Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
willemlover schreef:Heb de andere advertentie gelezen, moeilijk, zal 1 van beiden graag een plekje bieden om op te groeien, maar vind het lastig om dan een keuze te maken omdat ik weet dat die andere het dan nogsteeds moeilijk heeft...
Nijnteee schreef:Jeetje, 7 maand & dan al een hoofdstel
gohya schreef:@M_D_H
Het probleem is dat je een veulen van 7 mnd. oud toch geen bit in doet?
M_D_H schreef:gohya schreef:@M_D_H
ik vind het geen probleem, zolang het bit maar past
spelenderwijs kun je ze heel veel leren, als je het bit nat maakt, en vervolgens in de suiker doopt is het een heel smakelijk iets voor een jong paard, en is het bit ook niet eng, en heb je straks een voorsprong...
en ik kan begrijpen dat als je een sterk onopgevoed veulen hebt(en ja, die zijn er echt) je ze liever met bit leid
M_D_H schreef:gohya schreef:@M_D_H
spelenderwijs kun je ze heel veel leren, als je het bit nat maakt, en vervolgens in de suiker doopt is het een heel smakelijk iets voor een jong paard, en is het bit ook niet eng, en heb je straks een voorsprong...
en ik kan begrijpen dat als je een sterk onopgevoed veulen hebt(en ja, die zijn er echt) je ze liever met bit leid
MelanieB schreef:M_D_H schreef:
Tsja, dan doe ik liever een hengstenketting eraan onder de kin.
7 maanden? Nee sorry dat is echt te jong.
M_D_H schreef:MelanieB schreef:
Tsja, dan doe ik liever een hengstenketting eraan onder de kin.
7 maanden? Nee sorry dat is echt te jong.
ijslandfan schreef:ik heb net een mail gestuurd.
Bijna dierenmishandeling van zo'n jong ding.
Beestje is voor de rest van dr leven verprutst.
Chantaltje23 schreef:M_D_H schreef:
ik ook melanie, ik zeg alleen dat mits het een sterk veulen is ik het best kan begrijpen
nogmaals, als je het spelenderwij aanleert, is er geen probleem, je dwingt het paard namelijk niet
er zijn ook mensen hier op bokt die al vd doen met hun veulens...
zijn dat dan ook dierenmishandelaren?
het is goed hoor, dat jullie opletten, maar je kunt ook doorslaan
in het geval van dit 7 jarige veulen is er nog niks aan de hand
ook is er een verschil in kennen en kennen... het dier kan het kennen, maar het maar 1 keertje omgehad hebben...
of er elke dag mee geleid wordt
nee okeej maar die andere was bijna 2 en al hoofdstel en zadel en al paar keer iemand op gezetten dat kan toch niet???
joyce_eddy schreef:ijslandfan schreef:ik heb net een mail gestuurd.
Bijna dierenmishandeling van zo'n jong ding.
Beestje is voor de rest van dr leven verprutst.
sorry hoor mijn fjord is ook op die leeftijd ingereden,, was wel 2 geweest maar dan nog ze haddsne er 2 kleer opgezeten ofzo,,, ik kocht hem en hem er nooit opgezeten wel is hij gekeurd en kwam er zonder porblemen doorheen!!
nu is hij inmiddels 2 jaar en 8 maand oud!
en hij is heus niet verpest voor zijn hele leven!