Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Amber_ Geplaatst: Gisteren, 19:37
Zorita schreef:
Woo Amber, wat is Toot een mooi mannetje! Dat was de abop in Hoenderloo toch?
Dank je wel zeg
Ja klopt, Toot moet in December (of April, weet ik nog niet welke ik kies ) weer naar Hoenderloo !
Mu_87 schreef:Hallo!
Ik ben compleet nieuw in de hele fjordenbusiness, maar ik rij dus een fjord voor iemand.. en die wil haar ook de abop/ibop (is er verschil...?) laten lopen en dat mag ik dan doen.. Ik ben dus nu hard aan het trainen enzo, beestje is 3 dus is nog genoeg werk aan de winkel.. Maar dat alles wat hier beschreven staat is dus de standaard proef ding dat gedaan moet worden? En opgave moet dus via een formulier uit het boekje ofzo?
Haha ik snap er dus echt helemaal niks van allemaal.. Dus als iemand nog dingen weet die handig zijn om te weten voor mij: SHOOT!
Anita45 schreef:Welk paard moet je gaan rijden voor de ABOP?
Volgens mij mag je wel je voorkeur kenbaar maken in welke plaats je het liefste de proef gaat afleggen. Ik begrijp dat je in het noorden van Nederland woont. Vorig jaar waren er zadelproeven in Hardenberg, Roden en Onstwedde.
Ineke_Britt schreef:je hoeft je niet te verdedigen hoor, er zijn hier nu eenmaal veel mensen met een mening daarover.
jij kunt idd alleen maar je best doen, en dat is ook meer als normaal. je bent ook niet de enige met een drie jarige die de proef rijd. dus tja gewoon doen.
wat ik al schreef persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is mijn ding tegenover mijn paard en niet over die van jouw (of die je rijd dan) ik wens je dan ook gewoon veel succes!!
Vjestagirl schreef:Nee, er zijn nog geen enkele data bekend. Daar beginnen ze pas mee rond de centrale keuring.
Maar je mag de datum ook niet zelf kiezen. Je geeft op dat je het wilt doen en het stamboek beslist waar je naar toe gaat.
Houdt er rekening mee dat het buitenrijden in een weiland plaats vind, en dat je met 5 tot 10 paarden tegen elkaar in rijdt, 5 linksom en 5 rechtsom, in stap en in draf, en dat je gevraagd wordt om 1 voor 1 stil te staan. Daarbij is het ook de bedoeling dat je paard helemaal stil blijft staan.
En idd, over het wel of niet doen van de ABOB op 3 jarige leeftijd zijn de meningen verdeeld. Persoonlijk vind ik 4,5 of 5 een leuke leeftijd, als het paard op zijn 3de ingereden is. Maar goed, ik ben ook geen fan van inrijden voor ze 4 à 4,5 zijn... Ik vind dat de proef veel voorbereiding vraagt en veel training en dat je van een 3 jarig nog niet mag verwachten dat ze zo veel springen, en dat ze netjes goed over de rug een doorzittende ruiter kunnen dragen.