Nakomelingen Olshen Junior

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Nakomelingen Olshen Junior

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:39

Slotty schreef:
ehm.. sjolvit, ik snap je reactie niet helemaal.. Bloos
En waarom heft de eigenaresse van Sunhild mazzel? we hebben toch allemaal mazzen met een OJ nakomeling! Vork
je mag me ook pb-en! Knipoog

Ik ken baasje van Sunhild en die had net weer winstpuntje!
Moet er nou nog 1 voor dat ze M is.... dus Mazzel!!
En ik heb Sunhild in levende lijve vaker zien lopen, dus
kan ik ook echt beoordelen of ik het een leuk paard vind of niet!
En ja dus Sunhild is een leuk paard!!! Dus baasje van Sunhild mazzel!

Overigens Sunhild ook mazzel met baasje!!! Die heeft veel over
voor d'r paardje!!! en rijdt 'm erg netjes, laat altijd paard in zijn waarde!
Leuk om naar te kijken!

Jullie vermoedelijk ook mazzel met een leuke OJ, maar die heb
ik allemaal nooit zien lopen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:43

Zou zeggen Sjolvir probeer te regelen dat ik 20 januari bij jullie kan starten. Knipoog Tong uitsteken O ja en ben dan eigenlijk ook een voorlezer nodig. Schijnheilig

O ja GoldenDancer heeft een OJ dochter gekocht.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:53

haha, allemaal afspraken hierzo Knipoog

zijn er nog meer nakomelingen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:00

Slotty schreef:

Handig hoor elkaar kennen. Tong uitsteken

Maar mijn lekker ding @picture.
[ITP] Fotoshoot Hero&Marcella

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:49

Marcella schreef:
Zou zeggen Sjolvir probeer te regelen dat ik 20 januari bij jullie kan starten. Knipoog Tong uitsteken O ja en ben dan eigenlijk ook een voorlezer nodig. Schijnheilig

O ja GoldenDancer heeft een OJ dochter gekocht.

Gaat niet lezen... Ben high teaen... !!!!
Zal Ing even vragen of er nog plek is....
Anders 13 jan Waalzicht OK dan! , ook super bakken! tegenwoordig,
leuke mensen etc... (Ridderkerk, aan Pruimendijk)

Foto van die OJ????

Voor het geval iemand hem niet snapt.. sommige paarden leven onder meer dan
1 naam.... hi hi.. wedstrijdnaam, roepnaam, stamboeknaam, troetelnaam...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:42

Slotty schreef:

Tja, al die fjorden mensen kennen elkaar nog al eens...
Inclusief alle bijnamen.. zucht, en dat is wel eens lastig..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 01:03

Zoals die van mij officieel heet hij Sunhild (ook op wedstrijden), maar op stal bekend als Hero. Knipoog

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:50

Leuk topic!
De opa van mijn pony is ook OJ en toevallig heb ik in 2005 stage gelopen bij de stal waar OJ stond. Heb hem een paar keer gezien maar hij was al gauw weg naar de kliniek.
Voor foto's, zie profiel!

Maiikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:29

Ik ook.

Een fjordenruin van bijna drie jaar!

Haha! Haha!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:41

Oke, gaaf. Welkom hier op het forum Maaike.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:28

Hey hey hier ook een Olshen Junior zoon Tong uitsteken
Mijn fjordje heeft ook Olshen Junior als vader Tong uitsteken en Nieske als moeder. Hij is 3 jaar en heb mijn ventje pas een paar maandjes Tong uitsteken echt een super paardje is het! Zal even foto's van hem zoeken Tong uitsteken

Groetjes Kirsten

ps. gave foto van Olshen Junior en natuurlijk mooie actie foto van jou fjordje!!

Weet iemand misschien precies waar Olshen Junior aan overleden is? Stamboek wil niets zeggen, alleen dat hij om gezondheidsredenen is afgemaakt. Ach gut Zou wel willen weten waarom hij op 18 jarige leeftijd al afgemaakt is.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:44

alcootje schreef:
unica schreef:

Ja, ik heb hem in het echt gezien en gereden.

Hij heeft namelijk een aantal jaren bij ons gestaan Haha! .

Ik heb hem ook regelmatig gereden.
Het was een heel fijn paard met een druk karakter maar wel heel eerlijk.
(ik vind het zelf wel heel erg jammer dat hij dood is, het was wel een type paard waar ik voor val.)

Ik zal even moeten zoeken voor foto's

Weet jij dan misschien waar hij aan is overleden?? Van uit het stamboek zegge ze namelijk alleen maar dat hij wegens gezondheidsredenen op 18 jarige leeftijd is afgemaakt Verdrietig Ik heb zelf een zoon van hem hij heet Askor (3 jaar) en mijn andere fjordje Djarne (7 maanden) is van de hengst Stendis Bue. Kent iemand die ook ??

