Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Eveline

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:05

Ik heb een barefoot Cheyenne. Lekker makkelijk zadel, groeit mee en het zit heerlijk. Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:32

die bf london lijkt mij ook heerlijk maar zit alleen met die drukverdeling.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:35

Mijn vorige verzorgpony heeft ook een bf london en heb nooit last gehad van slechte drukverdeling/drukplekken/gevoelige rug oid. Lachen En die had maar enkele inlages.
Voor Bob heb ik dubbele inlages.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:20

(ff tussensoortje) Björna is vandaag 3 geworden !!!! Haha!
Jeeyyy !!! Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:27

Gefeliciteerd met Björna!
Ik heb vandaag voor het eerst les met Benthe! Haha! Omdat het allemaal erg snel is gegaan qua inrijden, heb geen tegenslagen gehad en het is gewoon sneller gegaan dan verwacht, had gedacht dat ik ergens in de zomervakantie haar wel zadelmak zou hebben maar ik kan nu gewoon alles al met haar. Dus besloten om maar te gaan lessen zodat ik haar door kan rijden onder begeleiding. (vanaf de grond zie je altijd meer Knipoog ) Ben benieuwd hoe ze gaat reageren op een vreemde omgeving, op andere ponys in de buurt, op de binnenbak enz! Heb om 18.00 les, jullie duimen wel even, toch?
Heb er echt zin in!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:49

ik zal voor je duimen succes vanavond meld je even hoe het is gegaan

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:02

Gefeliciteerd met Björna! Hyper!

Leuk joh dat het zo goed gaat en dat je les hebt genomen.
En wel het hele verslag hier neerzetten he hoe het is gegaan Haha!

Go jij! Go jij! ja ja nog 25 dagen en Bo word ingereden Go jij! Go jij!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:20

AAH het was echt heel gaaf! Het was in een binnenbak en dat had Benthe nog nooit gezien dus ik kneep hem even, maar ze was ZO braaaaaf! Mijn instructrice zei dat ze mooi zacht in de mond was en heel ver qua inrijden voor de tijd dat ze in is gereden, ze was helemaal vol van haar Pling .
Omdat het de eerste les was mocht ik gewoon wat voor mezelf rijden, zoals ik altijd rijd, zodat ze kon zien hoe ver we waren enzo. Wat ze wel zei was dat Benthe wat meer stelling moest aan nemen, en voor de rest was het eigenlijk wel goed! Benthe was echt heel braaf, wel wat sloompjes (muller zand). Maar das beter dan dat ik haar telkens in moet houden, dus was echt tevreden.
(Nu ik dit type zit ik nog met een dikke glimlach Haha! ) Dus vanaf nu ga ik werken aan stelling en nageeflijkheid, heb er echt zin in!

Wat spannend, nog 25 dagen! Je kunt vast niet wachten, dat had ik ook! Haha!
En geloof me, het is het wachten waard!

Mijn dag kan niet meer stuk Afgod

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:11

een paard van 3 dat net onder het zadel is al stelling aan nemen? vind ik ERG vroeg?!!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:20

Dat vind ik eerlijk gezegd ook, een jong paard moet eerst de basis kennen en goed in balans lopen
Nageven en stelling vragen dat komt later allemaal wel, je moet haar niet over vragen.
Vind het raar dat je lesgeefster hier nu al over begint.

Leuk dat de les zo goed ging en dat ze zich braaf heeft gedragen! Zeker helemaal trots Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:37

Gefeliciteerd met Björna! Go jij! Go jij!

Leuk dat Bodan over 25 dagen ingereden wordt! Spannend! Hyper!

Mooi dat je les goed ging! Haha!

Over een ruime maand ga ik beginnen met het inrijden. Ik heb nou iemand gevonden die me gaat helpen, dus in de zomervakantie gaat het beginnen. Haha!
Voor degenen die al bezig zijn met inrijden enzo; Hoe zijn jullie begonnen? Eerst hangen dan zitten, meteen zitten, los/ aan de longe, door heel de bak of eerst op een cirkel etc. ? Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:46

Ik en bo en een vriendin van mij en haar fjord zijn eerst naar de openbare bak gelopen, hadden ze eerst laten rennen.
Hebben we het halster bij Bo omgedaan en ze is op hem gaan zitten, wel eerst even geleund maar dat ging allemaal gelijk goed.
Achteraf best wel gevaarlijk, in een 'vreemde' bak, aan het halster zonder zadel en cap op een paard gaan zitten.

