[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:16

Alleen zijn is ook niet makkelijk! Als je kuddedier bent.
Tobago had dat in het begin heel erg en nu nog, als ik hem alleen meeneem.
Gaat er paardenvriendje mee, dan alles oke.
Is toch spannender alleen.

Wel tof dat alles gewoon past!!!

Mijn lieve kleine mini Sjolfje...ze lijkt op haar mama...(Fanne is mamma)
Afbeelding
En ja, als je goed kijkt zie je haar bult al zitten.
En jip.. ik vind dat koppie ook al is die nu 10 x zo groot, nog steeds het koppie van Sjollie.

Meer spam.. zwartje..
Afbeelding

Afbeelding
Tobago is duidelijk op assertiviteitstraining geweest...
Afbeelding

Maar we hebben uiteraard nog steeds een opperchef, bij wie hij poeslief is..
Niet luisteren, dan zwaait er wat, varieerend van voorbeen, tot staart, tot achterbeentjes.
Hier demonstreert Sjol de Jambette aan Tobago.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 17-03-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:19

awwwwwwwwwwwww....kijk die steltjes dan...dat vind ik altijd zo opmerkelijk aan veulens...die enorme stelten...hoe KUN je ermee leren lopen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:21

Ik snap ook wel waarom ze een melkbar hebben..
Met die stelten kun je met dat korte nekje nooit bij de grond om grasjes te eten...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:24

Afbeelding

:~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:25

Hooi!

Nathalie, oorpijn over van het hinniken? Hier nog zo'n exemplaar hoor!

Pareltje (weet je naam niet meer): wat heeeeerlijk dat je zo hebt gegaloppeerd buiten! Ik wil oooook!

Nou, Beer lust nu ook geen slobber meer..zelfs niet met appel..broodje geprobeerd..lekker! Broodje met drugs...neeee, hoef ik niet! Grrrr! Dus oude wormspuit schoongemaakt, drugs erin en via het mondje gedaan, zoooo, klaar! Niks aan de hand. Beer at zijn brokken niet meer op omdat dat spul eroverheen zat! Slim peerd..alleen niet handig! Hij heeft dus veel te weinig dosering gehad afgelopen dagen. Misschien dat er daarom niet zoveel schot in zat? Er zit gelukkig nog wel genoeg in het flesje dus misschien verleng ik de kuur met een dagje (even checken bij de DA).

Ook gewandeld en dat ging lekker..dekentje af en lekker aan een lang touw grazen en koekeloeren buiten..hij was blij! Geen kuchje en geen snotje! Ook nog even gedraafd aan de hand en toen ook geen kuchje! Morgen ga ik een half uurtje stappen in het bos want ik ben VRIJ! Heerlijk met dit weer! Hopen dat ie dan weer niet kucht. In de wei had ie wel een hoestje maar volgens de stalbaas, die al 2 dagen bij de wei aan het werk is, hoestte hij echt aanzienlijk minder dan begin van de week...FIJN! Plaatjes van wandelen:
Afbeelding
Afbeelding
Tijd voor een sopje!
Afbeelding
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:31

heerlijke plaatjes Kristel! wat fijn dat het zo goed ging...en wat is Beer schooooooooooooon....jeetje..kom ik aan met m'n "waar kom jij net onder vandaan gekropen-fjord"

Goed idee van die wormenspuit!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:32

Haha ja lang leve de deken..maareh, die NEK! Hoe dat oooit weer een geheel qua kleur moet vormen...hihi..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:32

Wat is Beer toch een lekker ding.
Jammer genoeg weet Beer te goed wat hij lekker vind en niet.
Hij snapt natuurlijk niet dat dat niet lekkere in zijn eten zit, omdat hij niet lekker is...
Tja, dan is het aan het inventieve baasje om hier een oplossing voor te vinden.
Langleve de appelmoes spuit.. Of gewoon de spuit met ventipulmin...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:36

Pure drugs! Haha..morgenvroeg doe ik het ook weer zelf en dan doet de stalbaas het 's avonds...moet maar even zo.. Er staat op de verpakking dat ik het maar 10 dagen mag gebruiken.. Do, kun jij mij vertellen waarom dat zo is?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:44

Oke, haat die internet verbindening..

poging 8..

10 dagen is geen wet van meden en perzen.
Maar (er is altijd een maar) het heeft wel een reden.

