[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:05

Dees1980 schreef:
Ik sta in Barendrecht was in de buurt echt weinig te vinden helaas :(

balen.... je bent net te laat..
(hoewel de bonte Diesel die we op stal hebben in heel leuk en zijn baasje ook!!! dat is de laatste nieuwe,
nu is het echt vol....jammer... was vlak bij geweest voor je..)

Jammer dat Rambo nog even uit de running is. Gelukkig kan je al wandelend en vertroetelend elkaar ook goed leren kennen.

Even Marcella's plaatje geleend.. Mijn bolle staat dus op een soort eilandje..
Afbeelding
.......................hier dus.................net boven de tekst "hier dus"

De ronde lus onderop de foto.. Op dat eiland alleen via 1 brug te bereiken (die staat er net niet op..)
Daar wonen Sjolvir en haar schaduw...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:11

Ideaal toch die Google earth plaatjes. :P

Nies_

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:12

:j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:34

Dit is ook een leuke website zeker voor het eventueel plannen uitrekenen van routes. En het val nog tegen als je alle kleine rondjes aan elkaar plak.
http://www.afstandmeten.nl/

Ga denk ik een zondag maar eens richting molens rijden je schijnt nog een heel stuk verder langs de boezem te kunnen doorrijden (richting Kinderdijk). Als ik het goed onthouden heb dan heb je daar mooie bermen langs het fietspad, maar is jaren geleden dat ik daar geweest ben.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:20

Marcella ben op jou stal geweest vandaag Heijkoop toch??? was nog een stal vrij maar dan die aan het begin van het terrein naar dat bruine paard onder die loods.

Vond het niks de stal helaas , de rest stallen met uitloop en bak etc is echt geweldig :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:13

[VVDD] Doodenge tractor!! zo'n formaat zie je zelden.

Tobago is chicken!!! voor Tractoren!! nou ja, deze bijzondere dan... ;) :+

Dees, ik wist eigenlijk niet dat er in die loods ook nog paarden stonden, ik dacht alleen achteraan in die nieuwe stalletjes met uitloop waar Hero van Marcella ook staat.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:20

Nee in het begin waar je het terrein op komt waar de tractors onder staan zijn 3 stalletjes maar de wanden van de stal zijn zo hoog dat Rambo daar niet normaal overheen zou kunnen kijken en hij zou dan ook heel de dag op stal staan zonder lekker buiten te komen dus daar schiet ik niks mee op want nu word hij nog wel eens buiten gezet in de bak als ik er niet ben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:37

Bij ons, wordt je paard overigens niet buitengezet als je er niet bent, moet je zelf doen, of vriendje vragen..
Echter in mei tm oktober gooi ik de mijnen 24/7 het land op.
(eerst even laten wennen aan het gras)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:47

Nee dat hoeft van mij ook niet perse hoor maar vond de stal gewoon vreselijk donker met hele hoge muren en sta nu gewoon vergeleken met die stal in een super mooie box waar hij alles ziet en lekker licht staat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:42

Dees1980 schreef:
Marcella ben op jou stal geweest vandaag Heijkoop toch??? was nog een stal vrij maar dan die aan het begin van het terrein naar dat bruine paard onder die loods.

Vond het niks de stal helaas , de rest stallen met uitloop en bak etc is echt geweldig :D

Als ik jou was zou ik wel doen, maar er wel duidelijke afspraken over maken dat als er een box met uitloop vrij kom jij als eerst aanspraak maak dan. Er staat trouwens wel een paard te koop en weet niet of die persoon dan de box wil aanhouden.

Sjolvir onder de kapschuur heb je nog 3 boxen. Ga even je topic lezen. ;)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:16

Hebben we mekaar nog gemeet ook zonder dat we het wisten hahahaha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:26

Hebben we een mini meeting gehad. ;)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:37

Ja hahah wist niet hoe je eruit zag anders had ik het wel gezegt van ik ben die en die :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:43

Je gezicht kwam me wel op de ene manier bekend voor en nu weet ik ook waarom. Had namelijk al een keertje gespiekt in je profiel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:06

Ritje richting boezem ga ik niet doen is mij een beetje aan de frisse kant zo langs het water en dan ook nog noordoosten wind.

