een eigen fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

izabella

Re: een eigen fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:36

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van een paard laten herkeuren. Een paard wat ik koop moet elke dag van de week goed zijn. En rotstraal, ja dat moet volgens mij wel heel erg zijn, wil een paard daar kreupel op lopen.

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:58

Ze heeft nu een hoefzweer, heb gezegd dat ik nu toch echt verder kijk naar een ander paard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:17

jammer,maar veel succes en bedenk je dat er nog veel leuke fjorden staan Lachen
ik had hetzelfde,een fjordje waar ik helemaal verliefd op was had zomereczeem,toch maar niet gedaan.

nu ga ik kijken voor een 15 jarige merrie die hier op de manege staat,kijken of het daarmee klikt

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:35

Pff wat een pech Erika
Inderdaad nu maar een ander fjordje zoeken, er zijn genoeg leuke fjorden Haha!
Succes ermee

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:55

Ik zou om een hoefzweer het paard niet laten staan, als het iets is wat je zoekt!
Een hoefzweer kan zo ontstaan, zolang de smid het goed wegsnijd, zou de kreupelheid met een paar dagen weg moeten zijn. Meestal de volgende dag al! Maar goed wegsnijden is dan wel erg belangrijk.

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:40

Wegsnijden lukte niet daarvoor zat het te diep. Moest uit zichzelf barsten zeg maar (voetje in emmertje soda). Maar de reden waarom ik nu al helemaal niet meer wil is omdat ik van een manege afhankelijk ben qua rijden. Als het in het begin door was gegaan had ik 4 week de tijd om elke dag met haar bezig te zijn (vakantie). Straks moet ik weer aan het werk, dan kan ik alleen savonds en omdat ze daar ook lessen niet eens op elke avond. De avonden die wel kunnen dan zijn er heel veel mensen om vrij te rijden (tis niet echt een manege, veel mensen hebben hun paard daar gestald). Dus dan is het heel druk wat mij niet echt de ruimte geeft om een paard te beleren met al die drukte. Vandaar dat ik nogal baalde en dat het van mij niet mee hoeft.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:39

Maar ook al zou je niet hoeven beleren, dan blijft het toch als nog druk... Klinkt niet als een iedale stal om te staan (voor het rijden/beweging geven)... Succes met zoeken dan maar!

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:13

Klopt, swinters is het niet ideaal voor mij. Maar ja als thuis helemaal niks hebt is alles goed he. Voordeel is wel dat het wel groot is en de eigenaar je altijd wel wil helpen bij alles. Maar om een paardje te beleren moet je of overdag ook kunnen (dan is er ruimte zat) of gewoon in de zomer doen.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:16

lijkt me niet echt een ideaale oplossing...

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:24

Nee klopt, maar met Vjesta is het ook gelukt, ben in de zomer begonnen, mooie nazomer gehad. Dus meer tijd en ruimte gehad omdat je binnen en buiten kon. Ging prima! En ze houden wel rekening met je hoor, maar tis meer voor jezelf niet leuk. Ik wil gewoon de rust en tijd nemen voor beleren. Maar mn vader heeft het nog wel eens gehad over een bak bij ons thuis, dus wie weet.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:43

Zijn er geen andere (pension)stallen in de omgeving?

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:53

Niet echt, maar heb het daar verder ook prima naar mn zin. Vooreerst hoef ik daar niet meer heen omdat ik geen paardje heb om op te rijden. Heb nu een eenjarige gekocht, als die oud genoeg is om te beleren wie weet hebben we thuis dan een bak, maar even afwachten dus.

angela_zomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 16:58

heej leuk joh! zoon eigenfjord!! Pling
wou dat ik een paardje mocht..
hb je misschien fotos van lenngard??(de vader van jou fjord)
sou leuk vinden als je ze dan wil sturen!
mail: angela_roelofsen@hotmail.com

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:39

Citaat:
heej leuk joh! zoon eigenfjord!!
wou dat ik een paardje mocht..
hb je misschien fotos van lenngard??(de vader van jou fjord)
sou leuk vinden als je ze dan wil sturen!
mail: angela_roelofsen@hotmail.com

Heb getemt Bloos , topic is al meer dan 2 maanden oud! Foto's van de hengst zijn vast ook op internet te vinden Clown

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 05:28

Inderdaad dus een slotje. Een oud topic omhoog halen kan alleen als je een hele zinnige reactie plaatst.