[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:31

Zo, straks weer freestyle les, heb er zin in *D ! Ben nog steeds happy van gisteren, hihi, ik zit samen met Stefanie op een wolkje geloof ik.

jemig Sjolvir, wat is Sjol een geweldig paard zeg, dat hij zo rustig is gebleven ondanks alle stress en spanning rondeom 'em heen! Ben daar echt van onder de indruk. Maar hoe gaat het nu dan met je vriendin> Herstelt ze hier wel volledig van met die wervels? En heel veel sterkte met je vader :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:25

Dom de vader woont aan de andere kant van NL. ;) Heel veel sterkte als je daar ben. :(:)

Ga zo maar eens naar stal. Vanmiddag verjaardag van een neef en gisterenavond al mijn broertje.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:31

@ Nathalie: Ikke wel! Vandaag weer, ze ging op m'n stem in galop tijdens het grondwerk (NH) - allereerste keer dat ze zo snel reageerde! Dit is echt Ynia's week!
En jouw week komt er zeker aan hoor, meid! Ben je al naar Cos gaan kijken?

@ Pareltje: *Zwaait naar de wolk die naast die van haar zweeft* Ahoi daar! Lekker, he, dat zweven? Hoe is het freestylen gegaan?

@Marcella: Gefeliciteerd!

Dees1980

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:50

Mijn week is het niet , gisteren zijn de hechtingen in Rambo zijn wang eruit gehaald en vandaag heeft hij het even lekker open staan schuren :(

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:06

@Dees: Nee! Wat vreselijk naar. Sterkte met je bolletje, ik hoop echt dat hij snel geneest... Wat heeft de DA gezegt?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:45

@ Dees: Heb even terug gebladerd om bij te lezen maar wat heftig joh! Nu er zoveel is uitgetrokken, hoe moet dat dan met eten? Krijgt ie nu zacht voer? En hoe verloopt de genezing?

Groetjes Kristel

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:10

@ Dees, Balen at Rambo aan zelfverminking heeft gedaan, ben je blij dat het gaat genezen.. schuurt hij het kapot...
Hoe lang moet hij nog in de ziektewet?

@Marcella, gefeliciteerd met iedereen dan maar.

@iedereen, thanx.
Overigens vannacht voor het eerst sinds aantal keren, verstandige huisartsen post arts..
Die het ook wat vergaand vond om iemand dwars door Nederland te verslepen, voor iets
wat ze bij pa in het dorp (ahum, stad) in het ziekenhuis ook kunnen.
Dus na overleg met het academisch ziekenhuis, mocht ie gewoon om de hoek!! YES!!!!
(Wat ie had, is vermoedelijk complicatie van behandeling eerder deze week in ziekenhuis hier in de stad
(nierbekken ontsteking, emmertje antibiotica ertegen aan gooien en hij doet het weer), echter hij is transplantatie patient,
vandaar dat ze hem doorgaans meteen inpakken strikje erom en dumpen in academisch ziekenhuis)

Dus ik vannacht gewoon in mijn eigen bedje geslapen!!! *\o/*

En vanochtend het hoogtepunt sinds september!
Sjollie voor de kar!!! een half uurtje meegedaan in de les. en 2 rondjes linksom gedraafd.
(Toen wou Sjollie meer, dus ben ik maar gestopt, want dan moet je haar bezig gaan houden,
anders gaat ze eigen leven leiden voor de kar.)
Tobago nog losgegooid en naar het ziekenhuis op slechts 1 1/2 uur afstand getuft..
Pa ondertussen al koortsvrij.

(vervolgens hier ruzie met de computer, pa het wachtwoord gewijzigd, lolbroek :(
maar zoals jullie lezen kunnen heb ik succes vol ingebroken. Vond dat ik daar recht op had,
hij kijkt ondertussen op mijn rekening tv in het ziekenhuis en belt op mijn kosten, dus mag ik computeren)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:16

Do, fijn dat het meeviel! Ben je nu hier in de buurt dan? Als je afleiding nodig hebt mag je morgen wel mee naar Beer! ;)

en wat GAAF dat je eeeeiiindelijk weer met Sjollie aan de slag bent geweest! Ging het verder goed met mennen? Vast wel..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:22

Jip zeer in de buurt..
De hoofdstad met blauwvingers..

