Ja, en wij kunnen dan nog tenminste krabben, of, als het een wondje is, begrijpen wij dat je daar niet aan moet krabben. Ik had ook echt medelijden met haar, en omdat het zo warm was, wilde ik ook geen deken erop, vond ik ook zielig. Daarom maar gevraagt of men wilde controleren op de laatste ronde voor sluiting. Ik zal vanavond op stal wel uitvinden hoe ze zich heeft gedragen.
Ynia heeft een mooie coupe a la troep op haar bil/staart dus nu? Tja...ik krab nog steeds achteloos aan korstjes ook bij mezelf, dus ik kan het me helemaal indenken...
IJsjes vind ik ook erg leuk, vooral omdat het net grote shetlanders zijn (hoopt niet dat de ijslander-brigade dit leest) maar ik vond ze voor mij persoonlijk toch ook aan de kleine kant (moge logisch zijn aangezien ik al gewetensbezwaren heb bij Cos ), ben wel benieuwd hoe het geweest is Pareltje...
EN.........*tromgeroffel*...Remko en Wendy hebben me vandaag geholpen Cos voor de wagen te zetten. In het begin was hij nog wat dartel met halthouden (waarschijnlijk ook omdat hij de broek eigenlijk nog niet kent)...maar na een rondje bos in stap en Wendy en ik die eigenlijk al helemaal blij waren omdat hij zoooooo braaf was, zei Remko meteen al..."ja nog even een rondje draf hoor"....en het ging superrrrrrrrrrrrr...ik ben zo blij dat ze hebben willen helpen voor deze eerste keer en heb nog zeker 3994 kilo roze wolkmassa extra verzameld!
*huppelt vrolijk rond op haar roze wolk die dramatisch grote vorm begint aan te nemen*
Arme Sjol, leek het bijna wat beter te gaan en dan toch weer ingestort....maar het is vast een goed teken dat het echte "beter worden" eraan zit te komen!
Ha, Nathalie, als je denkt dat ik door een kale bil van m'n roze wolkje af ben, mooi niet, he!
Hey, wat heerlijk dat het zo goed ging met Cos, echt geweldig om te horen! Lekker zo rustig verder bouwen, dan blijf je zeker op je roze wolk zitten!
Als er meer gegadigden zijn om eens een IJslander (of eventueel een Shire) ritje te maken van de zomer, is het misschien leuk om eens af te spreken, bolletjes op vakantie, de Fjorden fans de tölt in!
Carolinef
Geplaatst: 19-03-10 13:40
wie van jullie doet eigenlijk mee met t jubileum van t stamboek? ik ben nl nog aan t brainstormen,
over stormen gesproken, Haak weer bonus vrije dag, kindlief is ziek dus dan rijd ik niet, meneer wel samen met zoontje naar de wei gebracht, kwam r zo'n veegwagen met zwaailicht en van die roterende borstels langs, wieeeeuwww!, ik al tegen zoontje gezegd dat ie moets blijven staan, moeders op hakken (ja ja ik weet t ) en paard die stuiterde en r vandoor wou gaan, aardige man van dat veegwagentje bleef al stilstaan en had de borstels stil gezet maar dan nog was Haak van plan om te gaan, mooi niet dus dacht ik maarja uuh hakken, blubber, en stuiteernde fjord gaan niet samen, heb me dus met mijn andere hand aan de omheining vastgeklampd zodat ik nog tegen druk kon geven, het werkte nog ook!! kindlief lag in een deuk en vroeg maar steeds, waarom doe je dat nu mama, eeeh tsja.............
nathalie2302
Geplaatst: 19-03-10 14:15
Stef ik ben zeker een gegadigde om eens Shire te rijden, dat wil ik al zoooooooooooooo lang een keer doen! Zou ook dolgraag eens een tolt (kan de accenten even niet vinden) uitproberen, maar ik voel me zo groot met 1m73 op zo'n kleintje
hehehehe....arme Caroline....wel fijn dat jouw zoontje dat lief blijft staan...die 3 van ons krioelen altijd overal onderdoor,tussenlangs, achterlangs, overheen...heb altijd het gevoel dat ik ogen te kort kom en zeker nu met een jong paard...dan word ik helemaal kriegel terwijl ik dat juist NIET wil doen omdat ik rustig wil blijven zodat Cos rustig blijft.....had vandaag met voor de wagen spannen ook geen kind, noch de hond mee...even focussen..
