Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marloez schreef:Ik vind dat ze gewoon beide gefokt moeten worden.Een luxe rijfjord zou ik persoonlijk fijn vinden om te hebben. Maar ik zie een zwaar fjord ook graag!
Ik denk dat je de tankfjorden van mijn zus dan wel mooi vindt, die trekken hun woonwagen door de bergen dus zijn megagespierd.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0403_n.jpg
Ze waren hier ook ietwat te dik maar dat komt omdat ze steeds reizen en soms veel vetter grasland hebben.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7696_n.jpg
Kelly_Taco schreef:Dit zijn tanken omdat ze gewoon moddervet zijn.
Vooral het bovenste fjordje heeft gewoon mooie lijnen en is niet eens kort te noemen
Sjolvir schreef:Ach... 1 ding gaat in ieder geval wel goed..
Het zijn en blijven fjorden... er wordt geen AV of KWPNer doorgekruisd, het is altijd fjord x fjord..
2 types fjord? Welke vinden jullie mooier? (even ahum.. realiseer me dat paard op 1e foto wordt meegesleept)
Zack schreef:Luxe of ouderwets is het type bouw en heeft dus eigenlijk niks te maken hoe moddervet of slank je hem ook houd..
Zack schreef:Marloez
Dat zijn nou echte oude types idd!
Zijn wel wat dik maar naar mijn idee idd niet moddervet wat ik zo kan zien.
Heb je ook fotos dat ze in "top" conditie zijn?
Kelly_Taco schreef:Taco kan je van luxe tot ouderwets zien, lag net aan de prestaties die hij moest leveren en hoe ik hem voerde.
Amber_ schreef:Zoals ik het bij jou lees, is alleen een Fjord goed als het kort en breed is.
Dat ben ik niet met je eens vandaar
Ik vind dat de ouderwetse moeten blijven, maar ook zeker ruimte moet zijn voor nieuwe types.
Snoevie schreef:ik vind dat ze soms wel heel erg rijtypisch gefokt worden,soms zijn het gewoon slanke sportpony's in een fjordenvelletje. voor mensen die zo'n fjord willen fokken denk ik,ja,ga dan voor een ander ras.
maargoed binnen het ras is evengoed behoorlijk veel mogelijk,zoveel verschillende mensen en smaken.
ik vind toot van amber een prachtige fjord,maar mijn eigen Ravina ook,al weet ik niet zo goed tot welk type ze behoord,oud of nieuw :p
Zack schreef:Ik ben het er gedeeltelijk mee eens.
De fjorden gaan wel te ver richting het nieuwe type fokken.. (sorry) maar fjorden van 1.60 is echt NOT DONE naar mijn mening.
Er is hier een meisje die er 1 heeft, Dyco toch?
Nee dat vind ik echt veelste groot, dat is geen ras echte "oude" fjord meer.
Maar dat is ieder zijn smaak.
Ik vind toot bijv. wel weer helemaal geweldig.
Ik ken ook kleine fjordje van 1.30 die zo iel zijn dat je denkt dat die nog geen 1,5 zijn.
Dan mag die wel klein en een "oude" bloedlijn hebben maar dat is dan ook geen echte fjord naar mijn mening.
Dus sja waar ligt de fout?
Om het maar even zo te zeggen, Voor ieder wat wils toch?
@Momaxes
Beter kijken want er is degelijk een heel groot verschil tussen het oude en het nieuwe type.
Overigens heeft de bouw alles te maken met het "soort" type dat het is..
Maar dan ben ik toch wel benieuwd wat jullie vinden wat die van mij is, Het "oude" ? of het nieuwe?