[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:46

Stefanie heeft een rug vol paardenslijm, hihi, gelukkig masseert ze je niet met de tanden...

Marcella, wat goed dat je haar los kan longeren en kan filmen tegelijkertijd, zou mij echt niet lukken. Het ziet er relaxed uit. Maar ben benieuwd of dat jou stem is in het eerste filmpje? Want ik zie geen echte reactie van bolletje erop zeg maar? Lekker dat ze in de galop blijft bij je, ik moet daar nog wel voor werken, dmv mijzelf wat actiever te maken (groter maken) en zodra mijn aandacht 1 seconde weg is, merkt Lianne dat en zakt ze meteen de draf in...had jij dat ook in het begin?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:47

Zijn ze niet bezig met een drilboor, heeft 1 of andere gek zijn radio op 10 staan, bedoel niet de zender, maar het volume...

En dan ook nog een muziekkeus... hmmmffffff...

Weet weer waarom ik altijd zeg, hier wonen is prima!
Als je maar nooit thuis bent!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:48

geniet ervan Kristel. Ik denk dat ik vandaag mijn zadel maar weer eens invet, van de week het bitloze hoofdstel al gedaan...dan nog mijn rijlaarzen nog en dan zijn we weer even klaar.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:51

balen Sjolvir, misschien kan je beter je dekbed, pot thee, laptop en een boek meenemen en bij Sjol in de stal gaan liggen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:55

Oef ik haat poetsen.
Geloof dat ik wedstrijden ben gaan rijden, omdat ik dan toch af en toe de boel moest netjes maken..
(heb ook niet voor niets kunststof mentuig gekocht :D )

In stal van Sjol gaan liggen onverstandig... Heb dus hele week er niets aangedaan :o
(boer doet het wel, maar niet zo muggezifterig als ik, vrees dus dat als ik beter ben er grote schoonmaak volgt. )
Bovendien denk ik dat die nieuwsgierige haf en fjord nog wel eens pontificaal boven op je hoofd kunnen gaan liggen. }:0

Ga straks als de zon op het balkon is denk ik daar lekker rondhangen... In het zonnetje dutten met jas aan.
Zie dat het aan die kant van het huis niet waait.

thee, hmmm, gaat weer 8 sinasappeltjes persen met 2 banaantjes, jammie...
(vooral lekker, als het ongezond was zou ik het ook doen :+ )

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:58

fijn dat je in ieder geval kan genieten van sinaasappels met banaan, Sjolvir. ;)

StefenYnia

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:02

Ah ja, vetten, goed idee... mijn nieuwe zadel (die overigens na een trip naar de zadelmaker toch goed past nu, maar ik ga toch uiteindelijk over naar boomloos, Pareltje) past nu goed, maar het leer is nog ontzettend stug.

Vandaag staat op het programma, i.v.m. het ontzettend mooie weer, een lekkere boswandeling. (En waarschijnlijk weer een slijmbeurt...)
Ze is ontzettend aanhankelijk de laatste dagen, eigenlijk sinds ze onder het zadel is nu, alsof alle terughoudingen die er waren ineens verdwenen zijn. Weet niet -wat- ik precies goed heb gedaan, maar wat het dan ook is, het lijkt erop alsof ze me nu helemaal vertrouwd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:03

De gedachte alleen al, jammie..
Ben beetje raar, als ik ziek ben wil ik vaak eten, schep ik het op, sta ik er dom naar te kijken... en aan te prutsen...
Maar moet toch eten en drinken en dit klinkt beter dan thee.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:06

heerlijk Stefanie. En succes in je zoektocht tussen de boomlozen. Je kan ook altijd op dit topic een kijkje nemen
[HK] De boomloosjes kwekken eindelijk weer verder!! (deel II)
of misschien had iemand dat al gezegd, weet ik even niet meer :o
aan het begin van het topic staat ook wat info over de verschillende merken. Misschien zie ik je daar nog wel :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:19

Marcella dat ziet er lekker relaxed uit op de filmpjes...

Stef- die massagediensten moet je commercieel gaan aanbieden! Gat in de markt :D

Arme Sjol nog steeds niet beter en het is zulk heerlijk weer! Zulke ziektedipjes moet je alleen in de kou/winter/miezer plannen, niet met mooi weer...foei toch!

Ik wil ooit zo'n spaans-achtig zadel...zo'n huis waarin je gewoon moet zitten omdat je niet anders kunt...tegelijk lijkt zo'n barefoot westernzadel (heet die arizona?) me ook wel wat...maar dat is allemaal voor de toekomst al is het altijd wel leuk om te "vitrine-shoppen"

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:32

Haha, tja, ik vind het niet erg, ik weet dat ze niet bijt, maar ik denk dat anderen het toch een beetje eng vinden, die grote paarden tanden. Toen m'n moeder en ik het er gister over hadden, stond zij ook een beetje te trillen van de schrik - ik ben namelijk toen ik 10 was erg hard en gemeen gebeten door een paard en heb daar 2 littekens aan over gehouden. En ondanks dat ze zelf een paard heeft gehad, ondanks dat ze weet dat dat paard dat mij beet toen gewoon echt vals was, en ondanks dat we nu 20 jaar verder zijn, is ze er doodsbenauwd voor.

