Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_inge_

Re: Taxatietopic Fjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:39

1700 vind ik voor een fjord best wel veel geld ik zie namelijk niet dat die al veel gepresteerd heeft

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:47

1700 en niks gepresteerd... hmm dan heb je je echt laten n****.

Maarja het is maar net wat de gek er voor geeft. Knipoog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:48

1700 vind ik ook erg veel of zat er behalve het paard een complete uitrusting bij?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:10

Flurk schreef:
1700 vind ik ook erg veel of zat er behalve het paard een complete uitrusting bij?

ja

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:06

Ik heb helaas geen foto, maar wat is ongeveer de waarde van een 10 jarige fjordenruin, 1.48 hoog, vader is: Briggen
Hij heeft papier van het fjordenstamboek, en is gechipped, en dna getest.
Hij is dressuur op ongeveer L niveau ( wijken, schouderbinnenwaarts e.d kan die dus) en ook basis western gereden( nu dressuur, maar jaar geleden nog western). Er kan iedereen op rijden, beginner tot gevorderd, hij past zich aan zijn ruiter aan Lachen
Hij is isabel van kleur, met aalstreep en zebrastrepen op de benen. Hij is helaas wel een luchtzuiger. Wat is hij ongeveer waard??

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:53

silverbrumby schreef:
Ik heb helaas geen foto, maar wat is ongeveer de waarde van een 10 jarige fjordenruin, 1.48 hoog, vader is: Briggen
Hij heeft papier van het fjordenstamboek, en is gechipped, en dna getest.
Hij is dressuur op ongeveer L niveau ( wijken, schouderbinnenwaarts e.d kan die dus) en ook basis western gereden( nu dressuur, maar jaar geleden nog western). Er kan iedereen op rijden, beginner tot gevorderd, hij past zich aan zijn ruiter aan Lachen
Hij is isabel van kleur, met aalstreep en zebrastrepen op de benen. Hij is helaas wel een luchtzuiger. Wat is hij ongeveer waard??

uhm ik zal er niet meer dan 1300 ervoor geven.

L0SKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:28

Ik heb een 10 jr fjordenruin.
Hij is super braaf.
Hij is 1.40 hoog.
Hij heft een 1e premie gehaald op de keuring.
Maar moet nog op voor model.
Zijn vader is Astrix.
Hij is L1 met winstpunten tussen de paarden.
Kan super springen.
En hij kan voor de kar in enkel en dubbelspan.

Afbeelding

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:34

hee loske heb je ook een standfoto?

trouwens mijn mening is dat 1700 een goede prijs kan zijn voor een paard dat nog niet gespresteerd heeft. als het een betrouwbare pony waarin de basis er al goed in zit dan zou ik er ooit geen moeite mee hebben het ervoor neer te tellen. mits het exterieur mij aanstaat.

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:18

Mijn ouders weten niks van paarden af, dat is ook wel te zien aan het bedrag wat ze voor mijn fjord hebben betaald,, hij was best duur, en kon niks! Ach gut

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:20

Hoi,

Ik zit nog even te dubben tussen 2 Fjorden. Wat zouden jullie geven voor deze fjorden.

1. Yvar, 15-07-2002, ruin, HolmarxTunfeld, Voorlopig model (heeft alleen maar A-premies gehaald, ook als veulen). Hij is ingereden maar nog niet doorgereden. Verder is hij heel licht in de hand en makkelijk aan het been. Buiten is hij rustig en braaf, springen is nog nieuw voor hem.

