Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eigenwijs23 schreef:heb helas geen foto's, ja heb wel foto's maar weet nog niet hoe ik ze kan plaatsen.
mij fjord is;
ruin,
12 jaar oud
vader orsta,
1,54 hoog.
keuringen allemaal 1ste premies
1x dagkampioen in vrouwenpolder en 1x in renesse
verder vanaf zijn 2de tot z'n 9de kampioen ruinen of reserve kampioen.
2 jaar geleden 3de bij bestgaand in dord
predikaat prestatieruin
springt makkelijk de 60cm
trekproef erg braaf.
helaas durft niemand hem voor een gewone kar in te spanne nvanwege verleden
kan dressuur op ongeveer m niveau(train m er wel op maar rijd vanwege tijdgebrek geen wedstrijden)
had tijdens de abop niet minder dan 8 punten per onderdeel
helaas alleen verkeersmak met een liverpool stang(vanwege ernstig verkeersongeval 9 jaar geleden) is dus bang voor dingen die recht op hem af komen.
verder wel pittig maar als het moet ook mega braaf en werkelijk 100% betrouwbaar(hihihi ben weleens boven op z'n rug in slaap gevallen)
door een bejaarde keurmeester op de keuring in vrouwenpolder is er toen hij 2 jaar oud was 6500 gulden voor geboden.(toen was hij nog wel hengst)
ben benieuwd wat jullie vinden.
moeder is overigens elite.
xSiep schreef:Niek - 1800
Tea - 1500
Vera - 1600
Bella schreef:xSiep schreef:Niek - 1800
Tea - 1500
Vera - 1600
Vraag me af waar je op getaxeert hebt?
Tea is in mijn belevenis namelijk toch wel degelijk een paar honderd euro meer waard dan Vera momenteel, waarom?
- Tea is drachtig!!!!!
- Tea is een stermerrie (maargoed Esther is vergeten erbij te vermelden dat ze regelmatig nauw voor het kampioenschap meedingt)
(en dit zeg ik niet omdat ik alleen Tea ken, ken beide paarden)
Heb een paar jaar geleden ooit eens een tabel gemaakt waarin een paard getaxeerd kon worden op diverse onderdelen en de uitkomsten kwamen toen vaak goed overeen met de huidige markt toen. Al blijft het een wereld van: wat de gek er voor geeft. Al zou de gemiddelde fjordenprijs wel iets omhoog mogen, dit ook bij de veulens, om daarmee de fok van fjorden ook iets rendabeler te maken (momenteel betaal je eerder dan dat je verdiend op het fokken van fjorden)
Hier ook maar eens een keer toepassen