Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:18

Liezel1 schreef:
meid, ik hoop dat je je paardje heeeeeel snel verkoopt en dat ze bij goede mensen terecht komt, want dit.... sorry hoor..

pff ik mishandel der niet hoor Boos! je doet wel net of ik niet goed voor der ben ik poets der wel en verozg der wel enz ,maar ik zoek er iemand voor die hte leuker vind om een fjord te rijden... jullie denken gelijk weer mishandeling pff dan heb je het ff mis Knipoog, en omdat ik geen zin heb ingezeur waar ik tenslotte helemaal niet vraag doe je der maar een slotje op

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:21

Valiant schreef:
Ik ken een fjord die loopt nu M1+4
Dus dat fjorden niet in de sport kunnen lopen in onzin.

En daarbij komt, beantwoord nou eens de vragen die er gesteld worden.

Een fjord is er niet alleen maar voor de lol, een fjord kan netzogoed lekker presteren in de sport (Zolang hij/zij maar een eerlijke,consuquente, ruiter heeft),

Verder om even in te gaan op jou vraag, ik weet het niet presiec, Van de Fjorden kant heb ik me niet zo verdiept, zit meer aan de kant van de haflingers, shetlanders en onder tussen ook wel beetje richting de tinkers Lachen

Nja de lol bedoel ik dan mee buitenritjes maken enzo

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:21

Ik wil best serieus op je vraag ingaan, maar zou je dan even de vragen op de vorige pagina kunnen beantwoorden, dan kan ik een onderbouwde schatting van de waarde van je fjord geven.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:28

izabella schreef:
Goed. Nog 1 poging dan.
Ik wil best proberen een taxatie te doen, maar zou je dan de volgende informatie kunnen plaatsen (daardoor kan de prijs nogal varieren namelijk)?
- afstamming (eventueel de predikaten van de ouders)
- ABOP-proeven behaald?
- Fjordsportproeven behaald?
- keuringsresultaten?
- stokmaat?
- eventuele KNHS-resultaten?
- is ze misschien ook beleerd voor de wagen

Zoals gezegd kan een fjord pas keur zijn als ze minimaal 6 nakomelingen uit 7 dekkingen heeft gehaald, en gezien haar leefdtijd (niet 5, maar 6 neem ik aan) kan dat niet.
Als ze model is, moeten er uitslagen van de keuring zijn (ze heeft dan een 1e premie gehaald) en ze heeft dan ook een ABOP-proef gedaan (onder het zadel of voor de wagen). Cijferlijksten zijn dan ook interessant (zeggen ook veel over het karakter).

gaat ie dan

Ouders: Jody×Toddy×Torson
Geboorte datum: 24-07-2000 Inderdaad met 6 ik wist zo nii zeker..
Maat: 1.44
Dekking: 1× Door de hengts Timor
Zo goed??

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:29

izabella schreef:
Goed. Nog 1 poging dan.
Ik wil best proberen een taxatie te doen, maar zou je dan de volgende informatie kunnen plaatsen (daardoor kan de prijs nogal varieren namelijk)?
- afstamming (eventueel de predikaten van de ouders)
- ABOP-proeven behaald?
- Fjordsportproeven behaald?
- keuringsresultaten?
- stokmaat?
- eventuele KNHS-resultaten?
- is ze misschien ook beleerd voor de wagen

Zoals gezegd kan een fjord pas keur zijn als ze minimaal 6 nakomelingen uit 7 dekkingen heeft gehaald, en gezien haar leefdtijd (niet 5, maar 6 neem ik aan) kan dat niet.
Als ze model is, moeten er uitslagen van de keuring zijn (ze heeft dan een 1e premie gehaald) en ze heeft dan ook een ABOP-proef gedaan (onder het zadel of voor de wagen). Cijferlijksten zijn dan ook interessant (zeggen ook veel over het karakter).


Ouders: Jody×Toddy×Torson
Geboorte datum: 24-07-2000 Inderdaad met 6 ik wist zo nii zeker..
Maat: 1.44
Dekking: 1× Door de hengts Timor

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:31

Ouders: Jody×Toddy×Torson
Geboorte datum: 24-07-2000 Inderdaad met 6 ik wist zo nii zeker..
Maat: 1.44
Dekking: 1× Door de hengts Timor

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:33

Is Jody de moeder? En Toddy de vader?
Omdat je niet op die vragen ingaat ga ik ervan uit dat ze niet op een keuring is geweest, geen predikaten heeft (zoals bijvoorbeeld model), geen proeven heeft afgelegd, niet bij de KNHS is gestart en niet beleerd is voor de wagen?
Dan denk ik dat voor haar een reele prijs maximaal 1500 euro zou zijn.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:57

izabella schreef:
Is Jody de moeder? En Toddy de vader?
Omdat je niet op die vragen ingaat ga ik ervan uit dat ze niet op een keuring is geweest, geen predikaten heeft (zoals bijvoorbeeld model), geen proeven heeft afgelegd, niet bij de KNHS is gestart en niet beleerd is voor de wagen?
Dan denk ik dat voor haar een reele prijs maximaal 1500 euro zou zijn.

Ze is wel een model merrie, kan ook voor de kar Knipoog ze heeft nooit concoursen gereden,, we rijden op vonyka altijd bosritjes en uhm af en toe in de bak, vind ze niet zo geweldig

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:59


Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:41

Wanneer is ze model geworden dan, dat het nog niet op de stamboek site staat?

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:46

Als ze model is moet ze een zadelproef, menproef of trekproef hebben afgelegd. Of B Springen en L dressuur zijn Fjordsport zijn. Bovendien zou ze dan op de keuring moeten zijn geweest. Heb je die uitslagen niet?

