[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:10

Jip voel me fantastisch. %)

Ben wel blij dat ik het alleen beheer heb over de verwarming :D
Dus nu staat ie uit omdat het water me van mijn lijf afloopt, straks heb ik het weer stervens koud
en ga ik weer proberen hier een tropisch paradijs na te bootsen.
Als ik blijf liggen en niet beweeg gaat het best...
(nou ja in verhouding met als ik probeer mijn hoofd boven het maaiveld uit te steken)

kwark is op :( grrrr, vind ik zo lekker...
Brood is op, beschuit heb ik nog in overvloed, sinasappeltjes en banaantjes ook, jammie!
Panadol zetpillen bijna ook op.. (aangezien ik last van mijn maag :r heb overgeschakeld op die dingen, je moet iets)
Denk dat er morgen tripje C1000 aan zit te komen, tussen koud en heet in.. Dan heb ik ca 1 uur...
(C1000 zit om de hoek en etos ook, apotheek ook.)
Mijn baas belde net, wanneer ik dacht beter te zijn, nou ik hoop vandaag nog, maar ja.. weet ik veel..
Ondertussen hang ik hier nog met 39 ^)
Maar schrale troost, onkruid vergaat niet, binnenkort ben ik als herrezen..
Voor nu, kijk ik naar mijn lege flesje water en hoop dat het zich spontaan gaat vullen :P abracadabra, nee werkt niet.

Hoop 1 ding, dat ik snel beter ben, wil naar paardjes en hond wil lekker wandelen, niet naar dichtbijzijnde boom en terug.

Nou ja, als ik beter ben, zal die zwarte ook nog wel even opkijken, die is denk ik mede gaan profiteren van het feit
dat ik vorige week al zo brak als een konijn was. I'll be back!!!! pas op zwartje!!!
En stalgenootjes vinden hem heel lief! Is ie ook! aan een touwtje! en in de paddock met vriendjes!
Sjollie vind nooit iemand erg, die gedraagt zich doorgaans als fjord. (hoef ik niet uit te leggen :+ , ziet grasplukje is foetsie)

Laptop is toch zo handig, echter duik nu weer even echt onder.

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:22

Heb vandaag dus even het zadel gepast (en meteen een ruiter gepast zodat ik weer kon zien dat een kleine Fjord soms ook ineens een heeeeeel groot peerd kan lijken) en zou graag jullie input horen (errr...lezen)..heb er nog niet mee gelongeerd o.i.d. om te kijken hoe het dan blijft want de singel was veeeeel te lang...Ik heb zelf het idee dat het goed ligt, zwaarte/dieptepunt daar waar het hoort, ruggegraat keurig vrij en nergens knellend...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat van Wendy d'r knipkunst...vind het zoooo mooi
Afbeelding

zo was het dus eerst
Afbeelding

Afbeelding

Het kleintje laat zich niet op z'n kop zitten..
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:23

jeetje Sjolvir, dat blijft wel behoorlijk aanhouden bij jou zeg...je arme zwartje mag zich inderdaad wel bergen straks als je full power terug bent :D :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:42

Ik spam nog even door...Aiden was heerlijk met Cos aan het kroelen in het zonnetje...

Afbeelding

"kijk mama, hij vindt het fijn, hij gaat slapen" (let vooral niet op de met chocolade besmeurde mond van aiden)
Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:06

Heerlijk buitenritje gemaakt :):) . Lianne was weer heel anders, ipv overal te willen racen en dat ik steeds heel geconcentreerd me bij haar moest houden, gingen we nu heel relaxed stappen en draven. Behalve dan dat gezeur om gras... Maar verder was ze op pinkjes te rijden dit keer. En dat zonnetje *\o/*

Nathalie lekker genoten op stal zo te horen! En wauw, mooi geknipt is ie zeg! Het zadel, ja, de enige foto's van het zadel die nog ontbreken is van voor en achter, hoe het aansluit op de schoft en achterkant van de rug. Als je toch lekker met foto's bezig bent ;) En oeh, lieve foto's van Cos en Aiden zeg!

