[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:38

*Is weer helemaal terug op haar roze wolkje en drijft zo binnen.*

Eens goed inkopen gedaan, schandalig, maar voor meer dan 200 euro paardenspulletjes gekocht, inclusief een zeer chique bordeaux rood shabrakje. Een 0 grams regendeken, mooie vliegendeken, nieuwe poetskist waar meer in kon... nou ja, de winkelwagen lag vol!
Mevrouw is goed verwend!

@Kristel: Aha! I shall remember that then. ;) Lekker om te horen, ook, dat Beer zich beter lijkt te voelen, maareuh... Foei Beer, niet klieren!

@ Carolinef: Ik heb het eerste jaar in Warrington gewoond, toen naar Manchester verhuisd, en daar heb ik het 5 jaar volgehouden. Ook nu, als ik Engels spreek, heb ik nogsteeds een 'Manc' accent. De planning is ook, om daar uiteindelijk weer naar terug te gaan - bolletje mag dan natuurlijk mee! Misschien ga ik dan een Fjorden stal daar beginnen. Wie weet!

@Pareltje: Jullie gaan echt lekker, Lianne en jij, welke oefeningen hebben jullie vandaag gedaan?

@ Sjol: Hey, goed nieuws, lekker om te horen dat het beter gaan!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 08:25

Sjol is weer beter! of in ieder geval geen koorts meer :)

Beer een kuchje maar ik denk idd ook niet dat je overnacht helemaal niets meer kunt verwachten alleen vanwege de overgang naar vlas. Je vindt het dus vervelend uitmesten Kristel? Ik vind het juist erg gemakkelijk (al zou ik eerder voor stro kiezen vanwege het "iets te knabbelen hebben", maar dan is de mesthoop hier zo vol, plus de mest kan nu gebruikt worden voor over het land!)

Wat leuk...allemaal part-time-Engeland-bewonders hier! Ik heb zelf in Braunston en Southampton gewoond ;) (en in Grenoble, Frankrijk...dat was heerlijk zeg...snowboard op je nek, stukje met de bus en de bergen in...zuuuuuuuuuuuuucht)

Pareltje gaat ook nog steeds lekker door, dat freestylen lijkt me echt erg leuk zeg...

zo maar eens naar stal, even wandelen..en misschien vanmiddag nog even met de wagen als het weer meezit.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:16

nou hier zit t weer alles behalve mee

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:37

Hier is het nu wel lekker weer..gisterenavond niet! Ging tekeer..we hadden zelfs lekkage.. Ook lang geleden dat ik onweer heb gehoord!

Wat leuk zo'n internationaal getint gezelschap hier.. Ik heb vroeger in Australië gewoond..ook leuk!

Vlas is lastig uitmesten maar vooral omdat ik het niet gewend ben..haha. Met stro wordt alles gemest op stal maar vlas moet je zelf doen. Moet even een goed gereedschap vinden..had geloof ik niet een heel handig ding gisteren.. Straks maar weer even kijken..hopen dat het hoestje nog steeds weg is!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:56

ik zweer bij vlas, oh meid heb nog jaren in spanje, en belgie ook gewoond

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:01

roze toon is aardig ingezakt :(

Jullie weten dat ik graag een grote fjord wilde (1m45 of hoger)...nu werd van Cos gezegd dat hij 1m40-1m42 zou zijn en later zelfs dat hij misschien al 1m43 haalde en nog in de groei was....plus dat iedereen zei dat dat best kon met mijn lengte etc. etc. dus heb ik mijn vooroordeel laten vallen ivm Fjorden van 1m40-1m42 onder het mom "kan best"... Ook de fokker wist natuurlijk dat ik heel veel belang hecht aan de grote maat....

Nu hebben we Cos vandaag gemeten met een stokmaat-stok en waterpas en hij haalt de 1m36 niet eens. Gezien zijn bouw en leeftijd groeit hij misschien nog 2 cm..maar 1m40 gaat hij echt niet halen.
Tegen mijn principe (ik wilde wachten tot ik meer afgevallen was), heb ik 'm gezadeld en ben er even op gaan zitten en ik vind het ook echt geen gezicht...okay, ik kom net onder z'n buik uit met m'n voeten (in de beugels!) en hij zal nog wat uitzwaren maar ik weet niet wat ik hiermee moet want ik voel me echt een grote vrouw op een klein paardje...sterker nog...op een kleine (C) pony!