Hij deed niets, wat is het toch een goedzak Lovers

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:50

Leuk joh dat Bob ook bijna word ingereden! ze gaan bijna allemaal te gelijk onder het zadel.
Zijn er ook mensen hier, die wachten tot dat hun fjord 4 jaar is?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:12

vind het ook wat raar dat je instructrice dat zegt
ik was daar ook wat mee bezig met bonja maar bonja ging dus steigeren en ik had maar niet door waarom ze dat zo deed maar toen kreeg ik het advies van iemand om een jonge pony op zn eigen benen te leren lopen dus veel met losse teugel rijden en als ze zich dan ging ontspannen zou ze vanzelf wat lager gaan lopen dus dit advies heb ik zondag even opgevolgt en mooi ontspannen gaan rijden en ja hoor heb een keer normaal kunnen stappen draven en galoperen zonder dat bonja stopte en ging steigeren ook ging ze mooi laag lopen na een tijdje

maar verder super leuk voor je dat de les zo goed ging en veel succes nog met je paardje

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:22

Ja, ik weet niet, ze heeft er wel verstand van dus zal het wel weten Knipoog
Met losse teugel rijd ik inderdaad ook. Maar stelling hoeft ja niet met de teugel te gebeuren maar met je (been)houding en zit.

@ Eveline; Ik heb eerst gelongeerd aan het halster, daarna kaptoom met bit er los ingehangen zodat ze aan het bit kon wennen zonder dat er druk op kwam, daarna met hoofdstel, dan hoofdstel en zadel, dan hoofdstel + zadel + bijzet. En toen er op gezeten. Ik heb wel eerst gehangen maar dat vond ze maar niets, zitten was echter geen enkel probleem!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:07

Nog een kleine toevoeging:P Want wat ze qua stelling bedoelde was dat ze de goede kant op bol liep. Ze liep namelijk linksom teveel met haar hoofd en kont naar buiten. Ze draaide dus om het buitenbeen zeg maar, ipv het binnenbeen.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:06

MissDonna schreef:
een paard van 3 dat net onder het zadel is al stelling aan nemen? vind ik ERG vroeg?!!

Vind k eerlijk gezegd ook ... ?

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:07

okeejj,

& thanX: _Eveline Mrln 90 & bodan !

Xx..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:08

Mrln90 schreef:
Nog een kleine toevoeging:P Want wat ze qua stelling bedoelde was dat ze de goede kant op bol liep. Ze liep namelijk linksom teveel met haar hoofd en kont naar buiten. Ze draaide dus om het buitenbeen zeg maar, ipv het binnenbeen.

dat is puur een qwesti van evenwicht. Let goed op dat je hem niet te veel belast. ga eerst rechtuit, firugeren laat m dan op zn eigenbeetjes lopen. dan recht ie zich vanzelf ook rechter. Omdat ie meer evenwicht krijgt.

Neem anders ook een x les van iemand anders. kijken wat die zegt!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:48

ik heb 2 dagen niet gekeken en weer heel wat gemist! fijn dat het bij iedereen zo goed gaat joh! inderdaad waarom zou je niet gaan lessen als je pony er klaar voor is zeker doen!

Ik ben na alle ellende nu iemand aan het zoeken die Sven thuis in komt rijden! maar ja dat ik zo makkelijk nog niet de meeste willen dat je hem komt brengen maar dat wil ik echt niet! ook al zou het misschien dan toch moeten! maar ja even doorzoeken nog, Als 1 van jullie misschien iemand weet in de buurt van de hoeksewaard hoor ik het graag!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:40

ik heb er 2 hier, maar dat is een beetje uit te richting! haha! 1 iemand die het geheeld op grondwerk basis doet, en iemand die het 'gewoon'aanpakt!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:43

MissDonna schreef:
Mrln90 schreef:

dat is puur een qwesti van evenwicht. Let goed op dat je hem niet te veel belast. ga eerst rechtuit, firugeren laat m dan op zn eigenbeetjes lopen. dan recht ie zich vanzelf ook rechter. Omdat ie meer evenwicht krijgt.

Neem anders ook een x les van iemand anders. kijken wat die zegt!

klopt, is evenwicht. Knipoog Daarom gaat de galop ook nog niet, kwestie van evenwicht en nog te weinig ervaring, komt allemaal wel. Maar dat betekend niet dat je er niet aan kunt werken Knipoog
Evi_sammy; inderdaad, overal waar je kijkt willen ze het inderdaad bij eigen huis doen.
Succes met doorzoeken!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:56

nou bonja mag de eerste tijd niet were onder het zadel

gisteren is de hoefsmid geweest en die zou bonja voor op ijzers zetten omdat ze nogal last heeft van scheuren in de hoeven
maar toen zei de hoefsmit dat ie dat toch maar niet deed want er zaten 2 hoefzweren en waarschijnnlijk een schimmel inectie maar dat kunnen we pas goed bekijken als de hoefzweren weg zijn dus ik ben nog wel even zoet met haar voetje in de biotex doen

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:42

Gisteravond nog even op bjorna gezeten ! lekker paar rondjes gestapt met halster het ging Super !! Niks aan de hand, ze had geen last van me ofzo. Toch Trots op mijn Fjordenpaard ! Haha!

Afbeelding

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:13

ziet er leuk uit en mooi beestje is het