Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat er zo raar gesproken wordt over 'die knottenpaarden'
dat is toch net zo onaardig als dat sommige mensen over fjorden praten?
en iedereen die met afgunst kijkt............dat valt nog best mee,het is ook maar net wat je eigen gevoel erover is.
ja wat gewoon onwijs triest is,zijn jury's die neerbuigend doen,wat bij hen moet je tenslotte je punten halen.
maar zo zijn er ook jury's die niet houden van friezen,voskleurigen,schimmels,enz.
dat zal altijd blijven en moet je gewoon maling aan hebben.
Equimotion schreef:jowien schreef:Het rare is dat veel mensen denken dat fjorden niet zoveel kunnen. Terwijl ze juist alles kunnen!
Ik denk dat het meer het gemiddelde fjorden-baasje is, dat weinig wedstrijdambities heeft en gewoon een leuk cool paardje zoekt. Die fjorden kunnen heus vanalles, als hun baasje het ze zou vragen, daar ben ik van overtuigd!
Nou... ik ken echt wel Fjorden die qua beweging en vermogen toch een beetje te kort komen voor wat het baasje ermee wil. Er zit wel een grens aan (maar die zit ook aan een KWPN-er overigens) Fjord Guusje vind ik daar een beetje een schrijnend voorbeeld van. Je moet als eigenaar wel een beetje realiteitszin blijven houden en als je gaandeweg je eigen doelen bijstelt nog even checken of je paard daar nog wel bij past. Met gewoon goed gaan rijden en zien waar je uitkomt is natuurlijk niks misdoen de meeste mensen met een warmbloedpaard immers ook.