Tjonge Sjol, je klinkt echt ziek zeg. Sterkte en hopelijk voel je je gauw wat beter.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:22

Ah die laatste foto..oogjes helemaal dicht! Zadel op de foto vind ik altijd zo lastig beoordelen..wil altijd graag voelen aan de schouder enzo hihi.. Boogje is strak joh! Staat hem moooi! Knapt zo'n fjordje toch meteen van op!
Ik was net bij Beer en die leek zich ook op en top te voelen..temp was 37,2 en GEEN snotjes aan zijn neus..ook geen rochels, zelfs niet met knijpen in zijn strot (god, wat klinkt dat vreselijk) dus ik ben wederom lichtelijk positief.. ga morgen nog een keer het hele ritueel herhalen met de slobber en fenegriek.. Ik weet ook al waarom het wat langer duurt geloof ik..Beer krijgt zijn medicijnen op zijn brokjes gespoten (pompje) in zijn voerbak..zag vandaag een plakkerig bergje liggen, ieeuuww en het is niks voor hem om het te laten liggen..hij eet er gewoon omheen geloof ik! Had wat door de slobber gedaan en meneer wilde dat dus ook niet eten..pfff, stank voor dank! Morgen met appels en wortels proberen!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:24

hihi, slimme Beer! Maar fijn dat hij nu nergens last van had!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:28

slimme fjord! eromheen eten alleek jammer dat dat nou net niet slim is..

O, dat boogje staat Cos enig!
En wat een schattige foto, van chocoladekindje met fjord die hem graag had afgelikt met oogjes dicht!!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:41

Hah nee idd niet slim in dit geval..ik had de bikspulp met drugs tot een balletje gekneed en dat aan Beer proberen te voeren...tsja..je kunt het altijd proberen he!? Hij trapte er nog in ook! Dus hij heeft vandaag iig wel wat binnen gekregen. Hopen dat ik morgen weer positief nieuws mag melden! Zou fijn zijn..ook voor mijn nachtrust..

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:20

Qua boog is Cos al helemaal keuringsklaar. Gaan jullie dat soort dingen ook met hem doen?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:29

Pareltje zit ook nog steeds safe en sound op haar roze wolk zie ik! Fijn dat je met dit heerlijke weer ook nog eens fijn kon rijden...
Daar heb ik nu net geen foto's van gemaakt..maar de ruggegraat was mooi vrij en het lag om de schoft mooi aangesloten zonder te "knijpen" o.i.d....zodra ik een singel heb, die past...even longeren om te kijken hoe het blijft zitten..

Wat fijn dat het zo'n stuk beter gaat met Beer!!! SUPER! en ewww...balletje van bikspulp...maar goed..als het erin gaat, gaat het erin!

Anita, ik weet eigenlijk nog niet of we naar keuringen willen...Wendy en ik hadden het er wel over gehad omdat zowel Sven (Casper) als Cos nu natuurlijk alleen nog maar in het veulenboek staan, moet even uitzoeken wat er allemaal voor nodig is....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:56

Beer op vlas en dunnere deken op. Heeft hij een box met buitenluik dan zou het nut kunnen hebben.
StefenYnia die priveles gehad heeft.
Ja slobber maak je een paard echt blij mee alleen helaas worden ze er ook gauw dik van. ;)
Kristelhans lekker op de bank met de katten niksen.
Nathalie2302 knuffeldag gehad en weer nette coup geknipt.
Sjolvir. :(:)
Heb anders een donderdag wel tijd om je hond te ontvoeren voor een lange wandeling hoor en is nog goed voor mijn conditie ook nog. ;)
Nathalie2302 op foto is niet te beoordelen of een zadel goed lig en daarbij zijn deze foto in een schuine hoek gemaakt. Lieve foto's hoor.
Pareltje2 heerlijk buitenritje gemaakt.
Kristelhans en anders door de appelmoes mengen en met een spuitje in de mond spuiten. Net zoals met een wormenkuur.

Die van mij staat op stro en onder een 200 grams deken. Hier ook heerlijk een klein rondje gereden op hoog tempo, maar bolletje had het warm. En gelijk bij aankomst van stal een flesje met water dat klaar stond. Terwijl ik op mijn paard zat leeg gegoten over zijn hals. Er ging eerst een rilling door hem heen van wat doe je nu weer, maar eenmaal door wat baas gedaan had liet hij zijn hoofd zakken en liep het goed langs zijn hals heen. Nee hoor heb geen paard dat verzot is op water. :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:18

Zo te horen lekekr ritje gehad Marcella. Hihi, bolletje dacht eerst is mijn baasje niet helemaal lekker met dat water?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:29

@Marcella, Ik hoop donderdag gewoon beter te zijn hoor!!!
Weet niet meer hoe ik hangen moet! Val in slaap tijdens misdaad series (gisteravond) dacht nou eens lekker tv te kijken.
Heb ik weer alle oplossingen gemist..
Eerlijk gezegd, weet ik niet eens meer wie of wat er vermoord werd....

