[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:37

Ja prachtig is dat he! Dan kun je echt 'praten' met je paard.. en stressvrij is voor ons ook het belangrijkste..heb een instructrice die ook superfijn les geeft en we gaan echt heerlijk vooruit! Alles vanuit rust en ontspanning. Ik vraag, Beer doet..heerlijk! Het leuke vind ik ook dat je jezelf zooo goed leert kennen! Je wordt je bewust van die gekste dingen. Dat zo'n schouder bijvoorbeeld zo belangrijk kan zijn zou ik een paar jaar geleden echt niet hebben kunnen denken!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:46

Ja, idd Kristel, het is heel erg bijzonder! Hihi, het lijkt nu wel het fjorden-grondwerktopic aan het worden ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:47

YES! Ik ben fan! ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:00

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:02

Hee wat leuk...ik kan alleen niks schrijven daar...moet ik dan eerst meer berichten hebben?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:07

uhm, nee hoor volgens mij niet. Kan je niet op "nieuw antwoord" klikken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:10

Vippie schreef:
Hmmmmm hogere temp betekend toch koelwater meenemen. Had van mij wel rond de 8 graden mogen blijven tot volgende week :D

Wil minimaal droog weer en temperatuur maak me niet zo heel veel uit. Het natte gedeelte wil ik zelf in de hand houden. Ik droog en paard verzopen hoewel dat nog leuk gaat worden. :+

Ga straks maar even een relaxt ritje maken.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:11

geniet ervan Marcella.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:20

Zo, terug. Lekker in het bos gereden..half uur gestapt. Beer was DOL! Hij had zooooveel zin. Hij hinnikt altijd nogal veel en hard dus vandaag natuurlijk ook weer..naar fietsers, auto's en naar koeien..mal beest. Met het hinniken kwamen ook wat hoestjes en veeeel snot..geloof dat dat wel okee is maar dat hoesten ben ik niet blij mee.. Hij is ook best warm, had niet echt verhoging maar een bijwerking van die drugs is transpireren..ook heeft ie wat dunnige kak dus maar weer veel rust de rest van de week. Hij was heeeeeeel blij dat hij even het bos in mocht..

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:48

Straks zitten we met alleen maar roze wolkjes!

Nou, ik heb vandaag de proef op de som genomen, we zijn gaan rijden. Ik dacht nog, misschien was het toeval dat ze zo braaf was donderdag. Niets is minder waar! Vandaag, m'n zadel terug, het schoof nog een beetje omdat het nog naar Ynia d'r rug moet gaan staan, dus een krukje erbij gepakt. Wat denk je? Niets aan! Ze bleef keurig staan, keek nog niet op of om, alsof ze het jaren niet anders had gedaan.

We hebben vrijwel alleen gestapt, lekker figuren rijden, sturings vermogen krijgen, en ze snapt steeds beter, dat als ik met m'n handen aanwijzingen geef, ik haar met m'n benen zachtjes begrens.
Tevens, met freestylen gister, was ze speels, en wat zie ik tot mijn verbazing? Mevrouw maakt -keurige- arbeids pirouetjes, Vanuit galop, volgens het boekje!
Sjol, pas maar op meissie, je krijgt misschien nog een schaduw, al is die isabel kleurig, en staat op een wat grotere afstand. ;)
Laatst bijgewerkt door StefenYnia op 14-03-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:50

@Pareltje, leuk, freestylen en zo wordt je profiel steeds voller :D
Hoe gaat een menles, tja eingelijk hetzeflde als een les onder het zadel..
(vrij veel wedstrijdmenners bij ons, althans, die paar leden die we hebben, rijden ook wedstrijd. )
Dus dressuur en pionnetjes.

@(m)endurance mensen, balen als het warmer wordt, ik als groom vind het wel aardig,
maar onder de 10 is ideaal voor onze fjordenbaalen...

@Kristelhans, dus je bent lekker wezen zwerven met Beer, deed ik met Sjol ook altijd als ze last had van d'r luchtwegen.
Is dan net als Beer ook zo'n tourist, die nieuwsgierige fjorden willen ook altijd alles zien, mallerds.
En je moet het hoesten en de prut maar zo zien, het moet eruit, dus alles wat eruit komt is goed!!

@Nathalie, gewoon open minded gaan kijken naar Cos, wie weet is dat ook wel een super paard.
Beter een verkeersveilige dan een hippige... Hoe lief die hippige ook is, familie paard betekend ook dat ie
super cool in het koppie moet zijn.

