[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:15

Marcella schreef:
Sommige mensen hebben 2 zadels. O:)

Heb een Ainsley (dressuur) fit 4 die geen fit 4 meer is, maar heel erg breed. En een Continental Equiflex westernzadel ook erg breed (flexible panelen).

En anderen hebben 2 paarden die 1 zadel delen :D :Y) :+ 8-)

Dees1980

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:24

Ik heb een wintec 500 voor Rambo met verwisselbare boom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:25

Wel lastig hoor als beide tegelijk gereden moeten worden.

Ben wel aan het twijfelen geweest of ik mijn dressuur mischien beter niet te koop kan zetten, maar heb nu een passend dressuurzadel en wie weet als mijn nek weer beter gaat dat ik weer fanatiek dressuur ga rijden. Rij namelijk nog maar 1 of 2 keer in de weer ermee. En met het westernzadel rij ik nog het meest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:35

Marcella schreef:
Wel lastig hoor als beide tegelijk gereden moeten worden.

Dat probleem zie ik ook aankomen, echter dan komt er wel een ander zadel.
Tobago past nu gelukkig in deze, kan ie nog wat groeien en spieren krijgen, kan ik een passend zadel kopen.
En niet 1 waar ie snel uitgroeid.
Of Sjollie krijgt een nieuwe uitzet... (nieuw is tweedehands vermoed ik)

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:35

en ik heb ook weer een nieuw zadel, een Wintex 500 vzh. Dressuur moest op maat worden gemaakt, maar dat vind mijn portomonnee nog niet zo leuk, misschien volgend jaar :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:37

Vermoed dat mijn dressuur te breed is voor beide van je paarden Dom, maar anders zou je hem wel mogen lenen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:38

Vermoed ik ook...

Zeker voor Tobago, die heeft 2 boommaten kleiner dan Sjol.
En ik heb Sjol haar zadel op Hero gezien.. Dat gaat nie passe...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:38

Ben ik ook bang voor behoorlijk model verschil in.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:33

Marcella schreef:
Sommige mensen hebben 2 zadels. O:)

Meld zich :D Ik ben precies andersom, rijd veel met Massimootje en met Arizona te weinig.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:40

@Pareltje- wat heerlijk..kan me helemaal voorstellen dat dat je weer het lentegevoel geeft, nu hopen dat het nog even doorzet want als ik 's morgens met de hond ga wandelen is het toch nog wel berekoud...

Zadelproblematiek heb ik (nog) geen last van, wij...of eigenlijk hij natuurlijk...gaat eerst conditie en spieren kweken voor de wagen (die we gisteren hebben opgehaald..ben helemaal blij maar wordt er wel nog ietsje ongeduldiger van..alles is er nu, behalve Cassper :P )

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:58

ja klopt Nathalie, het was eigenlijk ook berekoud, vooral met die wind.
Maar ik was zo happy dat we weer lekker op stukken konden gellopperen en Lianne zo uitgelaten, en dat zonnetje erbij, ja, kreeg dat lente gevoel helemaal! Wat voor hond heb je eigenlijk?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:29

Jeetje, ik ben wat begonnen. *Verstopt zich* ... Sorry!

Maar goed, met dank aan Pareltje, ga ik van de week eens op zoek naar een mooi, passend, boomloos zadel. Lijkt me voor Ynia, gezien haar bouw, een goed idee. (Kaarsrechte rug, en nog echt een bolletje - al wordt het wel steeds minder!)

Voorlopig leen ik nog even het zadel van iemand op de manege, dat verstelbaar is en met breede boom heel goed past, want het begint nu wel heel erg te kriebelen. Ik wil erop. Al is het maar 10 minuutjes in de week in het begin.
Verder zijn we elke dag bezig met spieren kweken, vaak spelenderwijs, maar soms ook echt serieus trainen (vind ze minder interessant ) en het gaat steeds beter, gelukkig.

