance
Caroline, wat zijn dat allemaal voor wedstrijden:o ? En wat voor lessen ga je volgen?

Ben benieuwd hoe jullie 2e ritje wordt morgen, Stefanie, geniet ervan!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:53

Ik ga morgen even alles bij lezen..nu moe en zo naar bedje toe met een heerlijk boek! Vandaag even keutels geschept en Beer bezocht in zijn straf hoekje (paddock). Hij stond lekker te relaxen en was duidelijk veel meer ontspannen dan met die andere peerd'n in de wei..hopelijk koelt ie wat af. Nog een mini grondwerk dingetje gedaan m.b.t. persoonlijke ruimte want meneer vindt nu ook dat ik maar moet wijken voor zijne koninklijke hoogheid! Nou, mooi niet dus! Tsss..donderdag maar even wat uitgebreider grondwerken want de verhoudingen moeten weer even duidelijk gemaakt worden.. Ik ben wel kaar met Beer de Hooligan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:15

Een kort filmpje van het rijden met halsring alleen gemaakt met mobiel dus niet veel bijzonders. En niet letten op de stemmen en niet schrikken aan het eind. Dat is de lieve stalgenoot die even gefilmd heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=p-oRAe9xJs4

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:54

WAUW Marcella, wat ziet dat er heeeeerlijk uit! Wat loopt ie braaf! Ben jij nou zo klein of is je fjord zo reusachtig? Mooie combi!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:22

@ Nathalie: Ik had al zo'n vermoeden, maar ik had gister een erg stressvolle dag op het werk, helaas, dus het kwam allemaal niet zo goed over. Sorry! |o

Ik zal trouwens na het weekend contact opnemen met die stal, ik zit te denken aan ergens in mei? Nog niet te warm, nog net geen horzel seizoen, maar normalieter wel behaaglijk genoeg om lekker te rijden! Ik hou jullie allemaal op de hoogte via PB.

@Kristel: Wat een figuur, die Beer van jou! Zet hem maar eens goed op z'n plek, die puber! _O-

@Marcella: Dat ziet er inderdaad erg relaxed uit, super filmpje! (ook het einde. :P)

Gister hebben Ynia en ik weer een half uurtje priveles gehad. Ze begint nu echt 'babbels' terug te krijgen, zoals niet een hoek doorgestuurt willen worden, of na een half rondje draven weer in stap willen vallen, en dan gewoon door de hulpen heenlopen.

Ik wil eigenlijk zonder zweep blijven rijden, maar als mevrouw zo doorgaat, vrees ik dat ik toch een preventief zweepje mee moet nemen. (Ze loopt namelijk als een tierelier als ze weet dat je er 1 hebt, dan hoef je hem eigenlijk niet eens te gebruiken!)

Ik heb me voorgenomen vanaf volgende week weer mijn oude les in te gaan, en verder de prive les aan te houden. Dan hebben we een goede basis waar we verder mee door kunnen bouwen.

Vandaag lekker relaxed een boswandeling maken aan de hand, en morgen eventjes goed intensief grondwerken, want ook wij moeten weer eventjes aan de verhoudingen werken. (Al is het gelukkig nog niet extreem.)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:05

Fijn dat Beer lekker ontspannen was. Wel goed dat je even de verhoudingen duidelijk maakt. Ben benieuwd hoe het grondwerken gaat.

Stefanie, fijn dat de priveles bevalt. Wat is je "oude les" dan? Tja, zweepje, altijd heel persoonlijk. Maar ja, het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je 5 keer in dr zij moet gaan porren met je benen, toch? En hoe is het met grondwerken gegaan vandaag?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:07

leuk eind van het filmpje Marcella! Ziet er ontspannen uit. Is dit de eerste keer met neckrope? Ben erg benieuwd.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:59

Mijn 'oude' les, was de les die ik volgde voordat ik Ynia kocht. Maandag avond van 21.00-22.00
Is wel een gevorderde dressuurles, en Ynia is nog niet gevorderd, maar dan doen we gewoon niet met alle oefeningen mee, no problemo. Dan op dinsdag van 18.30-19.00 priveles, en verder veel grondwerken nog en vrij rijden, want op de grond accepteerd ze nu heel makkelijk mijn leiderschap, echter onder het zadel is nu een uitprobeer fase aangebroken.

Inderdaad heb ik ook inderdaad liever dan een zweepje erbij dat ik niet hoef te gebruiken, dan 5 keer ofzo een schop te verkopen - trekken mijn reuma beentjes ook niet. :P
Eerst reageerde ze heel goed op combinatie stemhulp en lichte kuitdruk, maar sinds gister is ze echt duidelijk aan het uitproberen, zei m'n instructrice ook.

Ik ga vanavond lekker met Ynia de paddock in om te grondwerken, met 20 graden en een laat zonnetje, sluiten we misschien zelfs af met een rondje bos, gewoon lekker samen bezig zijn. Zal er vanavond als ik thuis ben een verslagje over schrijven.

Nu ze bijna helemaal in d'r zomervachtje staat, denk ik ook dat ik van het weekend eens lekker fotootjes ga schieten.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:58

r zit hier in brabant ook n bedrijf waar je ijslander ritten kunt maken, meen door de duinen, n fjord ga ik niet huren

ik ga geen wedstrijden doen maar evenementen, eerste 3 zijn van t jubileum van t stamboek; http://jubileum.thier.org/index.php?opt ... &Itemid=77
duinrit is van fjorden brabant uit http://www.fjordenbrabant.nl, dat doe ik elk jaar, is super en strandritje doe ik met clubje bokkers hier uit de omgeving, les is op nieuwe rij vererniging

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:17

Nee, we gaan ook echt voor de Shires, Fjordenbolletjes kunnen we dagelijks rijden natuurlijk. ;)

Hey, wat leuk, Fjorden Brabant, ik heb al eens een kijkje genomen, misschien zal ik Ynia en mij ook maar eens inschrijven!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:31

ik kan je de brabantrit van harte aanbevelen, goed georganiseerd en mega gezellig

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:42

allemaal leuke uitjes dus Caroline. En wat ga je precies voor het stamboek doen dan?

Ben benieuwd naar je verhalen van vanmiddag Stefanie.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:15

Magt ik mij melden hier :o ??
Ik heb sinds zondag ook een heuze fjordenmerrie genaamd Ayla :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:53

Balou_k schreef:
Magt ik mij melden hier :o ??
Ik heb sinds zondag ook een heuze fjordenmerrie genaamd Ayla :)

Ja natuurlijk mag dat! Welkom bij de Bolletjes club, en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :)

Enne... fotos?!