Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:02

Pff wat een discussie en inderdaad gissen naar de waarheid. Misschien is hengst wel vanwege zijn gebrek aan vruchtbaarheid gestopt met dekken en om een totaal andere reden overleden/ afgemaakt. Er kunnen veel dingen gebeuren met een paard en er zijn dus ook tientallen redenen waarom hij afgemaakt zou kunnen worden. Inderdaad wat anderen ook al hebben gezegd, bel het stamboek nu wordt het zo'n broodje aap verhaal....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:00

het stamboek geeft niks vrij, dat is al tientallen keren vermeld in dit topic..

de speculeringen zijn jammer maar o zo logisch omdat het stamboek niks vrij geeft

als er idd iets is wat jij zegt lennox dan neem ik aan dat het stamboek dit gelijk vrij kan geven omdat iedereen weet dat het dan goed is dat het gedaan is....

verder hou ik mijn mond erover, enige wat ik liet blijken van mijn mening is dat ik het erg vind dat deze/sommige/veel paarden, die dus niet voor het vlees gefokt zijn... gewoon worden afgemaakt om de meest debiele redenen of simpelweg omdat mensen geen zin hebben in een lange ziekteperiode, waarna het paard weer gewoon zoals van ouds en zonder pijn kan presteren

heb het niet alleen over dekhengsten en begrijp best dat je met de ontsteking die ohlsen had niet lekker kan dekken en dat dat veel pijn doet...

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:40

Ik heb gelezen dat het stamboek geen info geeft....Maar ga daar dan de discussie aan waarom ze het niet willen zeggen en niet hier. Het het heeft hier geen zin om er over te discussieren want zoals ik al eerder zei het is gissen naar de waarheid.....

Linda_o1
Berichten: 48
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:29

Ik hoop dat ze er snel voor uit durven te komen,
Ben nu wel erg benieuwd!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:21

ik stelde alleen die vraag in het topic, dit was een oud topic, ik denk misschien weet iemand het al...

maargoed haha lekker nutteloos verder en dingen worden toch niet goed gelezen

ik ben ook benieuwd linda!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:12

kinsealy schreef:
Is er inmiddels al iets bekend over het lot van dit paard?
Nou, krijg de indruk dat sommigen mensen denken dat ze maar aan hun lot worden overgelaten Nagelbijten / Gniffelen
Misschien is er bij het stamboek nog geen beslissing genomen, dan kunnne ze gewoon niks naar buiten brengen! DAt ken ik vanuit mijn werk, dat is beurs genoteerd, die brengen info ook pas naar buiten (ook intern) op het mometn dat iedereen het mag weten.
Zolang er niet bekend is wat er precies speelt, heeft het weinig nut te speculeren, tenzij iemand direct weet hoe of wat! Want van het ene broodje aap komt de volgende! Net zoals je hier je vinger stoot is hij 3 dorpen verder je hand gebroken...
Ze zullen Ohlsen heus niet in laten slapen als hij nog een redelijk leven kan hebben.
Het is gewoon even afwachten.

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:19

Antwoord wat ik gekregen heb van het stamboek:
"De hengst is afgevoerd wegens moeilijkheden bij het dekken, hij wilde nier meer dekken."

Jammer maar geen kans meer dus om het elite predikaat te halen.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:26

Is dat zo? Elite wordt hij toch op nakomelingen, of had hij nog een ander predikaat nodig waar hij zelf iets voor moet doen?

Overigens, dat "afgevoerd" klinkt wel drastisch...

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:34

Dacht begrepen te hebben dat hij ook ergens nog een A-certificaat voor moest halen.

Dat tussen haakjes is direkt gekopieerd uit het e-mailtje wat ik terug heb gekregen. Dus ook "afgevoerd".

Zonde van zo'n mooie hengst had er wel iedere stuiver voor over die ik had om hem nog een leuk leven te gunnen op een weitje met schuilstal...

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:12

hmmm dan ga ik zelf ook nog maar eens aan het bellen/mailen, want wel raar dat hij ineens "afgevoerd"(?!?!?) is terwijl ze een maand geleden zeiden dat hij alleen maar uit de dekdienst is gehaald...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:40

afgevoerd is idd een rare benamingen
als hij gewoon geruind zou zijn of gewoon als hengst verder gaat maar niet als dekhengst zou dat, neem ik aan, anders gezegd worden..

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:17

Afgevoerd klinkt bij mij als afgemaakt.

Beetje rare verwoording. Maar ik denk dat er in het winter/voorjaasnummer wel wat over zal staan.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:54

dat hoop ik ja, dat hierover meer uitleg komt...

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:33

Afgevoerd klinkt bij mij als afgevoerd van de lijst van goedgekeurde dekhengsten. Dus uit de dekdienst gehaald. Maar goed, het was handiger geweest als ze het duidelijker hadden geformuleerd...

