Haha jaa maar ik heb een 24 uur buiten paard dan lijkt me scheren geen goed idee. Misschien een jacht patroon als ze moeite met haar vacht krijg met het werk. Maar ze gaan straks ook weer de paddock op en dan is het alleen wat zand inplaats van aangekoekte modder haha
doemaar: ik heb mijn Fjorden ook beide 24/7 buiten en zijn beide volledig geschoren. Bij de eerste keer scheren doe ik altijd alles, de tweede keer laat ik de benen staan. De hals scheer ik ook gewoon helemaal, hebben geen halsdekens nodig.
Zolang je de rest maar lekker warm in pakt en ze voldoende te eten hebben houden ze zichzelf prima warm!
Ohw het kan dus wel Keeyzie! Nou we gaan het zien eerst dit jaar dekenloos proberen. Als ze prima in haar vel zit ga ik niet met dekens beginnen. Ondanks ik stiekem meer van de korte vachtjes ben hoor! Maar als het niet hoef laat ik het achterwege. We gaan het zien dit jaar!
Deken was voor mij geen optie ze kreeg in december al een wintervacht en om met 20plus een deken om doen lijkt me niet echt fijn heh haha. Dus dan zou het voor mij ook een scheergeval worden .. Maar fijn om te lezen dat jullie gewoon ook scheren met 24 uur buiten. Ik ben aan de 1ne kant weer bang dat ze overdreven fris worden en weg schieterig
Foss
Geplaatst: 14-10-14 19:08
Paarden die bij ons buiten staan in de winter halen we alleen de borst eruit de rest van hun vacht hebben ze nodig ookal hebben ze een deken op. De paarden die binnen staan s nachts gaan half.
Wat een knappe kale fjorden allemaal! Voor Dragan staat scheren nog op het programma, het is wel echt een schattig beertje nu. Zal snel weer eens een foto plaatsen.
Anoniem
Geplaatst: 15-10-14 20:40
Haha, ziet er lekker uit doemaar.
Ik scheer bij Vie altijd zijn borst/hals eruit. (zie je ook op de foto) Ik wil hem heel graag helemaal kaal, maar ik heb dan een enorme bom onder me helaas. Hij staat ook onder dekens.
Nala
Geplaatst: 15-10-14 20:47
Heyy allemaal, ik meld me ook nog eens. Tara houdt deze winter gewoon lekker haar wintervachtje aangezien ze niet echt intensief gereden wordt. Hebben jullie tips om deze manen een beetje te temmen? Ik zou ze graag zo lang mogelijk krijgen.
Samblabla
Geplaatst: 15-10-14 20:48
San_ner, ik weet wat je bedoeld, vorig jaar oktober had ik de mijne geschoren en toen had ik ook een bom onder me, echt niet leuk.
De mijne staat sinds gister met een fjordxarabier samen, gaat erg goed.
Nies_
Geplaatst: 15-10-14 21:03
Angel is sowieso gek dus dat scheelt Moet zeggen dat het dit jaar nog meevalt, hopelijk blijft dat zo. Twee jaar terug was ze echt niet te doen.