@Nathalie: Wanneer komt Cassper nou naar huis?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:35

leuk om te horen StefenYnia. Houd je ons op de hoogte van de zoektocht? Ben erg benieuwd. Ben je al eens op Ynia gaan zitten trouwens?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:55

@ Pareltje - wij hebben een Border Collie kruising (onbekend)

Afbeelding

@Stef - ben ook benieuwd waarmee je "thuis" komt. Wanneer Cassper thuis komt weet ik nog niet, ik zal vandaag Bart eens bellen hoe het ervoor staat. We spreken nog een keer af dat ik mee kan rijden door het dorp en zelf met hem kan sturen en als hij zover is, kan hij dan in principe naar huis komen. Tot die tijd maken we al grapjes dat ik een rasechte Penny ben geworden met een denkbeeldig paard op stal....heeft wel een voordeel want de stal blijft er maar netjes bij liggen met een grote berg schoon vlas erin. Nadeel is dat ik me zorgen begin te maken over de onaangeroerde berg hooi met wortels die er ook in ligt..misschien toch de DA eens bellen :D :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:05

wat een leukerd Natalie! Lekker koppie heeft ie, en een voorliefde voor idioot grote takken. Gooit lekker weg ;) . Ben benieuwd wanneer je voor het eerst met Casper kan gaan mennen!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:03

@ Pareltje: Jazeker, toen ik ging kijken heb ik op haar gereden, stap en draf alleen daar ook de bak een grote ijsbaan was. Ze week netjes uit als ze langs een bevroren plas op de hoefslag kwam en was, in het algemeen, een zeer zorgzaam, braaf paardje dat goed op de hulpen reageerde. (Licht in de mond, licht aan het been etc)
Ondertussen heeft mijn instructrice er ook een half uurtje op gereden, en die heeft galop geprobeerd, dat bleek arme Ynia nog niet te snappen, dus daar trainen we goed mee aan de longe en in vrij longeren - ze pakt het erg snel op, maar wil nog wel eens een beetje lui zijn. :+

Ze is verder erg braaf onder het zadel en doet echt haar best voor je, dus dat gaat echt goedkomen, weet ik zeker.

@Nathalie: Echt net een moeder die op haar kind zit te wachten. De kraamkamer is klaar, de benodigdheden zijn er, laat het 'kind' (van een grove 500-700 kilo...) nu maar komen!
Hou ons op de hoogte van wanneer hij komt, he. :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:21

StefenYnia schreef:
laat het 'kind' (van een grove 500-700 kilo...) nu maar komen!
:')

Yikes...heb zelf al 3 kinderen op de wereld geholpen dus deze sla ik even over als je het niet erg vindt :P ....ben blij dat Piorre die taak voor mij heeft waargenomen...

Had even in je profiel gespiekt en zag dat je een Fjord van 7 hebt (ik heb het nog nodig om dat geschreven te zien staan, gooi nog niet de juiste jaargangen bij de juiste beginletter uit de losse mouw (tenzij het uiteraard een D of B is of redelijk dichtbij de C), begrijp ik nu goed dat deze nog maar pas onder het zadel is dan?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:25

Wat een leuke hond nathalie :)

Hier overigens nog geen zadel :+

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:33

nathalie2302 schreef:
StefenYnia schreef:
laat het 'kind' (van een grove 500-700 kilo...) nu maar komen!
:')

Yikes...heb zelf al 3 kinderen op de wereld geholpen dus deze sla ik even over als je het niet erg vindt :P ....ben blij dat Piorre die taak voor mij heeft waargenomen...

Had even in je profiel gespiekt en zag dat je een Fjord van 7 hebt (ik heb het nog nodig om dat geschreven te zien staan, gooi nog niet de juiste jaargangen bij de juiste beginletter uit de losse mouw (tenzij het uiteraard een D of B is of redelijk dichtbij de C), begrijp ik nu goed dat deze nog maar pas onder het zadel is dan?