Echter ben net weer wakker, was weer in slaap gevallen, nadat ik opbezoek was geweest.

Ga morgen ochtend weer op bezoek en dan tuf ik weer naar het westen, even 2 paardjes knuffellen en bezig houden.
Iemand de bij mij geleende bench overhandigen, zou ik vandaag doen, maar ja....
En mijn belasting papieren invullen.

Baal wel dat mijn les met Tobago niet door ging..
Instructeur kan pas volgende week weer, gok ik zo (al zou hij morgen avond kunnen dat trek ik niet, moet maandag weer werken) Dus zit nog een week met een probleem grrrrrrr.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:28

Ha leuk, was ik net nog..nu net erbuiten hihi.. Goed uitrusten vanavond dan maar! Belastingpapieren, altijd leuk..haha heb ik net gedaan van de week..kwam op 0 uit..geen centen terug..das wel jammer maar vriendlief moest veel bijdokken...das ook weer niet leuk!

Tot woensdag is het dom weer en vanaf 2de helft volgende week komt de temperatuur in de dubbele cijfers...ik ben bllliijjjj! Zal Beer ook goed doen! Morgen vies weer..denk dat ik Beer dan maar laat staan..liever te lang uitzieken dan het bos in met regen..wilde een stapritje doen..maar durf het nog niet aan dan..KLAAR met de winter!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:23

@ Stef - ik had gisteren Bart gebeld dat we (of eigenlijk ik) zijn advies opvolgen en dat we dus specifiek voor Cos komen kijken en dat het dan ook niet hoefde te wachten tot woensdag (dan had Bart Cassper nog elke dag voor de wagen genomen tot dan)...dus nu gaan we maandag kijken en aangespannen rijden. Had van Annabel super sympathiek foto's gekregen van haar erop gisteren...en dat zag er helemaal niet dramatisch gek uit (waar ik bang voor was) en zij is nog een paar cm groter dan ik..tel daarbij dat hij nog moet uitzwaren/doorgroeien/spieren kweken..dus dat komt goed! En Ynia gaat maar door..je moet maar permanente residentie aanvragen op die roze wolk!!! :)

Jeetje Dees, daar zat je nu net op te wachten (heb ook even teruggelezen en ben net als Kristel benieuwd hoe dat qua voer gaat)

Sjol lekker in d'r eigen nestje en wat fijn dat het zo goed ging met Sjol voor de wagen en ik weet waar ik moet zijn als mijn man de computer met wachtwoord vastzet omdat ik er teveel tijd op doorbreng :D

jaaaaaaa..dubbele cijfers in de temperatuur? meen je dat nou Kristel...*doet vreugdedans*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:58

Jaaa einde van de week 13 graden..en de vooruitzichten leken nog lekkerder! VOORJAAR! En dan hopelijk een gezonde Beer en veel bosritten om die longen helpen sterker te worden..laat het bakwerk maar even hangen denk ik, op een les hier en daar na..ga veel buiten oefenen..lukt ook wel..Beer is verkeersmak geboren en schrikt ook niet echt snel..en als ie schrikt is hij zo nieuwsgierig dat hij niet wegrent maar naar het 'gevaar' toe draait...je bent fjord of niet he..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:00

Dat zal voor Beer ook lekker zijn...fijne rechte lijnen in heerlijk weer! :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:13

Oooooh daar heb ik zin in! Dat je van zoiets simpels zo gelukkig kan worden he?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:25

simpel geluk is altijd de meest waardevolle soort...betekent dat je goed hebt leren relativeren! :D :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:51

Nou dat is iets dat ik afgelopen jaren zeker heb geleerd! ;) Ik ben zielsgelukkig als ik met Beer in het bos rijd..lekker koekeloeren, vogels die fluiten, klip klop onder je..zaaaaalig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:15

Gelukkig dat ze het zo met je vader hebben kunnen regelen Dom. Als je hulp nodig ben met zwartje hoor ik het wel.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:52

Hmmmmm hogere temp betekend toch koelwater meenemen. Had van mij wel rond de 8 graden mogen blijven tot volgende week :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:30

StefenYnia schreef:
@ Pareltje: *Zwaait naar de wolk die naast die van haar zweeft* Ahoi daar! Lekker, he, dat zweven? Hoe is het freestylen gegaan?
_O-

freestyle les ging hartstikke lekker *\o/* ! Ik heb wat fotootjes ervan in mijn profiel gezet, helemaal onderaan :D .