Ik wil nog 15 (liever nog meer) jaar doen met de pony...en 1m42 (met misschien nog 2cm groei) kon ik me nog in schikken maar 1m35 is wel extreem....ik ben even helemaal de kluts kwijt...wat zouden jullie doen?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:05

Wat een weertje is het nu hier zeg! Droog en zonnig!

Stefanie heeft heerlijk inkopen gedaan, lekker hoor! Je vroeg wat we hebben gedaan gisteren met de les. We hebben los gewerkt en nu een keertje geoefend met dat ik zeg waar ik Lianne laat halt houden en dat ze dan ook precies met haar voorbenen op die plek staat. Verder hebben we na het loswerken wat aan het touwhalster geoefend, dat zijn dan oefeningen die obv wijken voor druk zijn. We hebben nu ook een nieuwe oefening erbij genomen, buiging vragen en dan een pasje gebogen maken. Dan mag ze niet smokkelen, dus haar binnenachterbeen moet voor haar buitenachterbeen kruisen. En nog meer van dat soort dingen.

Hihi, wat een internationaal gezelschap hier, misschien moeten we het topic in het Engels gaan doen ;)

Marcella, al zenuwachtig voor de wedstrijd?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:11

oh Nathalie, wat balen is dit. Je hebt juist zo duidelijk gemaakt dat je belang hecht een de schofthoogte en dan nu dit. Ik vind het moeilijk om je hierin advies te geven, maar wat zegt je gevoel je hierin? Ik heb het idee dat je je nogal oncomfortabel voelt als je op hem zit?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:16

Ik vind het echt verschrikkelijk....Cos is verder qua karakter super en hij is natuurlijk ook prachtig qua bouw. Het punt blijft alleen dat ik de pony's met pijn in m'n hart verkocht heb omdat ik ook wilde rijden (samen met Wendy op buitenrit etc.). Het zou natuurlijk helemaal aan het doel voorbij gaan als ik nu alsnog niet ga rijden omdat ik me er zo ongemakkelijk bij voel...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:28

Oh Nathalie wat een rotsituatie! Wat zegt je gevoel? Ik krijg het idee dat je hem wil terugbrengen en eerlijk gezegd snap ik dat ook wel.. Jij wil ook rijden en op een C-pony kan dat niet echt lekker.. Ik zou snel de knoop doorhakken..hier ga je ook niet gelukkig van worden en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om afscheid te nemen...

Succes met je keuze.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:42

ja Nathalie, echt heel naar is dit. Maar misschien heb je diep van binnen al ene besluit genomen? Tja, wat kan ik anders zeggen dan je gevoel achterna gaan. Hoe moeilijk het ook is. Heel veel sterkte! :(:)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:16

Oei Nathalie, wat is dat balen zeg. Het was een doorslaggevend arguement voor je, en dat wist de fokker ook heel goed. Dan snap ik ook dat je je best belazert voelt. Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is, ga je gevoel achterna. Voor mij ook, was het enorm belangrijk dat de Fjord een hele grote maat zou moeten zijn.

Heel veel sterkte, meid, en als je eens goed wil schelden ofzo, m'n PB staat open, he. :(:)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:33

ja ook ik ga metd e rest mee, dit had je niet voor ogen en heb je ook duidelijk aan geegven, is het een optie om hem nog eens na te meten met een ander meet ding? als het niet is wat je wilt zou ik zeker comtact opnemen met de fokkers, je niet schuldig voelen, je heb je paard voro jouw plezier, je moet er niet steeds met n knoop in je maag mee op gaan zitten, sterkte

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:20

nou..ben net nog met Edgar naar stal geweest en met hem nog een keer gemeten, weer met de waterpas, de stokmaatmeter (die eerst ook nog langs de cm om te kijken of die echt helemaal klopt en klopte als een bus) en een latje....meter waterpas gezet, latje waterpas erop...en wederom krap 1m36 :(

Zadel erop en even op het erfje erop gezet en Edgar foto's laten maken...op sommige foto's denk je "kan net" op andere denk je " no way"..maar over het algemeen kan ik echt alleen maar concluderen dat hij te klein voor mij is.

