veulen fokken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: veulen fokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:54

haha ja die twee bedoel ik! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:57

er stond er eentje in een soort open 'box' tegenover de rijbak,wat een schatje,zo heerlijk mee geknuffeld

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:07

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:43

daar staan ze niet allemaal op,maar evengoed bedankt!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:44

Nee Rubis en Drafur hebben de proeven nog niet gehaald in Nederland vandaar dat ze daar niet op staan

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:50

Snoevie schreef:
daar staan ze niet allemaal op,maar evengoed bedankt!

Klopt, daar staan alleen de in NL goedgekeurde hengsten op.

Nogmaals, met de heftige karakters die Timor zou vererven valt het reuze mee. Van wie heb je dat eigenlijk?

Het zijn idd. nogal verschillende types die je zo noemt. Rubis zijn eerste veulens spreken me erg aan, maar de hengst zelf minder. Sowieso zou ik niet dekken met een hengst waarbij je een hulpboekveulen krijgt, maar dat moet iedereen voor zichzelf inschatten natuurlijk.

Ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk gaat maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 22:51

dat heb ik van Bart zelf,en ik vond hem ook erg heftig zelf.

Rubis spreekt mij persoonlijk erg aan,en de veulens die ik heb gezien van hem ook,dus die wordt het dan ook.

hulpboek papier of gewoon papier is voor mij niet meer of minder van waarde,Bart vertelde dat de enige 'maar' was,dat het veulen nooit een goedgekeurde dekhengst zal worden.

en dat is ook niet mijn ambitie,het veulen is voor mezelf en zal,als het een hengstje is,op den duur gecastreerd worden

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:13

Jouw Ravina vind ik ook al zo'n prachtige Fjord en Rubis mag er ook zeker wezen!
Dat wordt weer een veulentje om naar uit te kijken, volgend jaar!

Ik weet dat de kleur voor jou niet het meest belangrijke punt is, maar ik ben wel nieuwsgierig waar je nou het meeste kans op hebt als je met Rubis gaat dekken?

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:26

Volgens mij het meeste kans op rood, dat geeft Orsta toch door? (als Ravina dat gen heeft geërfd toch...)

Kennis van mij verwacht binnenkort een rood x grijs, wij zijn ook erg benieuwd wat voor kleurtje daar uit komt!
De grijze vader zou ook rood kunnen voeren, maar of de merrie ook grijs voert weet ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:06

Orsta geeft idd rood en grijs door.

als Rubis het grijze gen ook ergens heeft zitten in zijn lijn,heb je kans op grijs.
de kans op rood is natuurlijk duidelijker bij deze combi!
en natuurlijk kan er ook gewoon isabel uitkomen.

maired,dankjewel!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:20

Persoonlijk vind ik rood niet mooi maar grijs wel maar mijn merrie heeft dit geen van twee en volgens mij Manus ook niet dus onze wordt gewoon isabel

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 09:27

gelukkig verschillen smaken,ik vind het zelf wel erg mooi,maar het maakt mij niets uit welke kleur eruit komt!

rood,grijs,isabel,allemaal prima!
ik vind Rubis gewoon een geweldig dier,en mijn Ravina ook :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:33

Volgens mij heb je je hengst gevonden als ik het zo hoor nu nog een mooi veulentje :j :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:54

nou dat hoop ik ook :D
eerst maar eens afwachten of ze drachtig gaat worden,ook dat is weer spannend

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:46

Leuk een Rubisje!!
De veulens die ik er tot nu toe van gezien heb bevallen me wel.

Veulen kan geen dekhengst worden, maar uit een HB merrie kun je ook geen dekhengst fokken. Maar verder kan een HB merrie wel gewoon Elite worden!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 06:38

nee klopt inderdaad!
maar het veulen is voor mezelf,en zal,als het een hengstje wordt,ook gecastreerd worden.

dus daarom vond ik het ook geen probleem om voor Rubis te kiezen,ik vond hem,en inderdaad de veulens die ik gezien heb,helemaal geweldig.

ik vond m echt wat uitstralen..........iets stoers,iets krachtigs,maar toch vond ik m ook erg vriendelijk.

ik hoop echt dat het allemaal goed gaat met het dekken volgende week en dat Ravina drachtig raakt

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:40

Je brengt haar volgende week? Bart zei al dat er nog iemand kwam voor Rubis, dacht al dat jij het misschien was..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 09:39

ja ik kom volgende week zaterdag :D

ik heb er zo'n zin in!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:54

yfkelover schreef:
DRafur is een mooi slank fjordje en Rubis is veel stoerder ik vind daarom jou paardje als je een rijpaardje wil fokken Drafur meer geschikt.

Het was tot op heden natuurlijk niet mogelijk om anders te oordelen dan op de hengst zelf, maar de Drafurveulens zijn gemiddeld genomen steviger dan verwacht en de Rubisjes deftiger dan (ik had) verwacht. Oftewel....pin nooit teveel vast op de hengst zelf ;), want je krijgt meestal geen kopie.

Betreft de karakters van Timor...tja hij kan zelf erg heftig doen en ook sommige nakomelingen zijn absoluut geen 'sufkoppen', maar vind ze heerlijk om mee te werken. Willen echt op en top voor je aan het werk (zolang je het maar goed doet doen ze het echt voor je en doe je het niet goed, dan laten ze dat wel merken...en dan komt er een grens tussen: Hoe goed ben je en wat mis je, in de omgang met paarden.).

Leuk dat je voor deze bijzondere combi gaat met Ravina...:j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:45

ik ben Ismo fan maarja ik zoek het op een of andere manier allemaal wat verder van huis, maar rubis is een knapperd hoor en ravina kan hele mooie beebs maken (zie in mijn profiel) dus dat zit wel goed!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 18:03

Ismo vond ik een erg mooie kleur hebben,maar verder sprak hij mij persoonlijk niet zo aan.

ja Rubis is wel een bijzondere combi met Ravientje,maar mocht het veulen wat slanker van bouw worden,is dat ook niet erg!

ik heb het gevoel dat er een heel leuk veulen uit gaat komen,ik ben erg benieuwd