Oh Dees, wat balen. Is het erg open gegaan?

Sjolvir, fijn dat je vader in de buurt in het ziekenhuis mocht blijven en dat hij nu aan de beterende hand is. En met Sjol voor de kar geweest, super. Hoe gaat dat, in zo'n les? Ben nieuwsgierig, wij gaan eind maart aan de mencursus beginnen.

Natalie, goed dat je een knoop hebt doorgehakt voor jezelf mbt Casper. Hoe moeilijk dat ook is, ik hoop dat je nu wat meer rust erin hebt. Spannend dat jullie maandag gaan kijken! Neem je je fotocamera mee?

kristelhans schreef:
Oooooh daar heb ik zin in! Dat je van zoiets simpels zo gelukkig kan worden he?
hihi, welkom op de roze wolk ;) Maar rijd je nu niet buiten dan? Ik vind het soms wel koud, maar zo heerlijk om lekker met Lianne buiten bezig te zijn!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:39

Beer is ziek dus ik rijd even helemaal niet. Vorig jaar heb ik hem zadelmak gemaakt (was zo geboren) en we zijn toen wel een paar keer het bos in geweest..maar vorig jaar is Beer ook erg ziek geweest, toen was hij beter maar kreeg hij een beenwond..toen werd het winter en is het buitenrijden er helemaal bij in geschoten..nu dus weer niet helemaal goed maar heeeel misschien straks een stapritje door het bos. Longen even wat opschonen met frisse lucht!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:52

oh ja, Kristel, klopt dat had je verteld idd, was het even kwijt :o . Zou fijn zijn even een stapritje, lekker relaxen, of wil Beer dan al snel meer? Lianne kan dan soms zo overenthousiast zijn...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:06

Ja Beer is wel enthousiast maar tot nu toe is het me gelukt om hem op zit altijd behoorlijk te kalmeren. Als ik iets vraag dan doet hij het eigenlijk altijd..en stappen is leuk want dan kan hij goed koekeloeren.. Hij is echt een oud wijf buiten..lekker loeren en af en toe een keer knetterhard schrikken haha..ooh ik ga de rijkleren aandoen en ik ga maar gewoon even denk ik.. Hij is er ook wel aan toe want verplicht vakantie is echt niks voor hem..hij wordt echt een hooligan..sloopt van alles en is super ongedurig en irritant..zodra je een zadel pakt is alles weer goed..haha gek peerd!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:10

Lianne is niet meer op de zit terug te houden, als ze eenmaal wil moet ik zeggen... Ik ga zo even in je profiel spieken, zie dat je update hebt. Ik heb zelf ook nieuwe fotootjes erin van het freestylen! Ben nog happy van hoe het ging gisteren. Geniet van jullie ritje Kristel!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:14

Ja heerlijk als het zo goed gaat he! De update is alweer een paar maanden oud hoor haha..zal er binnenkort nog wat nieuwe foto's inzetten.. Nu regent het..beetje jammer! Had een leuk rondje in gedachten voor Beer en mij maar ik wil niet dat hij nat wordt..warm paard in de regen met kuchjes is niet echt bevorderlijk.. ZON, KOM NU!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:23

wat een mooie foto's Kristel, in je profiel. Lekker relaxed ziet hij er uit, de eerste keren dat je erop zit, geen stress! Heerlijk! En leuk dat jullie ook veel grondwerk doen. Ik ken Lianne en de andere 2 paarden nu pas een half jaar en ben dus nog maar net met haar begonnen, maar ben echt onder de indruk van wat je er allemaal mee bereikt en hoe snel ze het oppikt! Als er iets niet goed gaat, ligt dat 9 van de 10 keer aan mij, dat ik mijn lichaamstaal beter moet leren begrijpen, hihi! In het begin gaf ik tijdens het loswerken de hulp om de draf te versnellen, maar dan sloot ik haar met mijn leidende schouder een beetje in, tja, dat werkt dus niet! Schouder ietsjes naar achteren en hop, daar ging ze al. Ach ja, al doende leert men!