[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:18

Pareltje2 schreef:
Hm, ja Mileintje, zoveel hoofdstellen... Wat voor soort zoek je? Ik rijd met een western hoofdstel en Lianne rijd daar erg relaxed mee, zo zonder neusriem. En verder ook met een kingekruist bitloos hoofdstel.

Bitloos word hem niet..en western helaas ook niet. Miischien over een tijd als meneer wat makkelijker is onder het zadel.. meer een "gewoon" hoofdstel.. waar ik lekker mee kan dressuren en lekker in de toekomst mee het bos in kan.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:20

hm, tja Mileintje, dan heb je gelukkig nog maar keus uit tig 100 andere hoofdstellen ;) !

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:30

Pareltje2 schreef:
hm, tja Mileintje, dan heb je gelukkig nog maar keus uit tig 100 andere hoofdstellen ;) !

Hahaha _O- ja! Moeilijk hoor....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:41

mellenoska schreef:
Gisteren eens niet op de fjord, maar op de new forest gestapt.
Heb het iets van 3 seconden volgehouden en toen kwam de EHBO. Ik mocht er niet meer op, wat ik ook zei of deed. Achteraf wel blij mee, had een klaplong en een gekneusde rib en ben overal beurs.

Auw.

Bijgelezen maar even geen zin om uitgebreid te reageren. Ben namelijk versleten en weet nu als dat ik voor 21 maart geen lange ritten meer gaat maken, want dan red ik de 26 km niet meer. Bolletje zal er geen problemen mee hebben, maar baasje wel.
Maar heb dus vandaag even 23,8 km gereden met een gemiddelde snelheid van 9,4 km/u. En zatten het laatste stuk naar stal precies in de spits in het dorp en volgens mij stond de A15 vast. Gezien het vele sluipverkeer. :+
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:49

Dank jullie allemaal voor de opbeurende woorden..Kristel ik moet inderdaad proberen onbevooroordeeld te blijven kijken. Ik ben dan natuurlijk de shetlanders gewend en die waren juist flink aan de maat met hun 1m07...als ik er daar 1 van 95cm naast zette (en dan denk je bij jezelf wat is nu 12cm) dan maakte dat toch een wereld van verschil!

Hoofdstellen is idd genoeg keuze in...mijn man Edgar kreeg bijna een hartaanval toen ik een Anky (en eigenlijk ben ik absoluut geen Anky-fan maar dit hoofdstel voelde zo fijn aan) hoofdstel uitzocht bij Divoza en hij mocht betalen bij de kassa ;)

Amber, ik blijf maar in jouw profiel kijken en ik kan bijna niet geloven dat jij dan toch 1m75 bent en dat jullie als combi zulke prestaties neerzetten. Als je het toch zo geschreven ziet (zonder plaatje) pony 1m42 en ruiter 1m75 dan denk je naaaaaaaah...past NOOIT! Heb jij misschien ook een foto Mileintje?

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:09

Ik ga je ook een foto showen!
Dit is de fjord van mijn oude stalgenootje..die heb ik een tijdje bijgereden toen Beer nog niet ingereden was..op haar kon ik de bossen bij stal ontdekken. Echt een fantastisch paard! Zo braaf! Vind het ook echt jammer dat zij en haar baasje weg zijn..
Afbeelding
paard: 1.40 en ik ben dus 1.71. Kan prrrrimaa!

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:12

nathalie2302 schreef:
Dank jullie allemaal voor de opbeurende woorden..Kristel ik moet inderdaad proberen onbevooroordeeld te blijven kijken. Ik ben dan natuurlijk de shetlanders gewend en die waren juist flink aan de maat met hun 1m07...als ik er daar 1 van 95cm naast zette (en dan denk je bij jezelf wat is nu 12cm) dan maakte dat toch een wereld van verschil!

Hoofdstellen is idd genoeg keuze in...mijn man Edgar kreeg bijna een hartaanval toen ik een Anky (en eigenlijk ben ik absoluut geen Anky-fan maar dit hoofdstel voelde zo fijn aan) hoofdstel uitzocht bij Divoza en hij mocht betalen bij de kassa ;)

Amber, ik blijf maar in jouw profiel kijken en ik kan bijna niet geloven dat jij dan toch 1m75 bent en dat jullie als combi zulke prestaties neerzetten. Als je het toch zo geschreven ziet (zonder plaatje) pony 1m42 en ruiter 1m75 dan denk je naaaaaaaah...past NOOIT! Heb jij misschien ook een foto Mileintje?

sorry ik heb geen foto :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:12

dat kan inderdaad prachtig..maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar....jij bent een dunnetje en die Fjord is een tank! ;) :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:16