Het is uiteraard medicatie en doorgaans met 10 dagen zou je effect moeten hebben,
anders therapie herzien/nader onderzoek.
En nog een reden, als je ventipulmin langer geeft, werkt het niet meer. (dat is wel langer dan 10 dagen hoor)
Het effect is dan gewoon weg.. Dus zinloos om het erin te gieten.
(althans het effect op de longblaasjes.. de overige effecten blijven wel en of die gewenst zijn? }> )

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:54

Hah okee.. Nou dan maakt 1 extra dagje vast niet veel uit.. vrijdag avond krijgt Beer zijn laatste dosis.. zal morgen de DA even bellen om te vragen.. Hij heeft zoveel minder binnengekregen dan dat ie zou moeten heb ik het idee.. kleffe bodem in zijn voerbak met veel pulp en biks..terwijl hij anders echt een vreetzak is, ieder kruimeltje MOET naar binnen. Ik hoop zo dat ik morgen geen hoestje hoor..denk het nog wel, want in de wei hoestte hij vandaag ook..zo moeilijk allemaal! Wat kunnen ze met een scopie eigenlijk zien? Das wat anders dan een spoeling he?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:01

Als hij vandaag nog hoestte is het nog niet helemaal oke, inderdaad dierenarts morgen weer bellen...

Vaak combi van scopie en spoeling.

Men steke een scoop in neus van paard en kijke naar zijn neus (van binnen) luchtzak ingangen (ja daar kom je ook langs)
larynx (strottehoofd of die helemaal goed functioneerd)
luchtpijp en dan kom je in een soort zinkputje (oneerbiedig maar goed) daar zie je met paarden met problemen nog wel
eens een plasje prut staan en zo wandele men door het paard.
Spoelen, met gooie (oke, niet gooien) steriel water in de longen van het paard (niet heel veel, dus verdrinken doe je hem niet)
en zuige dat weer op en zette het op kweek en kijke naar het soort cellen dat er in zit.

Zo kunnen ze besluiten of het een ontsteking is met een bacterie waardoor hij op de antibiotica moet.
Of ze zien aan het soort cellen dat het een overgevoeligheids reactie is etc etc.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:14

Duidelijk! Lijkt me dan idd zinvol..enne, heb je eeeenig idee wat zoiets gemiddeld kost? Dan kan ik mijn portemonnee vast voorbereiden...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:16

Geen idee, vraag het dierenarts..

En afh. van of ie suf gemaakt moet worden of niet (extra kosten)

Moet bekennen vorig jaar aangenaam verheugd te zijn geweest over de rekening van Sjol haar voet scannen en op de foto..
240 euro.. Had namelijk op meer gerekend, niet dat dit nou weinig was, maar was minder erg dan ik verwachtte.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:19

Haha ja deze die wij hebben valt ook wel mee geloof ik..kliniek in Hellendoorn. Maarrrr, Vorige week toen de DA op bezoek is geweest waren Beers longen zo goed als schoon zei ze..alleen links heeeeeel ietsje maar verder prachtig schoon.. ik heb natuurlijk ondertussen veel gelezen en informatie opgezocht en ik heb het idee dat Beers hoest nu meer een kriebelhoest is.. ook omdat hij geen snot meer heeft. Nouja, Vlas in het weekend even uitproberen en dan na het weekend maar weer even verder kijken. Voor een scopie moet ik toch na het weekend pas een afspraak maken, als het al zover komt..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:38

[quote="StefenYnia]@Marcella
Hoe gaat het met de laatste loodjes voor de wedstrijd, zondag?[/quote]
:r %)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:52

Goh Nathalie, dat was wel spannend zo met Cos? Is hij nooit eerder alleen naar buiten gegaan dan? Ik dacht juist wel met zijn "voor de kar-training"? Wel fijn dat alles past.

Sjolvir schreef:
.
Hier demonstreert Sjol de Jambette aan Tobago.
Afbeelding
_O-
en die foto van mooie zwarte paraderende Tobago, wauw, kan niets anders zeggen!!
en die foto van kleine Sjolvir, wat lief!!!!!

Fijn Kristel, Beer is echt aan de beterende hand als ik het zo hoor! Maar toch maar even de DA bellen voor de zekerheid begrijp ik. En mooie foto's heerlijk om te zien!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:06

Knijp Beer eens hard in zijn luchtpijp, hoest hij dan?
Knijp Beer eens hard in zijn strottehoofd, hoest hij dan?
(daar komt "kriebelhoest" vandaan)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:09

Nee hij hoest helemaal niet meer als ik dat doe..vorige week wel. Gisteren en vandaag uitvoerig gedaan..zelfs gemeen, zo hard maar hij gaf geen kik..liet ook zijn hoofd niet meer zakken, wat hij vorige week wel deed. Longen waren vorige week ook schoon...DA zei dat ALS er iets zat, het links was want die kant klonk ietsje anders maar dat was te verwaarlozen.. Dat Beer niet meer hoest op mijn geknijp en dat hij geen snot meer heeft en niet meer frequent hoest maar af en toe, geeft voor mij wel aan dat hij verbeterd is. Of ben ik nou gek?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:14

Als je in zijn luchtpijp of strottehoofd knijpt zegt uiteraard niet iets over zijn longen. Maar iets over die gebieden.