Groetjes Kirsten

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:29

ja, hij had een ontsteking aan een zaadblaasje. Het werd te pijnlijk om gewoon te schachten.. hij was al eerder uit de dek gehaald, maar omdat hij dus ook niet meer normaal kon schachten is er een einde aan gemaakt... jammer, maar hij kon gewoon niet verder leven! Echt jammer van zo'n mooie hengst Ja
heeft hij eigenlijk nog goedgekeurde zonen?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:11

Het klopt wat je zegt slotty, helaas wel..... Jammer dat juist zulke dieren het leven moeten geven. Of die goedgekeurde zonen heeft weet ik niet.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:55

Slotty schreef:
ja, hij had een ontsteking aan een zaadblaasje. Het werd te pijnlijk om gewoon te schachten.. hij was al eerder uit de dek gehaald, maar omdat hij dus ook niet meer normaal kon schachten is er een einde aan gemaakt... jammer, maar hij kon gewoon niet verder leven! Echt jammer van zo'n mooie hengst Ja
heeft hij eigenlijk nog goedgekeurde zonen?

Ik heb geen idee of hij ook goedgekeurde zonen heeft. Askor was al geruint voordat ik hem kreeg. Ga met hem komend jaar voor het eerst naar de keuring, is hij nog nooit geweest. Tong uitsteken Mijn hengstje van 7 maandjes wel al, haha. Zijn vader is Stendis Bue. Hij had 38 punten en was eerst uit zijn klasse. Van alle veulens was meneer 2e haha. Top fjordje Tong uitsteken Weet je misschien ook wat meer over het karakter van Olshen Junior te vertellen ?? zou wel interessant zijn.

Groetjes

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:20

ja, dat weet ik! Haha! ik weet het weer van andere, want ik heb een tijdje geleden ook veel gezocht naar info ver hem.
Nou, zo is hij dus helaas dood gegaan... Verder was hij best pittig. Maar dat pittige kon omgezet worden in kracht in de oefeningen, dus dat was met rijden fijn. *moest je er wel mee kunnen opschieten*
Ik weet ook dat hij zo druk was in een paddock, of bak oid dat ze hem lastig op goed gewicht konden houden. Daarom werdt hij onder het zadel gereden, en ging hij niet meer in een paddock oid Hij liep namelijk in een half uurtje al zijn voeding en weer uit, en liep zich compleet in t zweet.
Hij was dus pittig, en redelijk heet voor een fjord. Daartegeover stond dat je die power met rijden wel kan bebruiken, en dat hij dus krachtigere bewegingen kon maken. Je ziet het ook wel op het filmpje van de keuring, op de vorige blz.
Dit is het zo'n beetje.. ohja! hij was 1.45 groot! Tong uitsteken

tingvar is ook ruin, maar laat geruind dus met hengsten trekjes... hij is model. Maar ik zou niet weten of hij ook een goedgekeurde hengst zou worden. Hij is wel groot, dus misschien is dat een plus (wel voor de prijs iig, ik ken er geen die zelf zo groot is!). Maarja, dan had ik hem weer niet gehad.. maar ik vind, persoonlijk, tingvar erg op OJ lijken, dus hadden we een soort 2e OJ gehad!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:06

Olsen was een hengst met een geweldig karakter. Hij was altijd braaf, hij beet ook nooit.Het was alleen een hengst die heel erg heet was en erg gefixeerd was op ander paarden.Daardoor kon hij niet langer dan een half uur in de wei of bak lopen. Hij bleef dan op en neer lopen en dan liep het zweet in stralen van hem af.Daarom werd hij bij ons heel regelmatig onder het zadel gereden.Met dekken was hij ook heel heet,je moest hem ook regelmatig "helpen" bij het dekken.Hij was zelf niet zo groot dus als je een wat grotere merrie had die bv voor het eerst gedekt moest worden dan was dat wel eens moeilijk voor hem omdat hij zo snel en fel was met het dekken.
Het is erg jammer dat hij er niet meer is maar met een zaadblaas ontsteking is dekken gewoon te pijnlijk, zelf plassen is dan al erg moeilijk.
(bij on is hij trouwens nooit ziek geweest, hij heeft ruim 3 jaar bij ons gestaan)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:43

