Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nanette_bokt

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:48

Haver:P worden ze drukker van toch ?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:22

Vandaag weer gelongeerd en gereden, vriendin was foto's aan het maken van haar pony en die heeft ook nog paar van Benthe genomen. Moet je eens even zien hoe mooi Bloos
Ze kwam hier net uit de galop en was dus nog erg druk aan het rennen, strékken joh!
Ik ben echt trots *LOL*

http://img512.imageshack.us/img512/1779 ... 195kz9.jpg

edit: Ja, er liggen takken in de bak, klopt. Heb ze er uitgehaald, net na deze foto..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:42

wow wat een draf!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:09

ziet er goed uir mrln 90 goeie draf zit erin

ik heb vandaag ook even weer gereden op mijn fjordje heb haar 3 maand terug weggebracht om te beleren en nu is ze sinds 3 weken weer bij mij die mensen die haar beleerd hebben zeiden dat het een eigenzinnig paardjes was en als ze haar zin niet kreeg ging steigeren maar ik dacht dat valt wel wat mee dus ben er vandaag weer voor de 3e keer opgegaan en toen kwam het ik wou rechts maar mevrouw wou links steeds maar doordammen en uiteindelijk bedacht ze maar even om te gaan steigeren bij de bankrand (binnenbak) nou daar lag ze dan met haar pootjes over de rand ik ben er maar afgegleden om haar er wer af te halen schrok er wel van maar weet nu in ieder geval wat ik kan verwachten als ze haar zin niet krijgt heb daarna weer gewoon wat gestapt en gedraaft en dat ging super
ik hoop binnenkort ook fotos te hebben van bonja en als ik ze heb zal ik even uitzoeken hoe ik ze hier neer kan zetten

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:19

Zo he pittige dame heb je daar! goed dat je daarna weer bent doorgereden.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:43

ja zal wel moeten anders doet ze dit elke keer
de eerste keer dat ik erop ging was bij die mensen om te kijken hoe ze was en toen steigerde ze ook 3 keer maar dacht ach ze probeert me uit dus heb haar even doorgepakt maar nu kreeg ze dus haar zin niet en voor ik het wist kwam ze al omhoog en lag ze over de bakrand heb haar daarna toch maar even heel goed aangepakt en goed beloond toen ze alles weer braaf deed heb vaker jonge fjordjes gereden maar hier zit toch best wat pit in maar denk als ze eenmaal weet dat het niet mag ze erg goed haar best zal doen

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:09

Oh dat is wel even schrikken zeg! Hebben die mensen die haar in hebben gereden daar niets aan gedaan? Daarvoor laat je een paard toch inrijden door een ander? (omdat ze er verstand van hebben neem ik aan)..

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:44

nee helaas hebben ze hier niks aan gedaan maar wat zou je dr aan kunnen doen ? ik weet het niet ik pak haar nu even goed door zodra ik voel dat ze omhoog wil drijf ik haar even extra naar voren maar kan het dus niet altijd voor blijven want voor je het weet staat ze stil en gaat ze omhoog ook als ze snel draaft staat ze ineens op de rem en gaat dus ook omhoog

ik had ook hulp gevraagt aan iemand via de mail want dacht dat diegene er wel veel verstand van zou hebben die lost problemen om met paarden dus kreeg toen een mailtje terug dat als ik haar ging rijden ik het met losse teugel moest doen maar ik rij al met losse teugel dus dat werkt niet als ik ze iets strakker pak gaat het beter jullie nog een idee hoe ik dit zo kunnen oplossen???

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:32

haar veel bezig houden zodat ze de kans niet krijgt om omhoog te gaan, en als ze neiging heeft om omhoog te gaan, naar voren rijden.

Ik vind het erg raar dat die stal waar ze is heen gebracht het niet hebben afgeleerd, of gezegd hebben wat je moet doen als ze omhoog wil komen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:37

Oef, lastig fjordje dus! Bloos!
Ik heb niet echt tips voor je, maar je kan em wel zo veel mogelijk bezig houden zodat ie geen kans krijgt om omhoog te gaan. Maar ik denk dat je dat al wel doet. En als ie de neiging krijgt om omhoog te gaan je handen laag houden en naar voren leunen, dan wordt het voor haar veel zwaarder om omhoog te komen, omdat je gewicht dan op de voorhand leunt.
Succes ermee!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:22

Bente heeft vandaag een uur aan de muur gestaan.. Ze deed niets anders dan gillen, draaien, poepen, plassen met de kop slaan.. Ze kan blijkbaar niet meer zonder haar kleine broertje.. Ze gedroeg zich alsof het haar eigen veulen was..
Ze moest eerst maar eens afkoelen.. Daarna nog even wat grondwerk gedaan en een wandelingetje, maar toen was ze ook vrij druk..
Apekop!!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:58

_Eveline schreef:
Oef, lastig fjordje dus! Bloos!
Ik heb niet echt tips voor je, maar je kan em wel zo veel mogelijk bezig houden zodat ie geen kans krijgt om omhoog te gaan. Maar ik denk dat je dat al wel doet. En als ie de neiging krijgt om omhoog te gaan je handen laag houden en naar voren leunen, dan wordt het voor haar veel zwaarder om omhoog te komen, omdat je gewicht dan op de voorhand leunt.
Succes ermee!

voorwaards houden doe ik ik zoveel ik kan maar als ik bijv rechts wil dan wil zij links en gaat ze zo erg protesteren dat ze tegen de bakrand aanloopt ik tik haar dan ook wat op haar hals met mn zweepje maar nog geen reactie ook op mijn been reageert ze niet en als ze dus echt haar zin niet krijgt gaat ze dus omhoog met het gevolg dat haar benen over de bak rand gaan

vandaag hebben we aleen even gestapt met een groepje door het bos en dat vond ze wel heel erg leuk had de hele tijd haar oortjes naar voren en wou zelfs een stukkje door het water dus dat ging goed maar nu in de bak nog

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:42

Okee, das wel leuk, dat ze het buiten goed doet! In de bak komt het vast ook wel goed, gewoon consequent zijn en haar laten weten wie de baas is.

