[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:59

Ja, gelukkig is het lente, Sjol, ben ik ook erg blij mee! Alleen was vandaag wat vermoeiend. Ach, het kan niet altijd 100% super gaan. :)

Enne... ja, zeer herkenbaar!
Je ziet haar bijna denken: Eten...?!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:07

Balen dat Marcella niet mocht starten zeg. Maar dat bankje klinkt wel goed zeg Sjolvir :j

Gelukkig geen kuchje meer bij Beer. Maar wel de baas spelen bij de andere paarden. En nu dus in de zadnbak in zijn eentje voor straf...

Nathalie, fijn dat je een beslissing hebt genomen! Cos mag blijven, ben blij dat je nu rust erin hebt. En dat je toch wel op hem wil gaan rijden, want dat was juist de bedoling begrijp ik.

Stefanie, met al die uren vertraging, heb je de wedstrijd nog kunnen rijden dan?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:44

Nope, maar het zou maar voor spek en bonen zijn geweest, dus niet erg. Ik had meer te doen met m'n peetdochter, die eigenlijk voor niets zo nerveus/hyper aan het doen was, ze deed namelijk niet eens mee. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:16

Endurance ging niet door, want het bleek dus dat vanaf 2001 eigenlijk de entingen al niet kloppen. Vind dit toch knap want heb hierop met dressuurwedstrijden nooit commentaar gekregen. Maar wel ook balen want had nog gevraagd aan de da die ik had van moet hij zijn niet zijn basisentingen opnieuw hebben. Antwoord: nee is niet nodig is wel goed zo....... :(

Nu schijnt het wel dat ze met endurance daar super streng op zijn. En moet nu dus eerst de basisentigen weer opnieuw gaan doen.

Maar uiteindelijk nog wel heerlijk door het bos gecrosd zonder kaart en met alleen een gps. En heerlijk rond gedwaald en dankzij de gps weer de trailer terug gevonden. :D
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:25

Jeetje dat is wel een erge "balen" reden om niet te mogen starten om een enting die 2 dagen te laat was....helaas zeg!

Hoeveel km had je nu door het bos gedwaald dan Marcella?

Het is echt lente gewoon, wat een weer...en bij ons was de poown juist ontzettend lief gisteren (en de kinderen ook trouwens)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:44

Zo, na een beetje slaap (lees: 5 uur door een hele lading met sirenes om... 4 uur s'nachts!) ben ik er weer een beetje beter bij.

Marcella: Inderdaad ontzettend vervelend dat je niet mocht starten, maar ziet er wel als een hele fijne bosrit uit!

Sjol: Ik zou momenteel zowat een moord plegen voor een dutje op een bankje in het zonnetje. :Z

Nathalie: Wat fijn dat Cos toch mag blijven! Het is toch inderdaad een lekker bekkie. Enne, als je toch eens een keertje op een groter maatje wil gaan crossen, kom je maar eens langs, hoor. (Of dan zijn er altijd nog de Shires... ;) )

Kristel: Wat een dondersteen is die Beer, maar wel typisch pubergedrag. Komt 'ie wel weer overheen. *Hoopt ;)*

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:00

Balen idd dat je niet mag starten marcella, je moet toch ook een hele hoop doen om alleen maar deel te nemen in een wedstrijd!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:40

Tsja Marcella beetje dom natuurlijk. Zowizo ben je zelf verantwoordelijk en overal heb je kunnen lezen dat de endurance streng is op dat punt. Do heeft het je ook nog gevraagd en hier op bokt lopen ook diverse entings-topics.
Even na laten kijken was een kleine moeite geweest en had je veel geld bespaard.

Denk dat VETs en Officials meer balen dat er tóch weer mensen aan de start komen waarvan het spul weer niet in orde is. Hoeveel moeite moeten die nog doen om het duidelijk te maken?

Heb je voor mij de naam van de jury die jou mee had laten rijden met Frankie? Ben wel benieuwd wie dat is nl, aangezien er expliciet in de reglementen vermeld staat dat je je niet in het wedstrijdterrein mag begeven en al helemaal niet de route rijden als je entingen niet in orde zijn en je niet mag starten om die reden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:48

Vippie schreef:
Heb je voor mij de naam van de jury die jou mee had laten rijden met Frankie? Ben wel benieuwd wie dat is nl, aangezien er expliciet in de reglementen vermeld staat dat je je niet in het wedstrijdterrein mag begeven en al helemaal niet de route rijden als je entingen niet in orde zijn en je niet mag starten om die reden.