@Pareltje en de rest, mogen mensen met niet fjorden (of wel fjorden en hun schaduw) ook komen buurten in
grondwerktopic? Vast wel.. Heb Sjol vandaag even laten grondwerken met Tobago, dat werkte..
Hij deed bij haar ook vervelend, resultaat 2 hoeven... Daarna was ie bij mij ook poeslief.. (dank je Sjol)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:01

Hee Do weer aan de andere kant des landsch? Vader weer thuis, of moet ie nog even blijven?

Dat hoesten..ja ik schrik er altijd een beetje van en ik snap dat lichte arbeid kan helpen om alles lekker los te krijgen maar toch..voelt zo tegenstrijdig. Die medicijnen zijn geloof ik ook wel heftig..Beer voelt zo warm aan.hij heeft geen koorts maar zijn temperatuur lag wel wat hoger (37,4 nu).

Wel leuk om te merken dat hij buiten zo braaf is. Ondanks dat het tempo in stap echt hoog ligt (headbangende nek voor me) is hij wel relaxed. Paar keer halt laten houden (mooooeeeilijk) en af en toe perste hij er een paar pasjes minidraf uit, waarna hij meteen stop gezet werd door mij. Hij is immers nog amper van huis weg geweest..dit is de 2de keer dit jaar dat we samen gingen..vorig jaar een keer of 8 met ander paard en 1 keer alleen dus ik ben zeeeer content met zijn gedrag..mocht ie weer helemaal beter worden, gaat het een fijne endurance-buddy worden!

Heb je nog meer met Sjol op het programma staan deze week?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:16

Gewoon lekker relaxed stappen met Beer zou geen kwaar moeten kunnen.
Niet buiten adem rijden, dat is slecht voor zijn longblaasjes...
En met wat bewegen, komt vaak de prut los en dat is wat je graag wilt.
Dan gaan ze vaak wel wat hoesten om de prut weg te werken.
Wat veel mensen niet weten (Sjol hoeste zelden of nooit als ze luchtwegproblemen had) is dat ook al hoest
je paard niet ze ook nog wel eens prut naar boven werken, maar dat gewoon doorslikken.
Of erger, de prut blijft staan in de luchtwegen.

Jip, zit weer aan mijn kant van het land.
Sjol huh.. o ja, geen idee.. Weer aan de wandel, kan haar niet voor de kar zetten zonder groom.
(over 2 wkn weer menles, is 2 x per maand. Dan leen ik even iemand met in en uitspannen, daar lopen altijd
extra mensen, dus dat kan wel zonder groom)
Ga niet te veel doen komende week, vandaag iedereen los gegooid..
Sjol gepoogd kaal te borstellen, missie mislukt, ik onder het haar, zij ook nog steeds :+
Tobago gegrondwerkt en zich uit laten sloven voor wortel... met vd..
Het is ook een ongelooflijk ei...

Ik zie er niet uit, snapt nu wel waarom ik donderdag al totallos was :D 8-) , blijkbaar tegen een virus of zo aangelopen..
Vanaf vrijdag avond heb ik een raar gezwollen hoofd, met oogjes die dan door half dicht zitten door het vocht.. :D
Voelt ook of ie gaat ontploffen.. En zie er nu nog niet uit.
Leuk moet ik morgen met plofhoofd naar mijn werk.. (doe denk ik een brown paper bag over mijn kop en teken daar
paar oogjes en mondje op _O- Met zonnebril red ik het niet, hele kop is dik, 1 kant erger dan de andere, heel charmant!)

Ga mezelf zometeen weer hopeloos verwennen met macademia noten ijs met slagroom.. jammieeeeeee..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:29

Een plofkop? hihi ben je allergisch voor iets dat je zo zwelt? ;) Of is gewoon een algehele staat van lamlendigheid? Heerst geloof ik ook griep..hier in de omgeving zijn veel mensen ziek..oeps, je komt hier net vandaan! :)

Nee, buiten adem was hij niet maar hij hinnikt altijd zooo verrekte hard! Dat lijkt me ook niet lekker voor zijn longen..hij begon pas te hoesten na/tijdens het hinniken dus dat lijkt wel gelinkt..diepe ademteug en krijsen maar! En dan in zo'n lekker stil bos een giga echo..tis bijna gênant, zo hard als hij hinnikt! Hij loopt wel braaf door, af en toe even stoppen om te horen of hij antwoord krijgt.. lief peerd!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:40

Oei, Kristel, dan moeten Beer en Ynia maar geen kennis maken, dan houdt het gekrijs nooit op!
Ynia hinnikt je ook de oren van het hoofd, en lijkt het heel erg vreemd te vinden dat ze geen antwoord krijgt, meestal. Ook zij staat dan even stil om te luisteren of er antwoord komt.

