[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:19

Cayleigh wel..die is zelfs bloedfanatiek...Die reed al op Rohan (shet) toen ze 2 was en dan moest alles "SELLUF"
Liam vond het een leuk alternatief voor lopen in het bos, maar verder hoeft het voor hem niet zo...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:21

even een niet al te verouderd topic opgescharreld...zo liepen wij dus regelmatig het bos in...pony's met kids erop...Edgar met een rugzak met picknickspullen op z'n rug...en Aiden in de buggy...

[RIJ-ITP] broer (7) en zus (net 5) op buitenrit op de heren pony...

en zo heb ik voor het eerst ooit samen met cayleigh kunnen rijden..
[RIJ-ITP] Zo moeders, Zo dochters....sneeuwpret (leuk om te zien want sindsdien ben ik dus alweer 8 kilo afgevallen!!) :D...al vertekent die enorme jas wel ontzettend..hahaha...lijk daar wel 130 kilo :')

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:32

Awww, leuk hoor, die kids, en wat zit Cayleigh al netjes! Ach, dat handen stil met 'staan-zitten' komt vanzelf wel goed, ik vind het in ieder geval erg knap!

En wat een dotjes van Shetjes, ik wed dat ze stiekum toch nog een beetje gemist worden.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:42

Ik had eigenlijk verwacht dat Cayleigh het er heel moeilijk mee zou hebben, maar eigenlijk ging het allemaal heel gemakkelijk en is ze nu dolblij met Cos (al kan ze niet wachten tot ze ook daadwerkelijk betrokken kan zijn bij iets actiefs zoals mennen/rijden)...

De handen deed ze de laatste tijd eigenlijk al heel goed vond ik, zeker voor een kruimel van 5...ze wil altijd heel fanatiek meer leren, want het duurt haar allemaal veel te lang voor ze kan springen/crossen, over sloten en noem maar op..dat ziet ze helemaal zitten..en ik maar afremmen dat ze rustig aan moet doen en dan ben ik weer 'saaaaaaaaaaai' want die andere dingen zijn 'vet cool' :')

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:06

Ik herken dat inderdaad wel. Kendra staat ook zowat te kwijlen tot ze op Ynia mag/kan - tja, daar ze pas net over de 1m20 grens is met haar 8 jaar, kan dat nog wel een tijdje duren.

Gelukkig is er een oplossing gekomen, sinds vorige week. Ze ging voltige les doen op de manege (lessen op de Fjorden, hoe lief Gunther ook is, is geen doen voor haar, die zijn te breed voor haar kleine beentjes) - en de instructrice heeft, met haar zus en moeder, 3 paardjes staan. Een KWPN-er, een Haf en een Shet. Die Shet wordt niet meer op gereden door de drie dames, en loopt zo af en toe eens een lesje mee.

De instructrice was zo onder de indruk van Kendra's wilskracht, dat Kendra de Shet nu mag poetsen, -en- een half uurtje in de week prive lesjes op de Shet mag nemen. Ze is apetrots, amper echt kunnen paardrijden en dan al een semi-verzorgpony hebben!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:59

Zo, net even een tijdje bij de paarden buiten gestaan, heerlijk. Daarna mijn zadel schoongemaakt en ingevet, ook weer lekker klaar.

StefenYnia schreef:
Ik ga zo nog eens eventjes naar die link kijken die je me gestuurd hebt, Pareltje, zoals Nathalie zegt, vitrine-shoppen kan altijd, en het zijn wel erg mooie zadeltjes. :)
veel plezier Stefanie, kijken is altijd leuk!

Tjonge Kristel, Beer had een maffe actie zeg. Toch goed dat je er langs bent gekomen, ookal is het met de hand er langs. Soms als ze eenmaal in de stress zijn, ervaren ze elke vorm van druk (been geven, bit voelen, etc) als een bevestiging dat er ook een reden is om te stressen, dus is ontspannen er langs lopen misschien wel de beste oplossing geweest. Maar dan daarna nog even 3 keer schrikken....pff so far voor je lekker ontspanne ritje.

Lekker Nathalie, een utterdagje op stal en in huis. Nog steeds op je wolkje aan het zweven?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:24

Hah nou ik ken Beer goed genoeg inmiddels..dit was geen stress..dit was aanstelleritis! Maar goed, omdraaien en teruggaan was geen optie..dan bleef ik nog liever de hele ochtend daar staan! Beer heeft nog geen stap verkeerd gezet en dit was zijn eerste puber-actie ooit! Hij MOEST er langs van mij want anders gebruikt die slimmerd dit soort dingen tegen zijn baasje. Maar goed, zelfs met al die gekke dingen heeft hij NIET gehoest dus das wel heel fijn!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:45

Heb je Beer is stout topic gelezen, hi hi.. boefbeer.

@Nathalie, wat een leuk topic!! met die shetten en de rest! Enig!!!