Pareltje2
Geplaatst: 19-03-10 14:21
De IJslander les was leuk! Dat tolten zit super lekker zeg! De eigenaresse zei dat we volgende keer wel een buitenrit knden maken als toltles, kan je van die hele lange stukken meepakken.
Oh, ja Stepfanie, Shires zijn ook gaaf ! Waar is dat, kan je een linkje zetten? Zal er wel niet uitzien als ik daar op zit, ik ben nogal klein namelijk. Ik ben trouwens gek op Friezen en....jullie raden het nooit...ze had ook 1 Fries staan tussen alle IJslanders! Mag ik ook op rijden als ik wil.
Heb je ervaring met die stallen Nina?
Hoe ging het met Cos voor de wagen vandaag Nathalie?
nathalie2302
Geplaatst: 19-03-10 14:25
Pareltje2 schreef:
zie hierboven op deze pagina
Pareltje2
Geplaatst: 19-03-10 14:32
nathalie2302 schreef:
Pareltje2 schreef:
zie hierboven op deze pagina
oh, ik las alleen over het inspannen iets, niet hoe de rit verder ging...en toen scrollde ik nog wat verder naar boven hoi daar op je roze wolkje!
hahaha...ik zit zelfs zo op mijn roze wolkje dat ik een appelcake in de oven heb staan...dit moest natuurlijk gevierd worden
StefenYnia
Geplaatst: 19-03-10 14:39
Voor de liefhebbers: http://www.bigfieldshires.nl/ Is in Vorden, de bosritten zijn op alle niveaus, maar als de gegadigden allemaal comfortabel kunnen galopperen, kan er een Shire Race worden georganiseerd. Heerlijk lijkt me dat!
En Nathalie, ik ben 1m84, ik geloof dat ik eens gelezen heb dat Sjol ook zo'n langpootmug is, en als wij dat kunnen, kan jij dat ook, IJslanders zijn ontzettend sterk, ik ken volwassen kerels die in Scandinavië ook IJslanders rijden, en een tante van mijn ex heeft ook een IJslander gehad, en die is nog langer dan ik! Maar, het gaat er uiteindelijk om dat -jij- je comfortabel voelt, en als je je dan niet goed voelt, erop, moet je het niet doen.
Speciaal voor Pareltje, nogmaals: Ik ben jaloers! Maar lekker zeg, dat het zo goed gegaan is. Op welke stal heb je die IJslanders gereden? Kom ik misschien ook eens langs!
Pareltje2
Geplaatst: 19-03-10 14:41
ik ga even op die site kijken Stefanie.
En ja, langere mensen kunnen ook prima op IJslanders rijden, maar er zit wel een maximum gewicht aan hoor. Daar had ik het toevallig nog over met de eigenaresse vanochtend.
Dat is natuurlijk wel normaal. Wat is het maximum gewicht?
nathalie2302
Geplaatst: 19-03-10 14:53
dat vind ik dan heel verstandig van die eigenaresse Pareltje...wel fijn dat het zo leuk ging en de volgende keer dus naar buiten??? dat is helemaal een top vooruitzicht...Vind het ook goed dat steeds meer maneges een max. gewicht aanhouden. En begrijp me niet verkeerd ik misgun niemand het paardrijden en ik weet dat er legio redenen zijn als iemand moeilijk of niet kan afvallen (en dat hoeft echt niet aan iemand zelf te liggen), maar uiteindelijk heeft het paard daar geen boodschap aan en bovendien is aangespannen rijden ook fantastisch!!!
Ik wil dus zelf voor Cos graag 70 wegen (al mag ik van mezelf stapritjes rechtoe rechtaan in het bos maken als ik 75 weeg (en wil 75 kilo straks ook als max aanhouden)...tel daar nl. ook nog 8 kilo zadel bij...en je zit al over de 80..het is toch wat te sjouwen voor een jong dier met weinig bespiering en nog niet uitgegroeid/uitgezwaard....
Het is erg leuk Pareltje, ik kan het alleen maar aanraden...je ziet je paard dan ook echt zo heerlijk (relatief) vrij bewegen met weinig belemmeringen... Op die momenten ben ik blij dat we eerste de shetlanders hadden, anders had ik er misschien nooit kennis mee gemaakt...
