Morgen kijken bij fjordje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UpDate_

Re: Morgen kijken bij fjordje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:36

ik vind het erg verstandig dat je het niet doet!

je komt vast snel een ander leuk paard tegen, en dit paard zal ook vast een leuke eigenaar krijgen!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:03

Ook ik vind het verstandig. Geen makkelijke keuze voor jou, maar wel een goed overwogen keuze.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:10

ja inderdaad jammer maar een goede keuze! hopelijk komt er snel een ander leuk paardje op je pad.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:10

Jammer dat het niks geworden is, maar beter een waar je gelijk een topgevoel bij hebt dan een waar je over twijfelt en mee gaat sukkelen!

Maar vraag: Hoe heette deze rodblakke merrie?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:21

Aster, hoezo?

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:21

Erg jammer!
Een goede beslissing je eerste gevoel is het beste..Lachen
En er zijn nog zo veel andere fjorden op de wereld!
Er zit echt ook 1 voor jou bij Knipoog
Suc6...

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:26

Maanling schreef:
Aster, hoezo?

Dan is het voor zover ik weet geen Anton Haha! (de lijst daarvan hier). Was er anders wel benieuwd naar geweest, weer een rodblakke Anton te zien Ja
(dan kan het wel een orsta geweest zijn als het met een a en o was)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:30

Orsta zou ook nog wel eens kunnen.... tja, kweet het echt niet meer.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:54

Joh, er komen genoeg andere paarden op je weg. Je kon het financieel net niet redden, en dat is het teken dat er een paard op je weg komt dat beter bij je past!

Ik zal in ieder geval even rondzoeken.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:13

Jammer zeg maar een wel overwogen beslissing.
En er komen genoeg leuke paardjes op je pad.
En fjordjes zijn leuke paardjes kan me voorstellen dat je er slecht van geslapen hebt.

Zelf heb ik een jaarling (haflinger) en als ik zie wat er in een korte tijd is bereikt qua vertrouwen, band en leer proces,
heb ik nu weer de beslissing genomen om een veulen bij te kopen en volgende maand komt hij in mijn wei.

Veel succes met verder zoeken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 13:30

Een jaar geleden ben ik bij toeval uitgekomen bij een vreselijk leuk paardje, Rosie. Rosie is een kruising tussen een tinker en een fries en heeft 1 maanoog. Ze stond in de wei bij het veulen waar we naar gingen kijken. Veulen was van een merrie van stalgenootje en ze wou me die graag eens laten zien. Uiteindelijk vond ik Rosie veel leuker dan het veulen Knipoog Ze was toen een jaar of 2,5 en ik zei toen al: dat wordt mijn toekomstig paardje! Maarja, ik had helemaal geen geld voor een paard, en tegen de tijd dat ze oud genoeg was is ze verkocht om voor de kar beleerd te worden... einde Rosieverhaal voor Maanling.

Maar toen: ik hoorde viavia al een keer dat ze terug was bij de verkoper. Het ging niet goed met de andere pony in het tweespan, dat was een volbloed tinker. Het stond niet zo mooi (Rosie is veel fijner gebouwd) en ze stond teveel alleen, daar kon ze niet tegen. De koper twijfelde nog of ze wel of niet terug zou gaan, maar de verkoper heeft gezegd: ik kom haar halen, betaal je het geld terug en we praten nergens meer over.

Dussss.... vanochtend de stoute schoenen eens aangetrokken en gebeld met de vraag of Rosie er nog is en of ze nog te koop is. JA ze is er nog en JA ze is nog te koop! De vraagprijs is iets te hoog voor mij, maar de man gunt haar wel aan mij omdat het allemaal via via is en hij wel weet waar ze terecht komt en hij had ook al gehoord dat het bij mij 'zeker wel goed zat'. Zijn woorden: "kom maar gewoon eens kijken of je haar nog steeds zo leuk vindt, en dan hebben we het er hier eens over en we komen er wel uit. Desnoods betaal je de rest later maar een keer."
Dit is dus een goed paardje, van een goed betrouwbaar adres, en als er wat dan ook aan de hand mocht zijn, kan ze altijd terug.