Ga dus langs provinciale weg richting papendrecht, maar bij eerste rotonde 2de afslag bosje bij wijngaarden in rechtdoor tot aan het spoor (Betuwelijn). En dan als maar het spoor volgen tot einde weg (voorbij oude stal) met de bocht mee. Rotonde 2de afslag richting Piet Smid (stalling) doorrijden einde weg en dan linksaf en dan weer eerst volgende afslag linksaf. En weet nog uit de periode dat ik in Sliedrecht stond stukje super berm (afwachten wat het nu is). Einde van die weg weer linksaf tot weer bij de provinciale weg rechtdoor richting Bleskensgraaf en voorbij rotonde zijweg links in. Dan afslaan bij de 2de Zijweg weer een super berm einde weg links en dan rij je langs cafe de krom (zal wat geld meenemen voor een emmer water). :P Rechtdoor Oud-Alblas in en er doorheen rijden dan weer rechts oud-alblas weer uit was vorige jaar een schitterende berm, maar nu helaas prut en het laatste stuk naar stal toe. Ongeveer 24 tot 26 km. Mocht ik het niet meer trekken dan kan ik wat lusjes weglaten. :+

Ben aan het plannen wat voor een rit ik wil maken moet in ieder geval in de buurt van 26 km gaan komen. En kijken of ik nog stukken berm kan vinden die geschikt zijn voor een galopje. Drafconditie is nu wel heel erg goed zeker als die diesel eenmaal op gang is. En een uur in de bak rijden is een peulenschil voor hem en leg dan tussen de 7 en 8 km af. Afhankelijk wat we doen, maar probeer aardig wat galop mee te pakken en ben dit ook behoorlijk aan het opbouwen.

Rondje:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=369457

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:13

geniet van je rit Marcella, hopelijk vind je een paar goede stukken berm.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:27

hi, de polder onveilig, door paardenverkeer!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:07

Ben nog even aan het wakker worden. Maar er staat hier volgens mij een smerig windje.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:08

Heb een uur buiten gewandeld met Rambo maar er staat idd een erge koude wind :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:19

De wind was idd koud vandaag :=

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:04

Hallo....*schudt iedereen netjes de hand*...mag ik hier ook meepraten? Ik geloof dat ik een paar mensen hier al (her)ken van FW...

Onze Fjord staat op het moment nog bij Bart v/d Berg om beleerd te worden voor de wagen (zie profiel)...dus ik hoopte een beetje mee te kunnen liften op jullie verhalen over jullie fjorden om de tijd te overbruggen :) ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:37

Welkom hoor. ;)

Hier heerlijk buitengereden en heb totaal 21,2 km gereden met een gemiddelde snelheid van 8,2 km/u en heb er dus 2,5 uur over gedaan. Laatste stuk langs de provinciale weg mochten alle automobilisten mee genieten hoe zwaar hij het wel gehad heeft. :D
Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:18

welkom Nathalie. Hoe lang is hij weg?

Lekker buiten gereden Marcella, maar wel een koude wind idd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:27

nathalie2302 schreef:
Hallo....*schudt iedereen netjes de hand*...mag ik hier ook meepraten? Ik geloof dat ik een paar mensen hier al (her)ken van FW...

Onze Fjord staat op het moment nog bij Bart v/d Berg om beleerd te worden voor de wagen (zie profiel)...dus ik hoopte een beetje mee te kunnen liften op jullie verhalen over jullie fjorden om de tijd te overbruggen :) ;)

De meeste van ons houden het simpel, hebben ook dezelfde users name!!

@Marcella, week voor de endurance niet te veel doen he!? Dan doet ie het in KWB niet meer. :D

Zwartje had nog steeds bakspook bij de deur..
En als nieuwe binnenkomer erbij hadden we, de 3 spiegels.. die er echt toch ook al 3 wkn hangen, pony's }> :+ :D :Y) 8-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:36

Sjolvir schreef:
@Marcella, week voor de endurance niet te veel doen he!? Dan doet ie het in KWB niet meer. :D

Zwartje had nog steeds bakspook bij de deur..
En als nieuwe binnenkomer erbij hadden we, de 3 spiegels.. die er echt toch ook al 3 wkn hangen, pony's }> :+ :D :Y) 8-)

Heb een diesel he kom langzaam op gang en eenmaal opgang niet meer te stoppen. :+ Hij was nog niet eens overdreven nat. :j :=

Ja maar die deur zou zomaar ineens opengaan als je er net loop dat is levensgevaarlijk hoor. En spiegels ook heel gevaarlijk, want dadelijk stapt je spiegelbeeld ineens uit de spiegel. :+