Oei, ja, dan gaat het er bij mij om spannen, ik schommel rond de 80 - soms iets meer, soms iets minder. Maar ja, wat wil je met 1m84... moet ook wat vlees/spier aan zitten!
Nou ja, dan houdt het gewoon op voor de IJslanders, kom ik dan ooit eens kijken, vraag ik wel aan je, Pareltje, of ik voor 1 keer de Fries mag.
Of ik hou het gewoon lekker bij Fjorden en Shires. Ik heb in Engeland trouwens een paar keer een Shire gereden, Magic. Geweldig beest was dat, ontzettend lief en voorzichtig, en gangen... oei, oei, oei, in ongeveer 4 galopsprongen had je de lange zijde van de bak gehad!
Pareltje2
Geplaatst: 19-03-10 15:52
Stefanie, dat klinkt heerlijk, ik houd van grote paarden, die hebben zulke lekker ruime gangen!
Wat gaan jullie hard! Shires en ijslanders..mooie combi naast elkaar ook! Ik ben benieuwd hoe het met Beer gaat..vanavond voor het uit eten even langs..stal is 200 meter van het restaurant dus mooi te combineren! (in mijn goede kleren..jaja..ik gluur alleen door de spijlen..ga de deur niet open doen want dan weet ik het wel weer!
Morgen gaat Beerke op vlas..zal mij benieuwen..mocht ie dan nog een kuchje hebben dan maak ik een afspraak voor een scopie..lijkt me wel super interessant om daarbij te zijn (okee, tzal er ook wel naar uitzien maar ja, tis voor een goed doel).
Nu lekker thuis aan het rommelen..was vroeg vrij maar ipv naar stal te gaan heb ik besloten om hier maar eens even wat te gaan opruimen (helpt ook lekker dan, zo'n laptop op de keukentafel!). Heb een kleffe kat naast me zitten (aan me geplakt dus) en de andere kat loopt als een idioot achter een papiertje aan..pfff..lente in de bol!
WEEKEND! Morgen lekker de hele middag op stal.. 's ochtends hier in het bos wandelen met een vriendin en dan daarna lekker keutelen met Beer..misschien een stukje wandelen of weer eens met vrijheidsdressuur bezig..
StefenYnia
Geplaatst: 19-03-10 16:06
Nou, als we met een clubje enthousiasten zijn, misschien dan toch eens leuk om met z'n allen af te spreken? Fjordenbollen een dagje vrij, de ruiters op stap!
Heb je de website al bekeken? Het grappige is, dat ik Dapper nog als veulentje in het land van Ooit heb gezien toen ik stage liep bij een basisschool die een dagje uit had. Wat een droppie, en nu dan, een reus van 1m93!
Haha ja Beer moet gewoon beter zijn! Hij krijgt nog een week van me (oh wat klinkt dat erg) om met de vlas, frisse lucht, en stappen helemaal te herstellen.. Bel maandag de kliniek even om de DA een updeet te geven.. Morgen ben ik de hele middag op stal dus kan kan ik mooi horen of ie stiekem hoest als ie denkt dat ik niet kijk .
Beer in de keuken haha..hij is echt een kieskauwer..lust niks...appels zijn lekker maar ander fruit en wortels vindt ie ook niet lekker..ook niet als ie niet ziek is..mooi goedkoop! (nepfjord)
Die van mij (vr)eet zo ongeveer alles.. Haar halfbroertje en neefje (klinkt vaag, maar zijn moeder is halfzus van Sjol en zijn vader is vader van Sjol) was ook zo'n teut met eten. Kwam toen bij mij op stal, deed er een week over om te ontdekken dat dit merk brokken geen gif was. Wortels was hilarisch.. Die ging hij rondom afeten en liet de gehele kern! (dus echt zo'n lange staaf) liggen. En iemand drukte hem een keer voor de les pepermuntje in zijn mond, dat viel er toen ik klaar was met rijden weer uit!
Die zou dus met Beer kunnen kletsen! Langzaamaan ging hij wel meer lekker vinden. Wat de Beer niet kent, dat eet 'ie niet..
Pareltje2
Geplaatst: 19-03-10 17:19
Nou Stefanie, ik ga wel een krukje nodig hebben bij de Shires, maar lijkt me echt super om een keer te proberen.
Super zeg, Sjolvir, ik herken wat foto's geloof ik. Maar je verhaal er bij, leuk om te lezen en hij is zooooo mooi!