Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:09

Siria schreef:
mijn fjordjuh is zelden fel en meestal gwoon aan een lang teugeltje te rijden (alle gangen Haha! ) buiten, maar doe ik meestal alln in stap, ze schrikt soms wel, vaak als er nix te schrikke valt
Clown maja voor de rest rijd het wel superrelaxt Clown Haha! Haha! en k ken tinkers met minder relaxt karakter, die er opeens vandoor gaan bv dusja tlig nie alln aan t ras denk ik maar vooral aan het karakter van je paardje



Ik kan ook met een lang teugeltje rijden hoor, no problem, alleen soms heeft ze ineens zo'n bui dat ze aan het klieren is en alleen maar in turbo wil. Ach ze is 6, dus we zullen het maar op de pubertijd houden Haha!

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:24

Illo is braaf als er een ander paard bij is, maar het moet geen hele groep zijn dan wordt ie als een bommetje. S'winters is hij niet zo braaf buiten.
Als je alleen gaat ligt het heel erg aan hoe zijn bui is. De ene keer kan je zonder problemen rijden, de andere keer is hij steeds aan het hinneken en wil hij omdraaien.
Soms kan hij ineens helemaal om slaan van super relax naar een ontploffende bom, zonder reden, zelfs als er iemand naast loopt of fietst.

Aan de hand wandelen is hij eigenlijk altijd wel super braaf. Alleen van op gras lopen wil ie nog wel heet worden.

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 08:49

Illo is wel een stoere fjord he! Had even in je profiel gespiekt Lachen Hoe lang heb je erover gedaan om z'n manen lang te laten groeien, als ik vragen mag??

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:00

Ik heb net mijn profiel ge-updated met 2 nieuwe foto's van Illo, 2 weken terug gemaakt ongeveer. Hier zijn zijn manen nog langer. IK laat het sinds de zomer van 2005 groeien, dus een jaar.

DutchGuwrl

Berichten: 81
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Limbo-land

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:48



myn fjorden merrie was 200% verkeersmak; maar toch ben ik al vaak met dr over weg heen gevlogen! één keer ben ik zo gevallen dat ik een hersenschudding had en allemaal kneuzingen in myn nek en rug.
ze was dus soms echt één brok energie

Sunshine1

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:25

Sun gedraagt zich echt mega belachelijk druk Rolleyes

ze gaat vaak in een halve passage als ze naar haar zin niet hard genoeg gaat.
Sun heeft alleen het lichaam van een fjord maar voor de rest dan ook helemaal niks, blijkt elke keer weer.

en mn ouders dachten nog wel zo'n lieve brave goeiige fjord te kopen Gestoord

Ze zet haar nek erop, de benen eronder en irritant-doen-maar Vork

Ze heeft ook eeuwige energie. Na een dagtocht loopt ze nog te springen en te doen
Daarom hou ik van dr Tong uitsteken

Troelaatje

Berichten: 955
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: oudleusen overijssel, peerd in hellendoorn

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:35

mijn fjordje is gewoon bomproof! Super braaf, nergens bang voor, allen energie voor 10. daarom rij ik ook met een stang (utrechts bokkebitje)ideaal en heel eerlijk.het eerste half uur is t racen en daarna lekker met een lang teugeltje.. Heb net (24 sept ommen vilstern omloop) mn 1e endurance gereden, 37 km.dus t kan wel, maar oefening baart kunst....

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:29

Yinka is een super buitenrijfjord Haha!. Schrikt nergens van. Kan relaxt aan een lange teugel lopen. En heeft hele kalme gangen.

wendy_unique
Berichten: 736
Geregistreerd: 13-01-05

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:15

Unique is ook superbraaf met buitenrijden.
Kan vaak ook gewoon met een lekker los teugeltje buiten rijden Haha!

xxthesjj__
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:40

Mijn fjord gaat ervaak vandoor...vooral als we met een groepje rijden. het lijkt wel of hij de andere paarden op sleeptouw neemt om ervan door te gaan! Tong uitsteken Party!!

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:06

mijn flooriefjord is superbraaf buiten, zowel alleen als met ze 2e of een hele groep, ze gedraagd zich altijd voorbeeldig.. Soms kan ze wel superhard galoperen maar ik laat der soms ook hard gaan en ja dan is ze wat moeilijker te houden.. maar verder is het een topknol Haha!