Soms (Sjol hoeste ook zeer zeer zeer zelden) gaat een paard hoesten bij arbeid omdat dat de prut losklotst.

Kan niet vanaf hier naar zijn longen luisteren, helaas, slang van luisterbuis is net! te kort.

En uiteraard kan Beer gewoon aan het genezen zijn! Dat is in ieder geval wel de bedoeling! Feestje???

En ik hoor het al, jij wordt ook al gemeen en knijpt je paard!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:19

Haha ja knijpBeer! Ik kijk het sowieso nog even aan tot na het weekend en ik denk dat ik morgen de stal zelf ga leegscheppen en dan alvast op vlas over ga..kan t allicht proberen. Ik hoop maar dat ie aan t genezen is..erger is het niet geworden iig. Bedankt voor de info, Dominique! Heb net wat info over tarieven van scopies gekregen..onder de 100 euro meestal..dus dat is ook fijn!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:11

@Marcella: Oei! Nou, ik zal in ieder geval voor jullie duimen! :s

@Nathalie: Wat een sheetje, ook al is 'ie misschien wat nerveus geworden, hij is toch braaf genoeg gebleven dat 'ie hem niet is gepeerd! Blijf aan die roze wolk vasthouden, geef hem nog eventjes om te wennen, doe wat grondwerk met hem, komt het helemaal goed. :)
Over mijn instructrice niets dan goeds, zowiezo, zij is degene die mij bij de aankoop van Ynia al een klik was, en zij is degene die ons uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht. Ze geeft ook nog eens geweldig les. Maar, eerlijkheidshalve, moet ik daar ook aan toevoegen dat Gunther de Super-Fjord ook heel erg goed helpt.

@Sjol: Mooie fotos! En wat was Sjol een droppie als veulen (Is ze nog, hoor ;) )
Lijkt ook alsof je je iets beter voelt, gelukkig maar!

@Kristel: Ook al zulke mooie fotos. Ik zal Ynia ook binnenkort maar weer op de kiek zetten, ook zij heeft nu een dekentje, en is dus ook al bijna klaar met verharen. Gelukkig!

Over Ynia gesproken, ze was niet in de 'mood' om te werken, wilde echt alleen maar knuffelen. We hebben een paar spelletjes gedaan, ik heb 1 rondje galop gevraagd (vind dat ze toch wel een beetje moet oefenen tijdens grondwerk) en toen hebben we samen uitgestapt. Daarna was ze echt aan het bedelen voor kroelen, dus maar aan toegegeven. Heerlijk buiten in het zonnetje.

Zit alleen 1 'maar' aan... Het lijkt wel of ze denkt dat truien onze 'dekens' zijn, slim ding... Met kroelen doet ze nu m'n truien omhoog, want -daar- zit -ik- onder... en begint dan alsnog m'n rug te krabben. *Zucht* Gelukkig doet ze het wel voorzichtig, ook als ze enthousiast wordt, houdt ze zich in, maar goed, dan heb ik dus een rug vol paardenslijm! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:13

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:31

Goedemorge... (ben er alleen nog niet achter wat er goed is..)

Ga zo flimpjes Marcella kijken..

Zojuist huisarts gebeld, was niet erg, dat ik nou nog 39 had. griepje, voor die rare ogen had ze geen verklaring.
(moest bellen van pa, had deze uitspraak al voorspeld, zeggen ze altijd, ook als je wel longontsteking hebt :+ )

Overigens was het nachtprogramma vannacht afgrijselijk (kon niet slapen) Heb de Koersk (ja, die onderzeeer) zien zinken,
100 x bloemen voor Millie zien leggen en zien trommellen voor de Soedan, verder geen idee...
Af en toe half in coma, af en toe spoken.

grinnik, om flimpjes, zo die had er echt zin in... :z, hij doet het rustig aan...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:39

Marcella, wat doet ie dat braaaaf! Heerlijk relaxed!

Do, beterschap! Ik heb nooit griep maar als ik griep heb (1 x per 5 jaar) dan doet mijn lijf ook raar..kan best dus. Zet 'm op!

Ik ga zo naar Beer..drugs geven en stapritje in het bos..MOOI WEER!