2. Ylonja, 4 jr., merrie, Ohlsen Jr.x Myrstein. Modelmerrie. Is onder het zadel heel actief en snel. Heel licht en makkelijk in de hand. Springt heel leuk. Buiten is ze kijkerig maar braaf en doet niks.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:27

volgensm ij heb ik ze allebei wel eens met een foto in het boekje zien staan, kan dat?
ik vind dat de merrie goed kan springen eerder een - dan een + ik hou er niet van om op die leeftijd al te springen.
maar goed een modelmerrie die lekker te rijden is.. 1650?
en Yvar dan omdat het een ruintje is minder, 1400 - 1500 misschien. maar als hij veel uitstraling heeft en een flinke stokmaat zou ik er zelf al meer voor over hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:42

probeer het ook eens op deze:

Sjolvir
model merrie
1.47 m
(niet groot, wel flinke body, zonder dik of lomp te zijn, dus door groot persoon te rijden, ik ben 1.84 m lang!)
geboren juni 1997

v Brusvein
m Fanne mv Drageset

Z1 startgerechtigd bij de paarden. super braaf, goed doorgereden, kan alle Z1 oefeningen en Z2 bijna, zijn nu changement aan het leren.
makkelijk te rijden door iedereen, zelfs kids van 6! (loopt mee in manege lesjes) of door volwassen beginner..
Verkeersmak.
geen stalondeugden.
heeft als 3 jarige ooit eens 3 wkn voor de wagen gestaan...

haar moeder was ook model en haar 2 zussen Orvar en Ravijka zijn ook model... (meer kids had Fanne niet, bij eigenaar waar ik haar weg heb..)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:49

vergeten te zeggen, het springt ook leuk.... en braaf.
en het kan pony voetballen...

niet reuze spectaculair allemaal natuurlijk, maar wel grappige bijkomstigheden... Waar je een hoop lol mee kunt hebben!!!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:56

Ik denk sjolvir 2400
Is toch "al" 10..
Leuke afstamming..
Leuk niveau.. dus zeker goede leerpony..

Serika09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:01

fjordido schreef:
volgensm ij heb ik ze allebei wel eens met een foto in het boekje zien staan, kan dat?
ik vind dat de merrie goed kan springen eerder een - dan een + ik hou er niet van om op die leeftijd al te springen.
maar goed een modelmerrie die lekker te rijden is.. 1650?
en Yvar dan omdat het een ruintje is minder, 1400 - 1500 misschien. maar als hij veel uitstraling heeft en een flinke stokmaat zou ik er zelf al meer voor over hebben.

De merrie heeft pas eind vorig jaar leren springen voor de Abop en ze vindt het gewoon leuk, ze heeft in totaal mss maar 5 keer gesprongen!! En trouwens ze wordt dit jaar 5 dus niets te vroeg!!

Sorry dat ik even reageerde maar het is mijn merrie en ik spring niet als ik denk dat het niet kan!! Oh ja en ik geloof niet dat je deze merrie al eens in het boekje hebt zien staan!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:46

heb helas geen foto's, ja heb wel foto's maar weet nog niet hoe ik ze kan plaatsen.
mij fjord is;
ruin,
12 jaar oud
vader orsta,
1,54 hoog.
keuringen allemaal 1ste premies
1x dagkampioen in vrouwenpolder en 1x in renesse
verder vanaf zijn 2de tot z'n 9de kampioen ruinen of reserve kampioen.
2 jaar geleden 3de bij bestgaand in dord
predikaat prestatieruin
springt makkelijk de 60cm
trekproef erg braaf.
helaas durft niemand hem voor een gewone kar in te spanne nvanwege verleden
kan dressuur op ongeveer m niveau(train m er wel op maar rijd vanwege tijdgebrek geen wedstrijden)
had tijdens de abop niet minder dan 8 punten per onderdeel
helaas alleen verkeersmak met een liverpool stang(vanwege ernstig verkeersongeval 9 jaar geleden) is dus bang voor dingen die recht op hem af komen.
verder wel pittig maar als het moet ook mega braaf en werkelijk 100% betrouwbaar(hihihi ben weleens boven op z'n rug in slaap gevallen)
door een bejaarde keurmeester op de keuring in vrouwenpolder is er toen hij 2 jaar oud was 6500 gulden voor geboden.(toen was hij nog wel hengst)
ben benieuwd wat jullie vinden.
moeder is overigens elite.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:48

als je in oude tonge woont.. die sjol van mij start daar op 3 febr. bij die manege ergens aan de dijk, weet zo niet hoe het daar heet...... in het regio kamp in de m2.. (vandaar z1 gerecht. nog niet gestart.. mag niet voor het kamp... dus effe wachte....)

