Fjord wil niet aankomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:46

maralyn schreef:
Knert..Veel vragen, komen nu de antwoorden.

Moet nog praten met mijn moeder.
Vind het leuk dat mensen zo makkelijk zeggen, haal m weg. Maar waar laat je een hengst?
Heb wel een stalling op t oog, waar hij ook gecastereerd kan worden maar eerst goed overleg.
Werk? dat 1 maal in de week rondje longeren en stappen aan de lange lijnen voor het oefenen voor t mennen noem ik geen werk.

Hij is van mij, en ik ben nog niet volwassen, ik ben 17.
Ik vind hem inderdaad mager, puur omdat ik hem eerst aan wil laten komen voor hij zwaarder werk gaat doen.

Als hij wel gewoon op het dubbele kan, ook al moet ik dan mijn hooi zelf betalen blijft hij bij mijn ouders staan.
Ik woon 7 km van mijn ouders af, en dat is prettig zonder rijbewijs.

Als hij wel op die stalling staat is hij 40 Km van mij weg.

Straks als ik 18 ben, kan ik wat meer doen, omdat ik dan niet alleen leef van mijn salarisje van nog maar net 100 euro in de maand.

Bij mijn ouders staat hij gratis. Daar heb ik geluk mee.
En als ik zelf hooi moet betalen? Alla. dat doet me niets.
Maar 250 euro voor een stalling? Nee, dat ga ik niet redden.

Is er echt geen andere optie? Dan gaat hij op marktplaats.

aah oke dat verklaard een hoop.
250 is inderdaad een hoop geld.. is na castratie niet gewoon een bij hobbyboer niet wat?
Ja niet de eerste en beste.. maar is er echt nergens een stalling waarbij je wat minder betaalde luxe hebt?

tja en anders gewoon proberen te overleggen met je ouders. Jij bent ook bijna volwassen volgens de wet, dus dan zou een overleg toch moeten kunnen?

maralyn

Re: Fjord wil niet aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 10:28

Nou jongens en meiden....Gisteren was het zo ver. Ik kon er niet bij zijn, want ik had visite ivm mijn verjaardag. Maar de DA is geweest en heeft zijn kiezen gedaan.

De achterste kiezen waren vergroeid en verkeerd afgesleten.
Nu vreet hij als een sloot graver.
De DA vond hem niet rank. Maar gewoon er netjes uitzien. Liever een slank paard dan met obesitas.
Dus, ik mag gewoon weer met m aan de gang

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:50

Heb je een foto van hoe hij nu is? Want vond hem op die foto echt wat Mager, die van mij is al slank voor een fjord. Afbeelding hoop dat die van jou snel wat aankomt

maralyn

Re: Fjord wil niet aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 22:22

Nee, zal ik nog wel maken....

Maar zijn kiezen zijn gisteren net gedaan, dus ik denk dat het een maandje of 2 duurt voordat hij op gewicht is en een half jaar tot een jaar tot al zijn spieren er weer op zitten.
Maar hij ziet er iets ranker uit dan de jouwe marjan.
Maar dan ook IETS
Je ziet zijn ribben niet meer maar de flanken vallen wat in.

PS:

Voedinsschema hebben ze aangepast, moest van fred smit.
Want ja, wie niet naar mij wilt luisteren? Hoort het van iemand die een dieren arts is!

Hij moet nu 4 keer op een dag kuil. En in de nachtversie 2 maal zoveel als normaal.
Hij krijgt nog maar 1/4 kg aan brok in de ochtend 1/4 in de avond 1/2 meusli in de ochtend en 1/2 in de avond. En 1/2 kilo aan slobber in de avond.

Hele aanpassing.

Maar ikkie is daar heel erg blij mee!!