Ik ga zo nog eens eventjes naar die link kijken die je me gestuurd hebt, Pareltje, zoals Nathalie zegt, vitrine-shoppen kan altijd, en het zijn wel erg mooie zadeltjes. :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:44

Nou wat een 'ontspannen' ritje, pffff.. Beer opgezadeld, paar kuchjes..kwam uit de stal dus lijkt wat stof-gerelateerd zo.. Vlas werkt hopelijk beter dan.. Hups het bos in, in stap..dat was makkelijk want Beer stapt graag..

Nog geen halve kilometer onderweg..kabouters!! ENG! (komen we vaak langs dus ik vond 't maar dom) dus omdraaien op de achterbenen en in galop ervandoor! Ik dacht; wat heb ik NOU aan mijn fiets hangen..heeft ie nog nooit gedaan.. gelukkig kunnen stoppen (bijna de struiken en bomen in) en omdraaien, snuif, knor, dikke nek (Beer je bent geen hengst meer)..20 minuten geprobeerd hem er langs te krijgen..in de keiharde achteruit, aansporen, bok(je), nog dikkere nek..10 keer stapjes dichterbij en dan weer 40 keer in de achteruit..pff, toen heb ik iets gedaan wat totaal tegen mijn principe is.. ik ben er af gegaan en heb hem er aan de hand langs geleid..wat er nou zo eng was weet ik nog steeds niet..dom paard! Daarna opgestegen (braaf stil gestaan) en verder gereden..halleluja!

Nou, bospad af, is ongeveer 2 of 3 km schat ik) nog een keer zo hard geschrokken maar niet omgedraaid..toen had ik adrenaline voor 10 want ja, ik had me ingesteld om relaxed boshobbelen.. Bult op, bult af (op de kont zowat, in stap..braaaaf) en groot zandpad op. Langs camping met een mevrouw die met een waterslang bezig was: ENG! Maar wel redelijk normaal er langs gekomen..200 meter verderop..mevrouw in de tuin bezig: ENG! Omdraaien en wegrennen..Grrrrr! Niet goed voor mijn bloeddruk! Meteen weer omgedraaid (vrij hardhandig) en hem langs de mevrouw gereden..stilgezet en gaan praten met de mevrouw..Beer HAD het niet meer..toen ie gekalmeerd was, beloond en weer verder gestapt..eeiiiindelijk normaal en dat was maar goed ook want we waren bijna bij de verharde, openbare weg..rustig naar huis gestapt (okee nog 1 keer schrikken om het af te leren dan!) en baasje is nu MOE!

Maaaarr, Beerke heeft niet gekucht en had ook geen snot.. Ben benieuwd of 't met vlas echt over gaat.. 't Is duidelijk aan het verbeteren dus ik durf het met vlas nog wel even aan te kijken.. Ohja slobber is nu officieel niet te vreten, brood, appels, wortels, biks, alles is vies met drugs of met fenegriek dus straks appelmoes halen als 'last resort'. Wat een verhaaaaaal! Moest er even uit!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:10

wahahahaha...oh het spijt me zo Kristel..ik snap dat je baalde, dat je vol adrenaline zat en noem maar op..maar ik heb zo smakelijk moeten lachen om je verhaal (en vooral hoe het geschreven is) :D :D :D

Heb het zelfs aan Edgar voorgelezen met de mededeling..."ai, is dit mijn voorland?"
appelmoes is een wonder....ik smeer het dus bij Cos' op zijn bitten en hij pakt het zo uit m'n hand...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:12

Jeetje, Kristel, die Beer, zeg! Voelt zich beter en gelijk zich als een puppy gedragen die nog nooit iets buiten de stal en de wei gezien heeft, wat een figuur!

Maar wat super dat 'ie zich inderdaad beter lijkt te voelen! :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:13

Hahaha leuk dat je hebt kunnen lachen! Is gezond! ;) Ik kan er nu ook om lachen hoor..heb Beer teruggepakt..heb zijn manen geknipt en dan moet is stilstaan en dat is zoooo moeilijk voor hem! Beer is redelijk bomproof maar dan wel met een ander paard erbij..maar goed, hij moet het alleen ook leren dus dan maar meteen in het diepe! ;) Het lijkt me zo leuk om met andere mensen te kunnen rijden maar ik ben de fanatiekste op stal met boshobbelen..nu helemaal..Beer houdt er (normaal gesproken dan) heeeeel erg van..kijkt zijn ogen uit! Ik wil dat hij een endurance paard wordt dus hij moet overal langs durven! Eerste rit met iemand samen lijkt me wel leuk want voor mij is het ook nieuw!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:15

Ah ja, een p.s.-je die inhaakt op wat Nathalie zegt. Appelmoes, of honing! Ik doe hetzelfde trukje met Ynia die Nathalie met Cos doet, alleen doe ik er bij Ynia een kloddertje honing op, in plaats van appelmoes. Gekke beestje staat nu gewoon te popelen in de stal om het bit aan te pakken. Zodra ik de stal binnenkom, moet ik uitkijken dat ze niet bij wijze van spreken in m'n armen springt als ik met het hoofdstel naar binnen kom! (Nee hoor, ze luistert dan nog wel, al is het natuurlijk erg moeilijk tussen een Fjord en iets wat ze erg lekker vinden te komen!)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:21

