[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:26

gaaf hoor die shires maar daar kom ik met mijn 1meter 64 never nooit niet op, zoveel extra gaatjes zitten r niet aan de stijgbeugelriem

ik heb net via bokt een te maffe nieuwe winterdeken voor haakon gekocht haha, die staat voor piep deze winter, heb nu al pret

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:26

FOTO!!! (dat snap je toch wel! of de link naar de maffe deken)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:38

Ik weet zeker dat ze trapjes hebben, Carolinef, en ook wat kleinere formaat Shires. Geloof me, zelfs met m'n 1.84 heb ik een trapje nodig, want door de reuma, gaan m'n heupen niet zo soepel meer. ;)

Ah, ik ben al een tijd niet meer op FW geweest. *Schaamt zich*

Nou, als mensen zin hebben in de zomer eens te gaan Shire-racen, stuur me maar een PB, dan kan ik een overzichtje maken en eventueel boeken. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:49

StefenYnia ook een bekend probleem hier als ze jeuk hebben. ;)
Pareltje2 ijsco's zijn geweldig.
Kristelhans is ooit een tip geweest van een da, want moest bij die bolle van me medicijnen binnen krijgen. Enigste nadeel van appelmoes dat er heel veel suikers inzitten.
Sjolvir go for it. ;) Als ik die arme hond een keer mee uit moet nemen moet je het maar zeggen hoor. De bus weegt ruim 1600 kg (geloof 1680 kg). Dus zou eventueel mogen met B rijbewijs, maar ga dan niet naar KWB zie dat namelijk niet zitten. Maar was anders wel van plan om te gaan kijken om anders naar de Loonse en Drunense duinen te gaan en op een wat rustigere tempo te gaan rijden. Ga het zelf namelijk niet redden en fanatiek rijden en dan nog met bus en trailer te moeten terugrijden. :o
Als ik sinaasappels nodig ben ga ik die vrijdag of zaterdag halen op de parkeerplaats bij Makadocentrum dan staan ze er namelijk met een stand groente en fruit. Heb nu wel manderijnen liggen in mijn auto.
Heb nog wel een zeilig zonnetje gezien toen ik vanmiddag aan het rijden was.
Nathalie2302 die op een grote roze wolk zit.
Carolinef stuiter Haakon.
IJslanders zouden een mooi maatje zijn voor me, maar shires zijn leuk om te zien maar daar ga ik niet op. :+
Kristelhans bezig met de schoonmaak.

Zo eerst naar de fysio geweest en vanaf daar gelijk door naar stal gegaan. En bolletje gedaan eerst uitgemest en toen even heerlijk in de bak gereden met af en toe een waterig zonnetje tussendoor. Zowel bolletje als ik hadden het daarna behoorlijk warm, maar gewoon goed uitgestapt.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:03

Ben ook al een tijdje niet meer op FW geweest.

Caroline, ik ben ook van die lengte en ze zullen daar vast wel ervaring hebben met hoge stapopstapjes enzo ;)

Marcella, wil liever meet een IJslander uitje mee? Waarom wil je niet op een Shire stappen eigenlijk (als ik te nieuwsgierig ben, eerlijk zeggen he!). En lekker gereden begrijp ik, jen a, het is toch best warm geworden vandaag.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:07

Laatst bijgewerkt door Carolinef op 19-03-10 18:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:07

Shire en ik is een combinatie van hee paard waar ga je met ruiter heen en ben dan een ladder nodig om erop te komen ben namelijk zelf maar 1.55 groot. :+

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:09

ja haha marcella jij krijgt op jouw opstapje die van mij r dan nog bij haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:10

Ben bang dat opstapje toch echt niet genoeg is. :+

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:26

@Marcella, Ik kan me goed voorstellen dat dat dan toch even slikken is. Gewoon lekker doen waar jij je het prettigst bij voelt. :)

Nou dames, dan hebben we voorlopig drie namen op het lijstje:
Carolinef
Pareltje
Stef (zonder Ynia!)

