Fjordcup 12 mei 2012 in Elst (utrecht) *datum aangepast*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:35

duikpaardje schreef:
Wij hebben het er ook over gehad (we starten allebei knhs L1) om te gaan maar we hebben ons niet ingeschreven ivm het weer. Je weet nooit wat er te verwachten staat en het is best een stuk rijden voor ons. Mei en september komen ons veel beter uit.

Maar als er niet genoeg inschrijvingen zijn dan gaan mei en september ook niet door.

Ik heb me zojuist ingeschreven!
Voor maar 1 proefje weliswaar, want ik stik nu al van de zenuwen. :')
Heb er wel bij vermeld dat ik er evt. 2 wil starten als ze starts tekort komen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:48

Het weer, daar kan je nu nog niks over zeggen.. Het is nu januari en t vriest niet eens, dus je weet het nooit.
Gewoon opgeven dus :D
(al moet je dat nog altijd zelf bepalen :P )

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:17

Ik heb me ook ingeschreven :D
Ben heel benieuwd (is ook onze eerste wedstrijd)
Maar het klinkt heel gezellig!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:45

Niwla schreef:
Maar als er niet genoeg inschrijvingen zijn dan gaan mei en september ook niet door.

En van wie heb je die wijsheid dan? Er wordt altijd per wedstrijd bekeken of hij doorgaat of niet qua starts. Februari is gewoon een rotmaand qua starts, dat merk je hier in de buurt ook dat alles doorgaat maar met minimale aantal starts (over alle rubrieken genomen).

Daarbij is het misschien ook wel eens leuk om bij de fjordcup met een ander jurylid te rijden, dan is er ook meer uitdaging. Nu is het elke keer dezelfde.

Niwla

Re: Fjordcup 11 februari in Elst (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:03

Oh sorry hoor, ik dacht dat begrepen te hebben omdat iedereen er zo op hamert dat het niet meer georganiseerd wordt als er niet genoeg starts zijn. Ik dacht dat dat dan ook meteen voor de volgende edities gold.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:21

Doen jij en Cadiz ook mee?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:11

wil wel meedoen heb alleen geen vervoer :'( *Oudkarspel N-H*

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:02

duikpaardje schreef:
Wij hebben het er ook over gehad (we starten allebei knhs L1) om te gaan maar we hebben ons niet ingeschreven ivm het weer. Je weet nooit wat er te verwachten staat en het is best een stuk rijden voor ons. Mei en september komen ons veel beter uit.

Voor mij is het ook meer dan 1 uur en 20 minuten rijden maar goed als het echt te slecht wordt dan meld ik af maar als het enigzins kan dan ga ik.

Het is dat Ed nog lang niet zo ver is anders had ik die voor de fun meegenomen.

Dus alle mensen die nog twijfelen KOM OP INSCHRIJVEN :j :j :j

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:09

Ze wisselen elke keer met 2 juryleden dus het is niet elke keer dezelfde.
(daar bij zijn het fijne juryleden . Ze zijn eerlijk, als je goed rijdt krijg je hoge punten , rij je minder dan zijn ook de punten minder. maar goed dat is ieder zijn mening)

Ik heb het er de vorige keer nog met Diana over gehad dat het steeds moeilijker wordt om voldoende starts te krijgen en dat het elke keer weer hangen en wurgen is om het door te laten gaan.
Voor haar gaat er dan ook de lol vanaf.

Maar Viv, jou zadel is binnen en je zegt dat hij lekker loopt dus kom op, in je zadel en meedoen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:42

Heb me net ook ingeschreven!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:45

CCCCC schreef:

Nee die staat met peesblessure. En ik start net zo lief hier in de buurt, heb de fjordcup niet nodig voor mijn winstpunten die rij ik hier ook.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:51

alcootje schreef:
Ze wisselen elke keer met 2 juryleden dus het is niet elke keer dezelfde.
(daar bij zijn het fijne juryleden . Ze zijn eerlijk, als je goed rijdt krijg je hoge punten , rij je minder dan zijn ook de punten minder. maar goed dat is ieder zijn mening)

Ik heb het er de vorige keer nog met Diana over gehad dat het steeds moeilijker wordt om voldoende starts te krijgen en dat het elke keer weer hangen en wurgen is om het door te laten gaan.
Voor haar gaat er dan ook de lol vanaf.

Maar Viv, jou zadel is binnen en je zegt dat hij lekker loopt dus kom op, in je zadel en meedoen.