@StefenYnia, hi, Die brede Gunther rug of Sjol was hier ook vaak een probleem, want die ukken zaten dan echt in split...
en hadden geen enkele houvast! (Aangezien die bolle pluizen,
wel zo ongeveer het braafst waren.)

En stoer hoor! Nu al haar eigen semi verzorg shet!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:12

haha, dat ken ik ergens van...Lianne heeft ook een keer een kwartier lang staan stampvoeten op buitenrit, omdat ze ergens gras wilde eten...acheruit lopen..stampvoeten...was erg gezellig!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:34

haakon had vandaag bonus dagje vrij, baasje was ziek (ikke dus) morgen moet ie r weer aan geloven (en ikke ook), heb net les vooruitzicht door gekregen op nieuwe stal, echt leuk geregeld, zoals t r nu uitziet ga ik de ene week prive lesje doen en andere week club lesje met stalgenootjes, dus daaaag vrije dagen haakon.......

zag trouwens net in t boekje van t stamboek dat we r weer s instaan, zo geestig, verwacht t nooit maar mijn mannen worden vaak geplaatsts, tsja dan is t baasje (nog steeds ikke) wel trots

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:51

Arme Haakon! moet ie aan de bak!!!

Jij ook ziek, welkom bij de club, geloof ook niet dat Sjol of Tobago het problematisch vinden, extra vrij :+
Haakon schaal ik in op hetzelfde niveau, dagje nietsen past hem vast wel!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:03

dagje nietsen is voor hem daghje vreten ind e wei haha, dat past eeeeerg goed bij m, al hinnikt ie wel blij als ik m kom halen, mijn ziek zijn is morgen weer over, had probleempje met suiker, dat duurt gelukkig meestal niet langer dan 1 dag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:12

Balen, dit duurt misschien niet zo lang, maar die suiker blijft altijd.
Ik heb gewoon griep of zo en ren volgende week weer vrolijk rond. (neem ik Sjol en zwartje wel weer te grazen)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:25

Sjolvir handig huisartsen. :(:)
Pareltje2 ja dat is mijn stem. Eh hij blijf lopen omdat ik anders gerust op hem af loop om een schop onder zijn kont te verkopen. ~~}>
Sjolvir die een wek service heeft met de radio. :+ Sinaasappels zijn heerlijk als ze vers geperst zijn. :9 Ach je kan het bijna zien als eten en drinken tegelijk. :+
StefenYnia die uiteindelijk boomloos wil
Nathalie2302 die uiteindelijk een barok zadel wil.
Kristelhans ben jaloers dat je bos heb. ^) En zo te horen heerlijk gereden. :+
Geef die van mij dit soms als extratje door zijn voer heen en dit vind die van mij heerlijk. Poeders eet die van mij ook niet.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... js/108010/

Daarom zijn het ook maar korte stukje met flimen anders doet hij helemaal niks meer. Hij weet wel wanneer er misbruik gemaakt moet worden. :+ Hier heerlijk rondje Donk gereden.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:46

Nonde... het kon ook niet goed blijven gaan, he... Nou ja... Ynia is nogsteeds super braaf, we zijn vandaag aan de hand naar het bos geweest, vond ze geweldig. Beentjes afspuiten, raar, maar bleef braaf staan, toen nog lekker tutten in de paddock, in het avond zonnetje. Allemaal geweldig.

Maar toen... Ik zette haar op stal, eventjes dekentje afgelaten want het was nogsteeds warm. Ik loop weg om haar muesli te halen, kom terug en wat zie ik tot mijn schrik? Madame heeft een dot haar aan haar staart hangen, lusten de honden geen brood van. Nu heeft ze een tot twee weken geleden een liefdesbeetje op haar bil gehad, de korst is inmiddels aan het loslaten, maar ja, dat jeukt, he, bij ons ook natuurlijk. Dus ze heeft als een idioot lopen schurken in de 5 minuten dat ik weg was. *Zucht*

Lijkt nu net alsof ze een geschoren linkerbil heeft. ;(

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:00

Goeiemorgen allemaal, bijna weekend! Ik ga even gauw bijlezen en dan snel weg, heb een introductieles op IJslanders, ben zo benieuwd!

Caroline ook beterschap.

Oh oh, Ynia heeft zichzelf een nieuw "kapsel" aangemeten begrijp ik.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:13

Oww, IJslanders... Moet zeggen, als het niet was voor het feit dat ik met m'n 1m84 waarschijnlijk veel te groot ben, zou ik dat toch ook graag eens proberen, lijkt me helemaal geweldig!

En ja, Ynia heeft zichzelf - in ieder geval op haar linkerbil - een nieuw kapsel aangemeten... ze zou zowiezo voor de zomer geschoren worden, maar ja, lijkt dat ze zelf alvast maar begonnen is. Ik was echt geshockeerd in hoe een korte tijd ze zoveel haar afgeschuurd heeft gekregen.