Overigens is dat precies de reden dat het handiger is ze te bellen dan te mailen. Nu weet je nog niets.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:47

ik neem aan dat die mensen wel weten wat je bedoeld als ze vragen wat er met de hengst is gebeurd

afgevoerd is geen woord wat dagelijks gebruikt wordt volgens mij haha
afgemaakt begrijpt iedereen, of gewoon geen dekhengst meer ook...

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:28

izabella schreef:
Overigens is dat precies de reden dat het handiger is ze te bellen dan te mailen. Nu weet je nog niets.


Sommige mensen moeten gewoon werken en heb de komende dagen gewoon geen tijd om te bellen, want de mensen willen heel graag hun salaris op tijd betaald hebben. Knipoog

En afgevoerd zie ik ook als afgemaakt.

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:00

Marcella schreef:
Sommige mensen moeten gewoon werken en heb de komende dagen gewoon geen tijd om te bellen, want de mensen willen heel graag hun salaris op tijd betaald hebben. Knipoog

Snap ik, ik heb ook een baan waar het voor mij handiger is om te mailen dan te bellen.
Ik wilde alleen opmerken dat het mijn ervaring bij het stamboek is dat het beter werkt om te bellen dan te mailen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:17

Ik heb gebeld. Ik hou niet van dat gespeculeer, ik vraag het altijd gewoon. Het stamboek zegt dat hij weg is....en dat ze er verder geen uitspraken over doen en dat zij de eigenaar zijn. En dat mensen nu wel zeggen dat ze hem hadden willen hebben maar dat wanneer puntje bij paaltje komt veel mensen toch een ziek paard niet willen....(heb ik zelf ook wel ervaring mee...).

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:19

Inderdaad Yvette Ja Via de telefoon communiceert beter. De mail zijn altijd kort, daar zij zeer veel mails binnenkrijgen,en natuurlijk zijn ze op kantoor daar ook erg druk.
Maar Marcella, veel mensen hebben het druk maar een telefoontje van nog geen minuut moet kunnen toch Knipoog

Nou wat super Biepmiep! En idd, wat ze aangeven, klopt idd, als het puntje bij het paaltje komt haken velen vaak af, op welk gebied dan ook!

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:07

izabella schreef:
Marcella schreef:
Sommige mensen moeten gewoon werken en heb de komende dagen gewoon geen tijd om te bellen, want de mensen willen heel graag hun salaris op tijd betaald hebben. Knipoog

Snap ik, ik heb ook een baan waar het voor mij handiger is om te mailen dan te bellen.
Ik wilde alleen opmerken dat het mijn ervaring bij het stamboek is dat het beter werkt om te bellen dan te mailen.

Stamboek kun je btw ook buiten kantoortijden kijken Knipoog

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:59

Misschien moet er ook wel overgewerkt worden. Maar wegens (al een vol jaar) problemen met het personeels informatie systeem moet er behoorlijk doorgewerkt worden om alle 3.500 mensen betaalt te krijgen in 2 weken tijd. Het is geen klein bedrijf waar even de salarissen van betaalt moeten worden incl. alle salaris wijzigen die we handmatig moesten invoeren. En heb dan wel wat beters te doen dan het stamboek te bellen.

Maar uiteindelijk heb je door te bellen ook geen super duidelijk antwoord gekregen...........alleen dat zei eigenaar zijn.

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:09

Marcella schreef:
Misschien moet er ook wel overgewerkt worden. Maar wegens (al een vol jaar) problemen met het personeels informatie systeem moet er behoorlijk doorgewerkt worden om alle 3.500 mensen betaalt te krijgen in 2 weken tijd. Het is geen klein bedrijf waar even de salarissen van betaalt moeten worden incl. alle salaris wijzigen die we handmatig moesten invoeren. En heb dan wel wat beters te doen dan het stamboek te bellen.

Maar uiteindelijk heb je door te bellen ook geen super duidelijk antwoord gekregen...........alleen dat zei eigenaar zijn.

Jij zit te zeuren dat er niet gereageerd wordt en speculeert, dan moet moet je bellen...
En dat geen tijd hebben vind ik een beetje een larieverhaal, je antwoord hier ook op bokt, in die tijd had je ook kunnen bellen.
En er bestaan ook nog zoiets als weekenden.

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:19

Nu word er dingen gezeg waar ik niets vanaf weet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Citaat:
Jij zit te zeuren dat er niet gereageerd wordt en speculeert, dan moet moet je bellen..

Heb niets gezegd over dat er niet gereageerd of gespeculeert word.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:08

Ik weet niet of het ondertussen al duidelijk was, maar ik las net in het Fjordenboekje dat OJ wegens gezondheids redenen geslacht is. Jammer, maar helaas. Scheve mond

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom dekt Ohlsen Junior (tijdelijk) niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:54

Nou dat klinkt beter dan 'omdat hij geen nakomelingen meer produceert".