Afbeelding

Afbeelding

Hij was zoooooooo lief..we zijn een stukje gaan wandelen met z'n allen, Cayleigh erop

Afbeelding

tja dat past voorlopig wel...
Afbeelding

Toen heeft er nog een meisje van (bijna) 17 op gereden en ik ernaast gewandeld flink stuk door het bos en ook weer ontzettend braaf..het is gewoon om te huilen.... Hij is zo lief, vriendelijk, braaf en werkwillend...maar hij is gewoon echt te klein.
Nu was de 1m42-1m43 die mij gezegd was dat hij zou zijn al een concessie (want ik wilde immers 1m45 als absolute minimum)...en dit is dus nog eens 10 cm kleiner dan wat ik als absolute minimum wilde aanhouden...:( :(

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:05

Ben jij zoveel groter dan ik Nathalie? Zo lijk je echt een stuk groter dan wanneer ik op m zit:
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik m als 2,5 jarige gemeten met een meetstok met ingebouwde waterpas op krap 1,40 (en toen besloten we dat hij als dekhengst niet groot genoeg zou zijn). En de laatste keer dat hij hier gemeten is was hij 1,42 (gemeten langs de achterzijde van zijn voorbeen) dus sta er enorm van te kijken dat hij bij jullie zoveel kleiner uit de meting komt.

StefenYnia schreef:
Het was een doorslaggevend arguement voor je, en dat wist de fokker ook heel goed. Dan snap ik ook dat je je best belazert voelt.

Belazert? Ennn bedankt O:)..een paard moét nooit gekocht worden he.

Jammer eigenlijk dat je er hier toen niet op bent gaan zitten, had een teleurstelling voorkomen. Hopelijk komt je er uit!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:24

Annabel, wij hebben ook echt op verschillende ondergronden gemeten en kwamen nergens in de buurt van de 1m40. Edgar zei op een gegeven moment zelfs nog "hey toch 1m41" maar toen had hij de bovenkant van de stokmaat gemeten...

Ik wil even benadrukken dat ik mij absoluut niet belazerd voel, maar alleen maar treurig/verdrietig. Cos is verder alles wat ik zoek en ik had gewoon veel standvastiger trouw moeten zijn aan mijn hoofd-eis van een grote Fjord.
Toen wij gingen kijken, was hij echter zo braaf voor de wagen, zo mooi en lief in omgang en regende het zo flink dat het niet in mij is opgekomen om nogmaals zijn stokmaat te controleren of om te "passen".

Maar zoals je idd via PB ook al zei...uiteindelijk gaat het niet om een paar cm de ene of andere kant op...de foto's zijn duidelijk genoeg en de 2e foto was de meest positieve die ik in de bunch heb kunnen vinden (er waren veel meer, veel ergere bij helaas).
Ik heb niet het idee dat ik eerlijk en vol zelfvertrouwen op Cos kan rijden en dit is precies de reden waarom ik steeds zo gehamerd heb (ook bij jou en Bart) op die grote maat.

Ik ben trouwens echt kleiner dan jij...ik haal net de 1m74 (krap).

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:59

nathalie2302 schreef:
Ik heb niet het idee dat ik eerlijk en vol zelfvertrouwen op Cos kan rijden en dit is precies de reden waarom ik steeds zo gehamerd heb (ook bij jou en Bart) op die grote maat.

Ik ben trouwens echt kleiner dan jij...ik haal net de 1m74 (krap).

We hebben je toch voor de keuze gesteld? Had ook niét verwacht dat ik met 1,76 m en bijna zelfde gewicht zó compleet anders zou staan op hem :n.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:42

Je hebt je beugels ook erg lang vind ik Nathalie, dat geeft ook al een heel ander gezicht.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:58

Ik denk dat de eerste foto misschien niet helemaal representatief is omdat Edgar nogal lang is en het dus van boven lijkt...Ik zal die verwijderen omdat het denk ik wel een erg vertekend beeld geeft..

Anita- ik heb mijn beugels echt niet te lang, zoals je ziet kan ik mijn hakken nog flink uitdrukken. Als ik ze de beugels korter doe, zullen ze echt te kort zijn

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:18

Afbeelding

zo met de hakken iets opgetrokken en ik ben er ook uit...hij blijft. Ik wil hem gewoon absoluut niet kwijt. Hij is alles wat we wilden en ik weiger dat te laten doorstrepen door die paar cm. Ik wil voornamelijk met hem mennen, Cayleigh kan er zoals jullie zien nog jaaaaaaaaaaaren op vooruit :') en ik kan er ook best af en toe een rondje relaxed door het bos mee doen...
Heb er zoveel over gedacht en iedereen's mening gevraagd..maar het punt blijft, dat ik helemaal geen ander paard wil..want ik wil Cos! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:42

ohhh, Nat, wat balen dat hij niet past in jouw idee van wat je wilt hebben.