Nog meer 'takers'?

@Carolinef, leuke deken, ook in het echt erg grappig om te zien! (Nee, ik heb er geen. ;) )

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:43

geen idee dus, meer dan deze foto heb ik niet gehad, ja natuurlijk belofte dattie int echt r ook zo uitziet, maar zie mijn spook r al in staan haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:48

ha ha, die met die stippels!!!

Die heb ik ook zien liggen in real life in de winkel!
Geloof meteen dat je Fjord er dan heel dwaas uitziet, rode neus en hij is clown!!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 08:17

*springt op en neer*...IK IK IK IK IK ik wil ook mee shire-hobbelen!!!!! JA JA JA JA JA JA JA!!!!!

mis ik nu de foto van de dwaze deken? ben wel benieuwd :)

Kristel gaat in d'r nette outfit naar stal en alleen door de tralies kijken? Ben benieuwd of je je daar ook aan houdt..ik zou het zelf niet kunnen weerstaan om toch even naar binnen te gaan...

Wij hebben gisteren een prikweitje voor de heren Fjord uitgezet langs de kant van het oprijpad naar de stallen, zodat ze even uit de modder in de paddock kunnen staan, het is zooooooo vreselijk nat bij ons..op een gegeven moment in volle galop allebei recht op het draadje af (omdat er een shet met tweewieler erachter langs kwam over het pad) en ik dacht echt die gaan er dwars doorheen (1 klein draadje)...maar het respect voor de draad zat er goed in, want vlak ervoor gingen ze vol op de rem.....yehaaa western sliding!

mocht iemand wat tijd om handen hebben, ik vond dit super interessant leesvoer http://www.sustainabledressage.com/coll ... ection.php

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:13

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:58

Zodirect weer lekker freestyle les met Lianne en mijn vriendin ook met haar paard. Buienradar geeft aan dat het droog wordt hier gelukkig.

wauw Nathalie, ze hebben respect voor het draadje gelukkig! Ik ga morgen eens naar die site kijken. Waar heb je die vandaan?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:35

Ik moest gisteren in het restaurant meteen naar het toilet om mijn handen te wassen..hihi, toch de deur open gedaan op stal..haha.. Beer stond al op vlas..had stalbaas meteen werk van gemaakt..Beer had wat aan zijn snuit en verder keek ie wel beteuterd..hij mag altijd graaaag strootjes vreten.. Hij heeft nu wel een kriebelhoestje..kneep in strotje en er kwam een kuch..hopen dat dat tijdelijk was..maandag kliniek bellen..bleeh, ik zie er wel tegenop..heb zo het gevoel dat dit een hele lange toestand gaat worden.. |(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:48

Goedemorgen.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:16

Een goede morgen allen. Sjonge, wat een spierpijn... Gister voor het eerst voor stalhulp gespeeld op de manege, en wat een eerste avand... ruzies tussen kids, een ziek paardje, en dan nog twee probleemgevallen die niet opgezadeld wilden worden. Veel geveegd enzo, dus ik voel m'n spieren echt... Gelukkig straks rijden dus dat is dan wel weer therapie (Ynia zit echt als een huis nu!).

Kristel, wat naar dat Beer toch een kuchje gaf, maar misschien dat het door ronddwarrelend stof kwam omdat z'n stal onderste boven is gehaald om vlas erin te doen? It's a long shot, but hey... (Sorry, ik kan me toch beter in het Engels uitdrukken, soms, komt ervan als je 6 jaar daar gewoont hebt...)
Ik duim voor jullie!