Floob
Berichten: 161
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Schotland

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:12

Helga is echt een bommetje, wel heel braaf maar soms wat lastig te houden met galoperen in een groep. Ze is verkeersmak en hoewel ze graag hard wil houd ze het nooit lang vol. Als ze alleen is dan is ze nog steeds superbraaf en gaat ze wat langzamer.

Maree is echt geweldig en gedraagt zich altijd super zowel met beginners als met mensen die beter kunnen rijden en zelfs met kleine ukkies.

Luca is 5 en hartstikke lui, in een groep wil hij nog wel (mits hij kan volgen) anders sukkelt hij braaf rond.

Luna is ook 5, ook braaf maar wel iets lastiger te berijden dan de andere. Ze loopt goed door en is lekker voorwaarts, wil ook graag hard en ze kan hard trekken. Vooraan een stuk makkelijker dan achter iemand aan. Ze is nog jong dus stopt wel af en toe om eens goed naar iets te kijken

ze trappen niet, ze bokken niet. ze gaan er nooit echt vandoor, enz enz

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:46

A_man schreef:
mijn flooriefjord is superbraaf buiten, zowel alleen als met ze 2e of een hele groep, ze gedraagd zich altijd voorbeeldig.. Soms kan ze wel superhard galoperen maar ik laat der soms ook hard gaan en ja dan is ze wat moeilijker te houden.. maar verder is het een topknol Haha!



haha nouu amanda wat ze vandaag tog deed Bloos
Opeens stoppen omdat ze wat eng vond en Jamilla knalde
erboven op en springt gewoon over dr heem Cool

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 22:50

@ Jamillalover: Wat heb jij een gaaf paard zeg. Echt een geweldig mooie schimmel! Knipoog

Rianne87
Berichten: 484
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: vaassen

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:41

mijn fjord kan buiten heel druk zijn maar meestal is ie heel braaf.. xje

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:11

Ravina is ontzettend braaf buiten. Het liefst ga ik ook alleen met haar, want met andere paarden wil ze erg graag harder, en inhalen. Lachen Ze is het best te rijden met een lang teugeltje, dan is ze het meest relaxed. Met de teugels op maat dramt ze daar graag doorheen. Whoosh! Maar ze zal er nooit (*klop klop*) vandoor gaan, oid. En ze schrikt ook bijna nergens van.

syles
Berichten: 26
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:40

Mijn fjord is buiten heel erg braaf. Dat zal wel komen omdat ze bij de vorige eigenaar nix anders gewend was. Rijd altijd met lange teugel. En als ze iets engs ziet gaat ze er niet vandoor maar gaat ze stil staan. Ze heeft voor mij altijd alleen gestaan, maar nu ze met andere paarden staat kan ik niet meer met haar alleen naar buiten want dan is ze heel erg druk. Ze is gewoon bang dat ze niet meet bij haar vriendjes terug komt.

Als een ander paard druk wordt blijft ze heel rustig en daar ben ik wel heel blij om

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Hoe gedraagt jullie fjord zich op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:10

Nou, afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst met mn nieuwe fjordje een buitenrit weze maken. Samen met een vriendin en haar fjord hebben we de buurt onveilig gemaakt (letterlijk Clown ). We reden door het bos, en zouden een rustig drafje doen ( vriendin had geen zadel op haar paard liggen ), maar dat liep een beeeetje uit de hand!! De paardjes begonnen heel hard te galopperen, door allerlei smalle paadjes (mn been is achter een paaltje/boompje blijven hangen, mn knie is nu echt helemaal paars Blauw oog ). Mijn vriendin is van haar knolletje afgestuiterd, haar paardje rende verder, en mijne daar natuurlijk achteraan!! Hardstikke gevaalrijk, ze gingen richting drukke weg (naar huis). Ik kon mijn pony gelukkig stoppen, en heb haar gekalmeerd. Toen ben ik terug gelopen naar mn vriendin. In de verte zagen we gelukkig een wandelaar lopen, met haar paard.
Sjonge, ik ben zo blij dat het goed afgelopen is!! Volgende keer maar een ritje alleen maken, want ze brachten elkaar duidelijk op ideeen!! Gestoord