En Hero is dus geen waterrat...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:31

Sjolvir schreef:
@Marcella, Ik hoop donderdag gewoon beter te zijn hoor!!!
Weet niet meer hoe ik hangen moet! Val in slaap tijdens misdaad series (gisteravond) dacht nou eens lekker tv te kijken.
Heb ik weer alle oplossingen gemist..
Eerlijk gezegd, weet ik niet eens meer wie of wat er vermoord werd....

En Hero is dus geen waterrat...

Zal voor je duimen.

Weet wel dat die van mij graag gaten slaat als hij in water staat. En de spetters zitten dan tot je oren. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:34

Ja, maar dat is baasje nat maken...
Niet fjordje nat maken..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:53

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:28

Nou, het ziet er naar uit dat bijna iedereen een positieve dag heeft gehad, gister. Nu Sjol nog... Hoop dat je gauw beter bent, meid! Ik wacht dan ook ongeduldig op het verslag dat ongetwijfelt gaat volgen!

Over verslagen gesproken... Ik was erg tevreden over de les. Mevrouw lijkt echt aanleg voor dressuur te hebben. Stelling? No problemo! (En dat na 4 keer rijden...)
Nageeflijk lopen? Pah, da's toch super makkelijk?!
Wijken? Automatisch! (Nu nog een hulp aanplakken... als ze er klaar voor is, natuurlijk!)
Rechte lijnen? Erg moeilijk, zeker voor nog 'onbeleerde' paarden... maar tijdens de oefening 'met ogen dicht van C naar A' voelde ik haar naar links afwijken, bijgestuurd met been. Bij het commando 'ogen open' waren we, tot mijn overgrote verbazing, lijnrecht voor A!

Vandaag en morgen lekker grondwerken, vrijdag heeft ze een dagje vrij.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:02

Wauw wat een positieve berichten zeg! Wat goed dat Ynia zo goed gaat! Jullie gaan als een speeeeer!

Sjol: inmiddels al beter?

Beer heeft geen buitenluik..het zijn stallen in een schuur..wel met lucht kieren en ze staan er alleen 's nachts. Stallen worden overdag geveegd en opgestrooid als de paarden buiten staan dus dat is wel goed geregeld. Nu staat ie nog even op stro. Gisteren leek het echt beter te gaan dus kan altijd zaterdag (mestdag) nog switchen.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:47

Het helpt dat ze ontzettend gevoelig is voor het been, de hand, en de balans van de ruiter - dit komt waarschijnlijk door de weinige aanwezigheid van echte spieren, nog. Maar de insteek is natuurlijk, als ik het in deze periode goed bijhou dat ze daar inderdaad op moet reageren (Been en hand) is het straks hopelijk een koud kunstje.

Overigens weer met Gunther in de bak de les gereden, en die twee schijnen elkaar wel te mogen. (Ynia is normalieter een echte merrie en super chagerijnig naar andere paarden) Naast Gunther lopen is geen probleem meer, oortjes gezellig naar voren en kijkt die knappe vent zo af en toe eens lief aan. Hij idem dito naar haar, en dat met zo'n leeftijdsverschil! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:54

@STefanYnia,
Everybody loves Gunther!!! Was hier ook altijd al!
Jij snapt wel waarom Gun een perfect voorbeeld voor Sjollie was!

Ben nog steeds ziek (hang hier wederom met 39), maar moest vanochtend mijn huis uitvluchten.
Ze verbouwen hier de flat al sinds oktober.
(bij mij in huis heb ik nog steeds niet voor oplevering getekend, aangezien er nogal wat mankeert)
Maar goed, ik woon naast de liftschacht en het trappenhuis.
Doorgaans werk ik, dus behalve puinhopen, afgesloten straat, niet werkende liften etc. merk ik er weinig van.
Op woensdag vlucht ik meestal maar weg, als de tereur te erg wordt.

Gisteren zag ik in een slaperige ooghoek (heb mijn gordijnen meestal open, woon op hoogte) een hoogwerker langs komen, zucht.
Ruk aan het gordijn gegeven... Privacy op hoogte is ook wat waard.
Vandaag toppunt... oude lift is er al uitgeloopt, nieuw is geplaatst..
Maar nu gingen ze de vloertegels er met een drilboor uithalen.
Heb oorproppen geprobeert, maar hier kon je alleen maar voor vluchten.