Ha nou ja, het bit neemt Beer ook aan..ik hou hem voor zijn snuit en de mond gaat open en zijn hoofd zakt..superbraaf.. Maar ja, dat fenegriek is een poedertje en het ruikt best sterk..had al een andere emmer gepakt maar meneer trapt er niet meer in hoor! Drugs heb ik via een spuitje gedaan maar daar was hij ook klaar mee net..wil niet dat ie straks amper te ontwormen is! ;) Nouja, nog even en dan is het klaar. Vader van de stalbaas vertelde dat ze vroeger een kuchend paard hebben gehad..zelfde verhaal als Beer..bleek ook chronisch te zijn en vooral in dit jaargetijde. Helemaal door de medische molen gehaald (was duur sportpaard) maar niks gevonden. Beest is altijd 'n beetje blijven kuchen met eerste rondje draven maar is er gewoon oud mee geworden..niet dat ik het er nu maar bij laat zitten hoor maar ik ga altijd meteen van hele ernstige dingen uit met hoest maar het kan ook natuurlijk gewoon niet zo ernstig zijn maar gewoon een ongemakje..

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:23

Een beetje misgecommuniceerd, ik bedoelde dat als appelmoes met dat medicijn niet werkt, je het eventueel ook met honing kunt proberen, maar dat was vooral om de smaak de verdoezelen, als het sterk ruikt, is honing waarschijnlijk niet genoeg om het te maskeren.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:27

Hihi ja ik snap 'm nu ook :)..denk dat ie daar ook niet in trapt..dat fenegriek meurt echt heel hard! Ik hoop maar dat ie gewoon snel beter wordt en al die extra zooi niet nodig heeft! water, gras, kuil en brok en af en toe wat lekkers..das genoeg.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:32

Ik denk dat we dat inderdaad allemaal hier met jullie mee hopen. Altijd rottig als een dier ziekig is. ;(

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:39

nou hij voelt zich in ieder geval al weer beter genoeg om geintjes uit te halen en dat is al heel wat, toch?

Ben de hele ochtend met Aiden op stal geweest, hij heeft helpen uitmesten...vind ik toch zo lekker..zo in het zonnetje beetje tuttelen daar. Aiden kan zich er ook prima vermaken. Thuis ben je dan al snel geneigd om de tv aan te zetten voor hem zodat je de was kunt doen (al wil hij ook wel meehelpen), stofzuigen..bedden e.d....maar op stal loopt hij echt heerlijk te rommelen....met schroefjes torentjes bouwen, puzzelen..auto's maken van wortels en dan wegen van hooi...zo geweldig vind ik dat..

Wilde nu weer gaan om Cos eens flink te poetsen, maar moest Cayleigh beloven om niet zonder haar te gaan..dus nu het huis maar en dan cayleigh vanuit school mee...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:44

Klinkt als een heerlijk dagje! Fijn als kinderen zichzelf lekker kunnen vermaken..is ook wel eens anders!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:47

Nou, Nathalie, ik hoor het al, toch niet liever een bedje in de stal maken? :+

Wat lekker dat die kleine Aiden zich zo vermaakt. Het is belangrijk, vind ik, dat kids zich buiten leren vermaken. Zo veel minder hoor je tegenwoordig vrolijke kinderen buitenspelen, het is allemaal tv, video spelletjes etc...

Ik neem mijn peetdochter ook vaak mee in het weekend, naar de manege. Gaat ze lekker met de andere kinderen ponies poetsen (Kendra is wel iets ouder dan Aiden, ze is 8) en spelen. Geweldig vindt ze dat!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:55

ze mogen bij ons altijd kiezen of ze een poosje willen computeren (of wii-en) of t.v. kijken, maar er moeten wel grenzen aan zitten...zeker met weer als dit. Is het nu echt vreselijk weer en zijn we zelf heel druk, dan zijn ze wel eens een hele middag met de wii bezig moet ik eerlijk toegeven....maar met weer als dit gaan we het bos in met de hond (is ook maar 1 stukje straat van ons huis) en midden in het bos is dan ook de stal...

dat is idd een stukje ouder...Aiden is nog maar net 3 ;) (maar wel een beer van een kerel want hij is bijna net zo groot als Cayleigh van 5 en hij weegt al meer)...Liam is net 8 geworden en die is ook al zo lang....we hebben dus 2 lange jongens en 1 petite meisje...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:14

Hehehe, Kendra is erg klein voor haar leeftijd, ze is 8, maar de meeste geven haar 6 - ze is dan ook veel te vroeg geboren, maar ja, dat heb je niet in de hand. We zijn in ieder geval allemaal blij dat ze er is, het is een schatje. :)

En, zijn ze alle 3 helemaal dol met Cos? En zijn ze ook alle drie net zo happy om mee te helpen als de jongste van het span? ;)