We hebben haar toch maar zonder deken laten staan, met de belofte van 3 mensen die haar nog even zouden controleren gedurende het eind van de avond. Had ze toch teveel geschuurd, zou de deken er toch weer opgegooid worden.
Duimen dan maar!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:19

Gekke Ynia!

Marcella, bedankt voor de tip! Kan bijna niet geloven dat Beer dat wel gaat eten haha.. eerst maar eens een klein emmertje proberen ;).

Ijslanders..wauwie, lijkt mij ook zo leuk!

En wat een stom weer nu! Ik wil lente! Dit weer is niet goed voor Beers longen..bleeh.. Wij gaan vanavond uit eten bij een restaurant met een michelin ster! Met kerst ook geweest en het was lekker! Nu al zin in!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:27

StefenYnia schreef:
Oww, IJslanders... Moet zeggen, als het niet was voor het feit dat ik met m'n 1m84 waarschijnlijk veel te groot ben, zou ik dat toch ook graag eens proberen, lijkt me helemaal geweldig!

Langpootspriet meld zich!!! Heb ook een keer op een ijslander gereden 2 jaar terug.
Eerst bos rond op Sjol, toen op een IJsco.
Past best!!!!

Oh, vergeten.. Goedemorgen...
@ Marcella hoopvol nieuws.. 38.5 ipv 39!!! Werd gister avond al blij, toen 38, helaas, daarna weer gecrashed.
Arme hond.. Baas werd weer wakker om half 1!! en hij moest nog uit!!! gossieeee, hij is zo lief <3 had me gewoon laten slapen!
(test nieuwe smiley van bokt!)

Overigens wat weegt die bus met laadvermogen, voor geval ik niet kan.. (sorry, alvast..)
Mijn tailer ledig + laatvermogen 1250 dus bus mag met laadvermogen dan niet meer dan 3500-1250 zijn.
En dan moet je morgen echt gaan testrijden met trailer!!! (lege trailer rijdt overigens rottig)

Weet nog iemand waar sinasappels in de aanbieding zijn? mijne zijn bijna op.

En WAAR is de zon!!!!??????

En jip, vanochtend 8 uur, gingen ze boren in het trappenhuis en de radio ging weer op 10.
Nou hadden ze op de ene muur dwaas knalgroene tegeltjes geplakt, dacht zal de rest ook wel hip worden.
Nuhhh, gewoon wit..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:29

oeps dubbelpost..

staarten, hmm, Sjol stopt haar doos altijd overal schurend tegenaan als ze hengstig is, dus ik heb vaak ook
pony met ontplofte egel, dan wel wc borstel bovenaan staart.

Michelin ster, jij geluksvogel, eet smakelijk!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:42

Hmmm... Dan moet ik toch eens overwegen 'vreemd te gaan'... Ik heb IJsjes altijd al leuk gevonden, en de tölt uitproberen staat al heel lang op mijn verlangslijstje.

Verder op dat lijstje staat ook een Shire-race, er staat in ons land een Shire stal die bosritten organiseerd (naam ontsnapt me momenteel), dus van de zomer staat dat ook op de planning.

Bah, ben toch wel benieuwt hoe bolletje zich gedragen heeft i.v.m. schuren, ik zal vanavond wel de schade zien... * Durft bijna niet te gaan kijken*
Gelukkig is het in ieder geval geen exceem/schimmel/schurft etc. Daar was een stalcollega eerst huiverig voor.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:44

Weet je wat je dan moet doen? Lekker een weekendje weg ervan maken. Shire rijden in Vorden bij big field shires en IJslander rijden op de Lonshartjashof in Ruurlo.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:29

Sjolvir schreef:
oeps dubbelpost..

staarten, hmm, Sjol stopt haar doos altijd overal schurend tegenaan als ze hengstig is, dus ik heb vaak ook
pony met ontplofte egel, dan wel wc borstel bovenaan staart.

Michelin ster, jij geluksvogel, eet smakelijk!

Da's dus het l*llige. Er werd ook eerst aan wormen gedacht, maar ze schuurt dus niet met haar staart, alleen aan de bil waar dus dat korstje zit. Je kan ook zien dat nieuwe haren onder het korstje doorkomen, dus het jeukt gewoon ontzettend. Maar ja, als ze dan gaat schuren, en dat doet ze ook echt met al haar kracht, dan zit je dus met een kale bil. |o

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:30

fjordnina schreef:
Weet je wat je dan moet doen? Lekker een weekendje weg ervan maken. Shire rijden in Vorden bij big field shires en IJslander rijden op de Lonshartjashof in Ruurlo.

Ja, dat waren ze! Geweldig lijkt me dat, dus ja, deze zomer krijgt bolletje een weekendje vrij af, en gaat haar mens 'vreemd'. Van heel klein, naar heel groot! (Of omgekeerd)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:31

jeukende fjorden grrrrr...
Aan de andere kant snap ik het ook wel, heb maar eens flink jeuk..