Gekke beestjes. ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:45

Achja, kuddedieren he hihi.. Beer is sowieso wel een vocaal paard haha.. Ik vind het al heel goed van Beer dat hij met zijn weinige ervaring zo makkelijk bij stal en zijn kudde vrienden weg gaat.. Hij 'mekkert' 8-) nooit..soms een paar stapjes achteruit maar ik laat hem nooit omdraaien dus daar is de lol ook gauw vanaf. Woest briesen doet hij ook graag en vanmorgen kreeg ik zelfs een paar keer zo'n dolle kopchud-achtige move te zien! Hij voelde zich goed dus hopelijk is de hoest binnenkort weg en kunnen we aan zijn conditie gaan werken..wil dat rondje van vanmorgen graag in draf kunnen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:50

Vind het altijd zo schattig als ze hinniken!!!

(en het is zo onpraktisch als je ernaast loopt, is slecht voor je oren!)

bolle kop had ik vrijdag avond al.. Dus komt uit de randstad.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:01

Hahah nou dan moet je maar vroeg naar bed.. Kop kamillethee en vroeg onder de wol! Ik vond het hinniken ook altijd schattig..maar nu ben ik er wel klaar mee haha...het gaaaaat maar door en zo hard! Echt van die harde hinniken zoals uit een film..en vaak ook alleen een iieehh! En dan van hard naar zacht, alsof hij heel erg baldadig wordt!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:31

Het hinniken is voor mij nu ook niet echt schattig meer te noemen. Natuurlijk, het zachte hinnikje dat ze voor mij geeft als ik aan kom op stal is wel leuk... maar dat luidkeelse, met al haar macht verkondigen dat ze er is... Het lijkt wel een hengst! ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:34

Kristelhans die een heerlijk stapritje gemaakt heeft.
StefenYnia die heerlijk gereden heeft.
Sjolvir gelukkig vind die van mij het heerlijk als hij onder de douche mag. En mislukt om Sjolvir kaal te borstelen en mond vol met haren. En zwartje die zich heeft mogen uitsloven voor een wortel.
Kristelhans dan zullen je oren nu nog wel na tetteren van het gegil.

Ben blij dat die van het maar af en toe doe, want anders zou ik nu intussen wel doof zijn van zijn gegil. Maar over het algemeen doet hij zijn zachte maar zware bromtoon.
Hier heerlijk relaxt buitengereden en volgens mij was bolletje niet helemaal lekker. Tot hij heeft lopen mesten en toen ging het een stuk beter. En de turbo zat er ook gelijk weer op. :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:02

arme beer :(:) maar zo te horen heeft ie er wel van genoten. En ik begrijp van Sjolvir dat een beetje stappen dus eigenlijk goed is om wat slijm omhoog te krijgen? Hihi, dat hinniken!

Super Stefanie, dat het zo heerlijk ging!

En Marcella ook een lekker ritje achter de rug lees ik.

Sjolvir schreef:
@Pareltje en de rest, mogen mensen met niet fjorden (of wel fjorden en hun schaduw) ook komen buurten in
grondwerktopic? Vast wel.. Heb Sjol vandaag even laten grondwerken met Tobago, dat werkte..
Hij deed bij haar ook vervelend, resultaat 2 hoeven... Daarna was ie bij mij ook poeslief.. (dank je Sjol)
Tuurlijk Sjolvir, iedereen die grondwerken leuk vind natuurlijk, fjord of geen fjord! En ja, profiel moet ik misschien maar een beetje minder foto's in zetten....

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:18

Mag ik er ook nog bij? :P
Ik ben Femke 12 jaar
Heb geen Fjordje ( komt nog wel verandering in :P)
Ik heb nu een lievelingspony in de manege maar ze betekend eigenlijk veel meer voor mij dan gewoon een lievelingspony ookal kan ik niet meer met haar rijden omdat ze kreupel is ,ik hou nog altijd even veel van haar ze is mijn Schatje !!!!!
Ik Hou van haar met heel mijn hart dus ik weet ook wel wat over fjorden en wil natuurlijk nog veel te weten komen ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:19

Welkom.

Hier nog mensen die ervaring hheft met een graskorf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:07

Nou het is weer duidelijk.. 1, 2, 3 and down we go...
Heb nu 39 graden, voel met nog meer bluh, en heb nog steeds dikke kop...
En als ik me beweeg, knalt mijn kop uit elkaar en gaat de wereld draaien, niet bewegen dan maar...
Duik dus mijn mand in onder berg kussens..

@Marcella, gokje de voorbespreking van 11.15 uur... ???

welterusten Nederland..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:31

Marcel de kaarten staan op de site van KWB, geloof niet dat jouw route gewijzigd is (tenzij je de 33km rijdt).