Hoe groot zijn de veulens nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Hoe groot zijn de veulens nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:48

Mijne krijgt 1,5 pavo veulenbrok en handje bietenpulp om de dag. Daarnaast iedere dag zo'n 1,5 plak hooi.

Vanaf maandag gaat hij aan 1,5 kilo veulenbrok en halve kilo muesli per dag. En zo'n 2 plakken per dag.
(Wat opvoeren, aangezien ik naar het HK wil)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:38

en staat ie dan binnen of buiten..
mijne staat meer binnen en krijgt dan gewoon onbeperkt hooi

wanneer is die hengstenkeuring, en wanneer? (HK is hengstenkeuring toch?)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:12

Vanaf dat ik hem heb staat hij 24/7 buiten met een Fjordenruin. Ongeacht het weer eigenlijk. Maar nu gaat hij snachts dus naar binnen, rond uurtje of 7 tot 9 smorgens Ja.

31 Maart is de hengstenkeuring, Hoenderloo.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:05

Hier staat mijne met zn broertje nu in een loopstal en zovaak mogelijk buiten maar weide is jammergenoeg niet mogelijk tot april ong.. vanaf dan kunnen ze weer 24/7 buiten Lachen

Ze krijgen hier mengeling gerst, brokken en maismeel.. geen idee eigenlijk hoe ik dat officieel moet noemen is niet van een bekend merk maar van een kleine veevoeder hier in het dorp.
En verder krijgen ze ook 2x per dag een ruif hooi.
Findus staat alleen in de grote stal omdat hij nog met een verkoudheid zat. Hij moest het bij zijn vorige eigenaars redden op hooi en een handje krachtvoer per dag... Voor mij is het nu wel héél duidelijk geworden dat hooi alleen niet genoeg is voor een veulen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:50

Cajra krijgt ook weinig brok maar die doet het prima hoor. Sowieso is het kuil hier van goede kwaliteit. Maar straks van 't voorjaar wil ik haar wel bij gaan voeren als het kan.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:14

En Cajra ziet er idd wel super uit Knipoog

Ik weet ook niet van welke kwaliteit het hooi daar was enz...
Weet ook niet wanneer hij van zn moeder is weggegaan en hoeveel hooi hij daar kreeg ofzo.

Maar hier zijn ze al vrij snel met moeders beginnen mee-eten en zo zijn ze er veel sneller mee weg. Fin moest bij ons eigenlijk nog echt brok leren eten, en het gaat veel moeizamer nu.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:17

De kleintjes hier kenden in het begin ook geen brok. Gelukkig stonden toen Bente er nog bij. Cai was namelijk ook geen grote broketer, wou altijd maar twee happen.

Ondertussen plegen ze zowat een moord voor de halve emmer brok om de 3 a 4 dagen. Verder gaat Bart er soms nog met wat brok heen, maar verder niet. En tot slot leven ze nog op het gras in het land...daar kunnen ze het momenteel nog een paar weken van doen...

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:02

Het zou voor Fin idd ook goed zijn moest hij bij die van ons kunnen staan, maar hij zit nog steeds beetje met zn verkoudheid en wil liever niet dat die van ons dat overkrijgen. Momenteel is het bij hem ook een paar hapjes en dan wachten op zijn hooi. Als dat op is nog eens een paar hapjes en dan gedaan.