Ben niet met Frankie meegereden en heb gewoon zelf lekker door het bos gecrossed. En dat kan je zelf ook zien op de google earth kaartje, die hier in het topic staat. En ben daarbij ook niet vanaf het terrein gestart en heb de route zoveel mogelijk mis gehouden. En trouwens die paden waren ook helemaal tot een grote modder zooi gereden........

Heb trouwens dus 5 jaar dressuurwedstrijden gereden met deze entingen incl. controle. :roll: En daarbij entingen zijn inderdaad je eigen verantwoording, maar als jij bij je eerste paard aan de da vraag of dat de basisenting niet opnieuw moet en deze zeg het is wel goed is en niet hoef. Dan ga er vanuit dat wat de da zeg waarheid is......

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:50

Zijn er eigenlijk niet van die onofficele endurance? Vanwege op sommige stallen doen ze onofficele springwedstrijdjes of dresuur of mennen of een cross.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:00

Je mag 3x en 1x per jaar een oefen endurance starten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:27

Ik wil er dit jaar ook een rijden..denk in juli/aug..dan is er op de Holtenberg hier in de buurt een mooie rit! Ga voor die tijd met Viv de route rijden als oefening!

Straks weer naar boefje Beer! Kon hem gisteren wel achter het behang plakken.. pfff.. Klim er misschien wel even op straks want hij moet nodig wat doen..hooligan!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:45

Hoe gaat het nu met Beer Kristel? Nu hij een paar dagen op vlas staat?

Hij voelt zich in ieder geval goed genoeg als hij zich zo uitleeft op andere paarden?!?!?! Ben benieuwd of je een rustig stapritje zult kunnen maken of dat je in 30 sec. een heeeeeeel stuk verder bent :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:07

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:50

Gekke Tobago.....

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:50

Hee allemaal, even een update van de Beer! (zelfde als ik bij FW in de ziekenboeg schreef)

Het hoesten is vrijwel weg nu..Ik zeg vrijwel want ik heb het niet meer gehoord afgelopen dagen maar ik ben niet de hele dag op stal en we hebben niet gereden..ik wil deze week wat licht werk met hem gaan doen om te zien of het dan ook nog weg is..in stap wel maar ik ben wat huiverig voor de draf..verder krijgt hij nog veel vrij want ik wil dat het ECHT weg is.. vrij: wandelen en wat tutten maar niet echt bakwerk..af en toe stappen in het bos. Mocht hij nog hoesten dan weer contact met de DA. Volgens de stalbaas hoest hij eigenlijk niet meer dus ik ben positief!

Kuur Ventipulmin is afgelopen..hij heeft wat te weinig binnen gekregen want hij vrat er omheen..heeeel irritant dus hij heeft zaterdag nog 1 dosis gehad. Gisteren uitvoerig beknepen maar 0 reactie dus dat is goed. Beer staat inmiddels op vlas en dat is idd minder stoffig alleen nu is er een ander probleem..Beer is dol op vlas! Hij heeft genoeg heerlijk kuil tot zijn beschikking maar hij vindt het vlas lekkerder..sukkel! Stalbaas is bang voor koliek dus hij heeft zijn nachtrondes uitgebreid..hij heeft 4 merries op knappen staan maar bezoekt Beer nu ook 2 x per nacht (2 uur en 4 uur).. Beer hoort de stalbaas aankomen en gaat dan als een bezetene te keer in zijn stal..in deze stal zit een voerbak (die er in zijn andere stal uitgehaald is) en Beer beukt met zijn voorknietjes keihard tegen die bak. Hij kan er net niet bij dus het ziet er achterlijk uit.

Dussss, deze week gaat Beer waarschijnlijk ruilen van box met een ander paard, ook op een luchtige plek maar bij 2 gangpaden op een hoek zodat zijn voernijd wat ingeperkt wordt. Hij trapt tegen het tussenschot en maakt er een hele show van! Stalbaas gaat dan een rubberen mat tussen de buurman en Beer doen want hij sloopt de stal nog niet niet.. Ook moet Beer deze week apart in een paddock want hij heeft een ander paard behoorlijk toegetakeld..nek kapot gebeten (wondjes) en de 5de deken al ofzo..heel irritant..zie hem regelmatig tekeer gaan in de wei en het is echt een etterbak! Ik schaam me er soms zelfs voor.