Het is jammer ook dat de hengst niet meer de kans kreeg om zijn laatste A certificaat te halen, want dan was hij elite geweest.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:54

daar heb ik nog niet naar gekeken eerslijk gezegd. Dat is zeker jammer ja!
ja, alcootje, dat probeerde ik ook te vertellen Knipoog
maare, ik snap niet echt wat je bedoeld met helpen... neem aan dat hij de weg wel kon vinden! toch? Nagelbijten / Gniffelen
en wanneer is een hengst een snelle dekker? ik heb totaal geen ervaring met de practijk hoor.. Tong uitsteken

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:28

alcootje schreef:
Olsen was een hengst met een geweldig karakter. Hij was altijd braaf, hij beet ook nooit.Het was alleen een hengst die heel erg heet was en erg gefixeerd was op ander paarden.Daardoor kon hij niet langer dan een half uur in de wei of bak lopen. Hij bleef dan op en neer lopen en dan liep het zweet in stralen van hem af.Daarom werd hij bij ons heel regelmatig onder het zadel gereden.Met dekken was hij ook heel heet,je moest hem ook regelmatig "helpen" bij het dekken.Hij was zelf niet zo groot dus als je een wat grotere merrie had die bv voor het eerst gedekt moest worden dan was dat wel eens moeilijk voor hem omdat hij zo snel en fel was met het dekken.
Het is erg jammer dat hij er niet meer is maar met een zaadblaas ontsteking is dekken gewoon te pijnlijk, zelf plassen is dan al erg moeilijk.
(bij on is hij trouwens nooit ziek geweest, hij heeft ruim 3 jaar bij ons gestaan)

Daar zie ik toch heel duidelijk mijn Askor in inderdaad. Als je een klik met hem hebt gaat hij voor je door het vuur. Hij is inderdaad heel erg lief en doet echt niemand wat, erg paard gericht en ook op mensen en werkt zo graag voor je. Askor is 1,46m. Ook niet heel erg groot dus. Maar zoals jullie vertellen lijkt het inderdaad heel erg op mijn eigen Askor Bloos Had hij ook een soort van overgevoeligheid voor suiker? Askor kan daar heel slecht tegen en is er ook heel erg ziek van geweest. ( suiker was 1 van de oorzaken, hij was ook pas net bij ons dus de stress en andere omgeving ensow) Maar hij is inderdaad als hij alleen is ook zo onrustig en maar voor het hek rennen. Dacht dat dat gewoon een soort van aangeleerd gedrag was maar Olshen Junior had dat dus ook. Echt gaaf dat ik nu eindelijk info over Olshen Junior kan krijgen, ben al zolang opzoek. Haha! Bedankt alvast!!!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:35

Marcella schreef:
Slotty schreef:

Handig hoor elkaar kennen. Tong uitsteken

Maar mijn lekker ding @picture.
[ITP] Fotoshoot Hero&Marcella

leuk:D

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:52

suiker? dat meen je niet! Ik had ook de indruk dat Tingva daar een beetje gevoelig op was.. vooral wortels, daar zit veel suiker in. Iedereen om me heen dacht dat t onzin was, maar ik geef hem toch maar niet zoveel...
Maar jouwe dus ook? ben ik toch niet gek Clown

zijn er al zonen gevonden?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:34

naar mijn weten zijn er geen goedgekeurde zonen van Olsen.

Helpen met dekken betekend dat hij idd af en toe het zelf niet kan vinden omdat hij zo druk en vlug was. je zult dan de penis vast moeten pakken en hem in de goede richting moeten leiden.
Met het vlug dekken bedoel ik dat op het moment dat hij de merrie ziet hij al helemaal klaar is icl. de kop van de penis is dan al helemaal uitgevouwen. Dat gebeurd normaal gesproken in de merrie. vandaar dat het voor hem wel eens moeilijk kon zijn om in een merrie te komen. zeker als het een merrie was die groter was dan hij zelf. Ook als een merrie wat gespannen was kon hij er moeilijker inkomen omdat zijn kop te groot was. En dan moest je hem dus helpen. Deed je dat niet dan bleef hij springen en proberen maar dan lukte het hem niet. Dat wekt ook op den duur infectie's in de hand.

Sariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:36

Citaat:
alcootje schreef:
....Hij was zelf niet zo groot dus als je een wat grotere merrie had die bv voor het eerst gedekt moest worden dan was dat wel eens moeilijk voor hem omdat hij zo snel en fel was met het dekken.

Ohlsen Junior was toch zo'n 1.47 m groot? Dat vind ik toch niet echt klein voor een fjord.

Sariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:42

Citaat:
Askor_djarne schreef: ....Askor is 1,46m. Ook niet heel erg groot dus.

Vind ik hetzelfde van als voor Ohlsen Junior. Zie eerder geplaatst bericht.