Verkopen, minder makkelijk dan je denkt...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verkopen, minder makkelijk dan je denkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:54

Ik vind je vp echt veel te hoog. Zeker voor een fjord die niets gepresteerd heeft..

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:53

_nvds schreef:
Amber_ schreef:
Toch vind ik deze merrie het ook nog niet waard Yvonne. Maar voor mooie merrie, met goed papier en keurings resultaten mag zeker meer kosten. Zeker gelijk in :D Of juist een Fjord die hoog in de sport loopt. Hetzelfde geld natuurlijk voor bijzondere kleurtjes :D Gio gaat ook verkoop in, maar valt door zijn kleur en keurings resultaat ook in hoge prijsklasse. :j

Misschien vind jij een paard wel lelijk waarvan een ander zegt mooi.. we vragen hierbij je mening toch ook niet?


Ik heb het over een 'mooie' merrie aan papier wat er achter zit.
Dus minder aanvallend mag zeker!

JudithO

Berichten: 7124
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:06

Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar bij mijn Fjord heeft het 7 maanden gekost voor we een geschikte koper hadden gevonden. Nu wordt ze zaterdag opgehaald. Ze is verkocht voor 1200,- incl haar spullen.

Weet je, je hebt maar 1 persoon nodig. En het is een feit dat je vraagprijs aan de hoge kant is, en dat dat mensen zal afschrikken. Een brave Fjord vind je voor een lagere prijs ook gemakkelijk.
Veel mensen kopen een Fjord voor het recreatieve (voornamelijk buiten-) rijden. Veel mensen verwachten een robot, maar willen daar niet naar betalen.
Ik heb ook veel onzinbiedingen gehad, die genegeerd en kreeg vervolgens een boze mail omdat we niet reageerden op een bod van 500,- 8)7

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:07

Persoonlijk vind ik het wel netjes om op ieder bod te reageren. Soms durf ik ook al wel eens een laag bod doen met de gedachte niet geschoten is altijd mis. Dan kan je toch gewoon netjes reageren met de afwijzing van het bod.

Judith, jouw advertentie bv. begint met "wegens tijdsgebrek...". Grote kans dus dat iemand dacht 'he, die willen misschien wel snel van hun beestje af, want ze hebben er geen tijd voor en iedere maand dat die langer staat moeten ze betalen, laat ik eens gek doen, wie weet'. Zoals al gezegd, niet geschoten is altijd mis.

Ik moet wel zeggen, ik zit nu al wat langer in de koop en verkoop van paarden. Krijg vaak "opdrachten" om op zoek te gaan naar een paard/pony. En dan begin je wel zo een beetje de gedachtegang en de kneepjes van het "vak" te kennen. Achter een laag bod zit echt niet altijd een persoon die niets van paarden af weet en beter een goedkope hamster dan een paard kan kopen. ;)

JudithO

Berichten: 7124
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:31

Nou ja, als mensen zo laag gaan bieden, zie ik die mensen meer voor handelaren oid aan. Misschien niet netjes, maar stuur er dan gelijk een mailtje achteraan, dit wordt door sommige mensen ook netjes gedaan. Maar als je echt serieus bent en je doet zo'n laag bod, lijkt het mij vrij logisch dat je er een mailtje bij doet met uitleg.
En dat 'wegens tijdgebrek' kon je wel eens gelijk in hebben. Alleen 'tijdgebrek' is wat anders dan 'ruimtegebrek'. Maar dat is zo mijn mening ;)

Edit: biedingen vanaf 800,- heb ik overigens wel op gereageerd.

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Verkopen, minder makkelijk dan je denkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:50

Foto's doen inderdaad heel veel met een advertentie :j misschien een keer iemand met een goed fototoestel optrommelen om in ieder geval een mooie hoofdfoto, een duidelijke standfoto en een bewegingsfoto te maken?

Moet zeggen dat ik op de merrie die ik te koop heb staan ook niet heel veel reacties krijg, maar dat had ik wel een beetje verwacht. Ze is natuurlijk niet de grootste en is absoluut niet geschikt voor beginners. We hebben ook geen haast met de verkoop, dus we wachten af totdat de juiste persoon er op af komt :)