Haha ja maar goed, qua lengte veranderd dat niet bij jou toch? En dit is een fjord van 16 dus mooi uitgegroeid. Cos is nog een beeb.. Heb je mijn topic gezien van Beer een jaar in the picture? Zooooveel veranderd op zijn 4de! Hij is nog lang niet af..dus dat moet je ook onthouden bij Cos..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:21

kristelhans schreef:
Hij is nog lang niet af..
:D

maar 10 cm zal hij niet meer groeien :P Het is alleen aan 1 kant zo ellendig...weet je ook wat het voornamelijk is. Ik koop nu 1 keer (eindelijk) een Fjord en die moet de rest van zijn leven meegaan...ik had een mooi lijstje met wensen en op nummer 1 stond...'groter dan 1m45', nummer 2 is 'beleerd voor de wagen' en nummer 3 'vriendelijk in de omgang'...is toch niet eens een heel veeleisende 'wishlist' dacht ik zelf en daarom vind ik het moeilijk als ik dan toch al concessies moet doen...maar misschien hecht ik ook teveel waarde aan die paar cm...ik weet het niet...moet woensdag gewoon proberen om zonder oogkleppen op naar beide heren te kijken (alhoewel ik volledig geloof in de oprechtheid en eerlijkheid van Bart als hij zegt dat Cassper voor ons niet de meest geschikte keuze zou zijn dus waarschijnlijk (en het steekt om dit te schrijven) valt hij al gewoon af...)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:24

Ja, zo moet je wel denken denk ik. Helemaal als je een paard voor het leven wil. En als Cos het ook niet is, dan moet je maar gewoon verder gaan zoeken..de veulentijd komt er aan dus de verkoop trekt wel weer wat aan zo...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:32

Dank je Nathalie !
Als ik nou keer in buurt ben met wedstrijden.. moet je maar is proefrondje rijden, voor het passen :P?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:33

Dat is ook allemaal waar hoor..maar in gedachten stond hij natuurlijk al hier in stal... ;)
Geduld is een schone zaak toch...ehm...zegt men tenminste..ik geloof er niet veel van..:P

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:34

Amber_ schreef:
Dank je Nathalie !
Als ik nou keer in buurt ben met wedstrijden.. moet je maar is proefrondje rijden, voor het passen :P?

hehehe...ja daaaag...die van jou is dus ook nog iel...en ik weeg nog 80 kilo...paard zakt door de benen en ik heb het weer gedaan. Ik wil hoe dan ook wel eens komen kijken als je in de buurt bent..je ging toch binnenkort naar Lelystad?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:48

nathalie2302 schreef:
dat kan inderdaad prachtig..maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar....jij bent een dunnetje en die Fjord is een tank! ;) :P

Ga ff foto van mij en Tjootje zoeken, Ik was indertijd zeker geen dunnetje en tjo zeker geen tank :D

Heeeeel lang geleden feb 2006: http://img462.imageshack.us/img462/8113/img0961a1zn.jpg
BF testen Juli 2006: http://img113.imageshack.us/img113/2431/img1884auv9.jpg
Hij spoort niet maar dat wisten we al: Andy op Tjo http://img156.imageshack.us/img156/5905/aimg2413wv3.jpg
Ikke op wedstrijd: Afbeelding

En ja je kar past ook achter 1,40: Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:06

hehehehe..dat ik de kar erachter kon hangen had ik niet betwijfeld :P...

maar jij bent niet zo lang toch Viv? Wat chique ziet dat eruit zeg, zo in western outfit....super mooi

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:07

1.70 dus valt mee hoor :D Andy is 1.85 die is voor 1,40 dan weer te lang vind ik zelf.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:44

Jeetje, ik heb wat gemist gister...

Nathalie, wat erg! Had je net je zinnen gezet op Cas, ik snap wel dat dat een hele teleurstelling moet zijn...
Kan je anders niet toch gewoon met grondwerk en rijden beginnen, en als jullie vertrouwen beter is, dat jullie het nog eens proberen? Het is een gokje, maar de reden dat ik het zeg is alsvolgt;

Gister ben ik voor het eerst op Ynia gestapt. 5 weken elke dag grondwerk of spelletjes, gewoon elkaar leren kennen en de hele reut.
Nou is het zo, zoals sommigen misschien gehoord hebben, dat Ynia met het opstijgen alles nog eng vind, als een tierelier achteruit loopt etc. Wat denk je dat er gister gebeurde? Helemaal niets, geen stap! (Straks in VVDD meer!)
Aan de andere kant denk ik toch ook wel dat Bart zijn paarden wel kent, maar leg het hem toch eens voor, misschien?
Edit: Oh ja, en vergat bijna te zeggen... Ik ben 1m84, Ynia is net boven de 1m50 dus krijg je toch hetzelfde soort principe van lengte ruiter/amazone vs paard. Uiteindelijk zijn Fjorden werkpaarden, en een stuk stugger en taaier dan 'sierpaardjes', mag je niet vergeten. :)

Kristel: Vind het niet meer dan normaal om mee te leven, kan me veel te goed voorstellen hoe het zou voelen. ;(

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:09

Wat een fijn moment zal dat geweest zijn Stef...heerlijk als je dan zo de vruchten kunt plukken van het 'bonden' met je paard!