Nathalie: Ik heb je op het lijstje gezet. ;-)

De Shire-rit lijst is dus:
Nathalie
Carolinef
Pareltje
Stef (zonder Ynia!)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:57

Stefanie, maakt niet uit (Engels)..ik ben docent Engels! Toevallig! ;)

Ik hoop maar dat het daar door komt..ga over een uurtje richting stal en dan zullen we het zien.. Stalgenootje gaat rijden op haar pittige merrie en dat is altijd leuk om te zien..daar ga ik dus een beetje bij kijken..Beer even poetsen en wat trutten maar verder niet..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:17

o stef waar heb je gewoond in de Uk dan? ik heb r in 95 n jaar FDHS gedaan in moretton merrel (warwickshire) en ben toen door gegaan naar de west midlands naar dorpje Upper Gornal, ligt tegen dudley aan wat weer bij Wolverhamton aan ligt.

ik kon geen eens nederlands meer toen ik van daar weg ging, had 2 jaar ervoor in portugal gewoond dus nederlands was echt weer wennen.

Kristel, zou t nog even tijd geven met hoestje en vlas betreft, hoest is mi ook niet a la minuut weg

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:49

net weer freestyle les gehad, ging heel lekker. Lianne was pittig vandaag met het loswerken, met hoop galopsprongen en bokken, instructrice moest lachen en vroeg zich af of dit echt een fjord was... Verder weer een grondwerkoefeningetje erbij geleerd, nu nog oefenen samen.

Kristel, wat naar zeg, nu Beer weer kucht. Maar misschien idd doordat alles nu zo overhoop is gehaald, alles even rust moet krijgen daar binnen? En is het mogelijk om hem 24/7 buiten te zetten anders? Heeft hij er dan ook last van?

Fijn weekend allemaal!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:41

Als luchtwegen geirriteerd zijn door iets, is dat niet heel snel weg als je ze van het irriterende verwijderd.
Dus als je hem nu op vlas hebt staan, zegt dat niet dat hij niet nog hoest.

Overigens wel zorgen voor hele dag wat te knabbelen in de vorm van ruwvoer, aangezien hij op vlas staat.

Pas op met vlasjes in je schoenen etc.. die troep kruipt echt overal in!!!

HIep hiep hoera!! Ik heb geen koorts, wel achter in mijn nek vreemdsoortig grote lymfklieren en nog stampende koppijn, maar geen koorts!!!
Net boodschappen gedaan en pony's geknuffeld.
Morgen Marcella rijden, groomen zal het niet worden, dan lig ik dood, maar met auto tuffen en dan 3 uur slapen tot ze terug is, gaat wel lukken!

Ik ben beter!!! joepiehhh!!!! Pas op paardjes volgende week! Ik ben back!!!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:59

Sjolvir schreef:
HIep hiep hoera!! Ik heb geen koorts, wel achter in mijn nek vreemdsoortig grote lymfklieren en nog stampende koppijn, maar geen koorts!!!
Morgen Marcella rijden, groomen zal het niet worden, dan lig ik dood, maar met auto tuffen en dan 3 uur slapen tot ze terug is, gaat wel lukken!

*\o/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:07

Jeeehjj, GO Dominique!

Beer was kiplekker! HIj stond in het land toen ik kwam..lekker de 3 grasjes die er nog staan aan het beknabbelen... Eerst de keutels en pies uit de stal gehaald..wat een K*Twerk is dat zeg haha.. Maar goed, alles voor die lieve Beer.. Daarna even uit de wei geplukt en lekker gepoetst..meneer was echt strontvervelend..hij zit weer in een bijt/hap-fase, IRRITANT! Getemperatuurd, alles okee. geknepen (en weer niet aardig) maar geen kuchje te bekennen! Nu is ook echt al het snot weg! Dus ik ben weer positief! Morgen maar weer even kijken..ga maandag even een netje halen voor zijn kuilvoer.. Beer kan de hele dag knabbelen en hij kan niet 24/7 buiten helaas.. maar met die regen was dat volgens de DA ook niet fijn voor zijn longen..maar door hoor ik dan weer heeeeeel verschillende verhalen over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:10

Sjolvir schreef:

Zonder groom moet te overleven zijn.. ;) Eventueel kan ik wel heen rijden. ;) :D

Wil je nog een schone dikke teddyfleece deken om op te liggen. :P