Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het begin is soms even moeilijk, maar op een gegeven moment vinden ze elkaar. Een van de twee meiden die ik ken met PDD-NOS zit hier ook wel geregeld op bokt, maar die moet zichzelf maar melden!
en ontzettend nieuwschierig. Daarom denk ik ook dat hij met kinderen erg leuk is (het is echt zo'n familie-knuffel-fjord). Misschien is hij iets voor jullie? Hij is wel jong, maar als je hem zelf ook kan rijden is het denk ik geen moeilijk paard en leuk om samen met een kind mee (op) te groeien. Beide met hun streken en kuren, maar dan is de spiegel die PDD-NOS kinderen (of autistische kinderen in het algemeen) zoeken denk ik wel helderder. Bella schreef:Ten eerste denk ik dat je met een fjord goed uit de voeten zou kunnen, mits je zelf natuurlijk de combinatie kan begeleiden en in de gaten houdt. Mijn leer is momenteel dat mensen met PDD-NOS goed uit de voeten kunnen met fjordenHet begin is soms even moeilijk, maar op een gegeven moment vinden ze elkaar. Een van de twee meiden die ik ken met PDD-NOS zit hier ook wel geregeld op bokt, maar die moet zichzelf maar melden!
Ten tweede heb ik momenteel mijn 3,5 jarige zadelmakke en tuigmakke ruintje te koop staan, omdat die voor mij een slag te klein blijft. Ik wou hem zien hoe hij zou uitgroeien en daarom heb ik m als veulen overgenomen (maar ken hem vanaf dat hij krap 5 minuten oud is). Het is echt een fjord met een gouden karakter. Zal nooit gemeen zijn naar iemanden ontzettend nieuwschierig. Daarom denk ik ook dat hij met kinderen erg leuk is (het is echt zo'n familie-knuffel-fjord). Misschien is hij iets voor jullie? Hij is wel jong, maar als je hem zelf ook kan rijden is het denk ik geen moeilijk paard en leuk om samen met een kind mee (op) te groeien. Beide met hun streken en kuren, maar dan is de spiegel die PDD-NOS kinderen (of autistische kinderen in het algemeen) zoeken denk ik wel helderder.
fjordwijk schreef:Het klinkt heel erg goed, maar als ik goed begrijp ben jijzelf 1.76m en ik ben 1.78. Is hij voor mij dan niet te klein?

franka75 schreef:hallo zelf heb ik ook pdd nos alleen weet niet licht of zwaar en of dat kan. maar ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren en een wat oudere pony moet hebben die je ook zelf kan trainen, bel een keer een instelling die daar meer over kan vertellen noem gehandicapt manege of zo die jullie kan adviseren, haflingers zijn ook goede paarden hiervoor. maar neem een ervaren paard qua leeftijd heel veel paarden reageren anders op iemand met een handicap dan op valide mensen zelf ook ervaren en dan was ik de meer valide gevolg paard een stuk lastiger. succes hiermee