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:07

a ts; ik zie hier nergens staan dat je dr mishanded hoor;) maar i denk dat soms je woordkeuze verkeerd valt bij mensen mede doordat letters geen echt gevoel tot expressie brengen en dus niet kan zien hoe jij denkt,, letters zijn altyd op meerdere manieren te interpreteren snap je dus ik denk dat er mensnen en ja ik ook even je woordkeuze soms niet begrijpen:)

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:57

avanti4ever schreef:
a ts; ik zie hier nergens staan dat je dr mishanded hoor;) maar i denk dat soms je woordkeuze verkeerd valt bij mensen mede doordat letters geen echt gevoel tot expressie brengen en dus niet kan zien hoe jij denkt,, letters zijn altyd op meerdere manieren te interpreteren snap je dus ik denk dat er mensnen en ja ik ook even je woordkeuze soms niet begrijpen:)


ik wil niet veel zeggen, maar ik zou me ook aan gevallen voelen als ik dit zo lees, ze kan beter eerlijk zijn en zeggen ik vind met een fjord rijden/ wedstrijden niet zo leuk. Zo als vele weten is een fjord dressuur matig rijden moeilijker dan de meeste paarden en als ik het zo lees met het is een lastige fjord en zei pas 14 zal ze haar wel niet zo goed aan kunnen en dan is de lol er meestal snel vanaf. Dit is geen aanval op de eigenaar van de fjord hoor, ik ben 19 en heb ook vaak zat ruzie met mijn fjord omdat die iets ander wil dan ik. Maar nu over de prijs, ik denk niet dat je er 1750 voor lrijgt, je kunt het proberen natuurlijk, denk dat je er hooguit 1500 voor kunt vragen, omdat je zelf al aan geeft dat ze een wat moeilijk karakter heeft. iniedergeval succes met de verkoop.

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:23

fjordowner18 schreef:
avanti4ever schreef:
a ts; ik zie hier nergens staan dat je dr mishanded hoor;) maar i denk dat soms je woordkeuze verkeerd valt bij mensen mede doordat letters geen echt gevoel tot expressie brengen en dus niet kan zien hoe jij denkt,, letters zijn altyd op meerdere manieren te interpreteren snap je dus ik denk dat er mensnen en ja ik ook even je woordkeuze soms niet begrijpen:)


ik wil niet veel zeggen, maar ik zou me ook aan gevallen voelen als ik dit zo lees, ze kan beter eerlijk zijn en zeggen ik vind met een fjord rijden/ wedstrijden niet zo leuk. Zo als vele weten is een fjord dressuur matig rijden moeilijker dan de meeste paarden en als ik het zo lees met het is een lastige fjord en zei pas 14 zal ze haar wel niet zo goed aan kunnen en dan is de lol er meestal snel vanaf. Dit is geen aanval op de eigenaar van de fjord hoor, ik ben 19 en heb ook vaak zat ruzie met mijn fjord omdat die iets ander wil dan ik. Maar nu over de prijs, ik denk niet dat je er 1750 voor lrijgt, je kunt het proberen natuurlijk, denk dat je er hooguit 1500 voor kunt vragen, omdat je zelf al aan geeft dat ze een wat moeilijk karakter heeft. iniedergeval succes met de verkoop.


Dat heeeft ze ook gezegt toch? en ik val haar ook niet aan hoor ik denk alleen dat soms dr woordkeuze verkeerd kan vallen terwijl ze het w.s wel gewoon bedoeld snap je me?? ik wens haar ook succes want idd als ze er niet meer del ol in heeft is t logisch dat ze een ander baasje wil zoeken LOGISCH zou ik ook doen dan.
Maar ik begrijp de reageerders ook wel als ze n beetje aanvallend reageren omdat t soms wat ongeinteresserd wordt neergezet althans zo kan t over komen pff kan t niet uitleggen haha

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:41

Vonyka,, gaat nu 2 weken bij iemand op proef,, en dan hoor ik het wel verder

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:21

wel top dat je je paardje op proef verkoopt:) vindt ik altyd n pluspunt...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 06:47

Jammer dat je de overige vragen niet gewoon beantwoord.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:06

avanti4ever schreef:
wel top dat je je paardje op proef verkoopt:) vindt ik altyd n pluspunt...

ja dat doe ik nu expres want daar heb ik zelf nartuurlijk van geleerd, en ik wil graag dat de volgende eigenaar het wel leuk vind Knipoog

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:42

Hée, Vind die 1ste foto een beetje raar, verder een super mooie fjord! Wel een beetje een vaag verhaal.. een pony is geen speelgoed he;) verder veel succes hopelijk krijgt hij het bij zijn nieuwe baasje ook naar zijn zin:) doeii xx

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:45

mm, tja die eerste foto is nog van de vorige eigenaar die had der op marktplaza tekoop gezet...

Anoniem

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:35

Sabbel schreef:
Wanneer is ze model geworden dan, dat het nog niet op de stamboek site staat?


Het modelpredicaat wordt lang niet altijd op de stamboek site gezet... Zowel mijn eigen merrie, als haar moeder zijn model, en staan beiden niet als modelpaard op die stamboek site.
Dus ik heb 't idee dat dat soort gegevens niet echt wordt bijgehouden, de moeder van mijn merrie is al vanaf 1988 model. Ik ben bang dat de model en sterpredicaten daarin dus niet worden meegenomen op de site.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:51

zou best wel kunnen want bij mijn fjord stata ie er ook niet...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:36

Heb jij ervoor gezorgd dat ze model werd of was ze al model toen je haar kocht?
En dat je daarom niet antwoord op de vragen wat ze heeft behaald etc?

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:51

toen ik der kocht was ze al model,, maar ze is vanmiddag verkocht dus de toppic kan geloseten worden

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:51

Voor hoeveel is ze nou verkocht dan? Lachen