Tja, wat is dan wijsheid? denk je dat je je daaroverheen kan zetten, of wil je echt een maatje groter?

Ik geef toe zelf niet kleiner te willen dan Sjol, maar ik ben dan ook nog een stuk groter. Beugels lijken mij prima lengte zo.
Tja, wijsheid, geen idee, als je je hier niet lekker bij voelt en hij toch niet je droompaard is waar je je shetten voor hebt verkocht houdt het op. Moeilijk...

Even mini verslag van de endurance...
Had in bed moeten blijven liggen..
Ze mocht niet starten..
2 redenen, die ene was ze nog mee weg gekomen, namelijk nog een los entboekje bij het paspoort. (mag al paar jaar niet meer volgens regels van KNHS, moet zijn bijgeschreven in paspoort)
En dan de reden, waar mee het echt echt niet meer kon.. 1 enting 2 dagen te laat, en tja te laat is te laat, dan kan je je paard inpakken en wegwezen bij de endurance.

Gelukkig voor mijn voormalige mederuiter, nog een andere starter kunnen vinden, zodat ze niet alleen hoefde te rijden.
Wij zijn uiteindelijk daar weer uit de blub getrokken, naar andere parkeerplaats gereden en daar is er een uitgebreide buitenrit gemaakt.
Ondertussen ik op paardedekentje rustend op bankje in de zon, zalig..
snurkkkkkkk, snurkkkkkkk, af en toe kwamen er wat fietsers langs die mompelden, da's vast lekker in het zonnetje?!
Ja, dat was heel lekker in het zonnetje!!

En als afsluiter als ik hem geladen heb, mijn roze emmer gooier...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:45

Bella schreef:
StefenYnia schreef:
Het was een doorslaggevend arguement voor je, en dat wist de fokker ook heel goed. Dan snap ik ook dat je je best belazert voelt.

Belazert? Ennn bedankt O:)..een paard moét nooit gekocht worden he.

Jammer eigenlijk dat je er hier toen niet op bent gaan zitten, had een teleurstelling voorkomen. Hopelijk komt je er uit!

Dat was een wat belabberde woord-keuze, m'n Nederlands doet het de laatste dagen niet echt goed, mijn excuses daarvoor. Wat ik ermee bedoelde, is dat je je dan toch wel wat 'down' voelt, het is een tegenslag natuurlijk als het als eis is gesteld.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:57

Wat vervelend dat Marcella niet mocht starten! Wel fijn dat jullie alsnog een fijne dag hebben gehad!

En fijn dat Cos mag blijven! Ik vind de foto behoorlijk meevallen.. 't Is geen reus maar het kan best zo.

Beer is echt op de terror-tour! Hij moet even apart in een paddock komende week want hij heeft de nek van een ander paard nogal beschadigd..om maar niet van dekens te spreken..hij is echt heel irritant..wilde er bij mij niet helemaal in maar heb het nu vaak zat zelf gezien..Beer is een ETTER in het land. Stalbaas gaat wei opdelen maar tot die tijd moet Beer in een strafhoekje ;). Ook gaat ie binnenkort van box veranderen..de voedernijd is irritant..hij beukt en trapt dus gaat in een box waar de voerbak er weer uit kan en waar hij maar 1 buurman heeft..sb wil dan een rubbermat tussen de paarden doen zodat Beer niet zo naar naar de buurman doet en zijn knietjes heel laat..wat een paard..wordt echt tijd dat hij hard aan het werk gaat!

Geen hoestje te bekennen trouwens..ook niet met knijpen..wel vlas in mijn schoenen haha..PRIK!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:44

Heb ook een beetje een minder dagje. Had een stuiterend kind bij me vandaag, en ook een beetje een stuiterFjord, zal gedeeltelijk door het weer gekomen zijn, en gedeeltelijk door de spanningen van de dag (onderlinge wedstrijd...)

De stuiterFjord verloor bijna haar evenwicht toen ik hoefjes aan het krabben was, en struikelde tijdens het rijden nog eens bijna over haar eigen hoeven. Stuiterkind zorgde voor 3 uur vertraging in mijn planning. StuiterFjord zorgde ook nog eens voor een uur of wat vertraging. Ben blij dat ik thuis ben. Zo maar eens vroeg onder de wol, morgen is een nieuwe ronde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:55