Stalbaas gaat de wei anders opdelen..merries en ruinen apart want Beer heeft ondekt dat hij een pielemoos heeft en dat dat heel leuk is als de dames gewillig zijn.. (ZUCHT) Dan kunnen de gemoederen even wat bedaren..een bijrijdster van een stalgenoot heeft een paard gekocht (ruin) en die komt hoogstwaarschijnlijk ook bij ons staan en dan gaan we proberen of Beer daarmee kan of met een andere ruin..dan maar niet in een kudde maar met z'n 2en of 3en..met de grote fries (met kapotte nek en dekens) gaat het 'm niet meer worden denk ik.. Oooooh wat een gedoe en wat ben ik blij met een stalbaas die hier begrip voor heeft en meedenkt.. Hij zei wel dan Beer een erg moeilijk paard is op sociaal gebied..ja, zover was ik ook. Moet zeggen dat het nu, na 3 weken vakantie voor hem, ook wel een stuk erger is geworden..hopelijk kunnen we snel aan het werk
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 22-03-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:52

Ah lieve Tobago!

Ik ben net weer bij Beer geweest en heb eventjes in een perfecte bak gereden..net gesproeid, aangesleept met vloerbedekking snippers erdoor..heb zelfs elke kant op een rondje gedraafd! GEEN HOEST!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:13

Wat een ui, die Beer...

Weer verhuizen..
Overigens hebben ze iets wat je over vals kan doen zodat het smerig smaakt...

(vlas koliek is heeel heeeeel heeeeeeel vervelend, aubiose is nog vervelender, maar vals is al heel vervelend)

Jouw probleem is ook dat je box nu nog veels te schoon is.
Wij rommellen altijd het nieuwe vlas door het oude, maar dat kan bij jou nog niet, aangezien alles nieuw is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:17

Super dat het al beter gaat met Beer.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:20

Haha ik zal de box wel even goor laten worden! ;) Vandaag weer driftig alle drollen en plekken er uit gescoopt..zal het morgen overslaan ;). En dat gebeuk bij de voerbak..pfff.. Ik zei al tegen de stalbaas; als hij over 2 weken weer heeeelemaal de oude is wil ik weer stro proberen..niet om het mesten maar ik heb liever dat ie stro eet dan vlas..GEK peerd!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:05

Heel verstandig dat je hem weer op stro wil gaan zetten mijn fjord eet het ook op en heeft al een paar keer koliek gehad dus dat is klaar hij staat nuop mot, dat mot hij niet dus dat scheelt.

Maar maak het maarvies dan vinden ze het niet meer lekker en als je er nieuw bij gooi er goed door heen mixen.
Succes met Beer of moet ik zeggen Tijger.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:59

nou Kristel wat heb je een super stalbaas, dat vooropgesteld, tsja nooit geweten dat ze ook vlas eten, de mijne eten dus stro maar van het vlas blijven ze gelukkig af, zo te lezen is beer weer goed opgeknapt, super!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:28

Marcella schreef:
Vippie schreef:

Ben niet met Frankie meegereden en heb gewoon zelf lekker door het bos gecrossed. En dat kan je zelf ook zien op de google earth kaartje, die hier in het topic staat. En ben daarbij ook niet vanaf het terrein gestart en heb de route zoveel mogelijk mis gehouden. En trouwens die paden waren ook helemaal tot een grote modder zooi gereden........

.

Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt, maar welke jury zei dat dat wel mocht?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:30

Pumbaa12 schreef:
Zijn er eigenlijk niet van die onofficele endurance? Vanwege op sommige stallen doen ze onofficele springwedstrijdjes of dresuur of mennen of een cross.

Nee, je hebt wel kennismakingsklasse maar die valt gewoon onder de KNHS en het KNHS reglement en gaat over de route van de korte klasse 1 (indien er 2 afstanden zijn)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:04

Jeetje, Kristel! Wat een boefje, zeg, die Beer! Maar goed, aan de andere kant lijkt hij zich wel een stuk beter te voelen, en is misschien schade aan het inhalen van toen hij zich wat minder voeldde? ;)

Leuke emmer, Tobago! Roze staat hem erg goed. :+

Nou, Ynia is me toch p*smerrie momenteel... Ze heeft een nieuwe buurvrouw, een hoogdrachtige Haflinger, en is daar enorm lelijk tegen. Eerst stond er een Fries, die juist Alpha over Ynia was, maar ja...
Resultaat, mevrouw probeert -mij- nu ook uit. Maar even heel snel korte metten mee gemaakt gister. We waren nog laat in de binnenbak aan het grondwerken, en ik wilde met haar uitstappen na wat intensieve oefeningen. Madame legt me toch een partij oren in haar nek achter mijn rug... (En ik voelde het gewoon, ik zag het niet eens - bijna als een moeder die altijd alles van haar kind weet...) Meteen gestopt, me groot gemaakt naar haar toe, en natuurlijk meteen oren opzij, hoofd laag, kauwen. Braaaaaf.