Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jeskim schreef:Ja, als jij er maar blij mee bent toch!! Daar gaat het uiteindelijk om!!
als het wel toegstaan zou zijn, wat zou je dan krijgen als je kvit x kvit zou doen, zou dat dan geen zwakker paard opleveren, weet niet hoor..
MarvanTom schreef:Stiekem, heel stiekem, kan dat hele Stamboek de pot op.![]()
Een Noorse Fjordenlegende heeft het over 6 paarden, alleen de witte kreeg geen streep.
Maar hoort er wel bij!![]()
![]()
Dus waarom is de kvit 'verbannen' ?
Dat hoort niet echt als je een eeuwenoud ras in stand wil houden, maar ach, wie ben ik?![]()
MarvanTom schreef:Als je dan toch zo traditiegetrouw bent en ook in Noorwegen zelf verschijnt (@v Bon), kan deze mythe niet zijn ontgaan.
Waarom dan niet kijken om de 'gebreken' eruit te fokken?
Of zeg ik nu weer iets raars?
Techniek staat voor niets tegenwoordig!
Alhoewel... DNA-test van onze Tom klopte ook van geen kanten: 1 mams, 2 papsen.
Het Stamboek is aan zoiets 'engs' als een kvit niet toe, denk ik dan maar.
uudje schreef:MarvanTom schreef:Als je dan toch zo traditiegetrouw bent en ook in Noorwegen zelf verschijnt (@v Bon), kan deze mythe niet zijn ontgaan.
Waarom dan niet kijken om de 'gebreken' eruit te fokken?
Of zeg ik nu weer iets raars?
Techniek staat voor niets tegenwoordig!
Alhoewel... DNA-test van onze Tom klopte ook van geen kanten: 1 mams, 2 papsen.
Het Stamboek is aan zoiets 'engs' als een kvit niet toe, denk ik dan maar.
Ik denk niet dat het met eng te maken heeft, maar met onwetendheid, ze weten totaal niet wat een kvit[cremello is, hun zien het als albino terwijl een kvit helemaal niks met albino te maken heeft, dat heb ik van Bon ook gezegt en dat ze zich eens in die kleur moeten verdiepen.
Carolinef schreef:denk dat het ook beetje mee te maken heeft wat de koper wil, denk dat veel mensen lange tijd aan isabel hebebn vastgehouden en toen was rod al heel bijzonder, nu kijkt niemand daar meer van op en is er steeds meer vraag naar andere kleuren, toen ik haakon net had, was er nog geen andere officiele Uls in NL (heb ik van t stamboek zelf) en nu kan ik er al 5 opnoemend vanwaar ik afweet, gra is ook in opkomst , doe ik zelf ook aan mee, dus in dat opzicht heeft de koper veel in de hand, ik ben zelf wel van offcieiele kleuren met papier, maar dat is persoonlijk