Wat grappig dat Bente al zo aan dr broertje is gehecht, wel minder voor jou natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Benthe staat nu een tijdje alleen (door omstandigheden) en dat vind ze echt zó saai Dromen .
De wei is gestront, over een weekje kan ze weer bij de rest in. Kan niet wachten!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:00

mijn fjord word over 1 maand ong ingereden, dan word hij voor 4 weken weggebracht.
Die mensen die bodan gaan inrijden die gebruiken hun eigen zadel, een rossner.

Ik moet binnenkort ook een zadle kopen dacht zelf aan een rossner,pagony of wintec.
Alleen kan ik die zadel beter voor het inrijden kopen of erna?
Ik ben bang als ik hem koop voordat die word ingereden dat hij niet meer past als hij terug komt
En als ik na het inrijden een zadel koop dat ik dan met besteltijd zit of dat 1 van die 3 zadels toch niet passen en toch weer op zoek moet naar een ander zadel.
Dit kan ook voor het inrijden maar dat heeft iets minder haast omdat ik er toch nog niet op kan.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:11

Spannend dat Bodan word ingereden! Haha! ik heb zelf een pagony zadel maar ben aan het sparen voor een wintec, die vind ik gewoon mooier en fijner Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:02

Heb jij je zadel 2e hands gekocht of in een winkel?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:58

Ik kreeg hem bij de koop van Benthe.. 2ehands dus. Mijn volgende zadel ga ik ook 2e hands kopen denk ik. Moet nu toch maar eens op zoek want in het topic wat ik geopend heb, heb ik meerdere malen gehoord dat het zadel niet goed ligt. Ga het binnenkort even laten controleren door iemand die er meer verstand van heeft.. Op marktplaats staat trouwens niet veel..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:19

klopt, ik heb wel een mooi pagony haflinger zadel gezien, alleen ik twijfel of ik wel een zadel 2e hands moet kopen.
Straks ligt het zadel niet goed of er mankeerd alles aan.
Ben één grote twijfelkont haha.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:33

haha! Ja dat is natuurlijk ook zo... Alleen nieuw is meteen zó duur! En aangezien ik alles zelf moet betalen.. Als het niet goed is verkoop ik het gewoon weer, is mijn motto... Knipoog

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:34

Ik heb een zadle gezien op mp een pagony haflinger wat ik een paar berichtjes ook al had gezegd.

Het is een pagony halfinger VZ 18 inch boommaat 33/34 en heeft op een haf en fjord gelegen.
Het zadel is 3 a 4 jaar oud ze heeft het bij Divoza gekocht maar ze heeft geen aankoopbewijs meer.
Ze vraagt €250 voor het zadel incl. alle toebehoren, mag het passen maar dan moet ik het hele bedrag betalen en krijg ik het terug als het zadel niet past.
http://link.marktplaats.nl/166827734
Nieuwprijs €495 bij divoza.

Of kan ik beter voor een wintec gaan i.v.m. verwisselbare boom.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 02:18

ik denk dat je beter voor een wintec kan gaan met verwisselbare boom zodat je als je paardje groeit en die kans zit erin dan kan je je boom verbreden en dat is met dit zadel niet zo het kan nu nog passen maar mischien over een jaar al niet meer en dan moet je weer dit meisje nynke die het zadel te koop heeft staan heeft smalle niet al te brede haffies dus kans op dat het zadel over een jaar nog past is klein maar dat is mijn mening je kan ook altijd kijken of het zadel goed zit en ook als je er op zit want je moet natuurlijk wel lekker in je zadel zitten en je paard moet het ook lekker zitten

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:43

Dat is wel zo inderdaad.. Ik vind die wintec zadels ook gewoon lekker zitten, mijn nicht had er ook een voor haar haflinger, je zit is gewoon meteen goed op zo'n zadel. Sindsdien wil ik niet anders meer! Mijn pagony zadel gaat zsm de deur uit, ook omdat hij dus niet goed ligt..
Je mag die van mij wel overkopen Nagelbijten / Gniffelen

edit; http://dieren.marktplaats.nl/paarden-za ... ind=1&fs=1

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:27

ik ben vandaag naar divoza geweest om een zadel aan te laten meten want dat andere zadel wat ik erop had zat ook lang zo goed niet en ik wou graag een dresuur zadel nu heb ik een ainsley ofzo boomaat 33 17.5 dacht eerst dat er wel een 18 inch op moest maar dat werd net is te groot voor haar rug

zal straks even kijken wat het zadel echt voor merk is weet dat het een ainsley is maar de verdere benaming niet haha slim he

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:35

Okee! Ik ben ook nog hard op zoek want het word nu toch wel tijd, merk ook wel dat ze afgevallen is, het zadel schuift nogal!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:22

Bente is aan haar tweede jeugd begonnen, Huh, nu al..
Die was door de wei aan het racen met de twee knulletjes, bokken en stuiteren, hihi..
Ze mag wel weer eens aan het werk, maar goed..