Inderdaad, mijn 'dieseltje' heeft bouwjaar 2002, en wordt op 11 juni dit jaar 8. Omdat ze toch wel een aparte achtergrond heeft, is ze pas vanaf 13 jan. j.l. onder het zadel. Ze heeft namelijk tot haar 4-5e jaar in de kudde in het wild geleefd, in bezit van staatsbosbeheer. Toen ze onhoudbaar werd binnen de kudde en de kudde dus ook opjoeg als er inentingen gegeven dienden te worden, zou er sprake zijn geweest van dat ze eventueel naar de slacht zou worden gebracht.

Gelukkig heeft Janine Dudoc van de gelijknamige stal in de omgeving Made, haar een kans gegeven, en heeft er in 2008 zelfs een stermerrie premie mee gewonnen! Helaas had Janine het te druk en moest uiteindelijk afscheid nemen van Ynia.
Die is doorgegaan naar een handelaar, die haar dus zadelmak heeft gemaakt. Vanaf 2 februari hoort ze bij mij, en mag ze ook bij mij oud worden. We doen het rustig aan onder het zadel, en tot nu toe, is ze erg braaf ermee, maar moet duidelijk nog aan haar balans, bespiering en vertrouwen werken, en dat is wat we de afgelopen weken hebben gedaan.
Gewoon een kwestie van doorzetten, lekker veel afwisseling en vooral wederzijds respect. We beginning steeds beter op elkaar ingespeeld te raken, ik merk het nu echt. Heerlijk gevoel is dat.

En alweer heb ik een heel bericht volgerateld over mijn bolleke, ik zal maar weer eens in m'n stulpje kruipen. ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:37

*rammelt wat aan Stef d'r stulpje*..kom er maar gerust weer uit hoor...ik vind het alleen maar erg leuk om te lezen..heb je niet ook bijpassende foto's van je wilde dame?

Heeft staatsbosbeheer een hele kudde Fjorden lopen ergens dan? Hier in de buurt loopt wel de kudde koninks (oostvaarderse plassen) dat vinden we altijd erg mooi om daar te gaan wandelen/kijken...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:49

Tja, ik kan anders echt wel door blijven gaan, dus ik probeer er een beetje op te letten niet hele verhalen te schrijven, dat laat ik vaak aan 'Ynia' over. (Voorbeeld: [VVDD] Kat-&-kwaad )

Met betrekking tot fotos, heb ik dit topic:
[ITP] Met trots in the picture: Ynia!
Al heeft een manege maatje ook hele mooie fotos gemaakt (Ja, ja, Ynia heeft een fanclub, hoor!) die ze naar mij toe heeft gestuurd. Ik zal proberen ze vanavond up te loaden. :)

Staatsbosbeheer heeft een aantal paardenrassen in kuddes op hun grondgebieden staan. Ynia komt uit een kudde in Goeree-Overflakkee, en stond geregistreerd bij Staatsbosbeheer in Tilburg. Ik geloof dat er ook in de Biesbos het een en ander aan paard staat.
Na alles gelezen te hebben over Staatsbosbeheer de laatste tijd, ben ik ontzettend blij dat Ynia niet meer bij hen staat...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:53

Ik meld me hier ook maar eens..heb hier ooooit een paar pagina's meegekletst maar das al weer een tijdje geleden! Ik zie aardig wat bekenden van FW voorbij komen, wat gezellig!

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:02

Hallo allemaal :wave:

Ben eigenlijk op zoek naar een nieuw hoofdstel voor mijn knollie.... er is zoveeeel keus... iemand tips?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:03

kristelhans schreef:
Ik meld me hier ook maar eens..heb hier ooooit een paar pagina's meegekletst maar das al weer een tijdje geleden! Ik zie aardig wat bekenden van FW voorbij komen, wat gezellig!

Hallo Kristel, en Beer natuurlijk, welkom (terug) bij de Bolletjes-club op Bokt. :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:17

Ha nog een FW-lid! Bedankt! Ja ik kan nu niet rijden dus zit ik opeens veel meer achter de laptop!