De ellende bij ons is dat wij het paard voornamelijk voor het aangespannen rijden willen en dat het rijden een mooie plus is. Een paard dat zich enorm sterk maakt en continu in verzet is voor de wagen gaat nog heel wat men-uren, zweet en tranen kosten....nu is het echt niet zo dat ik een kant en klaar robot-paard zoek hoor...verre van...en het is ook niet zo dat ik er niet in wil investeren qua tijd en aandacht (zou dat zo zijn, moet je helemaal niet aan een paard beginnen natuurlijk)...maar het is wel zo dat ik op een gegeven moment 3 kinderen achterop de wagen wil meenemen.....natuurlijk kan er altijd iets gebeuren en moet je altijd bedacht zijn en met respect en verantwoordelijkheid een hobby met paarden bezigen.....maar de basis moet wel vertrouwd zijn.
Ik zit aan alle kanten te wikken en wegen..Cassper is gewoon precies wat ik voor ogen had, maar Bart is uiteindelijk iemand met ontzettend veel ervaring (zowel met de fjorden als met het beleren en aangespannen rijden) en ik zou de grootste sukkel ter wereld zijn als ik zijn advies naast me neer zou leggen.. :o

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:36

Snap ik, Nathalie, ik zou er ook niet tegenin gaan, maar misschien overleggen? Ik ken het paardje natuurlijk niet, en dan blijft het gokken, maar veiligheid gaat inderdaad boven alles, met alle takken van de sport.

En zoals al gezegd is, Cos kan nog uitdijen, en nog een beetje groeien, dus met je 1m74 zou het gewoon moeten kunnen om er dan toch nog op te rijden. Zeker als het maar af en toe is. Gaan jullie toch eens naar hem kijken?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:41

Nou, wat een paardje, hoor, die Ynia. Ik ben echt apetrots op haar. Ze liep nog wat te hinniken hier en daar, en leek iets als verbaast te zijn dat de andere paarden niet op haar reageerden. En natuurlijk, een echt stuur zit er nog niet helemaal op, maar ze luistert naar de hulpen, doet wat ik vraag als ik het vraag, nog wat slordig maar dat komt helemaal goed. :)

Berichtje voor Sjol;

Gunther is inderdaad een geweldig leerpaard! Ynia heeft gister een prive lesje met hem in de bak gelopen, ze keek echt veel naar hem, en zag ook dat er niets aan de hand was. Eerst liep ze eventjes achter hem aan, maar liet zich dan ook wel weer bij hem wegsturen. Zolang hij er maar bij was.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:50

Wat heerlijk Stef dat het zo goed ging...zo kijk je helemaal hoopvol en vol goede moed naar de toekomst neem ik aan...

We gaan woensdag ook zeker kijken en ze naast elkaar zien (zodat ik met eigen ogen kan bepalen dat het verschil niet heel dramatisch is) en ze allebei aan het werk zien. Bart zou gewoon doorgaan met elke dag met Cassper rijden, maar gezien onze gezinssamenstelling zou hij hem niet adviseren.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:52

heerlijk Stef, dat het zo'n enorm verschil maakt, grondwerk! En wat is VVDD?

Heel erg moeilijk Natahalie, ik kan indenken, dat je enorm teleurgesteld bent. Ik hoop dat je eruit komt voor jezelf. Ik heb het gevoel, dat je al richting een bepaalde keuze neigt? En nu moet je ook nog wachte tot woensdag, dat is dan nog zo ver weg he.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:01

@ Nathalie: Uiteindelijk, moeilijk als het af en toe is, moeten er keuzes gemaakt worden, en tja, dan is het natuurlijk begrijpelijk dat je vooral wat het beste is voor beide partijen moet kiezen. Ik weet zeker dat voor jullie er ook heel veel positieve momenten komen. Heel veel succes, en hou ons allen op de hoogte!

@Pareltje: Verslag Van De Dag ;-) Het is een lang verhaal geworden, maar ik liet me eventjes meeslepen door het roze wolkje waar ik momenteel op loop.
Ik was al een gelover in grondwerk, maar te zien dat dat toch zo veel verschil maakt... ik ben best een emotionele muts op zo'n moment, ik stond zowat te janken van trots! ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:11

tja..dromerij is natuurlijk prachtig en in gedachten ben ik nog wel eens die onverschrokken Penny die als enige die ene gitzwarte hengst kan temmen :) , maar als een ervaren man als Bart zegt "zou het niet doen"....dan moet je het ook niet doen...

Nu dus weer wachten tot woensdag...ach ja...wacht nu al 4 weken dus dat kan er ook nog wel bij ;)

*gaat Stef's verslag lezen*