Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loetie84 schreef:wereld schreef:Sorry mensen, maar ik snap echt jullie reacties niet!!!!
De meesten zeggen, niet doen!!! Geen paard kopen met eczeem.
Wat willen jullie? Dat die paarden met exzeem allemaal maar naar de slacht gaan? Oke als ze veel last en pijn hebben is dat mischien beter, maar als het paardje met een eczeemdeken en een zalfje gered is, is dat toch fijn?
Die exzeem paarden hebben ook een baasje nodig lijkt me?
Sorry maar deze reactie's komen op mij niet over als paardenvrienden, meer als mensen die alleen aan zichzelf denken..
Problemen moet je niet kopen, die krijg je er vanzelf bij... Een kreupel paard koop je toch ook niet als je de keus hebt uit meerdere dieren? (ook al zijn er zat mensen die dit toch doen tegen beter weten in) Dus tenzij je helemaal verliefd wordt op een bepaald karakter, kan ik me heel goed voorstellen dat je even verder kijkt voordat je dit beestje koopt. Of je moet in dit geval aan de kust wonen of het niet erg vinden om je paard zo veel extra te moeten verzorgen. Dan kun je wellicht het 'risico' nemen... Natuurlijk hangt het ook af van de ernst van de eczeem.
vuurneon schreef:wereld schreef:Sorry mensen, maar ik snap echt jullie reacties niet!!!!
De meesten zeggen, niet doen!!! Geen paard kopen met eczeem.
Wat willen jullie? Dat die paarden met exzeem allemaal maar naar de slacht gaan? Oke als ze veel last en pijn hebben is dat mischien beter, maar als het paardje met een eczeemdeken en een zalfje gered is, is dat toch fijn?
Die exzeem paarden hebben ook een baasje nodig lijkt me?
Sorry maar deze reactie's komen op mij niet over als paardenvrienden, meer als mensen die alleen aan zichzelf denken..
Heb je zelf wel eens een paard met eczeem gehad? En dat de kosten ook behoorlijk kunnen oplopen en de tijd die het kan vreten terwijl je paard nog steeds gek word van de jeuk?
En ja, sommige paarden zijn inderdaad beter af bij de slacht/spuit dan. Als eczeem te erg is en niet onder controle te krijgen is jeuk een hel.
Ik hoef iig geen paard met eczeem, heb jaren ervaring met die van mij en als ik dan toch kan kiezen... Nee bedankt. Niet weer. Want je zit altijd in je hoofd met; wat als het weer verergert?
Ik moet zo oppassen met de weide, hooi en krachtvoer. Heb al veel smeersels geprobeerd en niet alles werkt helaas. Niets zo sneu als een schurend paard die gek word van de jeuk, terwijl jij alles eraan probeert te doen. Als je dit gebrek van te voren weet, dan raad ik het echt af om te kopen.
Als je paard koopt, koop je die toch voor jezelf? En ja zomereczeem is echt een gebrek, want je moet er wel echt serieus rekening mee houden en kan altijd verergeren. Dat is het risico.
En natuurlijk kun je dat risico nemen, maar ik ben er zelf erg terughoudend mee.
vuurneon schreef:Maar ook een lichte eczemer kan zo omslaan naar een zware eczemer, dat is wel een risico.
Helaas ook hier in de omgeving zien gebeuren, dat ondanks goed beleid, voeding etc er een zomer veel meer mugjes zijn en dat het hommeles is.
Je zult maar net de pech hebben een plek te hebben met veel mugjes en dat weet je niet.
vuurneon schreef:en een niet-eczemer kan zomaar eczeem krijgen.Maar ook een lichte eczemer kan zo omslaan naar een zware eczemer, dat is wel een risico.
Helaas ook hier in de omgeving zien gebeuren, dat ondanks goed beleid, voeding etc er een zomer veel meer mugjes zijn en dat het hommeles is.
Je zult maar net de pech hebben een plek te hebben met veel mugjes en dat weet je niet.
vuurneon schreef:Dat is toch geen vergelijk? Een paard zonder gebrek kan inderdaad altijd iets oplopen, maar je koopt het gezond en zonder gebrek. Maar nu weet je het al van te voren dat er wel een gezondheidsprobleem is
Anita45 schreef:Zolang mensen maar eczeempaarden blijven kopen en er mee blijven fokken raken we deze ellende nooit kwijt en wie wordt daar gelukkig van. De desbetreffende paarden in ieder geval niet.
spatter schreef:ZE is een verzamelnaam voor paarden met jeuk rond staart en manen
de oorzaak is vaak ingewikkelder als alleen maar mugjes en daarom komen veel mensen er ook niet goed uit
dekens helpt vaak wel maar bijna altijd is voeding het echte probleem
de weides zijn veels te rijk , te zwaar bemest, verkeerde grassen en veels te veel gras en daar is een paard niet op gemaakt
dieren kunnen het niet verdragen
dan komt er nog bij dat menig dier ook nog brok of meusli krijgt en anders wel paardensnoepjes
paarden worden vol gestopt met veels teveel van vanalles terwijl ze nog steeds zijn ingesteld op sober voer
dat paarden daar vroeger minder last van hadden zal te maken hebben met dat ze vroeger veel harder moesten werken, weilanden veel minder zwaar werden bemest, paarden op de slechtste stukken gezet werden en er waarschijnlijk ook beter op gelet werd met fokken
met de juiste aanpassingen kom je een heel eind
onze merrie is bij de vorige eigenaar zelfs ingespoten omdat ze zich helemaal kapot schuurde van de jeuk en hier valt het reuze mee
maar begin er niet aan als je niet de moeite wil nemen om je er echt in te verdiepen