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:49

overigens voor mij is hij goud waard dus maakt de prijs absoluut niet uit, hij gaat toch nooooiiiittt meer weg. was alleen wel nieuwsgierig

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:58

murie21 schreef:
Ik heb er 1 voor een vriendin van mij die dit paard wil kopen(= haar verzorgpaard)
Noahchim
orsta x barstad
13 jaar en 3e premie.
Afbeelding
Afbeelding

3de pemie bestaat wel degelijk. omdat hij toen kreupel liep kan je hem zowiezo op een centrale keuring op nieuw laten keuren. dan zal hij vast een hogere premie krijgen en wordt hij ook meteen meer waard. je mag overigens maar 1x op een jaar meedoen met een centrale keuring. de aanvraagformulieren zitten gewoon in het boekje van het fjordenstamboek. ik doe zelf elk jaar mee gewoon voor de gezelligheid en als een soort hobby.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:01

Sjolvir schreef:
als je in oude tonge woont.. die sjol van mij start daar op 3 febr. bij die manege ergens aan de dijk, weet zo niet hoe het daar heet...... in het regio kamp in de m2.. (vandaar z1 gerecht. nog niet gestart.. mag niet voor het kamp... dus effe wachte....)

Hippisch Centrum Zuid-Holland??
Kom ik zeker ff kijken :p

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:20

En wat zouden jullie voor vera geven

Roepnaam: vera
vader: Anton
v. van moeder: halstor
Hoogte: 1.40m
Leeftijd: word dit jaar 7

Afbeelding

Afbeelding

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:22

Nog een aanvulling van hierboven.

Vera heeft op trek, men en zadelproef een B gehaald en met de keuring in oldeberkoop dit jaar een eerste klasse modelschap.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:59

neem niet serieus want ik heb natuurlijk geen enkel inzicht hierin Knipoog ben er niet zo mee bezig.

Hier taxaties van fjorden met foto's, zonder foto valt er niks over te zeggen, vind ik.

De fjord van LOSKE
Ik weet het niet zeker, maar bijna wel.. Jij komt toch ook met een van je fjorden bij de Kennemerruiters in Bergen met dat blonde meisje erop?
Ik denk dat je fjord ongeveer 2000 euro waard is, door de veelzijdigheid, afstamming en wat ie verder doet. Ik heb hem volgens mij wel paar keer gezien en ik vond hem erg mooi.

Vonyka
1500? Ik ben niet zo weg van haar bouw, of dat kan door de foto komen.

Bente
Echt zo'n steel-de-show-fjord Tong uitsteken Maar omdat hij nog erg jong is, 1000. Wat een mooi hoofdje!

Tea
Is die drachtig ofzo? DIK!
Wel ontzettend mooi hoofd, met gave pluk ervoor Haha! Ik zou zeggen 1600

Sun (Sunshine)
Merrie van 9, erg luxe gebouwd, mooie lange hals (voor fjord) Vader: Orsta
Van Bon heeft ons destijds de grond in geboort over haar bouw waardoor wij nogal zijn afgeschrikt om met haar naar de keuring te gaan Tong uitsteken Loopt niks officieels. Dressuur doet ze wel leuk, en springen kan ze erg goed, omdat ze het erg leuk vind Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
met m'n zusje kan ze iig wel goed lopen Knipoog

Meer foto's in me profiel

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:08

jammer dat er geen mensen zijn die zonder foto kunnen taxeren. maar op de behaalde premies en kwaliteiten.
ben druk bezig met foto's, maar krijg ze er gewoon niet op.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:09

kan wel foto naar gewoon emailadres sturen, dus wie o wie durft