En nu het mooiste: ze moet zadelmak gemaakt worden, net als de fjord. Maar wat blijkt nou: mijn moeder wilt me dat trainingsgeld heel graag lenen! Met zeer soepele terugbetaalcondities. "dat komt wel eens". Want ze wist zich nog duidelijk te herinneren hoe lyrisch ik vorig jaar over het beest was, en ze gunt me het nu schijnbaar wel om haar alsnog te kopen.
En nu ga ik morgenmiddag kijken of ze nog steeds zo vreselijk leuk is! Ik heb al een foto van Rosie, van toen ze een jaar of 1,5 of 2 was denk ik:
Afbeelding
Misschien mijn heel eigen KoePaard!
Nou, jeetje, het moet wel heel gek lopen wil dit niets worden.
Willen jullie nog één keer voor mij duimen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:33

°doet het meteen°

Kijk, en dit zijn nou van die tekenen dat ze zeker voor jou bestemd is!

Dit wordt haar, ik weet het!

Wat een pracht paard trouwens, en tinker x fries: dat kan toch alleen maar mooi zijn?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:40

Veel succes meis en inderdaad ze is echt een supermooi paardje.

Even een vraagje..........zie het niet als een aanval hoor, maar kun je haar wel onderhouden dan??
Je hebt nu al te maken met soepel onderhandse lening om haar te kunnen kopen.
En ik weet zeker dat je goed voor je paardje zou zorgen maar het is en blijft een dure hobby.

Maar als je je het allemaal wel weet en goed overwogen hebt wil ik je heel veel succes wensen met de aankoop van haar..............ze is echt een mooierd Haha!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:41

Ik heb net je profiel gelezen en ik denk dat je wel een weloverwogen beslissing hebt genomen...............Succes met Rozie

pedrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:44

succes

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 13:55

Citaat:
Even een vraagje..........zie het niet als een aanval hoor, maar kun je haar wel onderhouden dan??
Je hebt nu al te maken met soepel onderhandse lening om haar te kunnen kopen.

Hoi, nou dat lijkt me een hele eerlijke vraag. Hierop is het antwoord: ja, ik kan de stallingskosten betalen en daarnaast nog het nodige sparen. Daarom heeft het ook zolang geduurd voor ik eens aan een eigen paardje kon beginnen, ik wilde wel heel zeker weten dat het ook goed ging!

Als ik nog een maand of 2 had kunnen sparen had ik de training ook gewoon zelf kunnen betalen. Maarja, Rosie komt NU op mijn pad en straks is ze er misschien niet meer... vandaar dat ik het nu even in de omgekeerde volgorde doe: eerst training betalen met lening en daarna bij elkaar sparen.

Wat niet wegneemt dat ik het doodeng vind allemaal. Nog niet zolang geleden heb ik een huis gekocht, nou, ik vind dit veel spannender! Je hebt het toch over een leven wat aan je toevertrouwd wordt he. Doodeng.... maar ozo leuk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:26

Wanneer ga je kijken/wanneer wordt ze van jou? Haha!

Kun je zorgen dat ze vóór maandag bij oppe stiene staat? Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 14:33

Hahaha! nou dat ligt eraan of Rob tijd heeft om haar zo snel op te halen. Haha, is wel een goeie zeg. Haha!
Er is inmiddels weer een andere optie voorbij gekomen maar daar hou ik me nog even over stil. Het komt erop neer dat ik morgen waarschijnlijk naar twee paardjes ga kijken. Verward

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:47

Oeh! Nog meer paardjes! Ik zet hier iig een stipje!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:00

wow spannend joh, ik ben benieuwd wat het wordt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 15:32

Ik kan wel vertellen dat de tweede wederom een dame is van het edele ras-met-aalstreep. (dat moet ook wel, want het moet wel heel bijzonder zijn wil het Rosie overtreffen Haha! )
Maar de dame-met-aalstreep is van een medebokker en ik weet niet of die het zo op prijs zou stellen als ik het hier al neer ga schrijven. Dus ik doe nog even Lips are sealed

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:39

Bedankt voor je antwoord en Rozie is je van harte gegund meisAfbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:41

Ik hoop dat het alletwee kanjers zijn Haha!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:46

Maanling schreef:
Hahaha! nou dat ligt eraan of Rob tijd heeft om haar zo snel op te halen. Haha, is wel een goeie zeg. Haha!
Er is inmiddels weer een andere optie voorbij gekomen maar daar hou ik me nog even over stil. Het komt erop neer dat ik morgen waarschijnlijk naar twee paardjes ga kijken. Verward

Whahaha echt waar joh...........wat gaaf Haha!
Maar je weet zeker als je met de eigenaar over de prijs eens bent dat je Rozie sowieso koopt en misschien het bokkerspaardje als 2e??Afbeelding

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:53

Spannend zeg ,ik duim voor je hoor....