alcootje schreef:Olsen was een hengst met een geweldig karakter. Hij was altijd braaf, hij beet ook nooit.Het was alleen een hengst die heel erg heet was en erg gefixeerd was op ander paarden.Daardoor kon hij niet langer dan een half uur in de wei of bak lopen. Hij bleef dan op en neer lopen en dan liep het zweet in stralen van hem af.Daarom werd hij bij ons heel regelmatig onder het zadel gereden.Met dekken was hij ook heel heet,je moest hem ook regelmatig "helpen" bij het dekken.Hij was zelf niet zo groot dus als je een wat grotere merrie had die bv voor het eerst gedekt moest worden dan was dat wel eens moeilijk voor hem omdat hij zo snel en fel was met het dekken.
Het is erg jammer dat hij er niet meer is maar met een zaadblaas ontsteking is dekken gewoon te pijnlijk, zelf plassen is dan al erg moeilijk.
(bij on is hij trouwens nooit ziek geweest, hij heeft ruim 3 jaar bij ons gestaan)
Daar zie ik toch heel duidelijk mijn Askor in inderdaad. Als je een klik met hem hebt gaat hij voor je door het vuur. Hij is inderdaad heel erg lief en doet echt niemand wat, erg paard gericht en ook op mensen en werkt zo graag voor je. Askor is 1,46m. Ook niet heel erg groot dus. Maar zoals jullie vertellen lijkt het inderdaad heel erg op mijn eigen Askor
Had hij ook een soort van overgevoeligheid voor suiker? Askor kan daar heel slecht tegen en is er ook heel erg ziek van geweest. ( suiker was 1 van de oorzaken, hij was ook pas net bij ons dus de stress en andere omgeving ensow) Maar hij is inderdaad als hij alleen is ook zo onrustig en maar voor het hek rennen. Dacht dat dat gewoon een soort van aangeleerd gedrag was maar Olshen Junior had dat dus ook. Echt gaaf dat ik nu eindelijk info over Olshen Junior kan krijgen, ben al zolang opzoek.
Bedankt alvast!!!