Boodschappen gedaan, doe dat niet met een duf hoofd..
panadols check gekocht.
brood, oeps vergeten.
Beschuit check gekocht.
Favourite volle kwark niet leverbaar bij C1000!!!, aanbiedeing toetjes van mona, dan die maar.
Knabberbolletjes voor in de soep, oeps vergeten.

En als kers op de slagroom, foto van baby Sjol laatst gekregen, vond hem toen straks, de enigste..
Vorige baasje fotografeerde niet zo veel (als er foto's zijn van Sjol heb ik ze gemaakt!)

En ahum stalgenootjes die voor mijn beige en haar schaduw zorgen, hadden heel leuk stickie bij zich..
Met hun paard en Tobago, die had ik dus nog nooit bij elkaar gezien, dat hadden we nog niet geprobeert,
maar was voor hun natuurlijk wel makkelijk van de week!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:01

Heerlijk buiten gereden weer vandaag! Lianne heeft daarna een uur onder de zweetdeken gestaan voor ik dr weer kon buiten zetten, we hebben flinke stukken gegalloppeerd ;)

Fijn Stephanie, dat de les zo goed ging en dat ze alles zo vlot oppakt zeg!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:03

beterschap Sjolvir :(:) (ik zeg wel elke keer hetzelfde zeg) Hopelijk voel je je iets beter als gisteren? En lekker, denk je dat je veel privacy hebt als je in de hoogte woont, kunnen ze vanaf de hoogwerker ineens naar binnen zwaaien!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:18

@ Sjol
Inderdaad, al was de amazone een beginner, en liep hij dus niet op z'n allerbest, hij is zo ontzettend koel in het koppie...

Hij leert Ynia dat de hoefslag niet eng is, dat de spiegel niet vol met spoken is, dat je niet de hele tijd hoeft te hinniken, en dat de bakkabouters alleen maar in je verbeelding bestaan. ;)

M.b.t. prive op hoogte... volgende keer het touwtje van het bakkie saboteren met zadelvet ofzo...? :+

@Pareltje
Lekker hoor, en het is er echt super weer voor nu, ik denk, als ik het zo eens hoor, dat jullie allebei heel erg genoten hebben.

@Kristel
Al bij Beer geweest? Ik hoop dat hij vandaag braaf is geweest met z'n medicijnen...

@Nathalie
Hoe is het leven daar, op het roze wolkje? ;)

@Marcella
Hoe gaat het met de laatste loodjes voor de wedstrijd, zondag?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:58

Stef volgens mij heb jij een heel leuk lesgeefmens als ik het zo hoor allemaal, fijn dat het zo goed ging in de dressuurles..

arme Sjol nog steeds niks beter en nog geen kwark ook...het zit ook werkelijk niet mee, zeker nu je ook nog voor dikke oordoppen moest shoppen... Mogen wij de babyfoto van Sjol ook zien?

Leven op het roze wolkje gaat nog ok...vanmiddag tuig op maat gemaakt, past perfect en ook de Liverpool zit goed. Toen ging ik het erf af en kwamen er van links en rechts paarden aan...Cos was helemaal gespannen, begon te hinniken, iemand uit de moestuinen schreeuwde dat ik de kar vergeten was, er kwam een auto het (auto-brede) pad op en noem maar op....Cos werd er helemaal dribbelig en nerveus van (op dat stuk pad had hij al 3 keer gepoept..ik bedoel maar).

Toen maar naar het erf terug, tuig eraf, rij-hoofdstel erop en door het bos gaan wandelen met een longeerlijn. De eerste 20 minuten was hij heel gespannen, veel hinniken..hij had volgens mij echt door dat hij "alleen" was...naar de bak gewandeld, paar rondjes gedraafd (met wat "ik ben zo vrolijk" galopsprongen ertussen (bij ons in de paddock valt er in de zuig-blubber niet veel relaxed te crossen))......en weer naar stal.
Toen paar singels van Wendy kunnen passen om de juiste maat te vinden en Wendy een rondje in stap laten rijden. Wendy vond dat ik zelf moest rijden, maar ik wil vasthouden om eerst nog zeker 5 kilo af te vallen (zit nu op 79 JIPPIE) en hij was zooooooo braaf...

Tip van Marcella is wel een idee met appelmoes Kristel...dat smeer ik bij Cos ook op het bit nu en hij vindt het heerlijk... :D...zet Beer de goede trend nog door? Morgen wordt het super weer!!!