Nou over de eerlijkheid van iig 1 jurylid zet ik toch echt mijn vraagtekens, zeker nu ik erbij geschreven heb. Eneeeh je weet net zo goed als ik dat mannetje met een peesblessure staat en idd lekker loopt (in stap en 2x bak rond in draf). Die ga ik echt niet overbelasten voor welke wedstrijd dan ook. Wedstrijden rijden is zo ongeveer mijn laatste prioriteit op het lijstje en die kan ik ook hier in de achtertuin rijden ;)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:10

Vippie schreef:
Eneeeh je weet net zo goed als ik dat mannetje met een peesblessure staat en idd lekker loopt (in stap en 2x bak rond in draf). Die ga ik echt niet overbelasten voor welke wedstrijd dan ook. Wedstrijden rijden is zo ongeveer mijn laatste prioriteit op het lijstje en die kan ik ook hier in de achtertuin rijden ;)

Oeps, moet eerlijk toegeven dat ik dat eigenlijk alweer een beetje was vergeten :o

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:51

op zich lijkt het me heel leuk. cas is pas 5 en beide nooit aan wedstrijd gedaan. hij heeft bij mijn weten nog nooit in een binnenbak gelopen. punten zullen we zeker niet rijden, zijn met wenstern bezig en niet echt met dressuur. zou niet weten hoe we er moeten komen vanaf delft maar toch lijkt het me heel leuk om een keer gedaan te hebben met een vriendelijke groep mederuiters. geloof niet dat we ons in hoeven schrijven he? volgens mij vallen we niet echt in een proef. de galop gaat ook nog eens erg moeilijk en nageven heeft hij ook niet als zodanig geleerd. bij western is het uiteraard meer lang en laag dan in de krul. hmmmmmmmmmmmmmm toch lijkt het me leuk :D <<)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:02

Amanda dan zou ik toch lekker thuis blijven dan heb je niks op een dressuurwedstrijd te zoeken.

Eneeeh nageven moet ook in de western hoor, daar moet je ook over de rug rijden alleen stel je je paard dan lager in. Maar ook daar moet je paard nagefelijk zijn.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:23

klopt hihihi maar ik krijg hem niet goed in dressuur houding gesteld zeg maar. hij kan het wel hoor. hij is 2 jaar dressuur matig gereden. onder een goede dressuur ruiter zet hij ook zo een b proef weg, als hij de ruiter tenminste niet in de zeik neemt hihihi. hij en ik als combi zijn geen dressuur combi. hij vind springen ook leuk alleen als combi past western ons het best. neemt niet weg dat we ook wel dressuur oefeningen doen omdat dat nou eenmaal een goede basis is. puur voor de ervaring zou het wel voor ons beide goed zijn en voor voor de gezelligheid erg leuk. ik rij ook nog steeds met een dressuur zadel. we zijn pas sinds een maand of 3 naar het western overgestapt. ik rij wel op een westernhoofdstel maar heb ook gewoon een dressuur, bitloos, touwhalster waar ik heb af en toe op rij of altijd op gereden heb

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:07

Gewoon mee doen! Dan doe je een A proef, (zonder galop). Doen Chiem en ik ook, meer voor de ervaring!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:23

hoe ziet een A proef eruit? heb alleen nog het vervoersprobleem. niemand hier die gaat uit de buurt van delft? :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:50

Is een F1 proefje, die kan je wel op internet vinden.

Ik woon zelf dicht bij Elst, dus kan je qua vervoer niet helpen..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:58

Vippie schreef:
CCCCC schreef:

Nee die staat met peesblessure. En ik start net zo lief hier in de buurt, heb de fjordcup niet nodig voor mijn winstpunten die rij ik hier ook.

Viv, mis jij dan niet de gezelligheid van "vroegah" op de Fjordcup?
Vond het de leukste wedstrijden van allemaal omdat de sfeer onderling zo leuk was.
Daarvoor ging ik naar de Fjordcup en Fjovrili.
Zou zonde zijn als dat soort wedstrijden zouden verdwijnen..

Ik heb geen fjord meer dus kan niet komen starten, anders was ik zeker gegaan.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:37

Ik heb net Diana een berichtje gestuurd en gevraagd hoeveel er nu staan ingeschreven.

Ik denk dat iedereen lekker kan meedoen, zeker voor een eerste keer zijn di super fijne wedstrijden.
Of je nu KNHS of onderling A start, het gaat nog altijd om de lol plezier en ervaring.

Dus voor diegene die nog twijfelen, gewoon lekker inschrijven. Het is gewoon heel gezellig onderling.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:46

Misschien hier ook even een lijstje maken wie er allemaal mee doen en wat je gaat starten?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:12

Martine van der Perk
Liza Mars
Lisa Verweij
Yvonne Lieftink
Claudia van den Heuvel
Mariska Fokker
Laura Verhagen
Margot Steinbruck
Femke Hartink
Melissa van Zutphen
Deborah Kleiberg
Annemarie Tuin
Esther Wisse
Corien Brouwer
Georgine Verhoeven

Dit is het lijstje wat op fjordenwereld staat.

Het gaat door bij 20 inschrijvingen dus we moeten we nog 5!!!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:48

Kelly_Taco schreef:
[
Viv, mis jij dan niet de gezelligheid van "vroegah" op de Fjordcup?
Vond het de leukste wedstrijden van allemaal omdat de sfeer onderling zo leuk was.

Ik heb maar 1x fjordcup gestart (heeeeuuuulll lang geleden, een van de eerste toen nog op dat weilandje tussen de appeleboompjes met het secretariaat in een tent) en af en toe ging ik eens kijken als ik niks te doen had. De laatste keer dat ik ben geweest heb ik geschreven en heb me kapot zitten ergeren aan het niveau van rijden en de manier van jureren. No thanx ik blijf lekker thuis.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:52

als ik vervoer geregeld krijg doe ik mee alleen denk ik dat dat probleem niet overwonnen gaat worden ;(